Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må dessverre også melde avbud til neste helg. Selv om jeg hintet voldsomt til min mor om at søndag er en utmerket dag for slikt, har hun invitert til bursdagsfeiring på lørdagen. Og nei, den slipper jeg ikke unna.

    Jeg håper likevel det kommer en annen anledning til å høre på stereooppsettet ditt, hifipuristen.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må dessverre også melde avbud til neste helg. Selv om jeg hintet voldsomt til min mor om at søndag er en utmerket dag for slikt, har hun invitert til bursdagsfeiring på lørdagen. Og nei, den slipper jeg ikke unna.

    Jeg håper likevel det kommer en annen anledning til å høre på stereooppsettet ditt, hifipuristen.
    Det kommer nye muligheter KapteinUfattelig.

    Du kan sende meg PM, så finner vi sikkert en dag?
    Ha en riktig hyggelig bursdagsfeiring!
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Hei


    Jeg må dessverre melde avbud til lørdagens evenement på Melboden/hos puristen, det gjør at de sandefjordingene som var lovet skyss, må ordne dette selv.

    mvh. Ole G

    formerly nicknamed Gammer'n

    Jeg kommer fra Arendal, så hvis det er noen som trenger skyss langs veien er det bare å gi lyd ifra seg!


    Cbarth
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    En litt annerledes vinterferie, men dog en meget god en.

    Vi ga eldstedatter en London-tur i bursdagsgave her i høst og avtalen var at mor og datter skulle kose seg godt sammen i vinterferien. Jeg skulle bli hjemme med yngstedatter og planene våre var også klare: Kino, restaurantbesøk, shopping, skøytegåing m.m. Og så langt har vi kost oss kostelig - med mye god mat og utrolig hyggelig tid sammen. Men når klokken har nærmet seg 21 - 21.30 har det tross alt vært leggetid for yngstedatter. Og hva har far hatt mulighet til etter dette? Å lytte til MUSIKK!!!!

    Og det har blitt mengder med musikk. Alt fra J. J. Cale/Eric Clapton til Arild Andersen til Bel Canto til Alessandro Scarlatti til Dire Straits og en bøtte med andre album. Det hele kuliminerte med en salig opplevelse i natt da jeg satt på dette albumet:

    Folder.jpg.jpg


    Da dette albumet var ferdig kl. 00.57 i natt var jeg fullstendig på bristepunktet. Og igjen kan jeg ikke annet enn å takke kombinasjonen av fantastisk elektronikk fra Musical Innovation og høyttalere fra IS for denne selsomme opplevelsen. Det er helt ufattelig hva MI makter få frem til lytteren av hva som er festet på innspillingene - detaljerikdom, atmosfære og ren skjær musikkglede!

    Det er lykke det, karer :)

    Mvh.
    Maxtor
    lykkelig som f....
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og selvfølgelig må jeg legge ut nok et par bilder av herlighetene som skaper gleden her hjemme. Bildene (og den euforiske omtalen) har dere nok sett (og hørt) før, men bær over med meg.

    Min fantastiske MI 12.1
    MI 12.1 2.jpg


    og min eminente MI 18 Balanced
    MI 18 Balanced 3.jpg


    Rett og slett en fantastisk kombinasjon. Min MI 18 Balanced er sikkert ikke det peneste eksemplaret å se på, men innmaten er et kapittel for seg selv.

    Jeg har forresten hatt lykke med dempeputene jeg lagde til såvel MI 12.1 som DAC'en min og vurderer nå å lage samme variant til MI 18 Balanced.

    DSC_6169.jpg


    En interessant sak å jobbe med i vinterferien :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da er det snart MI-Treff på Bærums Verk

    Da ser det ut til at vi fortsatt er oppe i ca 15p?
    Dette tror jeg er akkurat passe, slik at det blir
    mulig og få prate litt med alle?

    Hjertlig Velkommen!

    mvh
    puristen
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Hei

    Beklager herfra.
    Jeg har dratt en influensa i hus, og hvis det ikke skjer mirakler i natt blir jeg hjemme i morgen.
    Og det spørs om Madammen tar turen alene..

    Stein
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Beklager herfra.
    Jeg har dratt en influensa i hus, og hvis det ikke skjer mirakler i natt blir jeg hjemme i morgen.
    Og det spørs om Madammen tar turen alene..

    Stein
    Hei Stein

    Det var da leit.

    Dere får ha god bedring, det kommer nye muligheter..................
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Må melde avbud pga jobb. Må servere i bryllup imorgen. Skulle gjerne kommet, men tror brud, brugdom og bryllupsgjester setter pris på at jeg stiller opp på jobb.
    Får ta det igjen ved en senere anledning :)
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Barnevakten har blitt syk, så jeg må desverre melde avbud i dag.
    Håper å komme sterkere tilbake en annen gang.
    Kos dere.

    Mvh Frank
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Må melde avbud pga jobb. Må servere i bryllup imorgen. Skulle gjerne kommet, men tror brud, brugdom og bryllupsgjester setter pris på at jeg stiller opp på jobb.
    Får ta det igjen ved en senere anledning :)

    Hei Soojonny

    Dette må være spesielt trist for deg, fordi jeg har hørt "ville" rykter om
    at dine forsterkere skal bli ferdig ila. helga?
    Du har vært på Bærums Verk før, og vet at du alltid er velkommen?
    Gratulerer med dine venners bryllup, og ikke snuble når du bærer
    ut bryllupskaka?

    puristen
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Barnevakten har blitt syk, så jeg må desverre melde avbud i dag.
    Håper å komme sterkere tilbake en annen gang.
    Kos dere.

    Mvh Frank

    Hei Frank

    Ikke skyt barnevakten fordi hun er syk?
    Du kan få bruk for hennes tjenester senere?
    Det går flere tog.

    Velkommen ved en senere anledning!

    puristen
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har blitt syk og må desverre også melde avbud i dag.

    Dere som kommer går ha en hyggelig MI kveld. Så håper jeg det blir tatt litt bilder.

    -Stein Ivar
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har blitt syk og må desverre også melde avbud i dag.

    Dere som kommer går ha en hyggelig MI kveld. Så håper jeg det blir tatt litt bilder.

    -Stein Ivar


    Hei Stein Ivar

    God bedring!
    Vi får håpe noen tar bilder?
    Det går som tidligere sagt, flere tog?

    Lykke til!

    puristen
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg skal passe på å ta turen ved en annen anledning :) ikke fått bekreftelse på det nye settet enda, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :)
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Folkens. Jeg rekker nok ikke innom i dag diverre. Beklager til alle for sein tilbakemelding om dette, men kom litt brått på her. Kos dere masse til dem som er der, og jeg gleder meg til bilder!
    -Petter-
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo MI-venner.

    Da har det første i rekken av mange kommende MI-treff gått av stabelen. Dette skjedde på Melboden i Bærum og tanken bak treffet var denne gangen 2-delt: Den første delen skulle være viet mat (voksne karer trenger mat!) og deretter skulle turen gå til hifipuristen som hadde stilt sin bopel såvel som lydoppsettet sitt til disposisjon for litt musikklytting.

    Og matorgien begynte slik:

    Melboden 1.jpg

    Da Petre og undertegnede ankom Melboden var hifipuristen (sittende nærmest vinduet), Salty Dog (ovenfor hifipuristen), vega jon og cbarth1 (sittende nærmest kameraet) allerede kommet. Petre, stående i rød genser, kunne ikke snike seg unna dagens hobbyfotograf. Og apropos hobbyfotograf: Menigheten får virkelig unnskylde kvaliteten på bildene - jeg mangler virkelig en god blitz til kameraet.


    Melboden 2.jpg

    Her har montesi (nærmest kameraet) og liliya ankommet etablissementet.

    Melboden 4.jpg

    Og ikke lenger etter kom Ranger og RM ramlende inn :) Og for de som måtte lure - neida, RM gråter ikke........

    Melboden 5.jpg

    Selv om det ble meldt en del avbud rett i forkant av begivenheten, var det likevel 11 stk. MI-venner samlet til bords. Slettes ikke ille! Og det beste av alt var at praten gikk lett og vi trivdes virkelig i hverandres selskap. Vi snakket mye om musikk, lyd generelt og selvfølgelig MI. Og da skjedde dette:

    Melboden 6.jpg

    RM hadde hemmlighetsfullt knuget på en laptop og nå skjønte vi hvorfor! Han ville vise oss sin nyeste skapning - en digitalt styrt volumkontroll!

    Melboden 7.jpg

    Videoen som ble vist ga oss et innblikk i hvordan volumkontrollen var bygget opp og dens funksjoner. Fantastisk moro! Og det beste av alt - når den er 100% ferdig (i løpet av en måneds tid) kan den fint i implementeres i eksisterende modeller i Musical Innovations portefølje. Lekkert! Dog ble det presisert at dette ikke er en digital volumkontroll - det er en digitalt styrt volumkontroll.

    Melboden 8.jpg

    Denne nyheten forårsaket mange tekniske diskusjoner og generelle diskusjoner. RM kunne også lette på sløret om hva fremtiden vil by på for Musical Innovation - her kunne det informeres om mulig samarbeidspartner i et av våre naboland samt en mulig samarbeidspartner i Norge. Dette kan fort vise seg å bli et spennende år for MI og RM spesielt. Og selvfølgelig for oss som fikk ta del i disse (og andre) nyheter.

    Melboden 10.jpg

    Maten kom på bordet (fantastisk god mat, forresten) og diskusjonene gikk som skuddsalver rundt bordet. Utrolig artig.

    Dessverre måtte Petre og undertegnede forlate følget når del 2 av treffet skulle igangsettes. Håper inderlig noen av følget som ble med til hifipuristen har tatt bilder av denne seansen og kan dele den med oss.

    Summen av det hele var at MI-treffet var usedvanlig hyggelig og at dette er noe vi mer enn gjerne gjentar. Det kommer således flere treff og håpet er at enda flere MI-venner kan delta i de kommende treffene.

    Det er lykke det, karer :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Fine bilder! Håper det passer bedre neste gang. Skal bli artig å bli kjent med folket.

    Ole G
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Hyggelig treff med god mat, ingen tvil om det. Tiden tillot oss ( Maxtor og meg ) dessverre ikke å delta videre utover kvelden, men det dukker nok opp nye muligheter i nær fremtid. Ser frem til beskrivelser, helst med bilder, av resten av kvelden.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei MI-venner!

    Det første MI-treffet var svært hyggelig. Moro å treffe menneskene bak nickene. Virkelig trivelige folk!

    Etter god mat og drikke på Melboden gikk turen opp til Puristen. Og det var litt av en lydopplevelse! Dette er et anlegg i den ypperste spitzenklasse. Aller ypperste! Lydbildet brettes ut både i bredden og dybden, med en helt utrolig gjennomsiktighet og presisjon. 3D-illusjonen var frapperende. Som sagt, en virkelig opplevelse!

    Takk for flotte bilder, Maxtor! (Jeg savner forresten det bildet der du var med)

    Dette må vi gjenta gutter, og jeg vil avslutte med en Maxtor: "Lykke, karer!"

    Mvh Salty
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle MI venner

    Tusen Takk for i går!
    Håper dere fikk litt utbytte av gårdsdagens evenement?
    Jeg storkoste meg, men må nok ta til etterretning at jeg
    nok må lage et ferdig "kortprogram", når så mange på så
    kort tid skal lytte til musikk?

    Håper dette ikke blir det siste evenement for MI's venner?

    Får de av dere som ikke bor så langt unna, blir det muligheter
    for et bredere spekter for hva jeg kan vise dere?
    Det er bare og sende et PM, hvis lysten skulle melde seg.

    MAXTOR du MÅ ta en tur!(det er obligatorisk tvang)

    Vi snakkes!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Takk for i går, trivelig fra ende til annen :) God mat, meget trivelig folk og et anlegg som dytter grensene for hva som er mulig å få til i en stue. Da vi spillte et opptak fra "Jazz at the pawnshop" så følte jeg at jeg satt på den kaffee`n! Makan!! Deretter disket Puristen opp med et totalt ukomprimetrt opptak gjort av 2l, Lindeberg lyd, i DXD(?). Attack, svart bakgrunn og troverdighet er i verdensklasse hva angår et stueanlegg, annet kan jeg ikke skjønne. Som sistemann ut av Puristens stue fikk jeg også anledning til å høre en imponerende vinylrigg :) Dette frister til gjentagelse!

    En stor takk til Puristen som åpnet sin stue, takk til Roar som dukket opp, ikke bare i form av seg selv, men også med gode nyheter og ikke minst må jeg takke de som satt dette igang! Jeg synes det er helt knall å møtes slik, snakke om felles interesser(nerderi), møte folk bak nick, spille musikk og gjøre nye erfaringer. Dette er i hvert fall for meg kjempeartig, interessant og ikke minst nyttig :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Tror flere følger dere MI venner enn hvor mange som tør synliggjøre det her :)

    Og er disse apparaturene så bra som dere MI venner sier, og att på til blir mer tilgjengelige for manenn i gata (som dere nå delvis røper), ja så er det nok mange skjulte interesserte av dette merket som dukker opp med nysgjerrige ører og tilgjengelige lommebøker.

    Kunne vært morsomt med en test av de to store klasse A forsterkerne (2x60 W ???) mot eksempelvis to Hegel H30, i regi av eksempelvis Oslo Audio Seciety. Tenker jeg - kan være flere enn meg :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Tror flere følger dere MI venner enn hvor mange som tør synliggjøre det her :)

    Og er disse apparaturene så bra som dere MI venner sier, og att på til blir mer tilgjengelige for manenn i gata (som dere nå delvis røper), ja så er det nok mange skjulte interesserte av dette merket som dukker opp med nysgjerrige ører og tilgjengelige lommebøker.

    Kunne vært morsomt med en test av de to store klasse A forsterkerne (2x60 W ???) mot eksempelvis to Hegel H30, i regi av eksempelvis Oslo Audio Seciety. Tenker jeg - kan være flere enn meg :)

    Hei MusicBear

    Hvis du sikter til gårdsdagens begivenheter hjemme hos meg, kan jeg opplyse om at vi spilte
    på mitt referanse utstyr, som Musical Innovation hele tiden måles mot.
    Det eneste Musical Innovation produktet vi spilte på, er MI's beste produkt noensinne
    nemelig siste tapning av MI-13 fullbalansert preamp.

    Musical Innovation's pt. største effekttrinn heter MI-9.1 og er på 2x80w i kl A.

    Akkurat nå, skjer det så mye hos Musical Innovation at det neppe blir tid til en Hegel dyst.

    MusicBear følg med svenske Hi-Fi&Musik framover så får du kanskje "se"?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ojsann hifipuristen, ingen blad i Norden er bedre på tester en de du der nevner. Og Hi-Fi & Musik driter i om det står Made in USA, China, Sweden eller Norway, de bruker rett og slett ørene (+ noen faktisk nyttige målinger) når de tester, slik gamlegutta i High Fidelity gjorde i sin tid. Ja, de har til og med et skrutrekker- og bitssett (sånt selges knapt i Norge, skal man gjette ut i fra norske bladers testomtaler...), som gjør om man selv ser det sitter noe billig ræl bak fine kabinetter eller ikke. Spennende!

    MI sine angivelser av modeller ser ut til å være myntet på kosntruktørens aller nærmeste familie, aller nærmeste naboer eller andre i hans aller nærmeste krets.
    For oss andre, som er vant til at andre produsenter f.eks. benytter en "P" som start angivelse for en Pre, hva koster de angitte MI-9.1 og MI-13 fullbalansert?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ojsann hifipuristen, ingen blad i Norden er bedre på tester en de du der nevner. Og Hi-Fi & Musik driter i om det står Made in USA, China, Sweden eller Norway, de bruker rett og slett ørene (+ noen faktisk nyttige målinger) når de tester, slik gamlegutta i High Fidelity gjorde i sin tid. Ja, de har til og med et skrutrekker- og bitssett (sånt selges knapt i Norge, skal man gjette ut i fra norske bladers testomtaler...), som gjør om man selv ser det sitter noe billig ræl bak fine kabinetter eller ikke. Spennende!

    MI sine angivelser av modeller ser ut til å være myntet på kosntruktørens aller nærmeste familie, aller nærmeste naboer eller andre i hans aller nærmeste krets.
    For oss andre, som er vant til at andre produsenter f.eks. benytter en "P" som start angivelse for en Pre, hva koster de angitte MI-9.1 og MI-13 fullbalansert?
    Jeg har forsåvidt ingenting med Musical Innovation og gjøre.
    MI-9.1 er single ended forsterker på 2x80W kl A og koster tror jeg pt. 45K.
    MI-13 fullbalansert preamp koster vel 65K.

    Nummereringen av Musical Innovation's produkter har ingenting med om det
    er Riaa, preamp eller sluttrinn å gjøre.
    MI-1, var første produkt, MI-2 neste osv. akkurat som nummereringen til
    Mark Levinson(ML).
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Takk for et veldig hyggelig lag, dette fristet til gjentakelse! :)

    Må bare tilføye meg i rekken av ovasjoner over anlegget ditt Hifipuristen. Makan til oppløsning, klangfarger og størrelse på lydbildet! Jeg har aldri hørt det bedre, eller noe som har vært nærheten heller for den saks skyld.
    Du har jammen gjort hjemmeleksa di! Det skal mere til enn flaks og lesing av tester for å sette sammen og komponere et anlegg som så til de grader spiller på lag, og det helt uavhengig av hva prislappen skulle tilsi.
    Det er ytterst få personer som har den erfaringen og kunnskapen som skal til for å få dette til.

    Cbarth
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Salty Dog, Montesi og cbarth1

    Tusen Takk for de hyggelige ord.
    Det er så deilig at andre kan verdsette hva en driver med.
    Jeg har faktisk drevet med highend i 40år.

    Dere må gjerne komme tilbake, gjerne alene eller med en kamerat.
    Da kan jeg vise greiene på en mye bedre måte?

    MEN, nå er det vel på tide og få MAXTOR på besøk?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Fullbalansert MI pre til 65 lapper!?

    Skal bli moro å se test må, for her snakker en sum tusenlapper som buler såpass i handa at mange av de "store kjente" er konkuransedyktig på pris, tør jeg mene. Spennende!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Fullbalansert MI pre til 65 lapper!?

    Skal bli moro å se test må, for her snakker en sum tusenlapper som buler såpass i handa at mange av de "store kjente" er konkuransedyktig på pris, tør jeg mene. Spennende!
    Hei igjen MusicBear

    Du som har lest alt jeg har skrevet?
    Tror du jeg hadde spilt på MI-13, hvis jeg ikke
    mente den var best?
    Er vel en av de billigste preamper jeg noensinne
    har hatt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, du gjør det enda per spennende hifipuristen, når du sier (og jeg tror deg selvfølgelig på det!) at denne pre til 65 lapper er så god at du mener det er billig. Håper dette ere et MI apparatur som kommer i denne testen du nevnte. Også at det gjelder klasse A trinnet på 2 x 80 W.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, du gjør det enda per spennende hifipuristen, når du sier (og jeg tror deg selvfølgelig på det!) at denne pre til 65 lapper er så god at du mener det er billig. Håper dette ere et MI apparatur som kommer i denne testen du nevnte. Også at det gjelder klasse A trinnet på 2 x 80 W.

    MusicBear tror nesten du bør sende meg en PM, dette blir kanskje litt for detaljert?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kan godt sende deg PM hifipuristen, men forstår ikke hva som her måtte være detaljert. Spesielt ikke på denne tråden her, hvor dere ikke akkurat lar være å fortelle om hva dere syntes om utstyret, hva det er laget av eller annet. Hvilket er veldig bra og gjør det hele særdeles interessant. Ei heller skriver eller beskriver jeg så mye som et ord som ikke er hentet ut av sidene her - eller!?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Kan godt sende deg PM hifipuristen, men forstår ikke hva som her måtte være detaljert. Spesielt ikke på denne tråden her, hvor dere ikke akkurat lar være å fortelle om hva dere syntes om utstyret, hva det er laget av eller annet. Hvilket er veldig bra og gjør det hele særdeles interessant. Ei heller skriver eller beskriver jeg så mye som et ord som ikke er hentet ut av sidene her - eller!?

    Sender deg en PM!
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Vil gjerne være med på neste Musical Innovation demonstrasjon / samling. Vil være nyttig å kunne høre hva som er mulig å få ut av sine apparater. Er glitrende fornøyd med MI 18. Kan være nysgjerrig på hva som ville være de beste høyttalere og forforsterker til den. Vil det være mye å vinne på mer lettdrevne høyttalere enn Kappa 7 ? Har en MI 11 LIght; Hva vil jeg kunne forvente av en full-versjon ?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Vil gjerne være med på neste Musical Innovation demonstrasjon / samling. Vil være nyttig å kunne høre hva som er mulig å få ut av sine apparater. Er glitrende fornøyd med MI 18. Kan være nysgjerrig på hva som ville være de beste høyttalere og forforsterker til den. Vil det være mye å vinne på mer lettdrevne høyttalere enn Kappa 7 ? Har en MI 11 LIght; Hva vil jeg kunne forvente av en full-versjon ?

    Hei ol-fa

    Det er "falig" og dumt og si at det en innehar av
    høyttalere er det som passer MI.
    En av flere gode ting med MI, er at de faktisk kan
    drive det meste av høyttalere der ute?

    "Huslyden" eller lettere sagt mangel på sådan kan
    være en stor fordel?
    Det gjør valget av høyttalere enda lettere?
    Signalkilder/kabler og høyttalervalg utgjør nok
    større forskjeller enn forsterkerne?

    Ble du enda mer forvirret nå?

    Dra rundt og hør på høyttalere først, og
    finner du noe intressant, ta de med hjem
    og koble de så på din MI elektronikk?

    Nå har vi akkurat hatt MI treff, men kanskje
    du gjerne vil arrangere neste treff?

    Uansett lykke til!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn