Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er mer enn greit å sette fokus på uakseptabel oppførsel, spesielt den som pågår i dag. (litt mer skeptisk når man må lete i glemselen tiår tilbake og redefinere hendelser utifra dagens moral). Noen har sluppet lenge unna med dårlig oppførsel og jeg gråter ikke en skvett om de nå må svare for seg. Det jeg ikke liker er denne gruppetenkingen og den kollektive straffen de rosa mener alle menn skal ta. Mine pigger kommer ut når det blir identitetspolitikk og offermentalitet. Når din gruppestatus i offerhierarkiet deres skal være det viktigste, og ikke hva du mener, hvem du er og hvilke holdninger du faktisk har og utviser i det daglige liv. De aller fleste menn oppfører seg helt greit, og det eksisterer ingen generell mannekultur som aksepterer overgripere.

S

Slubbert

Gjest
    Joa, men at hunnene velger og at hannene prøver å bli valgt er nok et såpass basalt instinkt at det alltid vil være skjevheter i kjønnsmarkedet. Det er jo et kjent faktum at en relativt stor andel menn ikke opplever tilgang til kjønnsmarkedet i det hele tatt, mens andre går runde på runde med dame, unger, skilsmisse og hele pakka. En fraskilt førtiåring med tre barn fra før har større sannsynlighet for å få seg ny dame enn én som har vært ungkar hele livet. Og bad boys og dominante menn drar generelt mer damer enn underdanige nice guys.
    Enig i alt det der. Men med det utgangspunkt at vi har evnen til selvransakelse, så mener jeg det er mer enn legitimt å "ransake seg selv" på gruppenivå innen nettopp den typen spørsmål. Kan vi lære noe av det? Kan vi (og vil vi?) endre enkelte deler av det?
    Eller skal vi bare bli forbanna så snart noen spør, rope OTTAR!!, og sette ut alle piggene? (aka. ryggmarkgsrefleks)

Noen fikser ikke at spørsmålene stilles, jeg finner det overraskende, all den tid mitt favorittord er "hvorfor".
    Hvilket gruppenivå? Jeg identifiserer meg ikke med menn som grafser damer under skjørtekanten siden jeg aldri har gjort det selv. Så jeg føler ikke behov for noen selvransakelse i så måte.

Men, poenget var vel kanskje at dette kravet om "avmaskulinisering" av det offentlige rom møter seg selv litt i døra, all den tid alfahanner og bad boys drar mye mer damer enn underdanige snille gutter. Jentene blir pirret av bad boys og fantaserer om å temme dem (bortsett fra i senga naturligvis), og jeg tror at den selvkastrerte mannen de sier at de ønsker seg i kronikker og leserinnlegg, kommer til å ha veldig dårlige forutsetninger for å bli damenes favoritt når det kommer til stykket. Den ideelle mannen de skriver og kåserer om er som lagd for the friendzone, eller flere år inne i et allerede veletablert forhold. Men jeg tror ikke at så mange av kvinnene som hyller den selvkastrerte mannen i blogger og leserinnlegg kommer til å velge en sånn når de faktisk er ute på byen og skal finne seg partner. And you win some and you lose some.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Det er mer enn greit å sette fokus på uakseptabel oppførsel, spesielt den som pågår i dag. (litt mer skeptisk når man må lete i glemselen tiår tilbake og redefinere hendelser utifra dagens moral). Noen har sluppet lenge unna med dårlig oppførsel og jeg gråter ikke en skvett om de nå må svare for seg. Det jeg ikke liker er denne gruppetenkingen og den kollektive straffen de rosa mener alle menn skal ta. Mine pigger kommer ut når det blir identitetspolitikk og offermentalitet. Når din gruppestatus i offerhierarkiet deres skal være det viktigste, og ikke hva du mener, hvem du er og hvilke holdninger du faktisk har og utviser i det daglige liv. De aller fleste menn oppfører seg helt greit, og det eksisterer ingen generell mannekultur som aksepterer overgripere.
    Dette er jeg i all hovedsak enig i; jeg misliker sterkt gruppetenking. En hver har ansvar for sine egne handlinger, uansett om "alle andre gjør det", er og blir handlinger enkeltpersonens forbannede ansvar.
    Men ser vi på et eller annet uønsket fenomen som er sterkt utbredt, akseptert eller ei, så må vi spørre om årsaker og sammenhenger for å komme det til livs. Vi har i Norge og Sverige kommet temmelig langt i å utfordre tidligere sannheter om kjønnsroller, på en del felter ser dette nå ut til å gå litt i revers. Og mitt anliggende er at dersom en urimelig stor andel menn har et handlingsmønster som kvinner generelt finner uønsket, så må vi stille oss selv spørsmålet, om det er noe vi har misset på gruppenivå. At det kan løses ganske enkelt ved at hver og en tar seg selv i nakken etter individuelt behov er nå så, men uten at noen faktisk reiser spørmsålene, skjer det faktisk ingenting.
    Og kvinner skal ikke bare finne seg i å bli "benyttet" i en eller annen form, etter menns eget forgodtbefinnende.

Disqutabel

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Joa, men at hunnene velger og at hannene prøver å bli valgt er nok et såpass basalt instinkt at det alltid vil være skjevheter i kjønnsmarkedet. Det er jo et kjent faktum at en relativt stor andel menn ikke opplever tilgang til kjønnsmarkedet i det hele tatt, mens andre går runde på runde med dame, unger, skilsmisse og hele pakka. En fraskilt førtiåring med tre barn fra før har større sannsynlighet for å få seg ny dame enn én som har vært ungkar hele livet. Og bad boys og dominante menn drar generelt mer damer enn underdanige nice guys.
    Enig i alt det der. Men med det utgangspunkt at vi har evnen til selvransakelse, så mener jeg det er mer enn legitimt å "ransake seg selv" på gruppenivå innen nettopp den typen spørsmål. Kan vi lære noe av det? Kan vi (og vil vi?) endre enkelte deler av det?
    Eller skal vi bare bli forbanna så snart noen spør, rope OTTAR!!, og sette ut alle piggene? (aka. ryggmarkgsrefleks)

Noen fikser ikke at spørsmålene stilles, jeg finner det overraskende, all den tid mitt favorittord er "hvorfor".
    Hvilket gruppenivå? Jeg identifiserer meg ikke med menn som grafser damer under skjørtekanten siden jeg aldri har gjort det selv. Så jeg føler ikke behov for noen selvransakelse i så måte.

Men, poenget var vel kanskje at dette kravet om "avmaskulinisering" av det offentlige rom møter seg selv litt i døra, all den tid alfahanner og bad boys drar mye mer damer enn underdanige snille gutter. Jentene blir pirret av bad boys og fantaserer om å temme dem (bortsett fra i senga naturligvis), og jeg tror at den selvkastrerte mannen de sier at de ønsker seg i kronikker og leserinnlegg, kommer til å ha veldig dårlige forutsetninger for å bli damenes favoritt når det kommer til stykket. Den ideelle mannen de skriver og kåserer om er som lagd for the friendzone, eller flere år inne i et allerede veletablert forhold. Men jeg tror ikke at så mange av kvinnene som hyller den selvkastrerte mannen i blogger og innlegg kommer til å velge en sånn når de faktisk er ute på byen og skal ordne seg partner.
    Jeg opplever vel at det ikke er noen motsetninger i det å være både macho og en god rollemodell som trygg, maskulin mann, uten å måtte bevise sin maskulinitet ved grafsing, og nedverdigelser. Jeg mener det hele bunner i en grunnleggende misforståelse.

Disqutaqbel

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er vel ikke helt sånn?

Er du attraktiv kan du velge og vrake uansett om du er mann eller kvinne. Er du lite attraktiv sliter du uansett også.
    Men så kan begge kjønn til en viss grad kompensere med å være pågående. Og så er det en del unge av begge kjønn som er usikker på hvor de står, og ender opp med noen langt under eget "nivå".

Og så er det ofte sånn at en del menn ikke vil ha dame som tjener bedre enn seg selv, og en del damer som ikke vil ha mann som tjener mindre enn seg selv. Så rent strukturelt er det høyt utdannede damer og menn med lav sosial status som sliter mest med å føre slekta videre.

