nb skrev:
KW skrev:
Jeg har i et annet innlegg blitt avfeid med at M Karan sin brukermanual hevder at en ca. 100 timer (innbrenning) skal til for at komponenten skal yte sitt beste (ikke ikke fungere fra time en NB) bare yte sitt optimale.
Utover det som står i manualen har jeg ved hjelp av egen erfaring erfart at det ved avslått og igjen påslått etter et visst antall timer lyder mer optimalt i praksis etter et døgn (lyder gjør det med en gang NB)
Ref Snickers så hadde også forhandlere og brukere av Oberon erfart at den trengte både innspilling og oppvarming. Det viste det seg imidlertid at den ikke gjorde. De tok altså feil viste det seg, selv om de sikkert var temmelig overbeviste i utgangspunktet. De hadde erfart at så var det, like gyldig skulle jeg tro som dine erfaringer.
Jeg skjønner bare ikke hva som skal skje på de 100-500 timene og har ikke sett noen forklaring på det noe sted utover at enkelte audiofile sier at "slik er det". Og hadde det vært slik at elektronikkomponenter endret karakteristiska såpass mye over la oss si 100 timer, så hadde det garantert vært et tema i utdannelsen innen elektronikk, det er det ikke så vidt jeg har registrert.
Som Vidar P nevnte ble det hevdet at Edge GCD trengte oppmot 1000 timer, jeg tipper det nå av de fleste er nedjustert til sånn ca 0. Jeg kan ikke se noen spesiell grunn til at det er nødvendig å feste spesielt mye større lit til andres påstander vedr innspillingstid enn hva som kom ang den spilleren.
Ok, det er greit at du ikke skjønner det.
De produktene jeg har snakket om så snakkes det om 100 time ikke flere tusen eller hundre.
Hvorfor skal Bel Canto nevne at etter å ha stått avslått en stund/noen dager e.l. (snakker nå ikke om innbrenning) så bør forsterkeren stå på i godt over et døgn før den stabiliserer seg og derigjennom yte optimalt?
Vi snakker om eier/bruker som allerede kanskje har eid produktet og betalt for det for lenge siden, så ingen nye placebo overbevisninger trenges, det er ingen som egentlig trenger å bli overbevist.
Stengt tatt hadde de kanskje ikke trengt å skrive det i manualen i det hele tatt, kanskje til og med mange ikke ville høre forskjellen en gang, men de har likevel skrevet dette.....hvorfor?
Den snickershistoria er da mal for absolutt alle andre konstruksjoner?
Den er i beste fall et eksempel på at det er rimelig store sjanser for at alle tok feil også konstruktøren, men er den nødvendigvis et bevis på at det ikke forholdt seg slik, er det helt umulig at siste resultat ikke også er feil eller er det
genrelt bevist at man ikke tar feil to ganger på rad.......................................................kødder litt nå ;D
Du skriver:
Og hadde det vært slik at elektronikkomponenter endret karakteristiska såpass mye over la oss si 100 timer, så hadde det garantert vært et tema i utdannelsen innen elektronikk, det er det ikke så vidt jeg har registrert.
Jeg kan som du og flere sikkert vet ikke særlig mye om elektronikk sin være og reaksjonmåte, nevnte bel canto inneholder jo en god del av det som noe på vei også må kalles for data produkter, og der vet vi vel at stabiliteten ofte kan være så som så
(tenker da på div datamaskiner/PC ikke mac ;D )
Kanskje derfor og p.g.a. hva de selv vet er grunnen til at de har nevnt det med tid før full stabi.
Jeg hadde ikke tenkt å komme inn på blindtester i det hele tatt, men gudbedre som de få som er gjennomført og med negativt resultat blir referert til her inne, når en vil frem til sine egne poenger, men jeg har sjelden eller aldri sett særlig kritisk spørsmålstilling til gjennomføringen av de samme fra samme personer.
Mvh.KW