Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da har undertegnede vært en tur i Hokksund igjen med mine kjære MI - produkter. Ringte før helgen til Roar fordi jeg savnet litt ut - nivå, jeg ønsket rett og slett muligheten til å spille litt høyere. Dette fikser vi sa Roar og så sant - så sant, et kjapt bytte i dag av motstandere i pre og effekt ga ønsket resultat. Deilig med "egen" forsterkerkonstruktør!

    Det er lykke det, Knuba :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Er det releer langs midten der som bestemmer hvor mange og hvilke av MELFene som skal være med og dermed hvor mye signalet dempes? Da blir det kanskje noen av volumsettingene som er mer puristiske enn andre med færrest mulig antall motstander i serie?
    Supertøft med Apple App som styrer volumet fra iPad/iPhone, det er det ikke mange andre produsenter som kan vise til?
    Naim. Sikkert flere andre også. Nedenfor nevnte 172 XS har for øvrig også digitalt styrt, men fortsatt analog volumkontroll,
    High quality preamplifier including digitally controlled analogue volume contro
    Liberation in control
    The NAC-N 172 XS can be controlled via the front panel buttons and digitally controlled analogue volume knob, the standard remote control handset or the n-Stream app for iPad, iPhone or iPod Touch. Using the n-Stream app is a uniquely liberating experience, allowing not just easy control of music playback, but the possibility to explore a music collection and find new music from the expanded music information feature delivered by Rovi. Full system automation means a Naim CD player can also be controlled directly from the app.
    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    For meg som har vaklet en stund mellom ønske om attenuator og fjernkontroll kommer det helt som bestilt.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og mens vi venter på flere nyheter hva gjelder volumkontroll, forforsterkere eller effektforsterkere fra MI må jeg bare fortelle om en episk musikkreise jeg hadde i går! Jeg hadde et gjenhør med dette albumet:

    Jethro Tull - Stand Up.jpg


    Rakkern for et gjenhør!! Det var mange år siden sist, men magien var fremdeles der - rett i min egen stue :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ettersom jeg har en Musical Angel KT88 MKIII her noen dager, bestemte jeg meg i går kveld for å gi den en sjanse opp mot mitt MI-sett.

    Musical Angel KT88 har, som de fleste kjenner til, en stor og iherdig fanskare i Norge, og tidligere erfaringer er at det er en svært god forsterker - særlig til prisen.

    Og den spiller pent og harmonisk også, men når man krysser over til MI, er forskjellen enorm! (Noe annet hadde vel også vært en katastrofe!). Alt er mye mer mer ryddig, større, dypere, og ikke minst mer dynamisk.

    Deilig med slike bekreftelser på at man faktisk har et brukbart forsterkersett, syns jeg.

    Albumet jeg testet med var Paper Music med Bobby McFerrin fra 1995. Anbefales!

     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Og mens vi venter på flere nyheter hva gjelder volumkontroll, forforsterkere eller effektforsterkere fra MI må jeg bare fortelle om en episk musikkreise jeg hadde i går! Jeg hadde et gjenhør med dette albumet:

    Vis vedlegget 247350

    Rakkern for et gjenhør!! Det var mange år siden sist, men magien var fremdeles der - rett i min egen stue :)

    Mvh.
    Maxtor
    Jethro Tull er ikke noe tull, nei. Så de faktisk rett i "nabolaget" her for et par år siden, da de spilte på Kartfestivalen. Litt av en opplevelse.
     
    Sist redigert:

    HomeAllAlone

    Fersking
    Ble medlem
    09.01.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    3
    Sted
    Langhus
    Satte på Jethro Tull med en gang jeg leste dette. Fløyte er undervurdert. Flertallet mener det et instrument for pyser og ladyboys, men faktum er at det er jævla skummelt. Hør bare på Blood Ceremony.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Nå må jeg også få lastet ned Jethro tull... Må bare prøve. Mitt nye sett er enda ikke levert og det ble en liten forandring, så nå kommer det 2 mono blokker i stedet. Bilder kommer når alt er levert. :)
     

    Deep Purple

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Ettersom jeg har en Musical Angel KT88 MKIII her noen dager, bestemte jeg meg i går kveld for å gi den en sjanse opp mot mitt MI-sett.

    Musical Angel KT88 har, som de fleste kjenner til, en stor og iherdig fanskare i Norge, og tidligere erfaringer er at det er en svært god forsterker - særlig til prisen.

    Og den spiller pent og harmonisk også, men når man krysser over til MI, er forskjellen enorm! (Noe annet hadde vel også vært en katastrofe!). Alt er mye mer mer ryddig, større, dypere, og ikke minst mer dynamisk.

    Deilig med slike bekreftelser på at man faktisk har et brukbart forsterkersett, syns jeg.

    Albumet jeg testet med var Paper Music med Bobby McFerrin fra 1995. Anbefales!

    Hadde en Music Angel for noen år siden.Spilte meget bra sammen med Klipsch RF82.
    Bytta faktisk ut et sett Electrocompaniet(4.7+AW250)til fordel for MA kt88.
    Ved bytte til Cornscala ht falt MA helt igjennom,tynn pistrete lyd helt uten bass...
    Men med rette ht spiller den glimrende,særlig i forhold til pris.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå må jeg også få lastet ned Jethro tull... Må bare prøve. Mitt nye sett er enda ikke levert og det ble en liten forandring, så nå kommer det 2 mono blokker i stedet. Bilder kommer når alt er levert. :)

    Og gjett om vi gleder oss til bildene kommer!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå må jeg også få lastet ned Jethro tull... Må bare prøve. Mitt nye sett er enda ikke levert og det ble en liten forandring, så nå kommer det 2 mono blokker i stedet. Bilder kommer når alt er levert. :)

    For ikke å snakke om å gratulere med noen spennende produkter :) Kan du lette litt på sløret om konstruksjonene, eller kommer det sammen med bildene?

    Mvh.
    Maxtor
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Orginal bestilling var MI-15 balansert ut siden mitt behov for innganger er begrenset og en MI-10 balansert.
    Det ble visst MI-15 balansert ut og 2MI-17 i stedet... MI-17 her som mono blokker :cool:
    Skal legge ut noen bilder når det er i hus sammen med min Hegel HD-11 malmin modd.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det burde vel være ett godkjent oppsett... Får nok godlyd ut av mine Dynaudio SP-25
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Tror det her blir bra. MI-17 skal være bedre enn MI-10 :) det sa Roar...
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Så vidt jeg vet er MI-17 en konstruksjon som er uten kondensator i signalveien og i utgangspunktet 25W Klasse A. I balansert versjon (mono blokker) blir det ca 100W klasse A. Ble disse i stedet for Balansert MI-10 pga bedre ytelse og nyere konstruksjon. Kan være greit å ha noe ekstra å gå på om man har tungdrevne høyttalere.
    Å det ser jo bra ut med mono blokker :cool:
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Så vidt jeg vet er MI-17 en konstruksjon som er uten kondensator i signalveien og i utgangspunktet 25W Klasse A. I balansert versjon (mono blokker) blir det ca 100W klasse A. Ble disse i stedet for Balansert MI-10 pga bedre ytelse og nyere konstruksjon. Kan være greit å ha noe ekstra å gå på om man har tungdrevne høyttalere.
    Å det ser jo bra ut med mono blokker :cool:

    Monoblokker er sjelden feil, Soojonny :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kjære MI-venner (og i særdeleshet til SaltyDog).

    Det er med stort tungsinn jeg må innrømme at jeg har forsømt mine plikter. Jeg sikter selvfølgelig til MI-oversikten............her har jeg helt glemt god takt og tone - listen har nå vært uforandret i uanstendig lang tid.

    Jeg vedlegger oversikten og ber de som har ønske om det å si fra om det er noen oppdateringer som skal utføres :)

    Vis vedlegget 01 Musical Innovation - eiere og utstyr 110314.pdf

    Mvh.
    Maxtor
    angrende synder
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Hei.

    I forhold til oversikten så har jeg byttet brukernavn fra xcoN til Stein Ivar og høyttalere fra Klipsch rf-63 til Heresy III. Har fortsatt MI Mosfet.

    -Stein Ivar
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har Martin Logan Source SE. Ingen utskiftninger av MI utstyret. Det største problemet jeg har med forsterkersettet, er at jeg fremdeles er veldig godt fornøyd med det.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Det problemet har jeg også.. får kalle det et aldri så lite luksusproblem! :D
    Lysten på å prøve noe nytt ramler vel innom av og til, men det skal nok litt til for å overgå!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Heisann! Her er Jbl erstattet med B&W 804s.
    Ellers er oppsettet som før!

    Mvh Stammis
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Hei!
    Her har MI3 fått montert MI18 print, og Philipsen blitt erstattet av Thorens TD318.


    mvh
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Jeg glemte også at jeg også har en MI 11 :)

    -Stein Ivar
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    MI 9 er bygd om til MI 18 ubalansert med større trafoer.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Heisann Maxtor; ser lista er mildt sagt ikke oppdatert hva meg angår også..
    Jeg har MI12 balanced, MI18 Balanced (dual mono) og en cambridge azur 840c med malmin analogtrinn samt en audio gd master 7 dac, og elac 257 høyttalere..:)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.724
    Torget vurderinger
    4
    Jeg glemte også at jeg også har en MI 11 :)

    -Stein Ivar

    Du GLEMTE at du har en MI11 ?!!! :confused:

    Ikke like gæli som da Wes Phillips skrev tester for Stereophile og "kom på" at han hadde hatt et sett Krell MRA monoblokker liggende i 6 måneder..."unboxed"...i påvente av testing. Makan ! :eek:
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Jeg glemte også at jeg også har en MI 11 :)

    -Stein Ivar

    Du GLEMTE at du har en MI11 ?!!! :confused:

    Ikke like gæli som da Wes Phillips skrev tester for Stereophile og "kom på" at han hadde hatt et sett Krell MRA monoblokker liggende i 6 måneder..."unboxed"...i påvente av testing. Makan ! :eek:
    Hehe, vel riktig så ille var det ikke, men ser jeg burde ha formulert meg bedre. Jeg glemte å nevne at jeg også har en MI 11 :)

    -Stein Ivar
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Får vel føre opp MI-15 balansert og MI-17 monoblokker og Dynaudio Special 25 på meg.
    Forsterker settet er ikke i hus, men det kommer så hvorfor ikke føre det inn? :cool:
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Vær hilset MI-godtfolk!

    Nå har det vært tyst her litt for lenge!

    Har akkurat kommet meg ned til Korea på jobb, men fikk beskjed at nå var disse lukket og ferdig, malt med duratex og på vei hjem til meg.

    Det kommer til å bli 3,5 laaange uker å vente!

    God helg til alle sammen.

    Cbarth

    2014-03-10 18.11.30.jpg
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Vær hilset MI-godtfolk!

    Nå har det vært tyst her litt for lenge!

    Har akkurat kommet meg ned til Korea på jobb, men fikk beskjed at nå var disse lukket og ferdig, malt med duratex og på vei hjem til meg.

    Det kommer til å bli 3,5 laaange uker å vente!

    God helg til alle sammen.

    Cbarth

    Vis vedlegget 249279
    Dæven! Kule, spennende (og store) saker!

    Hva slags konstruksjon er dette?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn