Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.221
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den Nettavisen, den Nettavisen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    https://www.nettavisen.no/politikk/her-er-giske-varslene/3423403011.html

Kvinne 1: AUF-medlem i Troms
    PÅSTAND: På nachspiel, en 18 år gammel jente ble med for å hente mer drikkevarer. Giske forsøkte å kysse og ta henne på ryggen, slik at hun ble redd og låste seg inn på et toalett. Året etter var Giske igjen i Tromsø, var beruset, og skal ha forsøkt å sjekke henne opp igjen. Kvinnen har siden trukket seg fra all politikk. Hendelsene er fra henholdsvis 2008 og 2009.

Det er denne hendelsen Giske har beklaget, selv om enkelte detaljer avvises av Giske.

Kvinne 2: Kvinne i 30-årene i partiapparatet
    PÅSTAND: Skulle på nachspiel hjemme hos Giske i 2014, men ingen andre kom. De pratet og drakk, han prøvde å kysse henne og sjekke henne opp. Ble avvist. Han gikk og la seg, hun bredde over ham og gikk hjem.

Kvinne 3: Kvinne i 30-årene i partiapparatet
    PÅSTAND: Tok drosje sammen med Giske etter partiarrangement i 2013. I drosjen tok han henne på låret, før de gikk sammen inn på en pub i Oslo sentrum. Hun satt på fanget hans, han strøk henne over ryggen og på rumpa. Deretter ble Giske avvist, og de reiste hjem hver for seg.

Kvinne 4: Kvinne i 40-årene
    PÅSTAND: På tur i 2017. Nachspiel til sent på morgenen. Giske ble med kvinnen opp på hennes hotellrom for å hente noen papirer. Begge var fulle. Hun sa hun ville dusje. Han skal ha begynt å ta av seg, og spurt om han kunne være med. Hun sa nei. Giske skal da ha forlatt hotellrommet.

PROMOTION med annonselenker
    Varsler sprengkulde – her får du billigst strøm
    Giske mener at flere punkter i disse historiene er uriktige. Det var disse fire historiene som ble behandlet på møtet mellom Støre, Stenseng og Giske, og la grunnlaget for pressemeldingen som ble sendt ut 22. desember.

Kvinne 5: Hendelse fra 2012
    PÅSTAND: En kvinne hevder at Giske på en nattklubb i 2012 har holdt henne og kysset henne.

Kvinne 6: Hendelse fra 2012
    PÅSTAND: En kvinne møtte Giske i en hotellkorridor. Han skal ha forsøkt å stoppe henne og kysse henne. Ga seg da han ble avvist.

Disse seks sakene er dem som etter det Nettavisen kjenner til har blitt oppfattet som «uønsket seksuell tilnærming» av partikontoret og av jurister, og som derfor blir behandlet som «varsler».

Andre historier
    I tillegg kommer en del andre historier, som etter det Nettavisen kjenner til ikke blir sett på som så alvorlig at de har fått denne statusen. Disse er:

- En da 25 år gammel teologistudent ved Menighetsfakultetet opplevde å få oppmerksomhet fra Giske i baren etter en fest, og fikk i etterkant e-post og tekstmeldinger fra Giske.

- En kvinne som i 2011 var ansatt på en ambassade i Oslo omtaler et nachspiel der Giske var tilstede. Hun sier hun reagerte på Giskes oppførsel. Hva denne oppførselen bestod i er ikke kjent.

- En ung kvinne har fortalt at hun opplevde ubehag under Eleverumsspillene 2006 da hun etter en konsert kom i kontakt med Giske og han sa at han bare hadde sett på henne under konserten.

- En 21 år gammel servitør og ryddehjelp på Fafos årlige sommerfest opplevde at Trond Giske tok kontakt på festen. Sent på kvelden spurte han om hvor hun skulle etter festen, og hun skal ha fått SMS av ham på natta.

- En ung tillitsvalgt i AUF fikk etter et AUF-arrangement en SMS på natten fra Trond Giske, med spørsmål om hvor nachspielet var. En av de første sakene som ble kjent omtaler det som skal ha vært uproblematiske SMS-er fra Giske, men saken ble likevel varslet inn til Raymond Johansen grunnet aldersforskjell. Kvinnen har selv avvist at meldingene var seksuelt trakasserende, og kjenner seg ikke igjen som offer.

- Ifølge Dagens Næringsliv skal Trond Giske ha oppført seg upassende i forbindelse med en bursdag for en av hans statssekretærer. Ingen faktiske opplysninger er fremlagt.

Nettavisen har ikke oppnådd kontakt med Trond Giske for kommentar. Hans rådgiver Bård Flaarønningen sier at Giske fortsatt er sykmeldt og ikke vil kommentere sakene nå.

Nettavisen tar forbehold om at opplysningene ikke er fullstendige
    Da er spørsmålet: Tror vi at dette er varslene slik de ble levert til partiledelsen? Eller tror vi at det er redigert? I tilfelle de er redigert, av hvem? Og med hvilken hensikt?

Jeg mistenker at dette fort vekk kan være grunnen til at Tajik ville lese høyt fra varslene. Hadde disse etter all sannsynlighet kraftig og bevisst redigerte versjonene stått alene, så ville vel Giske vært på jobb allerede på onsdag 3/1...
    Når Hadia leste varslene og andre til stede omtalte dette som sterk kost tyder nok det på at det er stor avstand mellom de virkelige varslene og det som står på denne lista.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Men tanken på at de er redigert (gjort mer ufarlige) gir jo egentlig ingen mening heller; hvem ved sine fulle fem ville finne på å gjøre noe slikt, som jo med 100% sikkerhet ville bli avslørt (om det var tilfellet)?

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    ^
    Men tanken på at de er redigert (gjort mer ufarlige) gir jo egentlig ingen mening heller; hvem ved sine fulle fem ville finne på å gjøre noe slikt, som jo med 100% sikkerhet ville bli avslørt (om det var tilfellet)?
    Giskes støttespillere, vil jeg anta.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.303
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Mer trakassering å bli fremvist blotted pupper i glitter spør du meg..... eller bare deilig alt etter som ;)

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.170
    Torget vurderinger
    4
    Hm, han fremstår jo bare som er dårlig sjekker i følge dette. Patetisk kanskje, men ikke akkurat det jeg ville kalt trakassering.
    Ja høres ikke så ille ut dette men nå er vel dette sluppet for å hjelpe Giske. Som det står i VG er det flere av melderne som ikke kjenner seg igjen i dette notatet og det var vel en grunn til at Hadia leste opp som hun gjorde.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    For den som ikke støtter arbeiderpartiet er det naturligvis kjekt om de har en toppledelse med gamle griser som prøver å skjenke full og sjekke opp tenårinsjentene i ungdomspartiet.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.170
    Torget vurderinger
    4
    Stenseng: Nettavisens notat ikke dekkende for sakene
    - I går kveld publiserte Nettavisen en sak der de gjenga et såkalt «internt notat» som beskrev varsler om seksuell trakassering som er kommet inn til Arbeiderpartiet. For meg er det viktig å understreke at dette notatet har ingenting med partikontoret å gjøre, og det er heller ikke dekkende for sakene. Vi har ingen kjennskap til hvor notatet kommer fra. Det som bekymrer meg mest er at saken til Nettavisen gjør den allerede vanskelige situasjonen for de berørte enda vanskeligere. Jeg er også urolig for at dette hever terskelen for andre som har historier de ønsker å fortelle til oss, skriver partisekretær Kjersti Stenseng på Facebook.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er vel med giskesaken som resten av metoo. Det er en salig blanding av alvorlige hendelser og fjas og ubetydeligheter, oppmerksomhetstrang og den nye feminismen. Noen vil vektlegge det ene noen det andre.

Som sagt det er nok noen hundre giskehendeler Han har jo holdt på en stund. Noen helt uskyldige, andre på kanten, og noen godt over streken.

6

65finger

Gjest
    Det å dytte frem fjas og tull er en fin måte å drepe gode intensjoner og viktige saker

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jepps, det er derfor jeg stadig reagerer når noen "står frem" med slikt I avisene, eller melder fra om bagateller og gammelt rør.

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Nå skal det feires med bolle og saft...

Så får vi håpe Tadjik ryker om en uke eller to!

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    Da er alt banet vei for at Hadja Tajik blir nestleder og Marianne Marthinsen igjen blir finanspolitisk talsperson? #Missionaccomplished
    M. Marthinsen kan umulig komme tilbake som Ap sin finanspolitiske talsmann. Da vil det bli altfor tydelig at hele aksjonen mot Giske er en hevnaksjon fra Tajik-fløyen, med bakgrunn i at Giske presset Marthinsen ut fra sin opprinnelige rolle i finanskomiteen. :p

G

Gjestemedlem

Gjest
    Litt mer alvorlig enn noen furtne politikere som vil være offer siden noen tok dem på kneet for 13 år siden..

"Statsadvokaten og politiet mener at den tidligere KrF-politikeren har forgrepet seg seksuelt, blottet seg, og forsøkt å forgripe seg seksuelt, på jenter i 10–11-årsalderen.

Forholdene skal ha funnet sted mellom 2013 og mai 2016, både hjemme hos mannen, i en båt og i en campingvogn."

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/...-han-som-tiltalt-for-overgrep-mot-mindrearige

Egentlig ikke forbausende at slike velger seg et parti som er mest mulig moralistisk, for å ha et skjold av rettskaffenhet å gjemme seg bak. Den katolske kirke er med god grunn verdens største pedofiliring.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er sikkert viktig med enkel tilgang på tilgivelse når man driver på med slikt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er noe dypt forstyrrende med denne institusjonelle makten til å "tilgi". Tenk over det.

På den positive siden så kan det gi et motkort til religiøst påførte kvaler over et sunt liv. (som de selv har påført)
    På den negative siden tiltrekker det seg all verdens avskum som vil ha et frikort ved å gråte en skvett og avemaria noen timer...
    .. som også gir organisasjonen et kartotek som kan spilles mot de ulydige her i samfunnet. "Holy Confession" er jo også et sakrament i den ortodokse kirken .. og (jeg tenker) en god grunn for folk som Putin å alliere seg med de med kartoteket over indiskresjoner.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    Da er alt banet vei for at Hadja Tajik blir nestleder og Marianne Marthinsen igjen blir finanspolitisk talsperson? #Missionaccomplished
    M. Marthinsen kan umulig komme tilbake som Ap sin finanspolitiske talsmann. Da vil det bli altfor tydelig at hele aksjonen mot Giske er en hevnaksjon fra Tajik-fløyen, med bakgrunn i at Giske presset Marthinsen ut fra sin opprinnelige rolle i finanskomiteen. :p
    Jeg tillater meg å være så freidig at jeg siterer meg selv. M. Marthinsen vil ikke tre inn i sitt gamle verv. Det beviser at #metoo-kampanjen mot Giske bare er et vikarierende motiv og slett ingen hovedgrunn til at han må gå av som nestleder. Tajik-fløyen tåler ikke trynet på Giske, og så nå derfor sin sjanse til å blii kvitt ham, for Giskes tafsing har vært kjent og omtalt og sett gjennom fingrene med i mange år. :cool:

https://www.dagbladet.no/nyheter/marianne-marthinsen---uaktuelt-a-ta-over-for-giske/69321782

Marianne Marthinsen har imidlertid ingen planer om å gå tilbake til vervet, dersom hun skulle bli spurt.

- Det ser jeg på som uaktuelt, skriver Marthinsen, som i dag sitter i utenriks- og forsvarskomiteen på Stortinget, i en melding til Dagbladet.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Grusom forbrytelse i dag. Femifjolsene ligger nok å klynker i en krok nå eller planlegger hevn.

huff.jpg

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    Her er den egentlige grunnen til at Giske ble presset ut:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kv...vil-ha-trond-giske-som-statsminister/68720296

«Marianne Marthinsen har gjort en kjempejobb i finanskomiteen og det har vært en glede å oppleve hennes faglighet og hennes rolige og vennlige form. Vi trenger rollemodeller som henne for å motivere unge kvinner til å påta seg verv-også på områder som dessverre fortsatt er dominert av menn. Det er ikke spesielt motiverende når flinke kvinnelige politikere tas av oppgaven ved første anledning», skriver Tove Strand på Facebook.
    «Det er ikke første gang Trond Giske har prøvd å presse seg foran flinke kvinner. På 90-tallet prøvde han å bli nestleder og vi måtte bruke likestilling for å holde han unna. Denne gangen har han klart å ta posisjonen til en av de dyktigste kvinnene vi har i partiet», skriver Fossum som svar til Tove Strand.
    Fossum skriver også rett ut at hun tror Giske med dette har skadet sine muligheter til å bli statsminister:

«Dette viser at Trond ikke tar likestilling eller faglig flinke kvinner på alvor! Ikke server meg at dette er valgkomiteens ansvar. Trond kunne ha sagt nei!!! Nå tror jeg at kvinnene i Ap er så sinte at de aldri vil ha Trond Giske som statsminister», fortsetter Fossum.

Sist redigert:

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Nøtterøy
    Ny-moralistene finner man nå ut på den såkalte "liberale" venstrefløyen hvor snart alt er krenkende. :p

C

cruiser

Gjest
    Evt her, fins vel ingen plass med høyere tetthet av krenkede, sutrete eldre hvite menn enn på hifisentralen

G

Gjestemedlem

Gjest
    Evt her, fins vel ingen plass med høyere tetthet av krenkede, sutrete eldre hvite menn enn på hifisentralen
    Du får vise denne 'headshoten' til neste tuttemulle på senkveld by by'n. FTW!

Så åss'n æ tok 'em ne a! Værre me på narsj nå a?

Ræka til slutt... æ gir mæ på topp!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Giid jeg fikk en slesk komentar i hotellbaren 02:17 for 14 og et halvt år siden, mener jeg å huske. Jeg er et offer! Metoooooo

eller

https://www.nrk.no/ytring/mishandlede-babyers-skjebne-1.13856336

"Jakob på 3 år bor i fosterhjem fordi foreldrene utsatte ham for alvorlig vold som spedbarn. Han fikk 19 ribbensbrudd. Høyesterett har bestemt at han skal møte foreldrene sine årlig."

Neimen ... jeg er offeret, hva med den uønskede tilnærmelsen, da, i gamle dager?? ! Den gang en slesk mann sa "hei" "kan jeg kjøpe deg en drink?"

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Giid jeg fikk en slesk komentar i hotellbaren 02:17 for 14 og et halvt år siden, mener jeg å huske. Jeg er et offer! Metoooooo

eller

"Jakob på 3 år bor i fosterhjem fordi foreldrene utsatte ham for alvorlig vold som spedbarn. Han fikk 19 ribbensbrudd. Høyesterett har bestemt at han skal møte foreldrene sine årlig."

Neimen ... jeg er offeret, hva med den uønskede tilnærmelsen, da, i gamle dager?? ! Den gang en slesk mann sa "hei" "kan jeg kjøpe deg en drink?"
    I 8l eller 9. klasse, mens jeg ventet på buss hjem for anledningen helt alene - dette var på busstasjonen men ingen andre rundt på det aktuelle tidspunktet, dukket det opp en fyr med samme frakken som han under, dog med fleksneshatt og tilsynelatende bukse på ... han tilbød meg 10 ti! kr., for "noe" jeg ikke tok meg tid til å høre hva var. Bør jeg søke om #MeGGoGG erstatning?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.455

eller

Du må nok heller rope #whynotme!!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn