Oslo og omeng rør og horn laug.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
KnB skrev:
Kunne virkelig tenke meg å høre anlegget ditt :), om jeg var hjemme skulle jeg sendt en søknad.
du får stikke innom en annen gang, knb.
selv om det kanskje er mest interessant at jeg stikker innom deg for å sjekke ut de nye monstrene du har dradd i hus...
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18

Det er nok en Fryd, rør og horn-entusiast fra Asker som ikke er medlem av lauget som er litt skuffet over dere her ;D
Kjenner dere ikke igjen han som traller litt på gitaren der så blir dere eksludert med umiddelbar virkening.!!! hehehehe ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jasså? hvem i alle dager er han fyren med jittarren?
btw, de frøknene som medvirker på denne snutten er selvfølgelig velkomne - alle som en!
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:

Det er nok en Fryd, rør og horn-entusiast fra Asker som ikke er medlem av lauget som er litt skuffet over dere her ;D
Kjenner dere ikke igjen han som traller litt på gitaren der så blir dere eksludert med umiddelbar virkening.!!! hehehehe ;D
Han svarteste av alle de sorte har styra med litt av hvert han ser du... ;)
"no one is more black than Blackmore"......eller no sånt. ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
"kan jo ikke værra han", tenkte jeg.
hva i svarteste h.... gjør han i dette laget??
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
godt å se at det er liv i deg, bho.
trodde varmeutviklingen fra rørene i samspill med den kalde lufta på dikemarken hadde gjort det av med deg... ;D

du skal kjøre machosykkel i påska, eller?
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Høres bra ut, du er selvsagt velkommen innom når det måtte passe :)

joaquin skrev:
KnB skrev:
Kunne virkelig tenke meg å høre anlegget ditt :), om jeg var hjemme skulle jeg sendt en søknad.
du får stikke innom en annen gang, knb.
selv om det kanskje er mest interessant at jeg stikker innom deg for å sjekke ut de nye monstrene du har dradd i hus...
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
joaquin skrev:
godt å se at det er liv i deg, bho.
trodde varmeutviklingen fra rørene i samspill med den kalde lufta på dikemarken hadde gjort det av med deg... ;D

du skal kjøre machosykkel i påska, eller?
Lever godt jeg ;D
Drar til fjells på tirsdag.
Biken er alltid klar, men gidder vel ikke å fyre opp før etter påske. 8)
Og da trur jeg jaggu jeg må en tur til Sandefjord.....det begynner å bli på tide.
En stammefrende der nede har jo etterhvert fått sakene på stell. ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
joaquin skrev:
jasså? hvem i alle dager er han fyren med jittarren?
btw, de frøknene som medvirker på denne snutten er selvfølgelig velkomne - alle som en!
Skal se om jeg får samlet gjengen der etter påske og sende din vei, bare passe på at de kommer på dagtid og går før mørket faller på, passe på at du ikke er alene når dem kommer også.!
På kvelden så kan dem samles her hos meg som er singel ;D ;D ;D ;D ;D
Holder egentlig med to av dem, jeg er ikke såååå kravstor.!!

Sku jaggu vært moro å fått hele Black gjengen samlet her på en liten konsert en gang.!
Detta er musikk som svinger guttær ;D

Det er ikke bare godt å se BHO her, men at det faktisk er litt fart i lauget og tråden våres, detta kan vi ikke la ligge brakk som det har gjort så lenge.........en stor takk til Joaquin som startet moroa denne gangen ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sånn er det, kjell.
i dette lauget sparkes moroa i gang fra tid til annen - og det uten forvarsel. :D

ellers tror jeg bho er inne på noe - den største moroa venter nok i sandefjord...
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
BHO skrev:
joaquin skrev:
godt å se at det er liv i deg, bho.
trodde varmeutviklingen fra rørene i samspill med den kalde lufta på dikemarken hadde gjort det av med deg... ;D

du skal kjøre machosykkel i påska, eller?
Lever godt jeg ;D
Drar til fjells på tirsdag.
Biken er alltid klar, men gidder vel ikke å fyre opp før etter påske. 8)
Og da trur jeg jaggu jeg må en tur til Sandefjord.....det begynner å bli på tide.
En stammefrende der nede har jo etterhvert fått sakene på stell. ;)
Håper da høvdingen tar seg bryet med å ta med seg kamera og gi oss en liten smak på hva som møtte han der nede i sandefjord 8)
Drar du alene eller er du "slepet" til han som vi har snakket om før på telefon.?
Var jo snakk om noe slikt i høst mener jeg det var, men det har rent masse vann i bekken siden den gang :eek: :D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Pass på nå kroken......jeg har litt teflon på hjernen ;D
Besøk til Erland står som første pri her nå.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
joaquin skrev:
sånn er det, kjell.
i dette lauget sparkes moroa i gang fra tid til annen - og det uten forvarsel. :D

ellers tror jeg bho er inne på noe - den største moroa venter nok i sandefjord...
Njah, den fysisk største er nok riktig ;D
Men kan det tangere det som jeg har hørt hos deg da.? :eek:
Etter seansen hos deg, så har min påstand om: BIG IS BEAUTIFUL.! blitt ganske så forsterket :D

Du er spesiell på mange måter, Joaquin.!
Men jeg vil legge til at du også er temmelig GAL.!!!! hehehe..
Men kun på en positiv måte, keep up the good work man ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
BHO skrev:
Pass på nå kroken......jeg har litt teflon på hjernen ;D
Besøk til Erland står som første pri her nå.
Vi som er med i et slikt laug MÅ jo ha masse teflon for å ikke ta skader av hobbyen.!
Tenk om vi hadde hatt limpapir i steden så alt hadde satt seg fast, hadde jo blitt gal da mann.!!! ;D

Stammefordeling:
Høvding = BHO..
Manitu = Joaquin..
Shaman = Erland..
Medisinmann = impulse..
Sekretær = kroken..
Stammefrender = resten av galingene..
Mangler jo noen jomfruer her, eller de behøver absolutt ikke å være jomfruer heller, bimboer og hangaroundere er kanskje bedre, greit at dem har noen års erfaring så dem vet åssen de bruker godene :D
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
joaquin skrev:
ps! erland, har du funnet ut av hvorfor de nybygde blokkene dine spiller så innihelvetes mye bass? skal det rett og slett være sånn, eller har du skrudd feil noe sted, tror du?
Det er nok ikke no' feil.

Jeg har ordlagt meg litt feil, problematikken ligger i at det nye oppsettet får de to 15"erne i bassen til å flytte MYE mer luft. Dette skaper resonanser i rommet når jeg spiller høyt.

På litt lavere volum fungerer det etter min mening fint. Det er bare det er man blir fort fristet til å vri på volumknotten her ;D

Resonnanser/vibrasjoner tror jeg også har noe å gjøre med plassering av oppsett og høytalere. Monoblokkene havner veldig nær høytalerne's basshorn.

Foreløbig står monoblokkene rett på gulvet. Det gjør jo Khorna også. Jeg kan kjenne med handa hvordan vibrasjoner i gulvet overføres til blokker og rør.

Jeg skal, på den mekaniske siden, i første forsøke å isolere blokkene fra gulvet og sette på slike demperinger på rørene.
Elektrisk skal jeg bytte til WE 300B (kjøpt og betalt, men ikke annkommet)som har en litt strammere bass, samt bygge ferdig disse Superregulatorene og installere dem også.

Om nøvdendig må jeg lage en liten diffusor og sette mellom monoblokka og basshornet.

En annen sak er resonnansene som skjer i rommet. Der har jeg også en utfordring.

Men Rom ble heller ikke bygget på en dag. For 5 år siden var jeg fortsatt i "hifi-dvale" og spillte på et 20 pr gammel transistoroppsett og noen Epos-høytalere jeg kjøpte for 1500 kr på QXL.

Mye har skjedd siden da, og eksisterende oppsett spiller som sagt veldig godt i mine ører. Likevel forsøker jeg å være realist, og å være åpen for at det fortsatt finnes romslige muligheter for å forbedre.

Som nevnt skal jeg på påskeferie fra onsdag og ut høytiden. Om noen skulle ha lyst til å ta en tur innom før dette, så er jeg hjemme.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
å, ikke verre, nei.
trodde du snakket om frekvensfeil eller noe sånt.

for mye slagkraft og akustiske issues er jo noe helt annet - det klarer du forhåpentligvis å gjøre noe med.

noe av det første du bør gjøre, er f.eks. å avstive husvegger og sende ut nabovarsel. ;D
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
joaquin skrev:
å, ikke verre, nei.
trodde du snakket om frekvensfeil eller noe sånt.

for mye slagkraft og akustiske issues er jo noe helt annet - det klarer du forhåpentligvis å gjøre noe med.

noe av det første du bør gjøre, er f.eks. å avstive husvegger og sende ut nabovarsel. ;D
1 etg av huset vårt, som også innebafatter det rommet annlegget står, er LAFTET i året 1900. Hjørnene der Khorna står, er solid tømmer! Blir vel ikke mer stabilt og dødt enn det?
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Erland skrev:
joaquin skrev:
å, ikke verre, nei.
trodde du snakket om frekvensfeil eller noe sånt.

for mye slagkraft og akustiske issues er jo noe helt annet - det klarer du forhåpentligvis å gjøre noe med.

noe av det første du bør gjøre, er f.eks. å avstive husvegger og sende ut nabovarsel. ;D
1 etg av huset vårt, som også innebafatter det rommet annlegget står, er LAFTET i året 1900. Hjørnene der Khorna står, er solid tømmer! Blir vel ikke mer stabilt og dødt enn det?
Du husker veldig godt at RF-5 spilte utrolig god hjemme hos deg, Erland.?
Du har rett å slett ikke luft nok til så store beist.!!!
Jeg har løsningen på problematikken din.!!
Ett par nydelige RF-5 finner veien til Sandefjord og så finner ett par rallamikk-Khorn veien til Hurum, her er det mer enn nok luft og kjærlighet til dem ;D
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Rotekroken skrev:
Du husker veldig godt at RF-5 spilte utrolig god hjemme hos deg, Erland.?
Du har rett å slett ikke luft nok til så store beist.!!!
Jeg har løsningen på problematikken din.!!
Ett par nydelige RF-5 finner veien til Sandefjord og så finner ett par rallamikk-Khorn veien til Hurum, her er det mer enn nok luft og kjærlighet til dem ;D
Er det ikke fantastisk å oppleve mennesker med slik nestekjærlighet og omtanke for andre :p

Jeg blir helt rørt....



for the record
HAN DU SÅ UTENFOR POSTHUSET I SVART DRESS OG LILLA BÅND PÅ LUA -
DET VAR IKKE MEG!


oppgaderinger kommer kun som følge av hard arbeid
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Grunnen til at jeg velger å legge inn dette her, er for at jeg savnet melding på mail når det kom nye tråder til lauget vårt..
Jeg er ikke helt sikker på åssen dette virker, men jeg tror vi da får beskjed uansett hva som skjer i de trådene som tilhører lauget våres.?



Jeg aktiviserte varsling der du ser de røde pilene..
 

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Tenkte vi skulle ha en liten justering av lauget her jeg nå..

Jeg er ikke akkurat verdensmester i å stille opp og arrangere treff, men jeg er hvertfall ikke helt passiv på alle måter..
Det er noen som skiller seg veldig ut, noen har ikke engang tatt seg bryet med å komme med noe info til lauget, andre er helt passive og stiller ikke opp på noe som helst..
Er det på tide og gjøre noen forandringer i lauget, eller.?

JanR har trekt seg fra lauget, den infoen har jeg ikke fått fjernet pga overgang til et annet HTML program som ikke går så godt over ens med det gamle, så jeg må foreta en justering og en forandring uansett..

Jeg er bare sekretær og webmaster, så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt egentlig, men tenkte jeg skulle rote litt i leiren og se responsen som kommer av dette ;)

Det er en hangaround som jeg har lyst til å spørre om vil bli medlem, han er litt mer aktiv enn en del av de som allerede er medlem, skal vi invitere han og høre eller skal vi si oss fornøyd med de som er i dag.?

Hva skal vi gjøre med de helt passive medlemmene.?

Sist på tapetet i dag er personlig, jeg har lagt Klipsch på bruktbørsen og jeg skal ikke ha meg hønn umiddelbart, jeg skal gå en litt annen vei frem til drømmen kommer i hus, det blir da med horn i bassen ;D
@Erland ville degradere meg til hangaround :-[
@BHO ville ikke ha mer med meg å gjøre ;D
Jeg kommer sterkt tilbake, men søker om midlertidig hornløse tilstander til jeg kommer til meg selv ;)
Kjell
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Harru ikke horn så har du vel ikke noe i lauget å gjøre ? 8) ;D

ps: regner med jeg får lov til å komme på "privat" besøk hos folket åkkesom.

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
rotekroken:
du har et poeng, kanskje på tide med en liten oppdatering på hvordan lauget skal funke og hvem som er med. hittils har vi vel vært som en uformell kompisgjeng, og det har igrunnen passet meg bra. men mer oppdaterte profiler på nettsiden din, samt litt mer strukturert logføring fra aktiviteter og træffs er ikke å forakte. foreslår at vi snakker mer om dette en gang vi får samlet mange på et og samme treff.

jan:
hos meg er du velkommen anyday. mulilg du har meldt deg ut, men jeg oppfatter deg mer aktiv og tiltaksfull enn den fleste - så jeg anser deg fremdeles som et medlem! ;D du slipper ikke unna, vettu! ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Finn Schjøll skrev:
jan:
hos meg er du velkommen anyday. mulilg du har meldt deg ut, men jeg oppfatter deg mer aktiv og tiltaksfull enn den fleste - så jeg anser deg fremdeles som et medlem! ;D du slipper ikke unna, vettu! ;D
Mezzo skal jeg ha med meg om jeg så må true meg inn ;D
Liker å være på farta,mye spennende der ute og ikke minst utrolige mange hyggelige mennesker.

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
JanR skrev:
Harru ikke horn så har du vel ikke noe i lauget å gjøre ? 8) ;D

/jan
Ti med deg.!
Du har ikke stemmerett ;D ;D ;D ;D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
JanR skrev:
Rotekroken skrev:
JanR skrev:
Harru ikke horn så har du vel ikke noe i lauget å gjøre ? 8) ;D

/jan
Ti med deg.!
Du har ikke stemmerett ;D ;D ;D ;D
Pokker'n,du har rett ;D ;D

/jan
Håper vi kan innrullere deg i lauget snart, men ikke før jeg har loddet stemningen på om jeg fortsetter å være fullverdig medlem eller ikke ;D
(kan ikke skjønne hvorfor :eek: 8))
 
Topp Bunn