Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Man må jo kople på noen høyttalere for å se hva MI er god for :cool:
    Har selv aldri opplevd puste besvær eller dårlig lyd med MI. Det låter alltid oppløst og naturtro.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Si meg, venner: Burde ikke Musical Innovation ha en venneside på Facebook, og helst en twitterkonto også, for å gjøre informasjon om herligheten lettere tilgjengelig enn i dag?

    A157B373B15D4908BC61CF7C332EF3F3.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Bursdagsgave fra dama! :) 200x90 cm absorbent bestilt fra danmark..Underkanten av bildet er rett under ørehøyde, så den blir vel senket et par cm til muligens. Godt å få roet ned gipsveggene litt!

    jazz.jpg
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Det er jo ikke så ofte jeg skriver her i denne tråden.
    I dag føler jeg for å skrive noen ord om glede og god musikk.
    Har vel hatt MI settet mitt siden August tror jeg.
    I mellomtiden har Roar som kjent byttet til MI18 print i MI 3.

    Å fy skjæra for en lyd jeg har her i min egen stue. Det er daglige doser med gåsehud.
    Griper meg selv i å sitte med et salig glis rundt munnen.
    Hva MI settet og Eposene pøser ut av godlyd er helt utrolig.

    Og enda har Roar skissert hva han kan gjøre med MI 1.
    Hvor skal dette ende.

    Takk for oppmerksomheten, nå har jeg noe mer musikk jeg vil lytte til.


    mvh
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Inspirert av kanaris kommer her et lite stemningsbilde (beklager billedkvaliteten - tatt med mobilkamera):

    Stemningsbilde 2.jpg


    Har tatt feriedag i dag. Med kone og barn vel på vei til jobb og skole kom Jethro Tulls "A little Light Music"

    jethro_tull-a_little_light_music-front.jpg


    på anlegget fortere enn hva hodet klarte å registrere hva kroppen gjorde :) Gåsehudopplevelse!

    Lykkelig fredag, MI-venner!

    Mvh.
    Maxtor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Dere som ikke kunne komme på MI treff tidligere i år.
    Hvis noen av dere ønsker og besøke meg, send en PM,
    så avtaler vi når?

    Mvh
    puristen
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Dere som ikke kunne komme på MI treff tidligere i år.
    Hvis noen av dere ønsker og besøke meg, send en PM,
    så avtaler vi når?

    Mvh
    puristen
    Er ikke medlem av MI, men tar gjerne en tur igjen. Platespilleren din ga meg en hakeslepp-opplevelse sist gang. Sykt bra!!
    Hei Tor

    Du er alltid velkommen!
    Nå er digitalutstyret i orden, og allt er ankommet og innspilt.

    Du kan bare ringe meg?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Dere som ikke kunne komme på MI treff tidligere i år.
    Hvis noen av dere ønsker og besøke meg, send en PM,
    så avtaler vi når?

    Mvh
    puristen
    Nå har jeg fått flere PM ang. besøk.
    Dette var hyggelig, og dere som tenker og ta en tur
    kan gjerne komme alene og da få muligheten for
    og spille "egen" musikk.
    Da får vi mye bedre tid, noe det dessverre ikke ble
    når så mange kom på en gang.
    Til dere som har vært her, og kunne tenke seg og
    ta en ny tur grunnet for lite tid i sweetspot er selvsagt
    også velkommen!
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle MI venner

    Dere som ikke kunne komme på MI treff tidligere i år.
    Hvis noen av dere ønsker og besøke meg, send en PM,
    så avtaler vi når?

    Mvh
    puristen
    Hei puristen, jeg tar meg gjerne en tur når jeg får hodet over vannet på hjemmefronten. Fikk en datter forrige helg og det er selvsagt altoppslukende for øyeblikket :) I tillegg er halve huset byggeplass, men ombyggingen blir ferdig om 3-4 uker. Mai er en fin måned, også for musikk og hifibesøk!

    Kaptein Ufattelig
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer Kaptein Ufattelig!

    En datter er definitivt en av de beste "oppgraderingene" man kan gjøre i livet.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Dere som ikke kunne komme på MI treff tidligere i år.
    Hvis noen av dere ønsker og besøke meg, send en PM,
    så avtaler vi når?

    Mvh
    puristen
    Hei puristen, jeg tar meg gjerne en tur når jeg får hodet over vannet på hjemmefronten. Fikk en datter forrige helg og det er selvsagt altoppslukende for øyeblikket :) I tillegg er halve huset byggeplass, men ombyggingen blir ferdig om 3-4 uker. Mai er en fin måned, også for musikk og hifibesøk!

    Kaptein Ufattelig
    Gratulerer Kaptein Ufattelig

    Det er nå livet starter, selv hi-fi og musikk kommer i bakgrunden.
    Kos deg nå, mens du har sjansen.
    Vi har dem dessverre bare til låns.
    Min er 29 år, og savnes hver dag, selv om han bor i nærheten
    og besøker oss en gang i uka!
    Hobbyen din kan du alltids komme tilbake til.
    Prioritering blir ditt valg?

    Du kan sende meg en PM når det skulle passe og ta en tur?
    Nok en gang Gratulerer!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Litt off-topic fra denne kanten.

    Nu er mahogany-klossene med tilpassede Valhalla dempeputer til MI-effekten ferdig snekret og installert:

    2014-03-23 20.04.57.jpg


    2014-03-23 20.05.07.jpg


    Beklager billedkvaliteten (mobilkamera - igjen) og støvansamlingen...............

    Funker som rakker'n :) Om ikke rent lydmessig så i det minste for demping av vibrasjoner i kabinettet og for luftingens del.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Litt off-topic fra denne kanten.

    Nu er mahogany-klossene med tilpassede Valhalla dempeputer til MI-effekten ferdig snekret og installert:

    Vis vedlegget 250987

    Vis vedlegget 250988

    Beklager billedkvaliteten (mobilkamera - igjen) og støvansamlingen............... Funker som rakkern :) Om ikke rent lydmessig så i det minste for demping av vibrasjoner i kabinettet og for luftingens del.

    Mvh.
    Maxtor
    Jeg eksperimenterer for tiden på samme området selv også, Maxtor. Akkurat nå står min MI11 på 4xVibrapod&Vibracones og effektforsterkeren har fått fire Vibrapods under originalføttene. Turte ikke prøve vibracones her, for jeg ble usikker på om godset var tykt nok til å bære den tunge vekten på fire små punkter.

    Jeg syns jeg merket ørlittegranne bedre timing etter at jeg introduserte vibra-føttene. Men det kan også komme av at jeg har plassert min DAC på lignende føtter.

    Jeg liker DIY-løsningen din, forresten.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Audirvana.

    Kanon! Kunne du skjenke oss med et bilde, tror du? Jeg husker selv jeg hadde Vibrapods for en lang tid tilbake, men husker ikke helt resultatet av å benytte disse (det var da kun Vibrapods og ikke med Vibracones).

    Takk for det, Audirvana. Det er som du sier en høyst DIY-løsning, men jeg har stor tro på dempeputene fra Valhalla Tech. At valget falt på klosser av mahogany var vel mer en tilfeldighet. Trengte hardt trevirke og dette var det jeg hadde liggende. Jeg tenkte jeg skulle lage enda en variant med klosser av MDF. Når jeg har endelig bestemt meg for materialvalg skal den siste finishen legges :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    En liten funfact vedrørende Vibracones og Vibrapods for oss Musical Innovation-fans er forresten at importøren holder til i nabolaget til Roar på Hokksund.

    Tilfeldig? ;D

    Til forforsterkeren har jeg valgt å bruke både Vibracones og -pods. (Vibrapod modell 2, som tåler 1,5 til 3,6 kilo pr. fot. )

    DSC_0161.jpg


    Oppgradering: Etter en tur innom RM i går kveld for en liten service, oppdaget jeg at det er et "hull" i midten på føttene under min MI9.1, og at det gjør det mulig å plassere vibracones. (Som du kan se i det nye bildet.)

    Dermed er forsterkeren hevet mer opp fra underlaget, noe jeg syns ser bedre ut, samt at den er ennå bedre isolert. Her har jeg valgt fire Vibrapods modell 4, som tåler 5,8 til 8,1 kilo pr stykk.

    DSC_0192.jpg


    Koster på meg et lite bonusbilde av hele oppsettet, slik det ser ut i dag, også. (Jada! Har tørket støv, men vårsolen er nådeløs.) :)

    DSC_0220.jpg
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har lest tester av MSB så øyet har blitt stort og vått. Hinsides all fornuft dyrt, men også ekstatisk bra lyd er vel konklusjonene ganske unisont. Likevel, uansett hvor mange hundretusner NOK de koster, - jeg synes de ser ut som en stabel playstation er noe i den retningen. "Entry level" Analog DAC er deriomot et elegant understatement av et design som jeg veldig gjerne hadde funet plass til.......om jeg hadde hatt råd ;-)

    Analog DAC får forresten fantastisk omtale av Jon Iverson i siste Sterephile.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lest tester av MSB så øyet har blitt stort og vått. Hinsides all fornuft dyrt, men også ekstatisk bra lyd er vel konklusjonene ganske unisont. Likevel, uansett hvor mange hundretusner NOK de koster, - jeg synes de ser ut som en stabel playstation er noe i den retningen. "Entry level" Analog DAC er deriomot et elegant understatement av et design som jeg veldig gjerne hadde funet plass til.......om jeg hadde hatt råd ;-)

    Analog DAC får forresten fantastisk omtale av Jon Iverson i siste Sterephile.
    Hei Trane

    Du kan bestille MSB's "Playstation" stabler i hvilke
    farger du vil, og med hvilke kjøleprofiler du vil?

    MSB er også smak og behag som allt annet,
    men her følger form og "fornuftighet" hverandre
    lenger enn konkurentene?
    Tro meg, kjøleprofiler trenger dem.
    Det blir dessverre også mange "bokser", fordi
    MSB aldri blander AC og DC!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    MSB-DAC`ene høres meget spennende ut, men det er, som mange før meg har kommentert, synd at de koster så mye. Men man kan vel alltids spare, eller håpe på en lottogevinst?

    Om de ser ut som en PS3, eller ikke, er helt uvesentlig for meg, så lenge de spiller som de skal, og leverer...

    Jeg kjøper ikke stereoanlegg for å se på det, men for å høre på.

    (Når det er sagt, er det selvsagt ingen ulempe om det ser pent ut heller, men utseende er, og blir sekundært, og vel så det.)

    Er det lang venteliste på å få teste disse DA-konvertervidundrene?

    Jeg har forresten en liten historie, som jeg kan være så selvironisk at jeg forteller her, slik at dere kan le litt av meg.

    Ettersom Maxtor ba om bilder av mine Vibrapod/-cones, oppdaget jeg at de to fremste vibrapodene, som var plassert under føttene på min MI9.1, var dekket av noe som lignet en film med olje. Det var så mye at jeg ble klissete på hendene av å håndtere de.

    Jeg fikk sjokk, og fant ut at eneste kilde for griseriet kunne være en av de seks colaboks-kondensatorene i strømforsyningen - det måtte altså være noe grusomt galt på ferde. I panikk kontaktet jeg RM, som serviceminded som vanlig ba meg ta med meg forsterkeren innom i "laboratoriet" samme kveld.

    Guruen sa at han aldri hadde opplevd at en kondensator hadde lekket, og at han syns det hørtes rart ut. Men han trodde meg, og skrudde løs alle seks kondensatorer, som ble undersøkt grundig, uten å finne noen feil. Jeg reiste altså derfra uten å finne løsningen på mysteriet med det klissete oljegriset. (Men jeg fikk med meg masse info om MI-fremtiden. Nyheter som vi alle kan glede oss til, så det var på ingen måte en fånyttes tur.)

    Når jeg kom hjem søkte jeg på vibrapod og residue og oil. Da dukket det søren meg opp noen historier om folk som kunne fortelle at disse gummiputene faktisk kan svette om de blir utsatt for varme. Og dere som henger her, vet jo hvor varm en klasse A-forsterker fra Hokksund kan bli....

    Følte meg temmelig dum da Roar hadde plukket ut alle kondensatorene uten å finne en eneste dråpe olje, ja! Men for en service.

    Det samme kan jeg si om importøren av Vibrapod, som når jeg sendte en epost om hendelsen, straks tilbød seg å sende meg et nytt sett pods. Er svært imponert av servicen der også. Og produktet er en ekstremt god oppgradering, særlig når man ser på den relativt rimelige prisen. Så oljepanikken er de tilgitt. *ler godt*
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Audirvana

    Det blir nok dessverre en pause i utlånet av MSB dacen.
    Den er lovet bort i april.

    Kommer tilbake til dette etter hi-fi messa i Munchen (12-18 mai)

    Signalkilder er nok det viktigste i et highend anlegg, synd at disse
    superhighend dacene er så dyre?
    Det blir vel som med biler?

    Musical Innovation's forsterkere er såpass høyoppløslige at de fortjener
    skikkelige signalkilder?

    Er vel liten vits og kjøpe MI's beste for så og koble opp en dac til 1790,-?

    Lykke til med dac kjøp uansett!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei Audirvana

    Det blir nok dessverre en pause i utlånet av MSB dacen.
    Den er lovet bort i april.

    Kommer tilbake til dette etter hi-fi messa i Munchen (12-18 mai)

    Signalkilder er nok det viktigste i et highend anlegg, synd at disse
    superhighend dacene er så dyre?
    Det blir vel som med biler?

    Musical Innovation's forsterkere er såpass høyoppløslige at de fortjener
    skikkelige signalkilder?

    Er vel liten vits og kjøpe MI's beste for så og koble opp en dac til 1790,-?

    Lykke til med dac kjøp uansett!
    Jeg er helt enig, Puristen, derfor er også en DAC som virkelig matcher MI som står for tur når mitt anlegg skal oppgraderes.
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Hei

    Har et par Klipsch RF5 på hånden.
    Det er jo noen her som har erfaring med disse høyttalerne, og MI.
    Håper dere tar dere tid til å dele deres erfaring med meg.

    Er egentlig veldig fornøyd med mine Epos, men jeg vet jo at de har sine begrensninger.
    Rommet mitt er 3,5 x 6.5. skulle bli rundt 20 kvm, uten å finne frem kalkulatoren.

    Er det noen forskjell på klA, og AB når det gjelder Klipschene.
    Håper på mange innspill her.


    Mvh
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Har prøvd min MI9.1 på et par svært pene Klipsch Palladium. Det var meget vellykket, syns jeg.

    Men dette var bare en kveld, så noen dyptgående kunnskap om MI og Klipsch har jeg dessverre ikke ikke.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Har et par Klipsch RF5 på hånden.
    Det er jo noen her som har erfaring med disse høyttalerne, og MI.
    Håper dere tar dere tid til å dele deres erfaring med meg.

    Er egentlig veldig fornøyd med mine Epos, men jeg vet jo at de har sine begrensninger.
    Rommet mitt er 3,5 x 6.5. skulle bli rundt 20 kvm, uten å finne frem kalkulatoren.

    Er det noen forskjell på klA, og AB når det gjelder Klipschene.
    Håper på mange innspill her.


    Mvh
    Joda, har benyttet RF5 i flere år med stor glede. Mi har også vært blant de besøkende forsterkere, på det tidspunkt hadde dessverre ikke Roar konstruert kl A-forsterkerne sine, men jeg har siden spilt med disse på RF63. Og siden jeg har årelang erfaring med både tester og eierskap til en lang rekke Klipsch-høyttalere med en enda lengre rekke forsterkere, føler jeg at jeg kan bidra litt til opplysning her.

    Generelt responderer RF5 på kvalitet mer enn kvantitet, de spiller høyt nok selv med relativt små effekter, men de har et visst behov for gode strømforsyninger som støtte når det tar av litt i hodet på lytteren. Jeg foretrekker klasse A i (og gjerne rør) de fleste tilfeller, men dette er ikke en absolutt sannhet. RF5 spiller også strålende med forsterkere fra Naim, for eksempel, og der finner du ikke mye klasse A, kan jeg love. Mi og RF5 er dog en solid treffer, og med f.eks.¨Mi 9.1 har du effekt i bøtter og spann, i tillegg har du en kvalitet som står seg i mot en hel masse sofistikert utstyr der ute. Men glem ikke god kilde og pre!! Jeg ser du allerede har Mi18, den hadde jeg definitivt beholdt, og i stedet sett på DAC / pre som eventuelle oppgraderinger. Jeg har for eksempel testet ekstreme forforsterkere på Mi MosFet, og resultatene man får av sånt er direkte overraskende.

    Du har et rom på drøye 20 m2; dette kan fort lades litt mye i mellomtonen med RF5, men det er mest sannsynlig innenfor akseptable rammer. De liker best 60 cm eller mer fra bakvegg, men er ikke prikete på avstand til sidevegg. De bør absolutt ha en del vinkling mot lytteren. Jeg liker dem best når senterlinjen i høyttaleren peker omtrent på skuldrene i lytteposisjon, men her er det åpent for litt eksperimentering.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Hei

    Har et par Klipsch RF5 på hånden.
    Det er jo noen her som har erfaring med disse høyttalerne, og MI.
    Håper dere tar dere tid til å dele deres erfaring med meg.

    Er egentlig veldig fornøyd med mine Epos, men jeg vet jo at de har sine begrensninger.
    Rommet mitt er 3,5 x 6.5. skulle bli rundt 20 kvm, uten å finne frem kalkulatoren.

    Er det noen forskjell på klA, og AB når det gjelder Klipschene.
    Håper på mange innspill her.


    Mvh
    Joda, har benyttet RF5 i flere år med stor glede. Mi har også vært blant de besøkende forsterkere, på det tidspunkt hadde dessverre ikke Roar konstruert kl A-forsterkerne sine, men jeg har siden spilt med disse på RF63. Og siden jeg har årelang erfaring med både tester og eierskap til en lang rekke Klipsch-høyttalere med en enda lengre rekke forsterkere, føler jeg at jeg kan bidra litt til opplysning her.

    Generelt responderer RF5 på kvalitet mer enn kvantitet, de spiller høyt nok selv med relativt små effekter, men de har et visst behov for gode strømforsyninger som støtte når det tar av litt i hodet på lytteren. Jeg foretrekker klasse A i (og gjerne rør) de fleste tilfeller, men dette er ikke en absolutt sannhet. RF5 spiller også strålende med forsterkere fra Naim, for eksempel, og der finner du ikke mye klasse A, kan jeg love. Mi og RF5 er dog en solid treffer, og med f.eks.¨Mi 9.1 har du effekt i bøtter og spann, i tillegg har du en kvalitet som står seg i mot en hel masse sofistikert utstyr der ute. Men glem ikke god kilde og pre!! Jeg ser du allerede har Mi18, den hadde jeg definitivt beholdt, og i stedet sett på DAC / pre som eventuelle oppgraderinger. Jeg har for eksempel testet ekstreme forforsterkere på Mi MosFet, og resultatene man får av sånt er direkte overraskende.

    Du har et rom på drøye 20 m2; dette kan fort lades litt mye i mellomtonen med RF5, men det er mest sannsynlig innenfor akseptable rammer. De liker best 60 cm eller mer fra bakvegg, men er ikke prikete på avstand til sidevegg. De bør absolutt ha en del vinkling mot lytteren. Jeg liker dem best når senterlinjen i høyttaleren peker omtrent på skuldrene i lytteposisjon, men her er det åpent for litt eksperimentering.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for flott tilbakemelding. får vel egentlig bekreftet det jeg har hatt inntrykk av.
    Klipsch og MI er en god kombinasjon. Eneste usikkerheten var vel om dette gjaldt kun klasse A.

    Har heller ikke noen begrensninger på hvor høyttalerne kan stå. her bestemmer jeg ;)

    Har både ny Dac og Riaa på ønskelisten, får vel gå en runde med Google.
    Når det gjelder pre, har jeg noen planer om oppgradering av min nåværende MI1, men det blir nok litt frem i tid.

    Vil gjerne påpeke at dette ikke er noen kritikk av mine Epos, som har gitt meg mange timer med gåsehud,
    sammen med MI forsterkerne mine. Men småtassene sliter jo med å spille dypt nok.


    mvh
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Kanaris, ikke selg eposene dine om du går for noe nytt. Hadde es14 i sin tid og de låt i hvert fall i mine ører ganske så spennende og var avhengighetsskapende. De ble solgt, men jeg fikk ikke rare greiene igjen for dem i forhold til eierglede! :) Den gang hadde jeg eci2, men tenker innimellom på hvordan de hadde spilt med mi-settet som jeg har i dag..

    Anyways, RF5 kan sikkert funke bra hos deg. Men ta også en titt på RF3 mkII eller kanskje RF62 mkII!

    Eventuelt Tannoy! Brukt DC8T(15k), Precision 6.2 eller forholdsvis billige dc6t se. Nå var det ikke akkurat dette du spurte om, men jeg fyrte løs likevel.
     
    Sist redigert:

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Kanaris, ikke selg eposene dine om du går for noe nytt. Hadde es14 i sin tid og de låt i hvert fall i mine ører ganske så spennende og var avhengighetsskapende. De ble solgt, men jeg fikk ikke rare greiene igjen for dem i forhold til eierglede! :) Den gang hadde jeg eci2, men tenker innimellom på hvordan de hadde spilt med mi-settet som jeg har i dag..

    Anyways, RF5 kan sikkert funke bra hos deg. Men ta også en titt på RF3 mkII eller kanskje RF62 mkII!

    Eventuelt Tannoy! Brukt DC8T(15k), Precision 6.2 eller forholdsvis billige dc6t se. Nå var det ikke akkurat dette du spurte om, men jeg fyrte løs likevel.
    Takker for gode forslag. Det er alltid flott med gode forslag, spesielt fra noen som har MI forsterkere.
    skal sjekke ut de høyttalerne du nevner.

    Har selvsagt en ønskeliste når det kommer til høyttalervalg, men har en tendens til å havne for høyt prismessig.
    Bruker HFS aktivt, med håp om å gjøre noen bra kjøp.

    Når det gjelder Eposene, kommer jeg aldri til å kvitte meg med dem.
    Alle høyttalere som måtte komme i mitt eie, blir målt opp mot Eposene på alle parametre.


    mvh
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ah, endelig fredag :)

    Med dette albumet

    OneandOnlyThrill.jpg


    via Wimp Hifi på Sonos'en, et par meget spillevillige MI-produkter og et par slike

    carlsberg.jpg


    hva kan da være bedre? Intet!

    Lykkelig fredag, MI-venner :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ah, endelig fredag :)

    Med dette albumet

    Vis vedlegget 251727

    via Wimp Hifi på Sonos'en, et par meget spillevillige MI-produkter og et par slike

    Vis vedlegget 251728

    hva kan da være bedre? Intet!

    Lykkelig fredag, MI-venner :)

    Mvh.
    Maxtor
    Morsomt sammentreff. Satt akkurat å koste meg med samme dama/plata! Vi har åpenbart den samme gode smaken for mer enn velklingende elektronikk, Maxtor! ;) (Jeg foretrekker imidlertid 24bit-kopien jeg har, i stedet for wimp, selv om det spiller forbasket bra, til å være streaming!)

    Skjermbilde 2014-03-28 kl. 18.43.40.jpg
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Sant nok, Audirvana! Magisk sammentreff.

    Jeg har for vane å nyte denne platen i 16/44.1 wav-format (konge-ripping via dBPoweramp), men med Wimp Hifi har jeg funnet ut denne formen for strømming låter helt ok til en kort ettermiddags musisering :)

    Har dessverre ikke opplevd dette albumet i 24-bit, derimot........ Hm.......

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Moret meg med å sammenligne Wimp-HIFI og en 24bit 192khz versjon av Norah Jones`album Feels Like Home i går.

    Skjermbilde 2014-03-28 kl. 20.06.58.jpg


    I starten brukte jeg litt tid på å få volumet så likt som mulig. (Det er lett å bli lurt av volumforskjeller.) Etter en times tid med switching mellom de to kildene, begge via USB---->Konverter---->Coaxkabel---->Hegel HD20 DAC, ble konklusjonen at 24bit-versjonen har et merkbart videre lydbilde, og at både stemme og instrumenter har en mer naturlig aura og et tydeligere nærvær enn det bluebook-musikken via Wimp HIFI har.

    Men Wimp HIFI er rett og slett skremmende bra. Hadde vært interessant å teste Wimp HIFI mot CD. Men CD-spilleren har i mitt hjem forsvunnet ut på den historiske skrothaugen.

    Forskjellen er nok såpass liten, fordi DACen oppsampler bluebook-musikken til 24/192 før den avspilles. Dermed får også Wimp fordelen av at støygulvet forsvinner ut av det hørbare området.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    @Audirvana,
    Jeg er ikke sikker på hvilken master som ble brukt til den 24-192 download versjonen. Analogue Productions ga ut en boks med de fem første albumene remastered på SACD (+en SACD med uutgitte coverlåter) som låter helt fantastisk bra. Der er det altså ikke bare bedre oppløsning, men de har lagt sine magiske hender på de analoge mastertapene og fått dem til å låte enda bedre. Om det er disse eller de opprinnelige masterne som ble brukt til highres downoloads som bl.a. HDtracks tilbyr vet jeg ikke.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Norah Jones-albummet kommer fra HDtracks, Trane. Dermed er det nok kanskje ikke Analogue Productions sin versjon. Men det hadde vært svært interessant å høre deres utgivelser. Takk for tipset.
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da kan vi alle gratulere valfi på forumet med å ha kjøpt seg et MI-sett, bestående av en MI11 og en MI9, som er oppgradert med MI18-print, og derfor, etter mitt skjønn på kalles en MI18 "forte"??

    Det er ekstra hyggelig at han forteller at han er positivt overrasket over hvor hjelpsomme og hyggelige MI-gjengen er. Selgeren av forforsterkeren tok til og med seg den til Roar for å få satt inn en HT-bypass.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Ingen tilbakemeldinger og lytteinntrykk på MI17 her?
    Venter i spenning.
    Mvh
    gs
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn