Når flater kvaliteten på CD spillere og kilder ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    Det er for å forsøke å så lav troverdighet rundt deg som person. Det kalles hersketeknikk og er lov på hifisentralen.

    Edit: Det var ment til Orso sitt innlegg.

    Skivebom er når man for eksempel kommer med en uttalelse som er langt fra sannheten. Metaforen handler om at utsagnet er et "skudd" og målet med utsagnet er en "målskive".
    Og du er ikke eksponent for å bruke denne teknikken selv ? Ja, da var dine Obereon jeg har hørt og de var :p hjemme hos meg... Din "slagssuksess" viser og hva andre synes om de...
    Nei, jeg er motstander av hersketeknikker. Jeg forsøker å forholde meg saklig, men med dustete uttalelser som den i 2. avsnitt av ditt innlegg her er det ikke lett å forholde seg saklig. Hva mente du med den egentlig? Vet du hvor mange som ble solgt?
    [/quote

    mange nok til at det ikke ble solgt flere tydeligvis... Og denne "dansen" er det ikke jeg som har starta. Vreden korrigerte meg helt korrekt på en måte som er fair. Det du driver med er noe annet min gode mann. :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.407
    Sted
    Østfold
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    orso skrev:
    HCS skrev:
    At Grieghallen har så ræva akustikk visste jeg ikke orso..
    ??? Hvor i huleste har jeg skrevet det? Hva er det som gjør at folk her her inne stadig leser noe annet enn det man skriver? Vel, kanskje det skyldes mine dårlige skriveferdigheter.
    "Konsertsalene har for dårlig akustikk". ..... Hva skriver du her da Orso ???????????
    Han har vel ikke skrevet at grieghallen har for dårlig akustikk?
    Han skriver at han går i grieghallen, han skriver at konserthallen har dårlig akustikk...U do the math ;D
    Jeg tolker ham slik at konsertsaler generelt har råtten akustikk. Det har han fullstendig rett i. Han skriver ikke at alle konsertsaler har råtten akustikk.

    Når du tar for deg andres innlegg finner du alltid den versjonen av tolkning som i minst grad "går opp" og dermed er minst sannsynlig, og du forsøker å bruke dette for å gjøre personens troverdighet dårlig. Hva er vitsen?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.407
    Sted
    Østfold
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    Det er for å forsøke å så lav troverdighet rundt deg som person. Det kalles hersketeknikk og er lov på hifisentralen.

    Edit: Det var ment til Orso sitt innlegg.

    Skivebom er når man for eksempel kommer med en uttalelse som er langt fra sannheten. Metaforen handler om at utsagnet er et "skudd" og målet med utsagnet er en "målskive".
    Og du er ikke eksponent for å bruke denne teknikken selv ? Ja, da var dine Obereon jeg har hørt og de var :p hjemme hos meg... Din "slagssuksess" viser og hva andre synes om de...
    Nei, jeg er motstander av hersketeknikker. Jeg forsøker å forholde meg saklig, men med dustete uttalelser som den i 2. avsnitt av ditt innlegg her er det ikke lett å forholde seg saklig. Hva mente du med den egentlig? Vet du hvor mange som ble solgt?
    mange nok til at det ikke ble solgt flere tydeligvis... Og denne "dansen" er det ikke jeg som har starta. Vreden korrigerte meg helt korrekt på en måte som er fair. Det du driver med er noe annet min gode mann. :)
    Så manglende etterspørsel var årsaken til at produksjonen opphørte?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    orso skrev:
    HCS skrev:
    At Grieghallen har så ræva akustikk visste jeg ikke orso..
    ??? Hvor i huleste har jeg skrevet det? Hva er det som gjør at folk her her inne stadig leser noe annet enn det man skriver? Vel, kanskje det skyldes mine dårlige skriveferdigheter.
    "Konsertsalene har for dårlig akustikk". ..... Hva skriver du her da Orso ???????????
    Nevnte ikke Grieghallen i den setningen. Skrev at med konsertmusikk som jeg liker, så er lyden sjelden spesielt god p.g.a. konsertsalenes akustikk. Da snakker vi om primært rock og pop som oftest er andre steder enn Grieghallen. Det kommer selvsagt ann på hvor man befinner seg i rommet, men tror ikke vi foruten Grieghallen har så veldig gode akustiske konsertsaler i Bergen. Mulig det nye kulturhuset på Nesttun, men der har jeg ikke vært på konsert enda.

    Edit: Hadde du lest nøye hva jeg skrev HCS, så hadde du fått det med deg.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er klart for meg at kvaliteten her har flatet ut for lenge siden.

    For min del kunne det vært morsomt å flate ut f.eks. med en Playstation1 til 50 kr på loppemarkedet. Jeg kikker gjennom innkommende varer to ganger i året og observerer litt av hvert.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    orso skrev:
    HCS skrev:
    orso skrev:
    HCS skrev:
    At Grieghallen har så ræva akustikk visste jeg ikke orso..
    ??? Hvor i huleste har jeg skrevet det? Hva er det som gjør at folk her her inne stadig leser noe annet enn det man skriver? Vel, kanskje det skyldes mine dårlige skriveferdigheter.
    "Konsertsalene har for dårlig akustikk". ..... Hva skriver du her da Orso ???????????
    Nevnte ikke Grieghallen i den setningen. Skrev at med konsertmusikk som jeg liker, så er lyden sjelden spesielt god p.g.a. konsertsalenes akustikk. Da snakker vi om primært rock og pop som oftest er andre steder enn Grieghallen. Det kommer selvsagt ann på hvor man befinner seg i rommet, men tror ikke vi foruten Grieghallen har så veldig gode akustiske konsertsaler i Bergen. Mulig det nye kulturhuset på Nesttun, men der har jeg ikke vært på konsert enda.
    Vel, det er en god presisering orso. Trodde det var Greighallen du mente siden det var den du nevnte. Peace :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    orso skrev:
    HCS skrev:
    At Grieghallen har så ræva akustikk visste jeg ikke orso..
    ??? Hvor i huleste har jeg skrevet det? Hva er det som gjør at folk her her inne stadig leser noe annet enn det man skriver? Vel, kanskje det skyldes mine dårlige skriveferdigheter.
    "Konsertsalene har for dårlig akustikk". ..... Hva skriver du her da Orso ???????????
    Han har vel ikke skrevet at grieghallen har for dårlig akustikk?
    Han skriver at han går i grieghallen, han skriver at konserthallen har dårlig akustikk...U do the math ;D
    Jeg tolker ham slik at konsertsaler generelt har råtten akustikk. Det har han fullstendig rett i. Han skriver ikke at alle konsertsaler har råtten akustikk.

    Når du tar for deg andres innlegg finner du alltid den versjonen av tolkning som i minst grad "går opp" og dermed er minst sannsynlig, og du forsøker å bruke dette for å gjøre personens troverdighet dårlig. Hva er vitsen?
    Å si at jeg ALLTID gjør dette er en marginalisering så god som noen hersketeknikk min gode mann :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Flere av hifi-trådene i fora verden rundt inngår nok som studieobjekter i psykoterapien, eller?

    Vi er jammen rare.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.407
    Sted
    Østfold
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    Snickers-is skrev:
    HCS skrev:
    orso skrev:
    HCS skrev:
    At Grieghallen har så ræva akustikk visste jeg ikke orso..
    ??? Hvor i huleste har jeg skrevet det? Hva er det som gjør at folk her her inne stadig leser noe annet enn det man skriver? Vel, kanskje det skyldes mine dårlige skriveferdigheter.
    "Konsertsalene har for dårlig akustikk". ..... Hva skriver du her da Orso ???????????
    Han har vel ikke skrevet at grieghallen har for dårlig akustikk?
    Han skriver at han går i grieghallen, han skriver at konserthallen har dårlig akustikk...U do the math ;D
    Jeg tolker ham slik at konsertsaler generelt har råtten akustikk. Det har han fullstendig rett i. Han skriver ikke at alle konsertsaler har råtten akustikk.

    Når du tar for deg andres innlegg finner du alltid den versjonen av tolkning som i minst grad "går opp" og dermed er minst sannsynlig, og du forsøker å bruke dette for å gjøre personens troverdighet dårlig. Hva er vitsen?
    Å si at jeg ALLTID gjør dette er en marginalisering så god som noen hersketeknikk min gode mann :)
    Selvsagt, men det ble jo skrevet etter at du skrev "peace" til Orso i forrige innlegg.

    Hva med spørsmålene som er stilt deg?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spm ang dine Oberon ? Hadde de vært så bra hadde du vel solgt flere? Eller var det ikke så intr i å tjene penger på de lenger ? Uansett, markedet etterspørr det markedet vil ha... :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Markedet er ingen måleparameter for kvalitet. Grandiosa anyone?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.407
    Sted
    Østfold
    HCS skrev:
    Spm ang dine Oberon ? Hadde de vært så bra hadde du vel solgt flere? Eller var det ikke så intr i å tjene penger på de lenger ? Unasett, markedet etterspørr det markedet vil ha... :)
    Siden du spør

    Det ble solgt rett over 480 stk i det Norske markedet alene i løpet av i overkant av 24 måneder. Produksjonen ble stanset i 2008 på grunn av likviditetsproblemer etter en leveringssvikt fra leverandøren av aluminiumsdeler. I påvente av restlevering stod en stor ordrereserve på vent, og etter et innbrudd i juli 2008 ble selskapet besluttet nedlagt grunnet den økonomiske situasjonen. Produktene etterspørres ukentlig fortsatt mer enn 2 år etter.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trondmeg skrev:
    Markedet er ingen måleparameter for kvalitet. Grandiosa anyone?
    Hehe..Sant nok trondmeg..Men til tider et måleparameter for hvilke produkter som kan sies gode over tid..Uansett, har du pepperoni? :)..

    Men takk for en grei utredning snickers. Fair nok den. Ser ikke noen grunn til å ta denne delen av debatten videre.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Men hvis du fjerner den oste- og ketchupbelagte papplaten i bunn og erstatter den med en hjemmelaget tynnkjevlet pizzabunn med en hjemmelaget tomatsaus, pepperoni, mozarella, soltørkede tomater, krydder etc så blir den riktig god.

    Du spurte om hva som er galt med Grandiosa? Etter min oppfatning er det kun smaken på bunn, saus, topping og totalopplevelsen som er elendig, pappen rundt er bra. At den selger stort har ingenting med kvalitet å gjøre. Stort salgsvolum blir altfor ofte forvekslet med kvalitet. Og hva pokker er kvalitet? Like mange svar som antall personer man spør antagelig. Mine påstander er selvfølgelig referert til mine egne kvalitetsbetraktninger.

    Denne "pizza"-modifikasjonen minner meg forresten om Ole Paus og Gunnar Bull Gundersen (fritt etter hukommelsen):
    "Nå skal vi spille now is the time som er en hurtig blues av Charlie Parker. Jeg har skrevet nye ord og Ole ny musikk så det er vel ikke så mye igjen av Charlie Parker"
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Siden det begynner å florere med off-topic, usakligheter og ufine kommentarer, så stenger vi denne tråden.

    Hvis vi tar i betraktning Hifisentralens regelverk, så er det flere brudd på regel 1 over flere sider. Det er er uholdbart. De av dere som har behov for å ytre seg på et slikt nivå bør tenke over hvorfor de har et slikt behov. Det tjener ikke noe større hensikt enn at det oppstår motsetninger og konflikter på et unødvendig lavt nivå på Hifisentralen.

    Jeg beklager sterkt at vi moderatorer ikke har vært i stand til å stoppe tendenser til lite konstruktiv diskusjon i tråden.


    bjornh, moderator
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn