Oslo og omeng rør og horn laug.

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Antall liker
0
*gjesper etter en lang dag*...
fredag 14. passer meg også (det jeg vet pr i dag), så hvis det enda er plass så melder jeg meg på lyttekvelden. :)

livet uten musikk, er ikke et liv... ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Rotekroken skrev:
Får AN M2 i morgen ser det ut som, ble sendt fra vestlandet på torsdag og er i Drammen i dag, lenge leve trege posten.! :p
Gleder meg som en guttunge til å høre hva den kan gjøre med lyden her ;)
Ja,fått noe i posten ?

Audiobox: morro at du tar deg en tur også :)

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
JanR skrev:
Rotekroken skrev:
Får AN M2 i morgen ser det ut som, ble sendt fra vestlandet på torsdag og er i Drammen i dag, lenge leve trege posten.! :p
Gleder meg som en guttunge til å høre hva den kan gjøre med lyden her ;)
Ja,fått noe i posten ?

Audiobox: morro at du tar deg en tur også :)

/jan
Ja, har det ikke vært veldig stille på meg her i dag da.? ;D
Kan da ikke sitte her å skrive hele dagen når man har selebert besøk :D
For å ikke ødelegge noe for clintern, så vil jeg ikke si noe om åssen M2 var kontra Copland, men i kveld så kanskje ;)

Gleder meg til å møte deg Aud1oBoX, treffes den 14 med renvaskede ører og tom mage ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ser ut som vi må hente våre lille venn BHO i samme slengen Kjell ;D
Hvilket jeg gjør med glede,må jo få med flest mulig.
Er det noen flere på den strekningen som vil henge med så er det bare å skrike ut.

impulse:
Regner med at "sjåføren" har unlimited tilgang på kaffe ? ;)
Dumt spørsmål men er det ok at man tar med ett par cd's (hvis jeg husker på...) og kamera ?

/jan

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Jeg står nedi veien her og fekter med tommelen jeg da vet du..... ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nå har det dukket opp en mulig hake her.. Det har seg sånn at jeg studerer, og plutselig er det noen som insisterer på en ekstra studiesamling. Det gis selvfølgelig ingen ekstrapoeng for å gjette når, nemlig treffdagen vår, 14. September. Derfor, mine herrer, byr det på mye problemer om vi flytter det en kveld fram, altså til torsdag 13. ? Samme tid og sted. Om dette er problematisk for derer, står jeg ved den opprinnelige invitasjonen, men ettersom studiene er viktige og dette er mitt tøffeste år så langt, måtte jeg bare sjekke ut muligheten.
Beklager å måtte komplisere det såpass sent i prosessen, men jeg håper alle kan komme likevel!

JanR, du kommer til et hus bebodd av kaffeelskere. Du loves ubegrenset tilgang til følgende kaffesorter:
Etiopisk Sidamo, etiopisk Yirgacheffe,colombiansk La Merced, La Palma og Blue Java. :D
Og selvfølgelig er det greit at du tar med kamera! Nye musikalske impulser er også høyst velkomne.

Nå er de nye rørene innkjørt, platespilleren hyperjustert og alt klart for besøk. ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Høres bra ut :)
Da er jeg berget,kaffe til folket.

Torsdag er greit for meg iofs.
Ta en ringerunde eller satse på at folket svinger innom tråden og gir beskjed ?
ps:ringe Rolf etterpå,han bør jo absolutt slå følge med innover :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Du tar vel med Totta - Turneen ?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Flott, Jan! Jeg skal ringe, sende PM OG satser på at folket ser tråden. Da bør vel de fleste få beskjed. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Spørs om det passer med jobben dette. Hvor er det ?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Rett borti gata ;)
Bærum's området.
Planen var å ta med Rote og BHO på veien,jeg kjører.

Fredagen var vel meningen men vet ikke helt om det blir forskjøvet til torsdag hvis det passer for de andre.
Du jobber formiddagen ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
rolfozzy skrev:
Rett borti gata ;)
Bærum's området.
Planen var å ta med Rote og BHO på veien,jeg kjører.

Fredagen var vel meningen men vet ikke helt om det blir forskjøvet til torsdag hvis det passer for de andre.
Du jobber formiddagen ?

