Oslo og omeng rør og horn laug.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
btw, hvis noen har en digitalkabel jeg kan låne, så ta den med til lmc.
skal teste en dac, men har ikke digitkabel...
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.968
Antall liker
13.356
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
kanskje noe svart fra DP skal sjekke
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
LMC skrev:
kanskje noe svart fra DP skal sjekke
Hørte på en DP kabel hos BHO og den låt ikke særlig bra...
Cardas derimot har bra dig.kabler.Desverre er min solgt :(

/jan
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Joaquin skrev:
btw, hvis noen har en digitalkabel jeg kan låne, så ta den med til lmc.
skal teste en dac, men har ikke digitkabel...
Jeg kan ta med en til deg. ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
anything goes, fint hvis du kan ta med en stump når du kommer innom birger.
le
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
En stor takk til LMC for en hyggelig og ikke minst musikalsk eftan/kveld :)
Koselig og morro å få hilse på noen av laugets medlemmer.
Det kommer nok en fyldigere "rapport" etterhvert ;)

Man kan vel anta et Joaq/BHO vil legge ut noen bilder ? ;)

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for sist, folkens.
veldig hyggelig.
og ikke minst: takk til lmc som serverte roastbiff, mye flott musikk, og en lyd til å ramle av stolen av!
jeg kommer tilbake med et besøksreferat senere, men er dessverre veldig opptatt neste uke pga deadline og diverse sommerfester ifbm med jobben.
bho, bare pump over bildene når du har fått tappet dem ned til pc'en.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.968
Antall liker
13.356
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
takk for sist ja , det var veldig hyggelig
bare synd jeg ikke hadde fått i drift "down under" subbene,men det funker jo likevel
vi ses ved neste korsvei
mvh
Leif
 
N

nb

Gjest
LMC skrev:
takk for sist ja , det var veldig hyggelig
bare synd jeg ikke hadde fått i drift "down under" subbene,men det funker jo likevel
vi ses ved neste korsvei
mvh
Leif
Påfallende mangel på skyv i bunnen er vel ikke akkurat det første man merker seg hjemme hos deg selv om "down under" ikke er på plass...
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Takk for en kjempekoselig ettermiddag med skikkelig livekonsert i stua di LMC. En ettermiddag som har satt varige spor, og ikke vil bli glemt med det første. Imponerende anlegg og lyd :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Høvdingen skrev:
Er Oslo og Omegn en hifi forening nå?

Ønsker dere isåfall et eget underforum?

høvding, fint hvis du lager et eget underforum for oss.
mvh
joaquin
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
Jeg må også takke LMC for en flott ettermiddag med fin musikk og servering. :)

Det var en kjempeflott opplevelse å få høre et så annerledes oppsett (og mange ganger bedre enn hva jeg har fått til så langt, men så er jeg jo såvidt begynt da det jeg har nå er mitt første oppsett), og å møte flere av laugets medlemmer.
Når jeg hører på anlegget mitt nå, så ga det å høre anlegget til LMC meg referanser som sier meg at jeg har en lang vei å gå... men anlegget mitt spiller da musikk tross alt :)

(oppgraderingsspøkelset kommer vel fort nok regner jeg med ::) )
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Så hvis Joaq kan få ut fingeren nå så ;D
Venter i spenning på bilder.

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
JanR skrev:
Så hvis Joaq kan få ut fingeren nå så ;D
Venter i spenning på bilder.

/jan
Har'n satt fast fingren et sted eller.? ;D
Venter du på bilder.? La ikke du kamera i bilen dagen før slik at du ikke skulle glemme dette da.? ::)

Sendte ut en mail til lauget i går, men den kom seff ikke frem.! Aner ikke om det er noe galt med Yahoo eller hva som ikke stemte, men det var ikke noen som fikk den mailen..
Legger her ut en liten prøve på det som jeg og JanR lagde i går, om medlemene kommer med en liten kommentar om dette er noe å satse på, eller om den gamle var bedre eller om vi skal prøve oss på noe annet, så hadde det vært fint..
JanR sin test side

Vil legge til at det kommer mer enn bare dette, men vi la ikke så mye jobb i dette nå før dere har sagt deres mening om dette..

Tenkte hvert medlem kunne få hver sin side, der kan de fritt velge hva de vil skrive og vise av bilder, bare det er med rør eller horn eller begge deler..
Se for deg en liten rad på venstre side med navn til hvert enkelt medlem, klikke på linken og så komme rett til den siden..
Alle vil da få hver sin adresse, slik som Joaquin sin adresse kan bli www.rotekroken.com/joaquin.htm og senere om vi finner ut om vi skal ha egen adresse (koster 199,- danske penger for første år og 99,- året etter), så kan det bli noe slik kanskje.? www.hornlauget.com/joaquin.htm eller www.oorhl.com/bho.htm eller hva vi enn finner ut..

Har hatt en skikkelig oppstrekk på rotekroken og vil at lauget sine sider ikke skal være noe dårligere 8)

Impulse snakket om å lage en logo til lauget, den kan han enten lage etter at sidene og layout er ferdig, eller om han lager en logo som alle syns er bra, så lager vi layout osv til den så dette ser litt profft ut..

Er bare å ringe meg eller sende meg en mail om du har forslag eller klager på jobben som er gjort..
Klaging og syting er faktisk mer positivt enn negativt, så det er bare å si hva en mener..

Skal få sjekket dette med Yahoo også, er det andre som har opplevd problemer med den mailen før.?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Rotekroken skrev:
JanR skrev:
Så hvis Joaq kan få ut fingeren nå så ;D
Venter i spenning på bilder.

/jan
Har'n satt fast fingren et sted eller.? ;D
Venter du på bilder.? La ikke du kamera i bilen dagen før slik at du ikke skulle glemme dette da.? ::)
Jeg burde strengt tatt skamme meg,bilen sto igjen i Moss,satt på med Audiobox til Leif....
Ang mail,ikke fått noe,
Test siden ser bra ut så langt syns jeg :)
Eget domene er noe som bør vurderes,jeg er med på den.

Regner med at Le har mye å gjøre siden ikke det har kommet noe "referat" fra turen...ennå :)

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
har vært ekstremt opptatt.
leverte sommerutgaven til trykk for to dager siden, og dro rett til paris for nye oppdrag.
hjemme mot slutten av uka, så da kan det skje noe.
bho kan eventuelt bare legge ut bildene her først?

ps! det at ting går i rykk og napp er bare et sjarmerende trekk ved dette lauget, synes jeg. ;D
et sunnhetstegn for rør- og hornfolket.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Ok, da legger jeg ut noe utover kvelden.
Jeg hadde alle bildene på Pc`n på jobben, men har nå fått de inn her hjemme og så da får jeg lage et eller annet. ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Da har jeg den utsøkte glede å invitere herrene til lyttekveld hos meg fredag 14.september kl. 17.00! :D

Det blir muligheter til å spise, drikke, lytte, diskutere og utveksle erfaringer.

Hyggelig om de som kunne tenke seg en tur til Bærum sender meg en PM!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Men så spennende :)
Selvsagt skal man klare å få til det.

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Her serveres alt på sølvfat ser jeg.! :eek:
Mangler bare noe glade gutter med godt humør da jo :D
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.637
Antall liker
28.014
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei, vet ikke helt om jeg tør spørre her, men tar sjansen: I neste uke er jeg i Oslo fra tirsdag til torsdag, har ferie og samboeren må jobbe hjemme i Bergen. Har tenkt å presse meg på søsteren min mht. overnatting.
Jeg har aldri hørt et skikkelig rør/ hornanlegg, og selv er jeg vel litt i andre enden av spekteret med tungdrevne elektrostater. Er det kanskje et av medlemmene i Oslo rør og hornlaug som har tid og anledning til å la meg høre noe slikt en av de dagene, altså tirsdag 4/9, onsdag 5/9. eller torsdag 6/9. ? Torsdag må det nok bli på formiddagen, jeg skal kjøre til vestlandet etterpå.
mvh tkr
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Du er hjertelig velkommen til Bærum, Tønnes! Sender deg mob. nr. på PM, så kan vi avtale nærmere!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Om du har tid og lyst er du hjertelig velkommen hit også,ikke lange biten fra Oslo ;)

/jan
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
impulse skrev:
Da har jeg den utsøkte glede å invitere herrene til lyttekveld hos meg fredag 14.september kl. 17.00! :D

Det blir muligheter til å spise, drikke, lytte, diskutere og utveksle erfaringer.

Hyggelig om de som kunne tenke seg en tur til Bærum sender meg en PM!
For en gangs skyld er jeg ikke på jobb når det skjer noe.....

Dette ser jeg fram til!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Erland skrev:
For en gangs skyld er jeg ikke på jobb når det skjer noe.....

Dette ser jeg fram til!
På tide! ;D

Impulse:
Noen oversikt over hvem som kommer og hvor mange er det plass til ?

/jan
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.637
Antall liker
28.014
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei,
Vil bare presse inn en liten OT- takk for gjestfriheten til Rør- og hornlauget. Her strømmer det på med invitasjoner. Foreløpig vet jeg ikke hvor mye jeg når over, men jeg gir tilbakemelding i god tid før jeg kommer. :D

mvh tkr
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Må komme med en erkjennelse her; -kanskje hele min tilhørighet til lauget står på spill?

JEG HAR SOLGT MIN RØR RIAA!

Igjen har jeg rør-pre, rør effekt, og HORN - (ikke hybrider, men HORN - sjære j....er som står i hjørnet ;D!)

Er dette OK for "herrene" eller må jeg kaste inn håndkledet ???
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Ok, mine herrer, foreløpig har jeg fått med meg at Rotekroken, JanR, BHO og Erland (som fremdeles er velkommen i det gode selskap på tross av at han har solgt sin rør-riaa ! ) kommer. Joaquin er usikker på om det passer,så vidt jeg vet. Det er plass til åtte rundt spisebordet, tre (av gangen) i lyttesofaen. Ettersom jeg har tenkt å være tilstede selv, ser det ut til at vi blir fem eller seks. Jeg kjører til Horten for å hente nye utgangsrør i morgen,og de er forhåpentligvis innkjørte når lyttekvelden kommer. Rotekroken er vel ikke så mobil om dagen, men en hente-og tilbringertjeneste skal vi nok greie å arrangere.

Jeg lager litt mat og stiller med drikke.

Velkommen skal dere være. ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Det skjer litt i lauget for tiden, jeg er ikke så mobil så jeg slår et litet slag for hjemmesiden, har sendt ut noen mail og forventer litt tilbakemelding fra dere..

Alle medlemmer får egen side de kan skryte litt av anlegget sitt og seg selv, håper dette blir godt mottatt og at dere benytter dere av anledningen..

Er fremdeles en stund til vi kommer Trond, håper på store forbedringer ang mobilitet innen den tid.! ;)
Har avtat litt med Jan, så jeg tror det meste "årnær sæ førr snille gutta" ;D

Godt å høre at du har fått ordnings på nye rør, gleder meg fryktelig til å høre hvordan dette klinger i våre ører denne gang..
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Man blir så lett revet med mellom forskjellige merker, at man dessverre sklir litt fra den ene og over på den andre..
Spesielt dette med AN/E og Klipsch, får ta med Impulse her også, så jeg tror nesten dette er tråden å bruke.?
Vi har jo tross alt vår egen tråd til slikt 8)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Litt filosofisk, så mener jeg måtene å finne fram til go'lyden på er mange. Det dreier seg om å finne en vei, og følge den til man kommer i mål!

Jeg er ikke blind for at go'lyden også finnes i massive SS konstruksjoner som fòrer tungdrevne "beist" av noen høytalere, som er det motsatte ytterpunkt av de vi holder på med.

Ved å vakle mellom de forskellige veier til go'lyden, mener jeg man legger grunnlaget for å rote det til for seg selv. Og ikke minst, tømme bankkontoen, uten at man egentlig har kommet nærmere målet.

Jada, kontoen min har "blødd" ganske godt i det siste den også, men ikke pga vaklende valg. Det er et løft som må til for å styre på rett kurs mot mål.

Min vei og filosofi lagt;
Arbeide jevnt og trutt mot hornhøytalere med meget høy følsommhet, og SET forsterkeri med få gode watt.

Jeg kommer ikke til å vike fra denne filosofien!
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Erland skrev:
Litt alvor og med tanke på at vi er på AN-venners forum:

For å si det igjen - AN/E sette til Olof og Lars Erik imponerte meg!

Jeg hadde aldri forventet den lyden som kom ut av boxene!
Heiv oss over hit jeg, eget forum så jeg kan svare på det jeg ønsker uten å drite meg ut ;D

Jeg tror nok det blir en tur på Horten messa og kanskje gjøre en liten låne deal med Lars Erik eller Olof, jeg har fremdeles fryktelig lyst til å høre hva som AN/E kan gjøre i dette rommet sammen med den elektronikken jeg har..
Skulle mer enn gjerne hatt ræva full av penger å bare handlet det aller beste fra øverste hylle, men slikt går dessverre ikke med nåværende status..

Men jeg vil legge til en liten ting, jeg har aldri noen gang hatt så god lyd og kost meg så mye med musikk, som jeg har gjort de siste ukene, så jeg er egentlig ikke på jakt etter høyttalere, men om AN/E like "musikalsk" som AN KIT-1 så blir det nok en vanskelig avgjørelse..

Impulse er også noe jeg liker MEGET godt, nå har impulse dobbel effekt å spille med, rommet hans er også en del mindre, men jeg tror nok jeg skulle klart å drive dem på normale lyttenivåer og kanskje litt mer enn som så også, men for meg så er det veldig viktig at "alt stemmer" ved normale lyttenivåer..
Er for "gammel" til slike imponator saker og headbangers greier :p
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Erland skrev:
Litt filosofisk, så mener jeg måtene å finne fram til go'lyden på er mange. Det dreier seg om å finne en vei, og følge den til man kommer i mål!

Jeg er ikke blind for at go'lyden også finnes i massive SS konstruksjoner som fòrer tungdrevne "beist" av noen høytalere, som er det motsatte ytterpunkt av de vi holder på med.

Ved å vakle mellom de forskellige veier til go'lyden, mener jeg man legger grunnlaget for å rote det til for seg selv. Og ikke minst, tømme bankkontoen, uten at man egentlig har kommet nærmere målet.

Min vei og filosofi lagt;
Arbeide jevnt og trutt mot hornhøytalere med meget høy følsommhet, og SET forsterkeri med få gode watt.

Jeg kommer ikke til å vike fra denne filosofien!
Vil bare konstantere det med en gang, at her i huset blir alt vurdert frem og tilbake når det gjelder det økonomiske, tar sjelden eller aldri noen sjanser, Hi-Fi kjøpes kun brukt eller demo for å stå meg best mulig..

Lyden flyter så lett og uanstrengt med få watt og lettdrevne høyttalere, at dette vet jeg at er nåtid og fremtid for meg, men det har ikke bare vært fortid..
Har hatt så mange høyttalere og forsterkere gjennom 20 år, at jeg har mistet kontrollen over hva jeg har hatt, men de mest HEL (High Efficiency Loudspeakers) jeg har hatt før var på 94db, det var før Klipsch kom i hus for ca 4 år siden..
Og jeg vil ikke tilbake, jeg vil og skal ha HEL, koste hva det koste vil 8)

Jeg kan også konstatere at horn absolutt er veien å gå for min del også, rommet setter en stopper for andre krumspring egentlig, så jeg tviler på at det er stort annet enn horn som vil funke her..
Men som sagt, det bor så mye godt i AN, at AN/E må prøves/lånes/testes en gang i fremtiden..

Får AN M2 i morgen ser det ut som, ble sendt fra vestlandet på torsdag og er i Drammen i dag, lenge leve trege posten.! :p
Gleder meg som en guttunge til å høre hva den kan gjøre med lyden her ;)
 
Topp Bunn