Oslo og omeng rør og horn laug.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg "spilte inn" mine ubehandlete 320liters "bass-skap" i halvannet år før de ble malt!
så "GO 4 IT!"
IMO
Tør jeg spørre hva som står utenfor døra å venter på at hønna du har nå finner en lykkelig eier.?
Eller er det slik at de allerede er plassert i "garasjen".?
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Godt du fikk en mann til å hjelpe deg å bære hønna inn i stua,
Ble lei av å vente;
Fikk et anfall av inspirasjon, og kjente "kraften" komme ;D
Brukte en kombinasjon av snøskuffe, rullebrett og rabiat rå makt.
Inn kom de og det uten skade.
Selv er jeg ganske støl i kroppen ;)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
selv om det er noe bagatellmessig finish som gjenstår, så er jo selve bygget ferdig :)
Ingen finnish er bagatellmessig når interiørmafiaen viser hoggtenner ;D

Men de kan jo bare forsøke å flytte på dem.  I tillegg til til at selve vekten vil by på problemer, står de på rågummi-matter ;).
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Horny klager stadig på feil info på siden våres, jeg håper han nå er fornøyd.? Ellers s driver Horny å kjøper en del som han selger igjen med en gang, så skal han også selge noe jeg "glemte" å ta med på infoen, så jeg venter til han er litt mer stabil på komponent fronten ;)
He he, jeg begynner snart å gå Joaquin i næringen på utstyrskarusellen. Det startet med at jeg angret på salget av Supratek Merlot, etter litt fram og tilbake har jeg for øyeblikket minst en forsterker for mye. Hvilken som blir solgt er avhengig av interessen, men det er ting på gang...
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
He he, jeg begynner snart å gå Joaquin i næringen på utstyrskarusellen. Det startet med at jeg angret på salget av Supratek Merlot, etter litt fram og tilbake har jeg for øyeblikket minst en forsterker for mye. Hvilken som blir solgt er avhengig av interessen, men det er ting på gang...
Bare du får en lydmessig oppgradering, så spiller det mindre rolle ;)
Skulle vært moro å høre hva SEP EL84 kan gjøre i toppen på Avantgarde, så jeg håper den blir værende en stund til ???
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Ble lei av å vente;
Fikk et anfall av inspirasjon, og kjente "kraften" komme ;D
Brukte en kombinasjon av snøskuffe, rullebrett og rabiat rå makt.
Inn kom de og det uten skade.  
Selv er jeg ganske støl i kroppen ;)
Skjønner du enten har spist spinaten din eller at du har spist adrenalin/koffein/fenason-frokostblanding i dag.?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
erland: hvordan låter det?
horny: gløm det. jeg er og forblir byttekongen.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Bare du får en lydmessig oppgradering, så spiller det mindre rolle ;)
Skulle vært moro å høre hva SEP EL84 kan gjøre i toppen på Avantgarde, så jeg håper den blir værende en stund til ???
Jeg tror vi sier en fram-og-tilbake-gradering :) Forhåpentligvis blir Almarroen en stund til, vil heller selge en av de dyrere forsterkerne.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
erland: hvordan låter det?
horny: gløm det. jeg er og forblir byttekongen.
Tag på infosiden våres om deg er forandret til byttekongen, så da kan ingen andre ta fra deg tittelen uten min godkjenning ;D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg tror vi sier en fram-og-tilbake-gradering :) Forhåpentligvis blir Almarroen en stund til, vil heller selge en av de dyrere forsterkerne.
Du høres ut som en fornuftig mann ;)
La det som triller frem det gode i musikken være 8)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Tag på infosiden våres om deg er forandret til byttekongen, så da kan ingen andre ta fra deg tittelen uten min godkjenning ;D
roflmao  ;D


jeg holdt forresten på å "ta en ellef" her om dagen, da
frøkna overhørte min ivrige telefonsamtale med art sound angående bytte uno til duo. hun spurte meg etterpå hva det dreide seg om, og jeg svarte som sant var: høyttalerbytte.
ikke så veldig annerledes, bare LITT større horn...
det blikket hun sendte meg kan i beste woody allen-ånd betegnes som "passivt aggressivt"...

jeg har forresten veddet en kasse pils med den selvsamme ellef om å ikke bytte høyttalere før vi skriver 2009, så jeg får PRØVE å holde meg på matta når det gjelder høyttalere. men resten av anlegget er til enhver tid fritt vilt.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
;D
Åssen går det med supperådet, er det noe fremgang eller har dere fremdeles ferie.?
vi har telefonpratet, skulle møtes nå i helgen, men så måtte jeg jobbe. dessuten: impulse ligger visstnok i horisontalen med ryggstrekk, så vi forsøker igjen en av de nærmeste dagene.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Godt godt :)
Da er det iaf på gang.

Bli bra igjen Impulse.