/jan

Lange gater borte hos deg. Fredag jobber jeg til 17.30.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Da får vi prøve den andre metoden 8)

Jobber du sent torsdag også ?

/jan

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Legger ut svar her, siden verten jo er medlem av Lauget:
En takk for gjestfrihet til Impulse, som lærte meg et par ting om horn som jeg ikke visste:
1) Rør + horn = GØY!
2) Rør og horn kan spille klassisk musikk.

Takker også for ny, ukjent og spennende musikk.

Til dere andre i Lauget som også tilbød meg å høre oppsettene sine: Takk til dere også,men tiden ble for knapp til mer enn ett oppsett.

mvh tkr

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
JanR skrev:

/jan
Er ikke blant de raskeste nei. Jobber bestandig sent.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
tkr skrev:
Legger ut svar her, siden verten jo er medlem av Lauget:
En takk for gjestfrihet til Impulse, som lærte meg et par ting om horn som jeg ikke visste:
1) Rør + horn = GØY!
2) Rør og horn kan spille klassisk musikk.

Takker også for ny, ukjent og spennende musikk.

Til dere andre i Lauget som også tilbød meg å høre oppsettene sine: Takk til dere også,men tiden ble for knapp til mer enn ett oppsett.

mvh tkr
Ble du overrasket over at rør og horn kan spille vakker musikk Tønnes.? :eek:

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Vel, ja!
Tatt i betraktning at min eneste befatning med hornhøyttalere før besøket hos Impulse var en demo med Klipsch + Audiolab som hørtes så ræva ut at jeg ikke ville hatt det i hus mot betaling engang, er det kanskje ikke så rart.
Det som forbauset meg aller mest var hvor godt klassisk musikk låt. Jeg trodde at hornhøyttalere var best egnet til rock& rølp, men fikk åpnet ørene for hvor godt særlig klavermusikk hørtes ut på horn + rør.
I etterpåklokskapens klare lys er det jo ikke så rart, når du tenker på hvor mye dynamikk det er i klavermusikk. Vi får likevel kalle det en udelt positiv overraskelse!

mvh

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

/jan
Hmmm... Ikke blandt de raskeste, tenker da på sneglefart....
Jobber bestandig sent, som i treg.?
Lat mann bærer tung bør, er det et gammelt ordtak som heter..

(tenker høyt her).. LazyOzzy - TurtleRolf - Snailman..

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

/jan

Eller mannen som aldri glemmer en fornærmelse. :mad:

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
tkr skrev:
Rotekroken skrev:
Vel, ja!
Tatt i betraktning at min eneste befatning med hornhøyttalere før besøket hos Impulse var en demo med Klipsch + Audiolab som hørtes så ræva ut at jeg ikke ville hatt det i hus mot betaling engang, er det kanskje ikke så rart.
Det som forbauset meg aller mest var hvor godt klassisk musikk låt. Jeg trodde at hornhøyttalere var best egnet til rock& rølp, men fikk åpnet ørene for hvor godt særlig klavermusikk hørtes ut på horn + rør.
I etterpåklokskapens klare lys er det jo ikke så rart, når du tenker på hvor mye dynamikk det er i klavermusikk. Vi får likevel kalle det en udelt positiv overraskelse!

mvh
Jeg leter også etter Impulse H2, dette er noe av det aller beste jeg noen gang har hørt, men smaken er som baken ;)

For noen år siden så jobbet jo en god del butikker med å sammenligne Klipsch med Cerwin Vega, det er sikkert noen som fremdeles tror at Klipsch er noe som er i samme leiet, men dette er helt feil i mine ører..
Ingen skal komme her å fortelle at Klipsch er "perfekte" slik som de dyre B&W modellene, men at de kan spille engasjerende musikk er det ingen tvil om ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Rotekroken skrev:
tkr skrev:
Rotekroken skrev:
Vel, ja!

mvh
Jeg leter også etter Impulse H2, dette er noe av det aller beste jeg noen gang har hørt, men smaken er som baken ;)

For noen år siden så jobbet jo en god del butikker med å sammenligne Klipsch med Cerwin Vega, det er sikkert noen som fremdeles tror at Klipsch er noe som er i samme leiet, men dette er helt feil i mine ører..
Ingen skal komme her å fortelle at Klipsch er "perfekte" slik som de dyre B&W modellene, men at de kan spille engasjerende musikk er det ingen tvil om ;)
Hva er det B&W er så perfekte på?
Fremføre musikken sterilt og klinisk ren? ;)
Takke meg til Klipsch som klarer å lage en illusjon om at du sitter i salen og hører på MUSIKK! 8)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Bør tydeligvis presisere at jeg ikke var ute etter å kritisere Klipsch, men ønsket bare å fortelle hvor lite jeg hadde vært borti horn.
Den omtalte demoen ligger også mer enn 10 år tilbake i tid.

mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
Flott, Jan! Jeg skal ringe, sende PM OG satser på at folket ser tråden. Da bør vel de fleste få beskjed. ;)
Så hvordan ligger det an ?

/jan

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Jeg må legge inn et lite forbehold.

Er veldig forsinket med avslutningen av jobben her offshore, og avløsning er ikke i syne.

Kan ikke forutsi om jeg kommer meg hjem til helgen.

Jeg har sett fram til denne kvelden, så jeg gjør hva jeg kan.

Kjører nødvendigvis bil fra Sandefjord så om jeg kommer meg hjem, kan jeg ta med meg noen av dere som måtte bo på strekningen.

Hilsen Erland

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
tkr skrev:
Bør tydeligvis presisere at jeg ikke var ute etter å kritisere Klipsch, men ønsket bare å fortelle hvor lite jeg hadde vært borti horn.

mvh
Det forstod jeg at du ikke var ute etter!
Jeg ville bare presisere / utdype med et lite snev av arroganse hva jeg syns om Klipsch!
Den demoen som du opplevde med Klipsch for ti år siden er det nok desverre mange som har opplevd, meg selv inkludert!
Elendige demoforhold er typisk for Klipsch. ;)

Du fikk derimot en ordentlig demo hos en i lauget som jeg forstod, da fikk du et riktig møte med rør og horn. :D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:
tkr skrev:

mvh
Det forstod jeg at du ikke var ute etter!
Jeg ville bare presisere / utdype med et lite snev av arroganse hva jeg syns om Klipsch!
Den demoen som du opplevde med Klipsch for ti år siden er det nok desverre mange som har opplevd, meg selv inkludert!
Elendige demoforhold er typisk for Klipsch. ;)

Du fikk derimot en ordentlig demo hos en i lauget som jeg forstod, da fikk du et riktig møte med rør og horn. :D
Ja, sånn var det. Har fått øynene (ørene) opp for horn og watttall <20. :D
Litt forskjellig fra mitt vanlige anlegg, men det var jo kjekt å merke at en forsterker på 20W også kunne varme opp et lytterom. På mer enn en måte. ;)
Ga mersmak.

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hyggelig å høre at du likte det du hørte så godt, Tønnes! Takk for en helt usedvanlig hyggelig kveld og flere nye musikalske impulser! :D

Til laugskameratene : Treffet avholdes som først avtalt fredag. 14. Jeg lar studier være studier akkurat den kvelden. Det er tross alt lenge til eksamen!

Velkommen skal dere være!

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
tkr skrev:

mvh
Jeg tok det absolutt ikke ille opp, men som Cont er inne på, det er mange steder som Klipsch ikke får fritt spillerom og kan yte sitt beste..
Jeg er heller ikke sjokkert over at den demoen du fikk var fra 90 tallet, det var også da jeg fikk mitt møte med Klipsch for første gang, det var som du sier, et mareritt uten like.!
De prøvde å overbevise meg om at Klipsch var bedre enn CV, noe faktisk ikke var tilfelle, for jeg dro ned på klubben å hørte noe CV der for å sammenligne, det var tap for Klipsch sin del.!
Men det har skjedd mye siden den gang, så ikke tenk tilbake til den tiden der når det gjelder Klipsch, forhandlere har skjønt at de faktisk spiller musikk og allround kvaliteten på de billigere modellene har blitt vesentlig bedre..

Mitt første møte med Klipsch var KG 4.5 og KG 5.5 og det var bare romlebass.!
Har hatt KG 5.5 i ettertid og det var hav bedre her, men ikke på langt nær så bra som RF-serien, der har det skjedd en "revolusjon" i mine ører..

Om du en gang skal gi Klipsch en sjanse, så ikke gå for de billige variantene, prøv gjerne RF-63 i et bedre oppsett, da tror jeg du får en litt annen oppfattning av hva Klipsch kan få til musikalsk sett..

Men det er vel elektrostater som er din greie.?
Det blir to vidt forskjellige verdener, jeg prøver ikke å Klipsch'e deg, men å utvide horisontene er kanskje ikke så galt.?
Å sitte igjen med en positiv erfaring med Klipsch er hverfall ikke farlig.! ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
rolfozzy skrev:
Rotekroken skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

/jan

Eller mannen som aldri glemmer en fornærmelse. :mad:
Fornærmelse.?
Jeg har da ikke blitt fornærmet av noe ;D
Prøvde bare å resonere litt her jeg...... ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Continuo skrev:
Rotekroken skrev:
tkr skrev:
Rotekroken skrev:
Vel, ja!

mvh

Hva er det B&W er så perfekte på?
Fremføre musikken sterilt og klinisk ren? ;)
Takke meg til Klipsch som klarer å lage en illusjon om at du sitter i salen og hører på MUSIKK! 8)
B&W er vel et "perfekt" instrument til å gjenskape steril lyd som ikke fenger andre enn hvitfrakker og måle-fanatikere.? 8)
En rett strek fra 20hz og opp til 8341354khz er vel det ultimate for slike folk som ikke lytter på musikken, men leter etter feil.? ::)

Vi andre kan jo rett å slett kose oss med musikken ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
Hyggelig å høre at du likte det du hørte så godt, Tønnes! Takk for en helt usedvanlig hyggelig kveld og flere nye musikalske impulser! :D

Til laugskameratene : Treffet avholdes som først avtalt fredag. 14. Jeg lar studier være studier akkurat den kvelden. Det er tross alt lenge til eksamen!

Velkommen skal dere være!
Da sier vi så :)
Ses fredag.

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hei folkens,
jeg har dessverre ingen mulighet til å få med meg dette treffet.
nedsylta i arbeid for tiden... :p
filmmagasinet ble nylig solgt til findexa forlag - nye eiere = masse stress med nye rutiner, nye strategier, posisjonering...
kommer sterkere tilbake!
le

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Synd, Joaquin, men det går langt flere tog. Både til Haslum og en hel del andre steder. ;)
Jeg ser i ettertid at det kanskje er vanskelig for de fleste å nå hit til 17.00, så vi kan godt si 18.00.

Lista så langt teller:

Rotekroken
JanR
BHO
Erland
Audiobox

Har ikke fått helt med meg om Rolfozzy kommer, forresten. Uansett, det er plass, og du er velkommen.

Sees fredag!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
Synd, Joaquin, men det går langt flere tog. Både til Haslum og en hel del andre steder. ;)
Jeg ser i ettertid at det kanskje er vanskelig for de fleste å nå hit til 17.00, så vi kan godt si 18.00.

Lista så langt teller:

Rotekroken
JanR
BHO
Erland
Audiobox

Har ikke fått helt med meg om Rolfozzy kommer, forresten. Uansett, det er plass, og du er velkommen.

Sees fredag!
Rolf jobber og er ikke hjemme før etter 5 engang,sa'n iaf.
3 dagers sier jeg bare ! ;D

Men det er jo 5 trivelige kæller som kommer da ;)
Tar med BHO og Rote når jeg først er på "gale" sia 8)

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
JanR skrev:
impulse skrev:

Lista så langt teller:

Rotekroken
JanR
BHO
Erland
Audiobox

Sees fredag!
Rolf jobber og er ikke hjemme før etter 5 engang,sa'n iaf.
3 dagers sier jeg bare ! ;D

Men det er jo 5 trivelige kæller som kommer da ;)
Tar med BHO og Rote når jeg først er på rette sia av elva 8)

/jan
Sånn, rettet på skrivefeilen din der ;)
Rolf har kanskje ikke mulighet til å gå en time før.?
Er jo en "viktig posisjon" han har........

Topp Bunn