|
Dette er i beste fall en generalisering. I noen kretsløsninger stemmer det nok, men i feks Supratek Merlot varer 6c33 rørene i årevis. De har heller ingen tendens til å lyde kjølig i denne konstruksjonen, selv om kontrollen i bassområdet kan minne om en god transistor. Forøvrig finnes det flere rør som er utviklet for helt andre formål men likevel egner seg utmerket i hifi.jeg synes de har en tendens til å lyde kjølig og levetiden er relativt kort
dessuten avgir de MUCHO HEAT!!
det var egentlig et regulatorrør for MIG jagere og ikke for lyd
IMO
Mvh
Leif
Det var godt og høre at du gikk for å prøve en BP.jeg venter inn en border ptarol 300b se.
dette er den nyeste utgaven med dact volumkontroll. (skal teste den som integrert først, før jeg eventuelt må ty til preamp).
dessuten low sensitivity-versjon (bruker 6c45 rør i stedet for e182cc), som jeg innbiller meg passer bra til følsomme hornhøyttalere.
spørsmål:
1) må jeg ha en aktiv preamp med høy gain for å drive denne skikkelig?
2) eller duger det f.eks. med en tvc passiv?
3) er inngangs impedansen det samme uansett om forsterkeren er "low sensitivity" som "high sensitivity"?
4) noen som kjenner til 6c45 røret og kan fortelle litt om dets egenskaper? ser at røret ofte brukes av produsenter som sverger tilprinsippet "high gain preamp - low gain poweramp", slik som wavelength og supratek - altså kremprodusenter...
råd og tips mottas med takk!
(ps! det ser ut som det kan dukke opp en ear yoshino v20 om ikke så lenge også, blir spennende å teste disse to opp mot hverandre...)
Gratulerer med Border Patrol! Godt å høre at du har fått fart på forsterkertilsiget igjen - og at den gamle favoritten V20 er på vei tilbake.
Her er det godlyd som aldri før! Som du allerede vet Joaquin, har også jeg oppgradert til ny versjon av en gammel favoritt. Supratek Merlot i siste utgave, for øyeblikket med Avantgarde Model 5 som preamp.
Dette oppsettet er så latterlig bra at jeg må se meg om i stua for å sjekke at musikerne ikke har sneket seg inn. Skummelt når slike klisjeer presser seg på.
Ok....da er den på plass. ;DAvatar meg her og avatar meg der......
Detta er avatar'n for Birger!!
![]()
Nå har du fått den, bruk den! ;D 8)
R
Da må du først åpne dørene for en hjemme-hos.roda, kan du photo shop'er et bilde av meg inni et avantgarde-horn? har lyst på ny avatar, jeg også...
;D ;D ;Djeg holdt forresten på å "ta en ellef" her om dagen, da
frøkna overhørte min ivrige telefonsamtale med art sound angående bytte uno til duo. hun spurte meg etterpå hva det dreide seg om, og jeg svarte som sant var: høyttalerbytte.
ikke så veldig annerledes, bare LITT større horn...
det blikket hun sendte meg kan i beste woody allen-ånd betegnes som "passivt aggressivt"...
"hjemme hos" er ikke noe problem.Da må du først åpne dørene for en hjemme-hos.
Så skal du se det meste ordner seg
Mvh
Rolf
kjøp pilsen du, lf, så kan vi snakke etterpå!;D ;D ;D
Gratulerer med EAR V20 og Border Patrol forsterkeri, Le.
Vil også berømme byttekongen for stabilitet og utholdenenhet på høyttalersiden.
Veddemålet vårt gjelder vel ut 2007? Snakker du om 2008, så vil jeg gjerne høyne budet mitt med nok en kasse pils.
Gleder meg til å lese om dine erfaringer med V20 og BP.
Lf
Ja den ene veien ja. Jævla blinkebokser. Har lest bøtesatsene nå. Håper jeg bare var 20 over.JanR skrev:Må få lov å takke Birger for en hyggelig aften,igjen
Det rister fortsatt i kroppen min ;D
ps: Kom oss under oslofjorden uten problemer hehe.
/jan
Det høres absolutt fristende utErland skrev:Dere er velkommen til Sandefjord når som helst.
Tenkte å vente med å invitere til "laug-kveld" til monoblokkene mine er ferdig.
Føler ikke at jeg har den virkelig "gøy-faktoren" å by på før jeg får mekket opp noe bedre forsterkeri, men bavares, det spiller da godt. Får låne en AN-kit noen dager når jeg kommer hjem. Kansje det hadde vært noe så komme å høre på?
Har du;JanR skrev:Det høres absolutt fristende utErland skrev:Dere er velkommen til Sandefjord når som helst.
Føler ikke at jeg har den virkelig "gøy-faktoren" å by på før jeg får mekket opp noe bedre forsterkeri, men bavares, det spiller da godt. Får låne en AN-kit noen dager når jeg kommer hjem. Kansje det hadde vært noe så komme å høre på?
Du får skrike ut når du har kommet deg hjem igjen.
/jan
Venter i spenning på BP delene dine jeg ogsåErland skrev:Har du;JanR skrev:Det høres absolutt fristende utErland skrev:Dere er velkommen til Sandefjord når som helst.
Du får skrike ut når du har kommet deg hjem igjen.
/jan
tid til å bygge - plass til å ha - helse til å bære - dette ;D
Jeg har en mistanke om at mixen med Khorn og AN kit 2 kan være sterkt avhengighetsskapende.....
Forøvrig skal Borderpatrol-delene mine være klare til shipping om en til to uker. Gleder meg veldig til å bygge igjen nå. Dessuten har jeg tro på at denne Khorn/BP-Hørning 300B komboen kan bli en "killer"![]()
Side 12 fant jeg bildet av din venstre kanal, de subbene dine har forresten blitt pene etter at de har fått lakk på segLMC skrev:hvem legger ut de bildene?
min venstre kanal er på side 11 og da må det komme via Bert Doppenberg i NL
mvh