Sånn er det ofte, den beste vinner: Gratulerer Sverige!!

+1Wergeland skrev:Kult gått av svenskene. Herlig at mannen som satsa og dro på (noe det er helt slutt på i dagens herrelangrenn) fikk medalje. Nå må Djupvik og Skinstad begynne å fokusere å få fram litt flere mann og ikke bare dulle med Northug som de har gjort de siste 3 årene. Norge har jo ikke noe som ligner på et stafettlag en gang.
Det er lett å kjenne sjåvinismen når nevnete personer gjør det bra, de har tross alt kommet til Y i ordboka disse flotte representantene for landet og idretten sin.rolfozzy skrev:Her kjente jeg sjåvinismen boble i blodet etter Marit Bjørgen, Tora Berger og skiskytterne. Og Aksel Svindal.
Det er mogleg det, men treng me Northug?Valentino skrev:Northug treng ein skallekrympar berre. Men skallekrymparen må nok ha ein god og haldbar benk.
Jeg tror Petter bare trenger å vokse seg litt, dette med media osv. har han ikke taklet så godt ennå. Han skryter som gal når det går bra, og "driter seg ut" når det går dårlig. Noen blir rett og slett bare så deppa når ting ikke sitter, og da stopper ting bare opp, min sønn hadde det også slik, da han var FIRE år gammel...erato skrev:Sjåvinisme noen? Trøndelag har tatt flere medaljer enn Tyskland eller Russland.....
Ishockey er utvilsomt kongegrenen når OL går i Canada, men her i huset blir det aldri det!totte skrev:Nok om skinnfellen fra Midtnyttland.
OLs kongegren Ishockey har fått lite omtale her. Norge, og da særlig, men ikke bare, 1. femmeren spilte en kanonkamp i går. Det ble dessverre bare 1 poeng, men det kan fortsatt bli 1/4-finale. Forhåpentligvis blir det ikke Russland de skal møte i den avgjørende kampen.
Ikke før vi kan ta medalje...Unplugged skrev:Ishockey er utvilsomt kongegrenen når OL går i Canada, men her i huset blir det aldri det!totte skrev:Nok om skinnfellen fra Midtnyttland.
OLs kongegren Ishockey har fått lite omtale her. Norge, og da særlig, men ikke bare, 1. femmeren spilte en kanonkamp i går. Det ble dessverre bare 1 poeng, men det kan fortsatt bli 1/4-finale. Forhåpentligvis blir det ikke Russland de skal møte i den avgjørende kampen.![]()
Ah! Det er selvfølgelig en konspirasjon. Madshus er norsk, Northugs Fisher utenlandsk.Unplugged skrev:Dette kan kanskje forklare Northugs reaksjon etter løpet i går. Hvis dette stemmer skjønner jeg ham godt.
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/ol/article3529337.ece
Hver sin lyst, men Ishockey er bedre enn langrenn.Unplugged skrev:Ishockey er utvilsomt kongegrenen når OL går i Canada, men her i huset blir det aldri det!![]()
Nja. Det er vel slik at det er 12 lag med, så de 4 dårligste går ikke til kvartfinale. Det er vel ikke rarare enn alternativet som er å droppe kvartfinalene og kun ta de 4 beste rett til semifinaler etter 5 innledende kamper i hver av 2 grupper.fjellvåk skrev:Men det er ett ganske spesielt oppsett når en enda kan nå en kvarfinale selv om en har tapt alle kampene...
Dette er nok ikke annet enn et fortvilt forsøk på å finne en (ny) unnskyldning. Ingen slipemaskiner er beregnet på ett spesielt skimerke, man bestemmer seg for hvilken struktur man skal ha og sliper stenen deretter for så og slipe skien med stenen for ønsket struktur, hvilket merke ski man sliper vet maskinen ingenting om og bryr seg sikkert ikke heller.Unplugged skrev:Dette kan kanskje forklare Northugs reaksjon etter løpet i går. Hvis dette stemmer skjønner jeg ham godt.
Ikke vet jeg, men når man leser denne artikkelen blir man i alle fall sittende igjen med det inntrykket at det har betydning hva slags slipemaskin man bruker på ett spesielt skimerke. Kan godt hende det ikke stemmer, men da faller jo hele poenget med denne artikkelen bort.fjellvåk skrev:Dette er nok ikke annet enn et fortvilt forsøk på å finne en (ny) unnskyldning. Ingen slipemaskiner er beregnet på ett spesielt skimerke, man bestemmer seg for hvilken struktur man skal ha og sliper stenen deretter for så og slipe skien med stenen for ønsket struktur, hvilket merke ski man sliper vet maskinen ingenting om og bryr seg sikkert ikke heller.Unplugged skrev:Dette kan kanskje forklare Northugs reaksjon etter løpet i går. Hvis dette stemmer skjønner jeg ham godt.
Strukturen sin oppgave er å transportere bort vannet som oppstår grunnet friksjonen mellom skisåle og snø, jo våtere føre desto grovere struktur. Man har lineære strukturer, kryssete strukturer, skråkryssede strukturer osv.. Så gjelder det å finne ut hvilken man synes er best, en som er best på en Madshus ski trenger ikke nødvendigvis være best på en Fisher ski, dette skal kombineres med sålens egenskaper, noen ski er bedre enn andre når det er kaldt men ikke så gode når det er varmt, for eksempel. Det er altså ingenting som hindrer en i å ha samme struktur på en Fisher ski som på en Madshus ski men de trenger ikke nødvendigvis samme struktur på samme føre for å yte opptimalt. Det at det er en egen makin for Madshus høres rart ut MEN det som kan ha skjedd er at det er blitt slipt en Madshus ski før Fisher skia og at en har "glemt" å sett opp slipesteinen for Fisher skia selv om jeg har veldig vondt for å tro at noe slikt skal skje under ett OL.Unplugged skrev:Ikke vet jeg, men når man leser denne artikkelen blir man i alle fall sittende igjen med det inntrykket at det har betydning hva slags slipemaskin man bruker på ett spesielt skimerke. Kan godt hende det ikke stemmer, men da faller jo hele poenget med denne artikkelen bort.fjellvåk skrev:Dette er nok ikke annet enn et fortvilt forsøk på å finne en (ny) unnskyldning. Ingen slipemaskiner er beregnet på ett spesielt skimerke, man bestemmer seg for hvilken struktur man skal ha og sliper stenen deretter for så og slipe skien med stenen for ønsket struktur, hvilket merke ski man sliper vet maskinen ingenting om og bryr seg sikkert ikke heller.Unplugged skrev:Dette kan kanskje forklare Northugs reaksjon etter løpet i går. Hvis dette stemmer skjønner jeg ham godt.
Hvis du mener at sportsjournalister har livets rett har du selvsagt et poeng !Parelius skrev:De burde ideelt sett ha samme foreldre også.
Ellers forlanger du mye når det skal være noe poeng med sporstsjornalistikk
De har valgt dette selv, de er offentlige personer, at vi vil høre fra dem med engang de går i mål, det er bare slikt det er, og de vet utmerket godt at det er slikt det er, tøff sjitt!JD skrev:Syns pressen i dette tilfellet også skal ha kritikk. De oppfører seg jo også som sutrete unger når Northug ikke vil snakke med de. Klart han er skuffet, er jo et løp han har sett frem til i fire år. Gi han litt tid, så kommer han og gir de intervjuene som trengs. La folk være som de er. At det er en egen pressekonferanse dedikert til temaet sier jo alt.
Når det er sagt, så viser det jo storhet om han klarer å si noen ord midt i skuffelsen.
