Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 6

65finger

Gjest
    Typisk politikk, gamlegutta i AP var sikkert ikke spesielt fornøyd med samarbeide med bondepartiet (SP) heller. Ting er ikke hogd i stein og så lenge du ikke er medlem eller stemmer Venstre så er vel det et fett for deg
    Her må jeg si meg sterkt uenig. Dette var et av de mest sentrale budskapene til V i valgkampen, det er hevet over enhver tvil at V er et parti som er mer uberegnelige enn Fosses OTL-forsterkere. Dette avgjør at jeg aldri kommer til å stemme på V noen gang i framtiden. Da stemmer jeg heller Frp eller Rødt, og vet omtrent hva jeg får igjen for min stemmeseddel. Ryggrad er nesten det eneste jeg forlanger av politikere, og det finnes flere slike politikere i alle partier med et unntak, Venstre.
    Uaktuelt okkesom å stemme venstre ved neste valg. Uaktuelt å stemme annet enn blankt faktisk

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nå gikk vel ikke AP ut og garanterte mot SP i regjering forut for valget?
    Garantier i politikken er ikke verdt koppermynter og det betyr ikke annet enn gode hensikter og hva vi kanskje vill gjort om vi fikk mer enn 50 prosert, og hvis ikke kan vi bortforklare det. I min kommune lovet AP at det ikke skulle bli skatt på hjemmene til de som bor her .. men bare på bedriftene (du vet de der kapitalistene som ikke er ansatt i staten eller er på trygd). Selvsagt var det hele løgn og bedrag og det tok ikke lang til før alle som bodde i kommunen fikk regning fra AP for på mange mage tusen hver gang for å finansiere vyene deres.

Bruketrangen sosialister har av andre menneskers penger, resurser og eiendom kjenner ingen grenser.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.449
    Torget vurderinger
    1
    Grande omtaler gutten i kornåkeren som mobbeoffer og ressurssvak. Etter hva jeg forstår er han slett ikke det, men hun snakker opp assymetrien i episoden til et provoserende nivå. Hva er det hun holder på med? Må si jeg skjønner Borten Moe som har langet ut mot henne.

Har lurt litt på intelligensnivået til den dama, men nå fjerner hun enhver tvil.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.283
    Typisk politikk, gamlegutta i AP var sikkert ikke spesielt fornøyd med samarbeide med bondepartiet (SP) heller. Ting er ikke hogd i stein og så lenge du ikke er medlem eller stemmer Venstre så er vel det et fett for deg

Venstre må gjerne gå i regjering med FrP. Når de går til valg på å kaste FrP ut av regjering, så er det et problem. De holder velgerne for narr, noe som er et problem for norsk politikk. Politikerforakten når nye høyder.
    Politikerforakt er litt sterkt ord, men de fleste jeg kjenner bryr seg svært lite om hvem som styrer, Har det bra uansett, jobb og lønn, og så helg og ferie. Mange orker ikke å høre på politiske debatter lenger, ikke dumme, vanlige folk men bare mistet interesse, ser ikke dagsrevyen heller. Uinteressert men ikke forakt, ser ikke forskjeller på partier sier de, men de stemmer og vil ha demokrati. Bare mine observasjoner.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Venstre må gjerne gå i regjering med FrP. Når de går til valg på å kaste FrP ut av regjering, så er det et problem. De holder velgerne for narr, noe som er et problem for norsk politikk. Politikerforakten når nye høyder.
    Politikerforakt er litt sterkt ord, men de fleste jeg kjenner bryr seg svært lite om hvem som styrer, Har det bra uansett, jobb og lønn, og så helg og ferie. Mange orker ikke å høre på politiske debatter lenger, ikke dumme, vanlige folk men bare mistet interesse, ser ikke dagsrevyen heller. Uinteressert men ikke forakt, ser ikke forskjeller på partier sier de, men de stemmer og vil ha demokrati. Bare mine observasjoner.
    Det kalles brød og sirkus. Det stadiet i samfunnsutviklingen som skal forsøke å utsette revolusjonen lengst mulig. Gammel og velfungende taktikk som fikk sitt navn allerede i romertiden. Ikke alle lar seg blende, men altfor få til at revolusjon er aktuelt. Det er i alle fall den marxistiske måten å se det på. For min del betyr det at folk flest er apatiske overfor problemer som ikke rammer dem selv, og fungerer som passivt bolverk mot justeringer som kan minske problemene til de som sliter.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.303
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Grande omtaler gutten i kornåkeren som mobbeoffer og ressurssvak. Etter hva jeg forstår er han slett ikke det, men hun snakker opp assymetrien i episoden til et provoserende nivå. Hva er det hun holder på med? Må si jeg skjønner Borten Moe som har langet ut mot henne.

Har lurt litt på intelligensnivået til den dama, men nå fjerner hun enhver tvil.
    Raja her vel bedt om en avklaring. Det er ikke bare tilfeldig sex på privaten lenger.
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wovM2/raja-ber-grande-forklare-seg-om-sex-saken

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.338
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er vel heller en konkurranse med Hadia om hvem som blir første muslimske partileder i Norge

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.582
    Torget vurderinger
    0

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Denne er til Deph; nok et eksempel på hvordan metoo blir gjort til en parodi av visse deltagere/vitner:

For 20 år siden opplevde hun dette; i løpet av 20 år har hun ikke opplevd noe verre!

https://www.dagbladet.no/sport/apner-opp-om-overgrep---en-fryktelig-opplevelse/69774579

«I intervjuet forteller Saarinen at hun ble seksuelt trakassert for tjue år siden.

- Jeg satt i en bil med en beruset lagkompis. Han forsøkte å kysse meg og begynte å ta på beina mine. Jeg ba han om å slutte, men han bare fortsatte, sier Saarinen i intervjuet gjengitt av svenske Expressen.

- Fryktelig opplevelse
    Finnen forteller at lagkompisen ga seg da hun gikk ut av bilen.»

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.661
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Politikerforakten når nye høyder.
    Det kalles brød og sirkus. Det stadiet i samfunnsutviklingen som skal forsøke å utsette revolusjonen lengst mulig. Gammel og velfungende taktikk som fikk sitt navn allerede i romertiden. Ikke alle lar seg blende, men altfor få til at revolusjon er aktuelt. Det er i alle fall den marxistiske måten å se det på. For min del betyr det at folk flest er apatiske overfor problemer som ikke rammer dem selv, og fungerer som passivt bolverk mot justeringer som kan minske problemene til de som sliter.
    Det var ein eller annan stad omtala som 2/3-samfunnet: når ein hadde såpass mange som ikkje var misfornøgde, var ein demokratisk sikra. Altså er tålegrensa vi har her i landet opp til 1.7 millonar som kjenner seg forbanna...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.303
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nå har jo til og med de tre små griser blitt til tre gamle griser, så...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kjetil Rolness

Alle må se denne svenske TV-dokumentaren. En skremmende avsløring av hvordan metoo-kampanjen utartet - og ødela livet til den profilerte journalisten og spaltisten Fredrik Virtanen. Alt basert på en særdeles tvilsom voldtektanklage på Instagram, anonyme vitnemål om liksom-forbrytelser så langt som femten år tilbake i tid, og – det virkelige skandaløse – store personuthengende presseoppslag i de store avisene, på tynt eller direkte feilaktig grunnlag.

Alle ville være med på den nye store feministiske bølgen, ingen ville stille seg på gal side av historien. Men vi får nå se hva som blir historiens dom etter den såkalte metoo-revolusjonen. En ny tidsregning for avsløring, ansvarliggjøring og forebygging av maktmisbruk og seksuelle overgrep. Men også en studie i flokkmentalitet, gapestokk-metoder, politisk/profesjonelt kameraderi, og total tilsidesettelse av grunnleggende moralske, rettslige og journalistiske prinsipper.

Honnør til SVT for å gjøre denne granskingen – mot stemningsbølgen, mot alle som ikke ville stille til intervju, mot de advarte andre mot å stille opp, til og med mot SVT selv. Det hele fortalt på en lavmælt og udramatisk, men desto mer effektiv måte. Media kan når de vil. Bare synd at jobben gjøres først etter at skaden har skjedd.

https://www.svtplay.se/video/181775...irtanen-metoo-och-fredrik-virtanen?start=auto

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.175
    Sted
    Liten by
    Ikke greit å være en gammel gris på nærmere 80. Hadde det vært en ung gris på rundt 30 og reva full av penger og, hadde vel pipen fått en annen lyd mer i retning av kurring. Da hadde ikke den minimale kjolen til 30' føltes like bortkastet….
    Du skriver dette som om det er opp til deg hvem disse damene helst vil ha oppmerksomhet fra?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.175
    Sted
    Liten by
    Kjetil Rolness

Alle må se denne svenske TV-dokumentaren. En skremmende avsløring av hvordan metoo-kampanjen utartet - og ødela livet til den profilerte journalisten og spaltisten Fredrik Virtanen. Alt basert på en særdeles tvilsom voldtektanklage på Instagram, anonyme vitnemål om liksom-forbrytelser så langt som femten år tilbake i tid, og – det virkelige skandaløse – store personuthengende presseoppslag i de store avisene, på tynt eller direkte feilaktig grunnlag.

Alle ville være med på den nye store feministiske bølgen, ingen ville stille seg på gal side av historien. Men vi får nå se hva som blir historiens dom etter den såkalte metoo-revolusjonen. En ny tidsregning for avsløring, ansvarliggjøring og forebygging av maktmisbruk og seksuelle overgrep. Men også en studie i flokkmentalitet, gapestokk-metoder, politisk/profesjonelt kameraderi, og total tilsidesettelse av grunnleggende moralske, rettslige og journalistiske prinsipper.

Honnør til SVT for å gjøre denne granskingen – mot stemningsbølgen, mot alle som ikke ville stille til intervju, mot de advarte andre mot å stille opp, til og med mot SVT selv. Det hele fortalt på en lavmælt og udramatisk, men desto mer effektiv måte. Media kan når de vil. Bare synd at jobben gjøres først etter at skaden har skjedd.

https://www.svtplay.se/video/181775...irtanen-metoo-och-fredrik-virtanen?start=auto
    Så denne nå og merker at jeg får litt vond smak i munnen etter å ha sett og hørt alle de som ikke ville forklare sin side, alle feilene og hvordan ord mot ord kan gå så jævlig utover det som sikkert var en dritsekk og kødd i fylla. Det er desverre ikke ulovlig. Rent journalistikk er dette så lavmål som det er mulig å komme. Og ingen vil iunnrømme at de har tatt feil....
    Skummel tendens.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn