Spennende hockeyfinale dette 8)
50 år siden jeg første gang så Canada tok gull (men jeg husket det ikke, resultatet altså) 1960 sort/hvitt TV var ganske nytt, men fadern,brodern og jeg satt som klistra foran tvskjermen den gang.
Stakkars modern holdt på å tørne gæærn, når vi skreik til hver gang hun sto i veien, i det hun bare skulle varte opp oss tre med kake,brus og kaffe.
Hun ble jo stående midt foran skjermen under denne manøveren, det var jo noe uvant det hele med TV.
Satt nettopp og hørte en fyr som sang Halleluja under sendingen, syntes nok denne fyren virket litt femi og første tanke som slo meg var at dette kunne jo vært Canadas svar på Jan Werner (i lik hvit dress)......................
Så gikk tankene over til K.D Lang og hvor lik han virket ;D.....................sånn kan det gå
Mvh.KW
Jeg får rette meg sjøl da siden ingen andre har påpekt det.
Resultatet fra OL 1960, som jeg riktignok hevdet at jeg ikke husket, men likevel påsto (at Canada tok gull) var jo noe jeg bestemt mener ble hevdet under en av årets sendinger (at Canada tok gull for femti år siden i ishockey)
Det gjorde de IKKE, det var USA som tok gull med Canada på andre plass.
Det jeg husker og ikke glemmer, er at vi så myyyye på tv det første året, vi satt faktisk og så på prøvebildet og ventet på at sendingene skulle starte.
Mvh.KW