Ikke enig med deg. Vi må tåle at folk har forskjellige behov, det er ingen menneskerett å få høre hva de føler etter et renn. Men det er nå min mening. Respekt for individet, er vel begrunnelsen..fjellvåk skrev:De har valgt dette selv, de er offentlige personer, at vi vil høre fra dem med engang de går i mål, det er bare slikt det er, og de vet utmerket godt at det er slikt det er, tøff sjitt!JD skrev:Syns pressen i dette tilfellet også skal ha kritikk. De oppfører seg jo også som sutrete unger når Northug ikke vil snakke med de. Klart han er skuffet, er jo et løp han har sett frem til i fire år. Gi han litt tid, så kommer han og gir de intervjuene som trengs. La folk være som de er. At det er en egen pressekonferanse dedikert til temaet sier jo alt.
Når det er sagt, så viser det jo storhet om han klarer å si noen ord midt i skuffelsen.
Enig i at folk har forskjellige behov, også enig i at det er ingen menneskerett å få følelsene deres servert på skjermen, men i det de står på startstereken i et OL mens en hel verden ser på så har de "solgt" seg, der og da er de på "jobb" med det som måtte følge med, også det som ikke er så morsomt.JD skrev:Ikke enig med deg. Vi må tåle at folk har forskjellige behov, det er ingen menneskerett å få høre hva de føler etter et renn. Men det er nå min mening. Respekt for individet, er vel begrunnelsen..fjellvåk skrev:De har valgt dette selv, de er offentlige personer, at vi vil høre fra dem med engang de går i mål, det er bare slikt det er, og de vet utmerket godt at det er slikt det er, tøff sjitt!JD skrev:Syns pressen i dette tilfellet også skal ha kritikk. De oppfører seg jo også som sutrete unger når Northug ikke vil snakke med de. Klart han er skuffet, er jo et løp han har sett frem til i fire år. Gi han litt tid, så kommer han og gir de intervjuene som trengs. La folk være som de er. At det er en egen pressekonferanse dedikert til temaet sier jo alt.
Ikke uenig med deg der, men jeg mener fortsatt at det må være lov å være annerledes, både på godt og vondt. Når du bare har lyst til å grine etter kanskje ditt livs skuffelse, så bør det være rom for å slippe å høre Lyn Gordon spørre "Hva føler du nå?" før slimet i det hele tatt er tørket vekk fra kjeften.gismo skrev:Syns i utgangspunktet Nortug er ok kar og ser hans behov for selvdyrkelse for å ha kommet dit han er, men mener at han med flagget på brystet (landslag) i et OL bør yte noe mer, selv om det er motgang. Sin egotripp og prioritere egne behov kan han gjerne bedrive resten av året i Worldcup sirkuset. OL er noe annet!
Her trenger vi sterkere ledere og moral blandt utøvere.
Så bare hva Aksel gjorde da han hektet i slutten av slalomen og mistet sin sjanse til en flott medalje, han kjørte rett ned bakken og gratulerte Body og de andre.
Sånne gutter vil vi skal bære det norske flagget på brystet!!
gismo
Er enig med deg angående journalistene, han der på langrennstadioen (TV) er det flaut og høre på. Hun Polske jenta som kom bak Bjørgen på sprinten fikk dette; "Hva synes du om løpet til Bjørgen?", Jeg kan bare svare for meg selv sa hun, jeg vrir meg i stolen.Snickers-is skrev:Jeg synes nok også det er på tide at en del journalister tørker snørr og tårer og biter i seg skuffelsen over intervjuet de følte de hadde krav på. Småligheten til en del journalister skinner veldig i gjennom i denne saken.
Jeg har sett en del av intervjuene av de som "ikke lykkes" når Norge har fått gull, og det er akkurat i de øyeblikkene jeg blir så utrolig flau over å være norsk. "And the silver medal was what you have dreamt of all your life?"
Artig øvelse.fjellvåk skrev:Bronse til Grønvold!