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Takk, alle sammen! Jeg er bedre allerede.. :) Og det er sikkert anlegget som trekker! Cca-rør er innkjøpt til dac, Furutec-padde ligger klar for å få skikk på kabelkaoset og ny preamp er rett tundt hjørnet, så jeg har pokker ikke tid til å ligge her!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hvordan er rack situasjonen i heimen da Impulse ?
Og flott at du er på bedringens vei :)

Kan jo ikke ligge å "dra seg" når man har så mye godis liggende ;)

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det har du du helt rett i, Jan. :) Racket er endelig i hus, i form av en solid og diger benk i kirsebærfinert MDF som min kjære fant på nettet. I går fikk jeg hjelp til å sette den på plass og sette inn utstyret, men jeg har ikke rygg til å ligge tvekroket å koble opp...enda! Det er for øvrig på grunn av denne tunge benken jeg ligger rett ut...Fikk strekk i det jeg skulle manøvrere den ut av bilen......
Uansett, benken tar seg usedvanlig godt ut, er solid som pokker, det er plass til alt og mere til, og den kostet ikke allverden. Det kjennes utrolig godt å ha løst rack-problemene, så nå håper jeg ikke det kommer flere frustrerte innlegg herfra på en god stund... ;-)

Dessuten ser jeg fram til å møte resten av lauget snart!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Usj,vær forsiktig med ryggen,du skal ha den en stund til.

Flott at det ordnet seg med rack iaf :)
Regner med at det ramler på med bilder så snart alt er på plass og kroppen fungerer igjen ?
Fortsatt god bedring og ikke stress,legg deg nedpå og la ryggen få hvile.

Slenge meg i bilen og se om jeg kan få tak i noen HT kabler jeg da ;)

/
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Erland's famous sayings:

Alle burde ha en slik Krell-box liggende å slenge i tilfelle man skal spille inn noen horn-basser en gang ;D
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
jeg holdt forresten på å "ta en ellef" her om dagen, da
frøkna overhørte min ivrige telefonsamtale med art sound angående bytte uno til duo. hun spurte meg etterpå hva det dreide seg om, og jeg svarte som sant var: høyttalerbytte.
ikke så veldig annerledes, bare LITT større horn...
det blikket hun sendte meg kan i beste woody allen-ånd betegnes som "passivt aggressivt"...
Hun ser ikke forskjell på Uno og Duo vet du! (Kanskje du kan bytte til en farge hun liker (enda) bedre ................?) Men du vil HØRE forskjell ;)
Spark-blokkene passer f.eks bedre på Duo enn Uno..........
Mvh
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Erland's famous sayings:

Alle burde ha en slik Krell-box liggende å slenge i tilfelle man skal spille inn noen horn-basser en gang ;D
Krell box ? Er det noe ala x-box ? ;D ::) ;D

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Hun ser ikke forskjell på Uno og Duo vet du! (Kanskje du kan bytte til en farge hun liker (enda) bedre ................?) Men du vil HØRE forskjell  ;)
Spark-blokkene passer f.eks bedre på Duo enn Uno..........
Mvh

jeg har hørt duo ved flere anledninger, og hadde også en runde nå nylig.
jeg banner kanskje litt i kjerka nå, men jeg synes faktisk ikke duo er udelt bedre enn uno. uno har en mer spretten og engasjerende spillestil, selv om duo har en bedre integrasjon mellom nedre mellomtone og øvre bass, og en generell fyldigere gjengivelse.
men, i et stort rom og med riktig elektronikk, så vil nok duoene være overlegne.
i mitt tilfelle, så er jeg ikke lengre så sikker på om jeg vil oppgradere.
9084d-blokkene har fungert veldig bra på uno i mitt rom. ingen tendenser til pågående og spisst lyd. likevel skal de skiftes ut, dels på grunn av min forkjærlighet for ear yoshino (skal prøve å finne en v20), og dels fordi jeg vil ha en integrert løsning og færre bokser i stua.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Krell box ? Er det noe ala x-box ?  ;D  ::)  ;D

/jan
krell-box er en sånn power device som er ment å brukes til å spille inn høyttalere, og duger ikke til seriøs lytting. ;D

de har dog også laget en forsterker som er tenkt for musikkavspilling: ksa 50 signature. denne kom på slutten av 80-tallet (eller var det begynnelsen av 90-tallet), men er dessverre gått ut av produksjon.
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
jeg har hørt duo ved flere anledninger, og hadde også en runde nå nylig.
jeg banner kanskje litt i kjerka nå, men jeg synes faktisk ikke duo er udelt bedre enn uno. uno har en mer spretten og engasjerende spillestil, selv om duo har en bedre integrasjon mellom nedre mellomtone og øvre bass, og en generell fyldigere gjengivelse.
men, i et stort rom og med riktig elektronikk, så vil nok duoene være overlegne.
i mitt tilfelle, så er jeg ikke lengre så sikker på om jeg vil oppgradere.
9084d-blokkene har fungert veldig bra på uno i mitt rom. ingen tendenser til pågående og spisst lyd. likevel skal de skiftes ut, dels på grunn av min forkjærlighet for ear yoshino (skal prøve å finne en v20), og dels fordi jeg vil ha en integrert løsning og færre bokser i stua.
Nå tror jeg du trøster deg selv slik at du slipper å bytte til Duo ;D Få deg et par Duo på test i stua di du, så skal du se/høre forskjell ;)
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Slenger meg på jeg også.Helt nye Duo.Savnet mine Uno fra 3 år siden.Men nå er jeg i gang .
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Slenger meg på jeg også.Helt nye Duo.Savnet mine Uno fra 3 år siden.Men nå er jeg i gang .
hva er dine inntrykk hittil på uno vs. duo?
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg har nå prøvd å se denne og par andre tråder om rør og horn som går, med litt andre øyne enn normalt..
Hva er det transe-folket tror om oss, sånn egentlig.?
En skulle kanskje tro at vi var noen gale mennesker som går mot strømmen hele tiden og som opplever musikken på en helt annen måte..
Skulle ikke forundre meg om mange sitter der i de tusen hjem og tenker tilbake til gamle dager da det spraket i Tandberg høyttalere og vinyl platene var fulle av "peiskos"..
Rør blir oppfattet som støy og sus..
Horn blir oppfattet som overdreven og hjemmelaget trakt-trompet-horn..
Musikken høres ut som 17-mai toget i bakfylla..
Er det slik vi "galinger" blir oppfattet av de A-typiske audiofile.?
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
hva er dine inntrykk hittil på uno vs. duo?
Ta en tur til Horten og hør på Duo.!
Men ikke sett skylda på meg, om du får et helvete med KF pga Duo er så mye bedre at du bare måtte ha dem ;D
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
hva er dine inntrykk hittil på uno vs. duo?
Tillater meg å gi min erfaring. Synes overgangen mellom sub og mellomtone er veldig viktig, og nettopp dette synes jeg er Uno's svakhet. Ikke det at det er perfekt på Duo, for det er det ikke. Men på Trio begynner det å bli det.... Og mellomtonen låter en del bedre på Duo - synes jeg.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ta en tur til Horten og hør på Duo.!
Men ikke sett skylda på meg, om du får et helvete med KF pga Duo er så mye bedre at du bare måtte ha dem ;D
jeg har hørt på duo en rekke ganger allerede, men aldri i egen stue.
de er mer homogene enn uno, med en fyldigere mellomtone.
uno er litt mer upfront, og på endel opptak, så ønsker jeg at det skal være slik.

joda, alt i alt er duo overlegne uno, men så var det også dette med størrelse og cash, samt det faktum at jeg er veldig fornøyd med unoene i min stue.

holder dermed oppgraderingsspøkelset på armlengdes avstand - enn så lenge. ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Duo virker noe varmere i klangen.Mulig ikke så dynamiske? Har desverre influensa :-[
nettopp min erfaring også. uno'ene er mer sprettent i lyden, og om de ikke har bedre dynamikk, så oppleves det subjektivt slik på mange opptak.

men, la det ikke herske tvil om at duo alt i alt er en bedre høyttaler...

god bedring!
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Vil legge til at jeg har en del prøving/feiling foran meg ::)
Høyden på hornene/vinkling/forsterkere osv.Men det er jo spenningen med hele greia.Det viktigeste er musikken og det er alerede på plass.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Jeg har nå prøvd å se denne og par andre tråder om rør og horn som går, med litt andre øyne enn normalt..
Hva er det transe-folket tror om oss, sånn egentlig.?
En skulle kanskje tro at vi var noen gale mennesker som går mot strømmen hele tiden og som opplever musikken på en helt annen måte..
Skulle ikke forundre meg om mange sitter der i de tusen hjem og tenker tilbake til gamle dager da det spraket i Tandberg høyttalere og vinyl platene var fulle av "peiskos"..
Rør blir oppfattet som støy og sus..
Horn blir oppfattet som overdreven og hjemmelaget trakt-trompet-horn..
Musikken høres ut som 17-mai toget i bakfylla..
Er det slik vi "galinger" blir oppfattet av de A-typiske audiofile.?

jeg kunne ikke vært lykkeligere... ;D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
jeg kunne ikke vært lykkeligere...  ;D
Hva med V20.?
Duo eller kanskje Trio og de basshorna.?
Kanskje ikke så veldig mye lykkeligere, men garantert fattigere :-[
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
v20 er min all-time favoritt blant integrerte forsterkere, men jeg var dum nok til å selge begge mine tidligere eksemplarer.
så nå jakter jeg på en ny en.
duo er en mulighet på sikt, og kanskje mezzo-sub dersom jeg finner det for godt å bruke den slags penger på hi-fi.
trio er utelukket, med mindre jeg flytter inn i villa med 40-50 kvm lytterom en gang i fjern fremtid.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Hvis man sammenligner et oppsett med Uno og et med Duo der totalprisen er den samme, tror jeg kanskje at Unopakken scorer høyest. Men hadde jeg hatt plass og penger...
 
Topp Bunn