Netværksswitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Østfold
    Hvor heldige vi er som har eksperter som kan fortelle oss slikt! Hvordan skulle vi ellers funnet ut av disse tingene?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak Atlerovik. Det undrer mig altid over, når nogle er negative og gør grin med ændringer. Jeg ville da være nysgerrig med, hvad det lydmæssigt giver og måske prøve at forstå hvorfor det påvirker.

Jeg har fået tilbagemelding her til aften, da vedkomne modtog sin ombyggede Switch. Det var ikke hos mig. Jeg blev ringet op af en begejstret hi-fi ven, der var så glad. Vi deler hinandens oplevelser med forbedringer.
    Der var store lovord. Specielt bassen bare rykkede.

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så, du hadde venner på besøk, og de snakket hyggelig til deg om lyden i anlegget ditt? Det er lite som underbygger viktigheten av high end strømkontakt på nettverksswitchen mer enn en slik tilbakemelding.
    Jeg har rettet mit indlæg, fordi jeg havde ikke været tydelig nok.
    Der er skiftet interne kabler til Lessloss. En bedre netbrønd. Bedre sikrings holder. Loddet direkte på printet, så de små plastik stik fjernes. De er næppe gode.
    Det er ikke alt der var topkvalitet på AfterDark switch.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.114
    Jeg ville da være nysgerrig med, hvad det lydmæssigt giver og måske prøve at forstå hvorfor det påvirker.
    Dette tror jeg alle parter i denne tråden forsøker forstå. F.eks hvilket parameter mener man at krystalloscillatoren til mikroprosessoren i switchen påvirker hva som til slutt kommer ut av høyttalerne? Er det mindre støy til jordplan på nettverket, eller datapresisjon som er hypotesen?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.733
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har man først fått Troen, så er alt mulig... vann blir til vin, gå på vannet... bare man tror hardt og dypt nok, er alt mulig... også at nettkabelen til en switch påvirker lyden....

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.110
    Torget vurderinger
    1
    Vel, denne tråden burde vel inspirere ungdommen til å faktisk studere og gå dypere inn i materien og skjønne forskjell på snørr og bart.

Hvordan påvirker et MHz signal lyden på stemmen til Kari Bremnes, burde vel være en doktoravhandling.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Du skriver det skulle give en del, men hvad er det ?
    Hvorfor er de små stik næppe gode ?
    Nu har jeg ikke hørt forskellen selv, men personer jeg kender og har tiltro til, har gjort det. Det var bassen der blev nævnt, men vi ved, at bliver bassen bedre påvirker det også diskant og mellemtonen.
    Jeg er blevet tilbudt samme modifikation, og det vil tage en dag. Når det er gjort kan du få min ærlige mening om ændringen.
    Jeg har en ICEpower 2000AS2 hos Andreas Knedahl, og den er ved at blive modificeret hos ham. Han tager også de små stik af, og lodder direkte på printet.
    Jeg har to ICEpower 2000as med i alt 4 modul. Alle er loddet direkte på printet. For bedre lyd forstås. Men de er købt sådan.
    Den ene er hos Andreas Knedahl og den anden skal op til Norge bagefter.
    Vi er en gruppe hi-fi freaks, der alle har god lyd. Hjælper hinanden.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.092
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Dette tror jeg alle parter i denne tråden forsøker forstå. F.eks hvilket parameter mener man at krystalloscillatoren til mikroprosessoren i switchen påvirker hva som til slutt kommer ut av høyttalerne? Er det mindre støy til jordplan på nettverket, eller datapresisjon som er hypotesen?
    Jeg har lyttet til forskel på indbygget klokke og intern klokke, og det lød forskelligt. Jeg foretrak den indbyggede. Ejeren foretrak den eksterne. Man er vel afhængig af et godt kabel til deb eksterne klokke.
    Det er ikke der jeg vil investere penge i.
    Arbejder med at fjerne støj... igennem LessLoss Power 10x bokse.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Østfold
    Dette er et ganske typisk eksempel på en diskusjon der man forsøker å filtrere mulighetene slik at det er lovlige og ulovlige muligheter, der alle muligheter med vitenskapelig forankring, spesielt de menneskelige, er i den ulovlige gruppen. Muligheter som mangler en hver form for rimelig faglig oppbacking derimot, scorer plusspoeng. Om man bruker totalt urimelige ord for å forklare lydforskjeller på størrelse med det man opplever ved å bytte plate er det enda flere plusspoeng å hente.

For meg handler det da ikke lenger om lyd eller musikk. For da hadde man vært genuint interessert i alle mulige forklaringer, og man ville gått inn i diskusjonen uten åpenbar bias.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn