tkr skrev:
Bør tydeligvis presisere at jeg ikke var ute etter å kritisere Klipsch, men ønsket bare å fortelle hvor lite jeg hadde vært borti horn.
Den omtalte demoen ligger også mer enn 10 år tilbake i tid.
mvh
Jeg tok det absolutt ikke ille opp, men som Cont er inne på, det er mange steder som Klipsch ikke får fritt spillerom og kan yte sitt beste..
Jeg er heller ikke sjokkert over at den demoen du fikk var fra 90 tallet, det var også da jeg fikk mitt møte med Klipsch for første gang, det var som du sier, et mareritt uten like.!
De prøvde å overbevise meg om at Klipsch var bedre enn CV, noe faktisk ikke var tilfelle, for jeg dro ned på klubben å hørte noe CV der for å sammenligne, det var tap for Klipsch sin del.!
Men det har skjedd mye siden den gang, så ikke tenk tilbake til den tiden der når det gjelder Klipsch, forhandlere har skjønt at de faktisk spiller musikk og allround kvaliteten på de billigere modellene har blitt vesentlig bedre..
Mitt første møte med Klipsch var KG 4.5 og KG 5.5 og det var bare romlebass.!
Har hatt KG 5.5 i ettertid og det var hav bedre her, men ikke på langt nær så bra som RF-serien, der har det skjedd en "revolusjon" i mine ører..
Om du en gang skal gi Klipsch en sjanse, så ikke gå for de billige variantene, prøv gjerne RF-63 i et bedre oppsett, da tror jeg du får en litt annen oppfattning av hva Klipsch kan få til musikalsk sett..
Men det er vel elektrostater som er din greie.?
Det blir to vidt forskjellige verdener, jeg prøver ikke å Klipsch'e deg, men å utvide horisontene er kanskje ikke så galt.?
Å sitte igjen med en positiv erfaring med Klipsch er hverfall ikke farlig.! ;D