Og så er det sånn at når man gifter seg så tror dama at mannen vil forandre seg. Men det gjør han ikke. Og mannen tror at dama ikke vil forandre seg. Men det gjør hun. Ikke rart det blir mange skillsmisser.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg opplever vel at det ikke er noen motsetninger i det å være både macho og en god rollemodell som trygg, maskulin mann, uten å måtte bevise sin maskulinitet ved grafsing, og nedverdigelser. Jeg mener det hele bunner i en grunnleggende misforståelse.
    Du "beviser" da ingen maskulinitet ved å være en drittsekk. Du har tapt så det rekker om du går denne veien. Dette er skolemobberne og "Biff"-mentalitet, road to nowhere. Det å kunne skremme og intimidere er ikke en strategi eller akseptert oppførsel i noens bok.

De som holder på slik får svare for seg selv, og jeg som Slubbert, har ingen planer om å identifisere oss med slike for å gjennomgå en "nødvendig selvransakelse" på grupperterapinivå ... sorry Mac, jeg er overhodet ikke ombord i denne tankegangen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Og så er det ofte sånn at en del menn ikke vil ha dame som tjener bedre enn seg selv, og en del damer som ikke vil ha mann som tjener mindre enn seg selv. Så rent strukturelt er det høyt utdannede damer og menn med lav sosial status som sliter mest med å føre slekta videre.
    Da er du i min bok ualminnelig korket. Jeg vil nå gjerne ha en som tjener 1000x min årsinntekt, er pen, intelligent, og flink. I wish ..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.582
    Torget vurderinger
    0
    Da er du i min bok ualminnelig korket. Jeg vil nå gjerne ha en som tjener 1000x min årsinntekt, er pen, og flink.
    Du vil ha ja, .......men hun vil ikke ha deg!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Da er du i min bok ualminnelig korket. Jeg vil nå gjerne ha en som tjener 1000x min årsinntekt, er pen, og flink.
    Vi får se, har noen år igjen å leve så hvem vet. Lov å være optimist. Kan skru på sjarmen når det teller som mest. :)

(reality checks er for feiginger)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Du "beviser" da ingen maskulinitet ved å være en drittsekk. Du har tapt så det rekker om du går denne veien. Dette er skolemobberne og "Biff"-mentalitet, road to nowhere. Det å kunne skremme og intimidere er ikke en strategi eller akseptert oppførsel i noens bok.

De som holder på slik får svare for seg selv, og jeg som Slubbert, har ingen planer om å identifisere oss med slike for å gjennomgå en "nødvendig selvransakelse" på grupperterapinivå ... sorry Mac, jeg er overhodet ikke ombord i denne tankegangen.
    Jeg identifiserer meg overhodet ikke med en slik væremåte selv, hvorfor skulle jeg det?
    De spørsmålene du ikke ser ut til å oppfatte er: Hvorfor har såpass mange menn vanskelig for å akseptere at kvinner er like ukrenkelige som menn? Kan det være sånn at menn generelt har et bilde av forholde til kvinner som ikke harmonerer helt med "normalt akseptabel adferd"?

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    De spørsmålene du ikke ser ut til å oppfatte er: Hvorfor har såpass mange menn vanskelig for å akseptere at kvinner er like ukrenkelige som menn? Kan det være sånn at menn generelt har et bilde av forholde til kvinner som ikke harmonerer helt med "normalt akseptabel adferd"?
    Jeg er bare grunnleggende uenig i premissene her. De aller fleste mennesker i Norge i dag bryr seg døyten om det er en kvinne eller mann som har en posisjon. Vi er likestilt og det er lite troverdighet nå omkring offermentaliteten og kvinnekampen. De mektigste menneskene i dag i Norge er alle kvinner. Erna, Siv og Trine ruler og jeg har null ønsker om å innkvotere en mann for å få "balanse". So what! det er jo ikke det som betyr en drit, men hvem du er og hva du har å by på. Jeg gidder ikke denne offerdyrkingen. Vi er der vi skal være. Og fuck totalt hvilken identitetspolitisk offergruppe du søker tilhold i.

Så se på mennesker som individer og drit i hvor de plasseres i de åndssvake rosas offerhierearki.

C

cruiser

Gjest

Men, poenget var vel kanskje at dette kravet om "avmaskulinisering" av det offentlige rom møter seg selv litt i døra, all den tid alfahanner og bad boys drar mye mer damer enn underdanige snille gutter. Jentene blir pirret av bad boys og fantaserer om å temme dem (bortsett fra i senga naturligvis), og jeg tror at den selvkastrerte mannen de sier at de ønsker seg i kronikker og leserinnlegg, kommer til å ha veldig dårlige forutsetninger for å bli damenes favoritt når det kommer til stykket. Den ideelle mannen de skriver og kåserer om er som lagd for the friendzone, eller flere år inne i et allerede veletablert forhold. Men jeg tror ikke at så mange av kvinnene som hyller den selvkastrerte mannen i blogger og leserinnlegg kommer til å velge en sånn når de faktisk er ute på byen og skal finne seg partner. And you win some and you lose some.
    Det er disse du mener?
    fot2007060109514530712291_giske_helfigur.jpg
    m76t6ztG.jpg

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Jeg er bare grunnleggende uenig i premissene her. De aller fleste mennesker i Norge i dag bryr seg døyten om det er en kvinne eller mann som har en posisjon. Vi er likestilt og det er lite troverdighet nå omkring offermentaliteten og kvinnekampen. De mektigste menneskene i dag i Norge er alle kvinner. Erna, Siv og Trine ruler og jeg har null ønsker om å innkvotere en mann for å få "balanse". So what! det er jo ikke det som betyr en drit, men hvem du er og hva du har å by på. Jeg gidder ikke denne offerdyrkingen. Vi er der vi skal være. Og fuck totalt hvilken identitetspolitisk offergruppe du søker tilhold i.

Så se på mennesker som individer og drit i hvor de plasseres i de åndssvake rosas offerhierearki.
    Herregud.
    Jeg forstår at du mener VI er der VI skal være.

Disqutabel

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Vi får se, har noen år igjen å leve så hvem vet. Lov å være optimist. Kan skru på sjarmen når det teller som mest. :)

Man kan ha flaks også. Det vet jeg alt om, som har ei som har både høyere utdanning og bra jobb og fortid som fotomodell og er betydelig yngre og på toppen av det hele er fornuftig, bortsett fra at hun er sammen med meg.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548

Man kan ha flaks også. Det vet jeg alt om, som har ei som har både høyere utdanning og bra jobb og fortid som fotomodell og er betydelig yngre og på toppen av det hele er fornuftig, bortsett fra at hun er sammen med meg.
    Jeg har ei som er nesten like gammel som meg, spenna gæren, filterløs og fantastisk å være i lag med, hver fordømte dag.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    I den forstand at vi har det ganske bra i Norge tross alt, og vi trenger ikke en døyt av denne åndssvake identitetspolitikken. Vi skal se til Sverige og gjøre mye på andre måter. Menn skal heller ikke reduseres til ynkelige femitasser.

Om du har så store problemer med dette så gå å gråt i en krok da, og søk en koselig hånd å holde i på egnede facebookgrupper.

Identifiser deg som sagt gjerne med overgripere på gruppenivå om du føler at dette er dette er din tur i skrifteboksen...

Men de fleste menn kan oppføre seg helt fint, så om du ikke finner tilhørighet her ... ja så kanskje er du den neste som får sparken fra jobben. Jeg kommer fremdeles ikke til å gråte ....

Jeg driter egentlig tynt i om du tafset på sekretæren en gang på 90-tallet, og nå søker allmenn tilgivelse, men gi nå en god faen i involvere folk som ikke har noe med dette å gjøre.

Nei det er ikke noe "VI" her bare deg. Ingen å gjemme seg blant.

Sist redigert av en moderator:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    I den forstand at vi har det ganske bra i Norge tross alt, og vi trenger ikke en døyt av denne åndssvake identitetspolitikken. Vi skal se til Sverige og gjøre mye på andre måter. Menn skal heller ikke reduseres til ynkelige femitasser.

Om du har så store problemer med dette så gå å gråt i en krok da, og søk en koselig hånd å holde i på egnede facebookgrupper.

Identifiser deg som sagt gjerne med overgripere på gruppenivå om du føler at dette er dette er din tur i skrifteboksen...

Men de fleste menn kan oppføre seg helt fint, så om du ikke finner tilhørighet her ... ja så kanskje er du den neste som får sparken fra jobben. Jeg kommer fremdeles ikke til å gråte ....

Jeg driter egentlig tynt i om du tafset på sekretæren en gang på 90-tallet, og nå søker allmenn tilgivelse, men gi nå en god faen i involvere folk som ikke har noe med dette å gjøre.

Ren ad hominem, fullstendig uten rot i noen kjent virkelighet. Ikke sjarmerende, og det gavner ikke saken din.
    Som sagt, jeg registrerer at du ikke ønsker denne debatten, og jeg registrerer at du mener VI er der VI skal være. Det finnes en god del kvinner som ikke deler din oppfatning.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Ren ad hominem, fullstendig uten rot i noen kjent virkelighet. Ikke sjarmerende, og det gavner ikke saken din.
    Som sagt, jeg registrerer at du ikke ønsker denne debatten, og jeg registrerer at du mener VI er der VI skal være. Det finnes en god del kvinner som ikke deler din oppfatning.

Disqutabel
    Sikkert et godt sjekketriks på neste SV-nachspiel. ... men ... Igjen, dine definisjoner av VI inkluderer deg og dermed også overgripere, ... hmmm, jeg stiller meg utenfor dette. Søk gjerne personlig frelse om du har slike behov, men ikke involver anstendige menn. Vi er ikke felles ansvarlig for dine ugjerninger. Gå botsgangen din helt alene.

G

Gjestemedlem

Gjest
    ....alle muslimer må ta ansvar...hvor hørte jeg den, mon tro?
    Er du medlem av en gruppe, så er det er slags fellesansvar for det viktigste. Islam er kanskje noe av det mest åndssvake menneskeheten har kokt i hop. Men det er mange automatiske medlemmer som ikke skal klandres for idiotien.

Så hvor du "hørte den" er ikke så godt å si, det mer interessante er om du bikket over i generell islamofili etterpå.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548

Disqutabel
    Sikkert et godt sjekketriks på neste SV-nachspiel. ... men ... Igjen, dine definisjoner av VI inkluderer deg og dermed også overgripere, ... hmmm, jeg stiller meg utenfor dette. Søk gjerne personlig frelse om du har slike behov, men ikke involver anstendige menn. Vi er ikke felles ansvarlig for dine ugjerninger. Gå botsgangen din helt alene.
    FYI:
    Nei dette med "vi er der vi skal være", var kun et rent sitat fra ditt innlegg, så ikke tillegg meg flere meninger og påstander enn du allerede har gjort. Jeg beklager å måtte si dette, men saklighetsnivået ditt i denne saken har nå nådd til et nivå jeg ikke er beredt til å følge deg, så jeg avholder meg inntil videre fra å besvare dine innlegg i denne tråden.

Disqutabel

S

Slubbert

Gjest
    Det er vel ikke helt sånn?

Er du attraktiv kan du velge og vrake uansett om du er mann eller kvinne. Er du lite attraktiv sliter du uansett også.
    Nja, ut fra mine observasjoner kan kvinner generelt velge og vrake så fremt de ikke er morbid overvektige. Og er de det vi omtaler som "vakre" i tillegg så får de også masse uønsket oppmerksomhet med på kjøpet, hæsjtægg metoo. En mann må være velstelt, veltrent, veltalende, intelligent, spandabel, ha god lønn, fremragende sosiale skills, god utdanning og en lang liste med andre kvalifikasjoner for å kunne velge og vrake. Med mindre han er en rufsete rocker eller bartender med tattiser som spiller gitar og inviterer halve puben på kokain-nachspiel etter stengetid, de også pleier også å ordne seg ganske greit. Det er menn som sjekker opp damer på byen mye mer enn omvendt, igjen, hunnene velger og hannene prøver å bli valgt, slik er det hos primatene også.

Og så er det sånn at når man gifter seg så tror dama at mannen vil forandre seg. Men det gjør han ikke. Og mannen tror at dama ikke vil forandre seg. Men det gjør hun. Ikke rart det blir mange skillsmisser.
    Jepp, som påpekt over, de tiltrekkes av bad boys og tror de kan temme dem. Og så blir det havari og skilsmisse hvis det går så langt. Og så får disse mennene seg nye damer et par uker etter bruddet og gjør det samme om igjen. Og om igjen og om igjen. Mens de som havner utenfor ikke får seg noe.

Eksplosiv økning i barnløse menn - NRK.no

Tallene er hentet fra analyser forsker Kari Skrede i Statistisk sentralbyrå har gjort. Hennes tall forklarer også hvorfor dobbelt så mange menn som kvinner er barnløse.

— Det ser ut som det skjer en gjenbruk av de attraktive mennene. Kvinner velger heller å få barn med ettertraktede menn med barn fra tidligere forhold enn med menn med lavere status, sier Skrede.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Nå går AP entusiastene fullstendig av sporet, kjærlighet gjør blind. Man kan da ikke si at Unge Høyres leder og håndteringen av dette er værre enn saken med Giske. Giske er over 20 år eldre og nestleder i partiet og har hatt flere ministerposter. Hadde Giskesaken blitt oppdaget når han var leder i AUF så kunne man sammenlignet men ikke nå.
    Hva som er verst er vanskelig å vite. Giske-sakens alvorlighetsgrad nå var fordi Giske var nestleder. Sakene var gamle og fra da han var ungkar, noe han ikke er lenger. At Giske er 20 år eldre er lite relevant da andre parten gjerne var godt passert 20. Selvsagt er sakene alvorlige og varslerne må tas på alvor.

Riise-saken. Han er leder for ungdommen, men klarer ikke å holde fingrene av fatet. Nettopp det stedet der det er viktigst å holde fingrene av fatet. Det ble såpass velkjent problem at lokallag rundt omkring innførte tiltak mot at han fikk være alene med jentene. Smak på den. Han fikk ikke lov til å være alene med jenter lenger. Og det er lederen for ungdommen. Siden du tok opp aldersforskjell. Jentene han kom i kontakt med var de yngste i organisasjonen. Aldersforskjell gjerne 10-15 år, hvor svake part gjerne ikke er myndig.

Høyre, vel vitende om hans oppførsel velger å plassere han på førsteplass på nominasjonslisten etter at Gunnar Gundersen trakk seg. Og ja, han løy om at det ikke var kommet varsler. Han burde gitt noen kroner til Listhaug for noen uttalelser. Som er å tie om saken, ikke lyve, få partilederen til å ytre "Det er ikke greit" og så kan man fortsette i stillingen som før. For etter 2 dager har media glemt saken. Ministeren vår som tok godt betalt for å arbeide imot sitt eget parti er fortsatt minister.

Dessverre for Riise var media nå ferdig med Giske og kan sette hovedfokus på nestemann. Så det er full skadebegrensning som gjelder. Han har null sjanse for å bli gjenvalgt og han var uansett nå på vei inn i de "voksnes" rekker som 1. kandidat på tinget. Så det er bare å trekke seg. Om 3 år er alt glemt. gjenvalg sikret som 1. kandidat ved Hedmark Høyre. Og det samme de neste 20 årene. Spår at ingen i Høyre har guts til å ta fra han sikker Stortingsplass. De har investert for mye i sin tidligere ungdomsleder til å gjøre det.

S

Slubbert

Gjest
    Ad hominem? Du har diskutert/skrevet om Gjestemedlems person mer enn noe annet i denne tråden sånn det fremstår for meg, og i andre tråder også. Får nesten inntrykk av at du prøver å gjøre en psykoanalyse av mannen. Så å klage over ad hominem blir litt ris til egen bak.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Ad hominem? Du har diskutert/skrevet om Gjestemedlems person mer enn noe annet i denne tråden sånn det fremstår for meg, og i andre tråder også. Får nesten inntrykk av at du prøver å gjøre en psykoanalyse av mannen. Så å klage over ad hominem blir litt ris til egen bak.
    Hvis du har rett i dette, beklager jeg sterkt; jeg er enig i at noen av hans utsagn omkring diverse temaer har fått meg til å spørre ham hvor huleste han vil med dette, og hvilket sett holdninger han etter hvert har tillagt seg, men da har skytset vært rettet mot holdningene som sådan, og ikke mannen.

Om du har eksempler, skal jeg forsøke å rette opp i inntrykket. Jeg er selvsagt sterkt uenig både i sak og ordbruk han benytter seg av, men jeg antar at vi snakker om en fyr som er hyggelig sånn over bordet. Jeg går stort sett godt overens med de fleste, også folk med holdninger jeg ikke er særlig imponert over.

Jeg er betydelig mer imponert over din måte å fremlegge sakene på, det fylles ikke på med skjellsord fra din side. Jeg synes det er betydelig mer interessant å diskutere det saken dreier seg om, i stedet for å måtte forsøke demme opp for holdninger andre tillegger meg.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvis du har rett i dette, beklager jeg sterkt; jeg er enig i at noen av hans utsagn omkring diverse temaer har fått meg til å spørre ham hvor huleste han vil med dette, og hvilket sett holdninger han etter hvert har tillagt seg, men da har skytset vært rettet mot holdningene som sådan, og ikke mannen.

Om du har eksempler, skal jeg forsøke å rette opp i inntrykket. Jeg er selvsagt sterkt uenig både i sak og ordbruk han benytter seg av, men jeg antar at vi snakker om en fyr som er hyggelig sånn over bordet. Jeg går stort sett godt overens med de fleste, også folk med holdninger jeg ikke er særlig imponert over.

Jeg er betydelig mer imponert over din måte å fremlegge sakene på, det fylles ikke på med skjellsord fra din side. Jeg synes det er betydelig mer interessant å diskutere det saken dreier seg om, i stedet for å måtte forsøke demme opp for holdninger andre tillegger meg.

Disqutabel
    Tror ikke Slub lar seg så lett imponere av smiger som "betydlig imponert" ... prøv litt hardere da toss alt.. Som sagt vi er tross alt ikke idioter her... :)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Har lett gjennom tråden, og funnet et par av mine innlegg som gjerne kan tolkes som personangrep på motdebattant, men jeg er av den oppfatning at også de aktuelle innlegg var trygt basert i argumentene, ev. tiradene som kommer fra motdebattants side.

Så jeg står på at jeg ikke har argumentert ad hominem.

Disqutabel

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Erna "landsmoderen" i går: "Dette er først og fremst leit for Riise og partiet".
    Erna "landsmoderen" i dag: "Jeg vil beklage til varslerne."

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Erna "landsmoderen" i går: "Dette er først og fremst leit for Riise og partiet".
    Erna "landsmoderen" i dag: "Jeg vil beklage til varslerne."
    og hva Erna beklager er ikke hva de ble utsatt for, men at Høyre ikke gadd å lytte til varslene.

2

2xJ

Gjest
    Metoo er bare et komma i historien, makt og sex kommer alltid til og høre isammen. Det er et!

Bare vent til denne "kampanjen" treffer det religiøse laget............. ;)

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    6.159
    Sted
    Nøtterøy
    Halve nyhetsendingene og avisene omhandler trakasseringer, krenkelser og SEX. Begynner å bli LEI! :'(

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0

Kvinnen, som fikk tilbudet fra Leirstein, har valgt å dele innholdet i SMS-utvekslingen med NRK. Hun er idag ikke aktiv i Fremskrittspartiet.

Hun understreker at den den gang mindreårige gutten aldri ble med på trekant.

Den da 15 år gamle gutten understreker også overfor NRK at han aldri

https://www.nrk.no/norge/leirstein-foreslo-gruppesex-med-15-ar-gammel-partifelle-1.13861200

Daft, fyren forsøker jo bare å "please the lady" (sugardaddy berta til et fab nr (for henne) og "boyen"). Alle vet at "modne" damer drømmer om trekanter mm og unge "gutter". De uten de største strikketøyene da. Fyren forsøker jo bare å innynde seg.....

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg har fått litt kjeft for å være for ufin med Disqutabel, og jeg ser den. Men det er ikke vondt ment. Jeg liker folk som tåler en støyt og kan slå fra seg. Mannen har min respekt om det skulle være tvil om dette. Men .. retorikk er moro.

Bare så det er sagt.

Eller for å si det enda litt klarere, jeg liker folk som har motargumeter, ikke er nervøse fjols og som tar en fight! D er gøy i min bok, men jeg er nesten kastet ut herfra nå for å ... være ufølsom og for lite femi.... buhu... (I kid you not...)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Jeg har fått litt kjeft for å være for ufin med Disqutabel, og jeg ser den. Men det er ikke vondt ment. Jeg liker folk som tåler en støyt og kan slå fra seg. Mannen har min respekt om det skulle være tvil om dette. Men .. retorikk er moro.

Bare så det er sagt.

Eller for å si det enda litt klarere, jeg liker folk som har motargumeter, ikke er nervøse fjols og som tar en fight! D er gøy i min bok, men jeg er nesten kastet ut herfra nå for å ... være ufølsom og for lite femi.... buhu... (I kid you not...)
    For ordens skyld, jeg har ikke utdelt kjeft, annet enn det som er synlig i tråden. :)

Jeg tåler både det jeg har blitt servert, og mere til, men, som jeg har nevnt før, så er jeg opptatt av å holde seg til sak, og forsøke argumenter uten (for mange) skjellsord. Det er faktisk mer utfordrende enn å la kreativiteten fokusere på ny bruk av karakteristikker.

Tror vi var i ferd med å gå i sirkel, så det var på tide å bryte av. No hard feelings, og utkastelse av Gjestemedlem ville være et sterkt tap for HFS, samt uttrykk for en alt for lettkrenket væremåte. Jeg føler meg ikke særlig krenket (bare litt), og såpass synes jeg selv jeg bør tåle.

Til Deph: Nei, jeg søker ikke bot for mine synder, det er ikke på agendaen i diskusjonen. Min synd har jeg referert til tidlig i tåden, og den var ikke veldig stor, men den var der!

Disqutabel

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.456
    ....... D er gøy i min bok, men jeg er nesten kastet ut herfra nå for å ... være ufølsom og for lite femi.... buhu... (I kid you not...)
    Du er riktignok en kødd med sterkt fremskreden tastaturtourette, men jeg vil protestere kraftig hvis du blir kastet ut herfra.

G

Gjestemedlem

Gjest

Bare så det er sagt.

For ordens skyld, jeg har ikke utdelt kjeft, annet enn det som er synlig i tråden. :)

Jeg tåler både det jeg har blitt servert, og mere til, men, som jeg har nevnt før, så er jeg opptatt av å holde seg til sak, og forsøke argumenter uten (for mange) skjellsord. Det er faktisk mer utfordrende enn å la kreativiteten fokusere på ny bruk av karakteristikker.

Tror vi var i ferd med å gå i sirkel, så det var på tide å bryte av. No hard feelings.

Disqutabel
    Heller ikke fra min side. Jeg tåler en overhaling og ... sier i fra når jeg er uenig. Men jeg har faktisk nå fått trusler fra aller høyeste hold om utestengning om jeg ikke holder kjeft... jeg vil jo ikke det da så ... jeg får vel holde kjeft om alt metoorelatert en stund. Men det er også en sånn rar greie om at jo mer du respekterer noen jo tøffere kan du være i tonen, sikkert ikke lett for alle å plukke opp .. men men.)

Greit nok, jeg føyer meg og skal ikke være vanskelig men ... Diskutabel er en frende i min bok, men de med påfulglfjær på hodet må heller tenke seg om ...
    '
    Får jeg foten i ræven, så kommer jeg aldri tilbake!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn