Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Giid jeg fikk en slesk komentar i hotellbaren 02:17 for 14 og et halvt år siden, mener jeg å huske. Jeg er et offer! Metoooooo

eller

https://www.nrk.no/ytring/mishandlede-babyers-skjebne-1.13856336

"Jakob på 3 år bor i fosterhjem fordi foreldrene utsatte ham for alvorlig vold som spedbarn. Han fikk 19 ribbensbrudd. Høyesterett har bestemt at han skal møte foreldrene sine årlig."

Neimen ... jeg er offeret, hva med den uønskede tilnærmelsen, da, i gamle dager?? ! Den gang en slesk mann sa "hei" "kan jeg kjøpe deg en drink?"
    Du må nok heller rope #whynotme!!!
    "Alle skal med", duger vel fremdels. Eller har de byttet slagord?

Noen tok meg på kneet i 1978.. eller noen voldtok meg fra 5-16, alle er vi samme ofre, og alle skal med! La oss stå sammen i offerrollen og forlange innkvotering for ellers udugelige i styre og stell for å kompensere for historisk urettferdighet ... derfor.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    460
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Adam and Eva, but don.t forget the Apple and the Snake:cool:
    Because of the snake Adam became sexually overpowered and Eva had to deal with that. No excuse ofcause, only the explanation.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er naturligvis mange problemer med denne kampanjen.
    Noen er dårlige til å skille mellom hva som er innenfor og hva som ikke er det.
    Noen lyver for å oppnå fordeler eller for å ramme folk de ikke liker.

Og så er det alltid sånn at attraktive mennesker slipper unna med alt, mens de mindre attraktive får svi for det meste, som ellers.

Samtidig er maktmisbruk for å skaffe seg nyp og seksuell trakkasering noe som er viktig å få gjort noe med.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.553
    Torget vurderinger
    12
    Hele verden ser ut til å ha fått mentalpodagra. Krenk meg i ræva. Vi får trekke opp noen retningslinjer hvor grensen går før vi snakker om uønsket adferd. Idiotene vil uansett alltid være der. Nei, der krenket jeg meg selv med ubehøvlet språkbruk, var det en såkalt rekursjonskrenkelse?

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.449
    Torget vurderinger
    1
    Antagelig. Spørs om tvilen skal komme deg til gode eller ikke...

Du får kjenne godt etter:eek:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    vår kjære "landsmoder" sier til media at det er en lei sak for partiet og Riise. Ofrene? Ikke et ord nevnt. "jeg ville ikke akkurat brukt disse ordene", uttaler Listhaug i fett betalt svar. :p

Lokalpartiet hadde innført tiltakt imot at Riise, lederen for ungdomspartiet, kunne være alene med unge damer. Etter å ha innført disse tiltakene, valgte Hedmark Høyre allikevel å plassere han på førsteplass på sin Stortingsliste.

Hva var det du sa om styringsdyktighet, Asbjørn? og å be om velgernes tillit til å styre?

Viser seg at Høyre er like dårlig til å rydde opp som AP, gitt. Kanskje verre? Hvem hadde trodd... Hypotesen om at det er venstresiden som ikke klarer å rydde - POOF. borte i en røyksky.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis disse opplysningene stemmer så er det like graverende som Giske-saken, kanskje verre. Med det unntaket at han trekker seg slik at stormen blir kortere for Høyre. Helt utrolig at det har kunne foregå. :eek:

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    6.155
    Sted
    Nøtterøy
    Hvis disse opplysningene stemmer så er det like graverende som Giske-saken, kanskje verre. Med det unntaket at han trekker seg slik at stormen blir kortere for Høyre. Helt utrolig at det har kunne foregå. :eek:
    Verre???? Er vel stor forskjell på en mann som har vært kultur og kirkeminister, næringsminister, utdanningsminister og nestleder i landets største parti og en unge Høyre leder. Milde.....

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.127
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    21
    Nå går AP entusiastene fullstendig av sporet, kjærlighet gjør blind. Man kan da ikke si at Unge Høyres leder og håndteringen av dette er værre enn saken med Giske. Giske er over 20 år eldre og nestleder i partiet og har hatt flere ministerposter. Hadde Giskesaken blitt oppdaget når han var leder i AUF så kunne man sammenlignet men ikke nå.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Nå går AP entusiastene fullstendig av sporet, kjærlighet gjør blind. Man kan da ikke si at Unge Høyres leder og håndteringen av dette er værre enn saken med Giske. Giske er over 20 år eldre og nestleder i partiet og har hatt flere ministerposter. Hadde Giskesaken blitt oppdaget når han var leder i AUF så kunne man sammenlignet men ikke nå.
    Strengt tatt er det vel "bare" snakk om et mannskulturproblem; Ap eller H, same shit. Det er soleklart mer skadelig for partiet når det er ledelsen som havner i gapestokken, enn om det er en ung, fremadstormende herremann. Som prinsipp samme fenomen, som sak er nok Giske-situasjonen av større kaliber.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Strengt tatt er det vel "bare" snakk om et mannskulturproblem; Ap eller H, same shit. Det er soleklart mer skadelig for partiet når det er ledelsen som havner i gapestokken, enn om det er en ung, fremadstormende herremann. Som prinsipp samme fenomen, som sak er nok Giske-situasjonen av større kaliber.

Disqutabel
    Det at det finnes en og annen som ikke kan oppføres betyr ikke at det er eksisterer noen slags "mannskultur" eller "mannskultutproblem". Slikt er språkbruken til unge håpløse frøkener som satser på å blir kvotert frem her i livet som "kompensasjon" for tenkte historiske urettferdigheter.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548

Disqutabel
    Det at det finnes en og annen som ikke kan oppføres betyr ikke at det er eksisterer noen slags "mannskultur" eller "mannskultutproblem". Slikt er språkbruken til unge håpløse frøkener som satser på å blir kvotert frem her i livet som "kompensasjon" for tenkte historiske urettferdigheter.
    Dersom det var kun en og annen, var det ikke et mannskulturproblem, der er vi helt enige. Hvor stor % skal det være før vi kan kalle det et kulturproblem? Tenk deg nøye om, for det er også svært mange som ønsker å hekte uttrykket "kulturproblem" på en del andre utfordringer i samfunnet. Og tross alt, Gjestemedlem, er de aller fleste av oss ganske ålreite, og holder hendene våre for oss selv. Men noen klarer ikke det, nesten alle er menn, og spør du kvinnene der ute, kan det hende du får overraskende svar om antall. Nesten alle(!) som sender "dick-pic's" er også menn. Og faktum er at det er ikke OK, det heller. Og nesten alle vet det, men det kan uansett være at det er et mannskulturproblem.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Disqutabel
    Dersom det var kun en og annen, var det ikke et mannskulturproblem, der er vi helt enige. Hvor stor % skal det være før vi kan kalle det et kulturproblem? Tenk deg nøye om, for det er også svært mange som ønsker å hekte uttrykket "kulturproblem" på en del andre utfordringer i samfunnet. Og tross alt, Gjestemedlem, er de aller fleste av oss ganske ålreite, og holder hendene våre for oss selv. Men noen klarer ikke det, nesten alle er menn, og spør du kvinnene der ute, kan det hende du får overraskende svar om antall. Nesten alle(!) som sender "dick-pic's" er også menn. Og faktum er at det er ikke OK, det heller. Og nesten alle vet det, men det kan uansett være at det er et mannskulturproblem.

Disqutabel
    Jeg er helt uenig i at dette er en mannskulturproblem, det er et blindspor. Det handler om helt andre ting. Folk med mye makt og andre som er redd for å utfordre dem om de sier i fra om ting som ikke er som det skal. Vi ser det samme problemet i mange andre sammenhenger i arbeids- og organisasjonslivet enn ting som har med sjekking og sex å gjøre. Dårlig arbeidsmiljø er vel kanskje en mye bedre samlebetegnelse.

En annen ting er alkoholkonsum på fester, konferanser, saminarer, julebord etc. etc. Det får mange til å oppføre seg dårlig, slett ikke alle takler det å være beruset i samvært med andre mennesker på en god nok måte. De bør enten legge seg i trening eller drikke mindre. Selv Strøre ser den etterhvert, og flere kommer til å bremse litt på dette området som et helt greit føre var prinsipp.

https://www.aftenposten.no/norge/i/...tter-a-spandere-alkohol-pa-partiarrangementer

Men igjen, dette handler IKKE om menn og en innbilt "mannskultur".

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Jeg går ut fra at dersom 100 % av oss mente oss berettiget til å overskride intimsfæren hos kvinner vi møter på vår vei, da ville det absolutt være et mannskkulturproblem. Enig? Nå er det langt fra 100 % som driver med det. Men hvor mange % må det være før vi kan begynne å snakke om at det er menns innstilling til kvinner i kombinasjon med dårlig impulskontroll, som er det grunnleggende problem? 1 %? Neppe. 10 %? På omtrent det nivået mener jeg det tegner seg et systematisk bilde, som gjør den diskusjonen aktuell. Men hvor mange av oss har åpenbar grenseoverskridende oppførsel med eller uten alkohol? Jeg har ikke tallet, men jeg mistenker at vi faktisk er (godt) over 10 %, og i så fall mener jeg å ha en sak, i det minste.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg går ut fra at dersom 100 % av oss mente oss berettiget til å overskride intimsfæren hos kvinner vi møter på vår vei, da ville det absolutt være et mannskkulturproblem. Enig? Nå er det langt fra 100 % som driver med det. Men hvor mange % må det være før vi kan begynne å snakke om at det er menns innstilling til kvinner i kombinasjon med dårlig impulskontroll, som er det grunnleggende problem? 1 %? Neppe. 10 %? På omtrent det nivået mener jeg det tegner seg et systematisk bilde, som gjør den diskusjonen aktuell. Men hvor mange av oss har åpenbar grenseoverskridende oppførsel med eller uten alkohol? Jeg har ikke tallet, men jeg mistenker at vi faktisk er (godt) over 10 %, og i så fall mener jeg å ha en sak, i det minste.

Disqutabel
    Slikt snakk om "mannskultur" er i mine ører like tøvete som når Lysglimt Johansen snakker om at rap-musikk er «negerkultur» som forfører norsk ungdom. Giftig ottarpropaganda med andre ord.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548

Disqutabel
    Slikt snakk om "mannskultur" er i mine ører like tøvete som når Lysglimt Johansen snakker om at rap-musikk er «negerkultur» som forfører norsk ungdom. Giftig ottarpropaganda med andre ord.
    Det er jo intet annet enn "jeg liker ikke den tanken, så jeg tar ikke debatten". Er du enig i at dersom ALLE menn klår uoppfordret, så er det et manneproblem? Og dersom du er enig i det, så må vi vel også innse at da finnes det et skjæringspunkt mellom individuelt og kulturelt?
    Men bevares, har du gjort deg opp din mening, så ønsker du vel ikke å forvirres med fakta. Jeg skulle selv gjerne visst mer om fakta i saken, og med stor glede akseptert at vi ikke har et manneproblem, kun et litt for stort fenomen blant menn å jobbe med. Foreløpig mistenker jeg som sagt at det er et manneproblem, og ikke kun et individproblem, men håper virkelig jeg mistenker feil.

Disqutabel

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.371
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    De siste innleggende får meg til å tenke at dette med maktmisbruk blant menn i maktposisjoner i utgangspunktet er mer et maktposisjonsproblem enn et mannsproblem.
    Men siden det i stor grad er menn man finner i maktposisjoner, så omtales det som et mannsproblem.

Selv om dette kan høres litt flåsete ut er det ikke så enkelt å avfeie det fullstendig. Hvis ikke burde vi jo alle ha kjent oss igjen i beskrivelsen, også oss som står langt nede på samfunnets rangstige og som vet å oppføre oss. Ihvertfall godt nok til å ikke forgripe oss på andre fordi vi mener det er vår rett.

G

Gjestemedlem

Gjest
    La oss si det slik da. De aller aller fleste menn vet å oppføre seg, og utviser heller ingen aksept for overgrep eller ukultur. Det tjener derfor ingen hensikt å bruke begreper som "mannskultur" når det er helt andre ting man egentlig beskriver. Det er i beste fall misvisende.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    De siste innleggende får meg til å tenke at dette med maktmisbruk blant menn i maktposisjoner i utgangspunktet er mer et maktposisjonsproblem enn et mannsproblem.
    Men siden det i stor grad er menn man finner i maktposisjoner, så omtales det som et mannsproblem.

Selv om dette kan høres litt flåsete ut er det ikke så enkelt å avfeie det fullstendig. Hvis ikke burde vi jo alle ha kjent oss igjen i beskrivelsen, også oss som står langt nede på samfunnets rangstige og som vet å oppføre oss. Ihvertfall godt nok til å ikke forgripe oss på andre fordi vi mener det er vår rett.
    Ja, det er et absolutt tenkelig scenario, og jeg har faktisk hørt kjønnsforskere trekke dette fram tidligere (lenge før #metoo). OG det kan videre være to sider av samme sak, men at en maktposisjon aksentuerer problemet.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det var kanskje slik en gang, men i dag er det ikke slik lenger. Kvinneandelen i maktposisjoner er så høy at det ikke lenger gir noen som helst mening å skulle innkvotere dem for å pynte på statistikkene. De står på egne ben i dag og er ikke lenger en offergruppe, selv om noen liker å fremstille dem slik for at de skal kunne få noen ekstra privilegier. Identitetspolitikken er en ondartet kreftsvulst i samfunnet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    La oss si det slik da. De aller aller fleste menn vet å oppføre seg, og utviser heller ingen aksept for overgrep eller ukultur. Det tjener derfor ingen hensikt å bruke begreper som "mannskultur" når det er helt andre ting man egentlig beskriver. Det er i beste fall misvisende.
    Du vet like godt som meg, Gjestemedlem, at mange f.eks. ønsker å klistre "kultur" på det problem at en viss gruppe innvandrere har høyere tall på kriminalstatistikkene. Akkurat på det fenomenet har vi faktisk tall, og disse viser sånn omtrent 4x høyere tall for enkelte forbrytelser i forhold til etniske nordmenn. 4x større enn veldig lite, er fortsatt ganske lite, og kan neppe falle inn under kultur-begrepet.
    Menn er nok mer enn 4x mer disponert for uinvitert fikling enn kvinner. Mye mer. Men, som sagt, det hadde vært av interesse å vite noe om tall og statistikk, for å kunne si noe om hvorvidt vi ser på et sjeldent eller et vanlig uttrykk for mannens væremåte.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.175
    Sted
    Liten by
    Tullprat! De "fleste" vet ikke å oppføre seg. Jeg har stått ved siden av en mann som stakk fingrene opp i ..... på en kvinne jeg sto å snakket med. Når jeg spurte hvorfor hun ikke reagerte, så var svaret; "det er helt vanlig, orker ikke ta den kampen nå". Noe som har endret seg med metoo. Nå orker de! Veldig, veldig mange menn oppfører seg som griser og har gjort det over lengre tid. Noe jeg ikke var klar over, FØR dette skjedde og FØR metoo! Så dette er noe langt mere enn bare noen med menn med makt og noen menn som drikker seg fulle. Er det en manne kultur? Jeg håper for guds skyld ikke, det ville vært ille. Men jeg er redd Mr. Disq har et poeng...desverre.

S

Slubbert

Gjest
    Uten å ha satt meg for mye inn i forskningstallene, så er vel menn som havner i maktposisjoner gjerne utpregede alfahanner. Altså menn som liker makt (obviously) og å ha kontroll. Og alfahann-personligheten vil selvsagt også gjøre seg gjeldende i forholdet til kvinner.

The Disturbing Link Between Psychopathy And Leadership.
    1 in 5 CEOs are psychopaths, study finds.
    Research Suggests Politicians are More Likely to Be Psychopaths.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Du vet like godt som meg, Gjestemedlem, at mange f.eks. ønsker å klistre "kultur" på det problem at en viss gruppe innvandrere har høyere tall på kriminalstatistikkene. Akkurat på det fenomenet har vi faktisk tall, og disse viser sånn omtrent 4x høyere tall for enkelte forbrytelser i forhold til etniske nordmenn. 4x større enn veldig lite, er fortsatt ganske lite, og kan neppe falle inn under kultur-begrepet.
    Menn er nok mer enn 4x mer disponert for uinvitert fikling enn kvinner. Mye mer. Men, som sagt, det hadde vært av interesse å vite noe om tall og statistikk, for å kunne si noe om hvorvidt vi ser på et sjeldent eller et vanlig uttrykk for mannens væremåte.

Disqutabel
    Nei, det blir bare feil å prøve å regne seg frem til "kultur" mer prosentkalkulator. At noen er overrepresentert på uheldige statistikker er ikke det samme som å si at det er en kultur rundt det. Dette krever også at det er bred aksept i miljøene eller gruppen for slik adferd. I endel miljøer rundt unge arabiske menn er det en helt klar voldtekts- og overgrepskultur. Vi ser det fra Tyrkia, Egypt, Afghanistan etc. Taharrush Gamea er en hobby der. Da kan man snakke om kulturelle fenomener. Og det helt uavhengig av hva man kan komme med av statistikk på området. I Somalia blir 98% av jentebarn kjønnslemlestet. Men likevel er det ikke riktig å kalle dette en negerkultur. Men somalierkultur er det utvilsomt siden aksepten for denne er tilsvarende stor.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548

Disqutabel
    Nei, det blir bare feil å prøve å regne seg frem til "kultur" mer prosentkalkulator. At noen er overrepresentert på uheldige statistikker er ikke det samme som å si at det er en kultur rundt det. Dette krever også at det er bred aksept i miljøene eller gruppen for slik adferd. I endel miljøer rundt unge arabiske menn er det en helt klar voldtekts- og overgrepskultur. Vi ser det fra Tyrkia, Egypt, Afghanistan etc. Taharrush Gamea er en hobby der. Da kan man snakke om kulturelle fenomener. Og det helt uavhengig av hva man kan komme med av statistikk på området. I Somalia blir 98% av jentebarn kjønnslemlestet. Men likevel er det ikke riktig å kalle dette en negerkultur?
    Du ramler jo rett i fella. Uten tall (men med en magefølelse basert på diverse ikke-verifiserbare kilder), beskriver du nå en stor del av verden som å ha en overgrepskultur, men stigmatisering av f.eks. vellykkede hvite menn, er en kreftsvulst i samfunnet. Ser du overhodet ingen inkonsekvens i egen argumentasjon?
    Jeg påstår ikke at vi har et generelt mannskulturproblem i hele verden (Norge inkludert), men jeg mistenker det. Du, på din side, ønsker ikke under noen omstendighet å finne ut om det kan være et poeng, ettersom du er betydelig mer opptatt av å beholde hakkeordenen, så du kan få peke på alle andres feil. Mens du forsvarer med nebb og klør ståstedet om at det er umulig at også vi har et problem.

That don't impress me much.

Disqutabel

S

Slubbert

Gjest
    Alfahanner og "bad boys" drar flest damer også, så man kan like gjerne argumentere for at det er et kvinneproblem (at de tiltrekkes av den typen personligheter). Vi er både produkter av kultur og biologi; man kan snakke så mye man vil om kultur, men når det kommer til sjekkemarkedet er det også mye urinstinkter ute og går. Noen synes å glemme at mennesket egentlig bare er et litt avansert dyr. Skolegården og apeinnhengingen i dyreparken har mange fellestrekk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Du ramler jo rett i fella. Uten tall (men med en magefølelse basert på diverse ikke-verifiserbare kilder), beskriver du nå en stor del av verden som å ha en overgrepskultur, men stigmatisering av f.eks. vellykkede hvite menn, er en kreftsvulst i samfunnet. Ser du overhodet ingen inkonsekvens i egen argumentasjon?
    Jeg påstår ikke at vi har et generelt mannskulturproblem i hele verden (Norge inkludert), men jeg mistenker det. Du, på din side, ønsker ikke under noen omstendighet å finne ut om det kan være et poeng, ettersom du er betydelig mer opptatt av å beholde hakkeordenen, så du kan få peke på alle andres feil. Mens du forsvarer med nebb og klør ståstedet om at det er umulig at også vi har et problem.
    Kanskje vi bare omgås svært forskjellige mennesker. Her i Norge har jeg aldri opplevd at det er noen generell aksept for overgrep og slesk oppførsel. Man har sett det blant individer, men det er på ingen måte noen "kultur" rundt det, og man behøver slett ikke en kalkulator for å se sette. Om du så veldig gjerne vil definere deg selv inn i en overgrepsgruppe så .. .be my guest, men du kan spare seg for å trekke med deg anstendige menn. "Vellykkede hvite menn" som du sier er jo hatgruppen til de mest åndssvake identitetspolitikerne uber alles. Jeg blir bedrøvet når voksne folk henger seg på dette hjerneløse pisset.

Du skal få lov til å leke Jesus om du vil, og ta på deg alle manndommens synder helt alene .. gråte litt skamfullt i en krok og bedrive litt selvskading siden du er i gruppen "vellykkede hvite menn" som disse forstyrrede traktorlesbene hater som mest, og kanskje smiske litt med ottargjengen i SV? Rosa kanintøfler og pyjamas anbefales som antrekk.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Kanskje vi bare omgås svært forskjellige mennesker. Her i Norge har jeg aldri opplevd at det er noen generell aksept for overgrep og slesk oppførsel. Man har sett det blant individer, men det er på ingen måte noen "kultur" rundt det, og man behøver slett ikke en kalkulator for å se sette. Om du så veldig gjerne vil definere deg selv inn i en overgrepsgruppe så .. .be my guest, men du kan spare seg for å trekke med deg anstendige menn. "Vellykkede hvite menn" som du sier er jo hatgruppen til de mest åndssvake identitetspolitikerne uber alles. Jeg blir bedrøvet når voksne folk henger seg på dette hjerneløse pisset.

Du skal få lov til å leke Jesus om du vil, og ta på deg alle manndommens synder helt alene .. gråte litt skamfullt i en krok og bedrive litt selvskading siden du er i gruppen "vellykkede hvite menn" som disse forstyrrede traktorlesbene hater som mest, og kanskje smiske litt med ottargjengen i SV? Rosa kanintøfler og pyjamas anbefales som antrekk.
    Jeg aksepterer at du fullstendig og totalt misforstår mine innlegg. Du har ganske enkelt ikke begrepet det jeg forsøker å formidle, og jeg må med det gi opp mine forsøk på argumentasjon. Fair enough, av og til snakker man fullstendig forbi hverandre.

Det du ser ut til å ha oppfattet, er ca. diametralt motsatt av det jeg forsøker å formidle.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Godt mulig, vi får vel bare være litt uenige i denne saken.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Alfahanner og "bad boys" drar flest damer også, så man kan like gjerne argumentere for at det er et kvinneproblem (at de tiltrekkes av den typen personligheter). Vi er både produkter av kultur og biologi; man kan snakke så mye man vil om kultur, men når det kommer til sjekkemarkedet er det også mye urinstinkter ute og går. Noen synes å glemme at mennesket egentlig bare er et litt avansert dyr. Skolegården og apeinnhengingen i dyreparken har mange fellestrekk.
    En sak som skiller oss noe fra dyrene, er at vi har evnen til en mer strukturell samfunnstenking, slik at vi kan evaluere handlinsgmønstre, og forsøksvis luke ut eller begrense uønsket adferd. Vi har fjernet oss fra naturen, på sett og vis, ved at vi lar intelligens og ansvar overta for de laveste trinn på Maslov i en del tilfeller.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.175
    Sted
    Liten by
    En sak som skiller oss noe fra dyrene, er at vi har evnen til en mer strukturell samfunnstenking, slik at vi kan evaluere handlinsgmønstre, og forsøksvis luke ut eller begrense uønsket adferd. Vi har fjernet oss fra naturen, på sett og vis, ved at vi lar intelligens og ansvar overta for de laveste trinn på Maslov i en del tilfeller.

Disqutabel
    Rettelse; noen har!

S

Slubbert

Gjest
    Joa, men at hunnene velger og at hannene prøver å bli valgt er nok et såpass basalt instinkt at det alltid vil være skjevheter i kjønnsmarkedet. Det er jo et kjent faktum at en relativt stor andel menn ikke opplever tilgang til kjønnsmarkedet i det hele tatt, mens andre går runde på runde med dame, unger, skilsmisse og hele pakka. En fraskilt førtiåring med tre barn fra før har større sannsynlighet for å få seg ny dame enn én som har vært ungkar hele livet. Og bad boys og dominante menn drar generelt mer damer enn underdanige nice guys.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Joa, men at hunnene velger og at hannene prøver å bli valgt er nok et såpass basalt instinkt at det alltid vil være skjevheter i kjønnsmarkedet. Det er jo et kjent faktum at en relativt stor andel menn ikke opplever tilgang til kjønnsmarkedet i det hele tatt, mens andre går runde på runde med dame, unger, skilsmisse og hele pakka. En fraskilt førtiåring med tre barn fra før har større sannsynlighet for å få seg ny dame enn én som har vært ungkar hele livet. Og bad boys og dominante menn drar generelt mer damer enn underdanige nice guys.
    Enig i alt det der. Men med det utgangspunkt at vi har evnen til selvransakelse, så mener jeg det er mer enn legitimt å "ransake seg selv" på gruppenivå innen nettopp den typen spørsmål. Kan vi lære noe av det? Kan vi (og vil vi?) endre enkelte deler av det?
    Eller skal vi bare bli forbanna så snart noen spør, rope OTTAR!!, og sette ut alle piggene? (aka. ryggmarkgsrefleks)

Noen fikser ikke at spørsmålene stilles, jeg finner det overraskende, all den tid mitt favorittord er "hvorfor".

Disqutabel

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn