Oslo og omeng rør og horn laug.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Joaquin skrev:
laug eller ikke laug, du er velkommen til å høre på haifaien min anyday janr.
bare ring hvis du er på tur inn til oslo, så satster vi på at det passer en dag.
Sier tusen takk for det Joaq :)
Regner ganske sikkert med at det blir noen turer utover nå som høstmørket senker seg :)

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Etter trafikken i det siste, kan det se ut som om dette alldeles fantastisk fine initiativet rett og slett er avgått ved en alt for tidlig død. Jeg håper virkelig jeg tar feil, og siden det nå er den tiden på året det er, hva med et førjulstreff?

Noen interesse?
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
Interressen er til stede, men tida strekker ikke til før jul dessverre :(
...og reiser bort i jula og er ikke hjemme før utpå nyåret, og da står sjefen klar med piska
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Etter trafikken i det siste, kan det se ut som om dette alldeles fantastisk fine initiativet rett og slett er avgått ved en alt for tidlig død. Jeg håper virkelig jeg tar feil, og siden det nå er den tiden på året det er, hva med et førjulstreff?

Noen interesse?
Laid back gjeng vettø.....men i allefall noen av oss er da oppegående. ;)
Jeg for min del synes det skal være passe lungt, ikke tung organisering og mas.
Jeg hadde lurt på å organisere et lite blot her, men det ser vel ikke ut til anledningen byr seg for akkurat det.
Men et aldri så lite gløgg-party må vel kunne la seg ordne, enten før jul eller i jula, om det skulle være noen interesse for det. :)
Så syng ut ang. aktuelle dager/kvelder.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Godt å se at det er aktivitet! Jeg liker jo at det er laidback, da... Og gleder meg til å høre oppsettet ditt, Birger! I`m in!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hepphepp, karer.
selv om det er lugnt, så er losjen slett ikke død og begravet.
noen av oss tar jo små utflukter til hverandre, sånn litt spontant.
jeg hadde gleden av å høre bho's anlegg for ikke så lenge siden, og har intet imot en dacapo!

meget flott og balansert anlegg, bho jobber virkelig seriøst med tingene sine!

den nye dac'en var outstanding, jeg har aldri hørt makan til ro og instrumentseparasjon noen gang. man kunne høre "kilometervis" inn i lydbildet, for å uttrykke meg på en fidelitysk måte. ;D

jeg er klar for førjulstreff!
hvilken som helst kveld etter den 14. burde passe bra.
ideelt sett fredag 21.

vi kunne også tatt det hos meg, men da insisterer jeg på at bho tar med dac'en sin!
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Med unntak av en av dagene fra helgen til slutten av neste uke er jeg temmelig opptatt fram til nyttår, så det spørs om jeg rekker noe førjulstreff... Men i 2008 er jeg er klar :)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Etter å ha rådført meg noe i heimen, har jeg 2 alternativer for førjulstreff her.
Det må bli enten Lørdag 15 Des. ettermiddag/kveld, eller Fredag 21 på kvelden.
Jeg regner ikke med med at det passer for alt for mange, og det er da også like greit. ;)
Her er ikke noe særlig med flere enn max 5-6 personer inkl. meg selv. Desverre :-[

Da får vi se når det passer best for flest. ;D
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Den første datoen er jeg ganske opptatt, da har jeg nemlig fødseldag, ;D men 21. høres glimrende ut for min del! :D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg er klar fredag 21!
du får komme med tidspunkt senere, bho.
og bare si ifra hvis jeg kan bidra med noe.
sprit til gløggen, f..eks. ;D
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Flott initiativ.

Kan desverre ikke slutte meg til "menigheten"!

Skulle jeg finne noe ledig tid før jul, vil jeg prioritere å lodde sammen monoblokkene.

Dere har kanskje fått med dere at jeg har fått en ny RIAA på plass. Så straks jeg får lappet sammen forsterkeriet, blir det "kranselag" i Sandefjord.
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
Det kranselaget kunne jeg tenke meg å besøke.
Bor ca 10- 15min unna, så det trur jeg kanskje jeg skal klare å finne tid til :)

...hvis det ikke blir mellom 24.des og 8.jan for da er jeg i det store utlandet :-\
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Aud1oBoX skrev:
Det kranselaget kunne jeg tenke meg å besøke.
Bor ca 10- 15min unna, så det trur jeg kanskje jeg skal klare å finne tid til :)

...hvis det ikke blir mellom 24.des og 8.jan for da er jeg i det store utlandet :-\
med den framdriften jeg har hatt i det siste, blir det fort mellom 24.12 og 8.01 NESTE år!

Neida...skal se om jeg får ut finger'n....
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gleder meg enormt til å høre dyi-greiene dine, erland.
blir morrrro!
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Vi gleder oss Erland. ;D
Jeg kommer garantert så snart blokkene er ferdige og du godkjenner besøk. ;)
Når det gjelder førjulstreffet m/gløgg, så tar jeg bare en sjefsavgjørelse her og nå.....det blir Fredag 21 des! kl....tja...fra ca 1800 :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bra, bho.
i'm in.
og impulse også, etter det jeg forstår?
da er vi foreløpig tre audionisser som skal kose oss med gløgg, rør og hønn.
håper et par til slenger seg på.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Fredag 21 og førjulstreff i lauget nærmer seg.
Jeg tenkte å servere varm gløgg ca. kl 1800. Det blir selvfølgelig gløgg både med og uten. ;)
Jeg er hjemme fra ca. kl 1600, om noen skulle like å være tidlig ute.
En matbit skal jeg vel også kunne tilby, men det blir nok ikke mer avansert enn pizza er jeg redd.
Jeg sender adresse på PM.
Velkommen skal dere være. :)
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Der skulle jeg gjerne ha vært, selv om jeg ikke er medlem:)

Jeg skal feire jul i Oslo neste år med svigers og skulle så gjerne kost meg sammen med Trond, Birger, Le mm med noe godt i glasset og god musikk på øret :)

Lf
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det hadde jammen vært hyggelig, Lf! Du skal se vi greier å organisere noe. Vi har jo over et år på oss! ;)


Jeg gleder meg til lyttingen og gløggen, Birger! ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
detta blir bra, birger.
er det ingen flere enn impulse, joaquin og bho som har lyst til å stifte nærmere bekjentskap med hønn, diy audio note dac, border patrol og en svær kjele med gløgg?
perfekt juleoppladning, spør du meg. ;D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Det er muligens et par til på gang..........vi får se. ;)
Og til Lf, selvfølgelig er du hjertlig velkommen .....any time, kreves ingen medlemskap hverken her eller der det. 8)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ja, damene får ta seg av shopping, baking og husvask, så kan vi gutta ta julestria på vår måte. ;D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Da begynner jeg å bli ferdig med det som var viktig på jobb i dag, og jeg er klar for litt juleferie. :)
Gløgg, juleøl, akkevitt, vin og pizza er i hus så det trenger dere som kommer ikke å tenke på.
Om det er noe spesiell Musikk dere måtte ønske å spille er det fint om dere tar det med selv, da jeg seff ikke har alt som finnes.
Da får vel jeg stikke hjemover og fyre opp de resterende rør, så sees vi i kveld. :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
glimrende, bho!
jeg kjører rett fra jobben og kan bli litt forsinket.
må gjøre ferdig noe greier slik at jeg slipper å jobbe i romjula.
snakkes!
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
Dere får ha God Jul alle sammen!
-Jeg stikker til Tenerife og er ikke tilbake før over nyttår, så talas da.
Godt nyttår også da! ...pass på ved oppsending av rør til himmels i nyttårshelga, dem kommer like fort ned igjen ::)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
vi hadde det helt topp hos bho!
jeg kom rett fra jobben og spiste pizzamiddag sammen med herr og fru bho, og unnet meg også en kjørepils, selv om den slags jo ikke eksisterer lengre. ;D

men, så kom det ikke flere. bare bho og yours truly som rigget klart for en totimers lyttesession.
etter tre-fire låter banket imidlertid dynamikkharry håkon rognlien på døra, og han måtte jo slippes inn...

to timer gikk, med mye god, variert musikk og hyggelig passiar mellom tre relativ audiofile menn.

vi spilte mye ikke-audiofil musikk, endel 70-talls rock, etc.
anlegget til bho tåler sånt, i motsetning til mange typiske hai-fai systemer (inkludert mitt eget... :p).
her er det trøkk og fart i mellombassen som virkelig kommer "hårete" musikk til gode.
naim-fans med deres ustanselig prat om PRAT bør ta seg en lytt på kombinasjonen audio note - border patrol - klipsch. :p

den nye dac'en er det virkelig klasse over! eksepsjonell god instrument- og vokalseparasjon, oppløsning og dynamikk.
resten av systemet kjenner dere kanskje fra før av: audio note m3 phono preamp (med de nye an-trafoene), border patrol 300b se og klipsch la scala.

som ronglien sa: "dette begynner å svinge, for å si det forsiktig."

takker bho for gjestfrihet, enkel og utmerket bervetning, og mye god musikk.
gav meg en fin start på jula.

ønsker ellers alle sammen et godt nytt år.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Høres ut som en meget vellykket kveld :)
Pizza'n til Fru BHO er sanseløs god vet jeg.

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
pizzaen var riktignok ikke bakt fra bunn av, men snarere en ferdigfabrikata som fru bho hadde tweaket. uansett, det smakte utmerket og var akkurat det jeg behøvde etter en lang dag på kontoret. :)

du har jo oppgradert litt i det siste du også, janr?
hva består systemet ditt av nå? har ikke fulgt så godt med på alle de ulike trådene i det siste...

edit: nå ser jeg jo at anlegget ditt er ramset opp i profilen...
hvordan speller han oto'en?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Takk for sist Joaq.

Som du sier,godt åkkesom ;D

Pr i dag brukes kun OTO SE og Rega'n.
Joa det fungerer greit det,livat den der OTO'n.
Første gangen jeg hørte den her hjemme var vel det meste litt på kanten,EI rør som hadde gått over tiden,klarte selvsagt å koble den på 4ohm....
Men det svingte nok til at den ble :)
Spiller veldig bra sammen med Rega og klipsch,ikke noe high end men hey det spiller musikk ;)
Vet du er en opptatt mann men skulle du ved ett uhell rote deg den her veien er du hjertelig velkommen innom.

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for invit, janr.
hadde vært moro og hørt oto, den har jo vært en slags "budsjettklassiker" i oppegående miljøer i mange år nå.
audio note's svar på naim nait 2, liksom.

jeg er vel ikke noe mer busy enn de aller fleste på forumet her, så et eller annet skal vi nok få til en gang.
hadde du bare bodd på riktig side av fjorden (les: vestfold ;D), så hadde det vært såre enkelt å stikke innom, da jeg er der nede relativ ofte for å besøke de gamle.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Horten-Moss,en liten kjøretur og voila du står på døra mi ;D
Neida,ikke noe pes.
Skulle det passe engang så er du hjertelig velkommen.

Må se å få kommet meg til Birger også,blir jo mer og mer nysgjerrig på "ny" anlegget hans.

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
I'll be back.!!!
Selv om jeg ikke ser ut som Arnold Schwarzenegger (ligner dog litt på hans tvilling bror :)), så kom jeg heldigvis tilbake i den samma formen jeg "forlot" dere i en kort periode ;D

Om jeg "tør" å leve ut livet slik som jeg håper jeg kan, og som jeg har planlagt fremtiden min i denne perioden som jeg har vært borte fra dere, så er det nok bare en liten snarvisitt..
Større forandringer skjedde i høst på den familiere siden. da så jeg mitt snitt til å la meg føre med vinden, se hvor ferden kunne bringe meg og om jeg trivdes..
Det må kraftige vinder til for å blåse denna karen avgårde.!!! ;D
Så det kommer vel ikke som noe sjokk at det er vestlandet som lokker mest :D

Kommer nok ikke til å flytte på meg før nærmere sommeren, er masse som skal planlegges og som skal på plass før jeg kan forlate lauget og denna siden av Norge, men jeg har hatt utrolig mange hyggelige samtaler med mange av medlemmene, noen av dere har satt dypere spor enn andre, men en gal gjeng er vi uansett.! ;)

Har vært en tur hos Joaquin og må si at det virkelig frister til gjentagelse å ta turen innom, håper han slipper meg inn en gang til, håper bare ikke jeg skremte han for mye.! hehehe..
Det blir vel skjærtorsdag kl 18 som vi skal samles hos Joaquin, har hvertfall meldt meg på og håper han tar meg vel imot denne gangen også, håper også at jeg kan møte noen av dere som jeg ikke har møtt før, det hadde vært utrolig koselig..
Håper egentlig at de fleste i lauget kommer.! ;)
 

YEZ!

Medlem
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
16
Antall liker
0
Jeg synes den siden deres, http://www.rotekroken.com/roghb.html, er helt knall!
Flott musikk og en fin entusiast atmosfere.
Kjempe bra. :)

Har dessverre verken rør eller horn selv, dvs. jeg har en rør forforsterker, (Sunfire), men den er lite i bruk om dagen siden jeg ikke har et eget oppsett å plassere den i...

Men..
Kjører Martin Logan og transistor nå, og er foreløpig strålende fornøyd. :)

Kos dere.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Ja, hva er nå denne musikken på hjemmesiden vår?

Det er vakkert og jeg har hørt den masse ganger, men vet likevel ikke hvem som synger.

Laugsamling hos joaquin på Sjærtorsdag? Den har jeg ikke fått med meg?

Uansett - passer dårlig for oss familiefolk.

Da er vi stuet inn sammen med familie og den obligatoriske mengde påskekyllinger og marsipan på hytter i den Norske fjellheimen.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Erland skrev:
Ja, hva er nå denne musikken på hjemmesiden vår?

Det er vakkert og jeg har hørt den masse ganger, men vet likevel ikke hvem som synger.

Laugsamling hos joaquin på Sjærtorsdag? Den har jeg ikke fått med meg?

Uansett - passer dårlig for oss familiefolk.

Da er vi stuet inn sammen med familie og den obligatoriske mengde påskekyllinger og marsipan på hytter i den Norske fjellheimen.
hei erland og dere andre som ikke har fått med dere tråden "træff?" om samling hos meg skjærtorsdag.

alle er naturligvis velkomne, så langt det er plass.
skjønner imidlertid at folk flest har familie og andre ting å bruke tiden på i påsken.

foreløpig ser det ut som vi blir 6-7 stk hjemme hos meg, og det er veldig bra.

ønsker alle en heidundrandres påske!

ps! erland, har du funnet ut av hvorfor de nybygde blokkene dine spiller så innihelvetes mye bass? skal det rett og slett være sånn, eller har du skrudd feil noe sted, tror du?
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Kunne virkelig tenke meg å høre anlegget ditt :), om jeg var hjemme skulle jeg sendt en søknad.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
joaquin skrev:
ps! erland, har du funnet ut av hvorfor de nybygde blokkene dine spiller så innihelvetes mye bass? skal det rett og slett være sånn, eller har du skrudd feil noe sted, tror du?
Godt du ikke har hørt min 2A3....ennå ;D 8)

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
joaquin skrev:
ps! erland, har du funnet ut av hvorfor de nybygde blokkene dine spiller så innihelvetes mye bass? skal det rett og slett være sånn, eller har du skrudd feil noe sted, tror du?
Godt du ikke har hørt min 2A3....ennå ;D 8)

/jan
å? driver du også og terroriserer nabolaget med husrivningsbass for tiden? ;D
 
Topp Bunn