Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å koble dette:




    sammen med dette så blir det panglyd...







    Det ser ut som enkelte audiofile switcher innvendig, bare at da har man kablingen på kretsbaner istedet... Induksjon er en morsom ting på nettverk, kan slå ut hele switchen om man banker på ledningene som henger på den! :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel etter hvert ganske mange her som har sagt at det ikke er noe som heter "audiofile switcher" Tror du ikke på de som har serving av nettverk som yrke?
    Det jeg ikke tror på er at man kan vite at lyden ikke blir bedre uten å ha prøvd :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hva blir du å sammenligne den med? Hva blir du å bruke den til?
    Har du også forsøkt en ny rimelig switch til 350,-? Det er jo nesten gratis til innkjøp også, sleng på noen kabler til så har man et fullverdig nettverk til under 500,-. :)
    Jeg sammenligner med og uten switch :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Husk å sette switchen på ett godt dempet audiofilt bord. Slik at den får optimale arbeidsforhold.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Ikke minst Spikes.. det hjelper mot alt, selv pakketap !!


    Til troende.... bygg heller en høyttaler, og finn ut hvordan reele forskjeller virker inn på lyden...
    Kabinetter.. drivere.. osv osv...
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    ?
    Altså. Vet ikke helt hvor jeg skal starte...
    Skal switchen bare settes på et bord for å se om det blir bedre lyd med den der?
    Tenkte jeg skulle koble den opp mellom internettboksen på veggen og streameren. Er det ikke der switchen skal kobles til med nettverkskabel?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Jeg skal prøve å si det veldig enkelt. Uansett hva dere sier så kommer jeg til å prøve den switchen før jeg gjør meg opp en mening om lyden blir bedre eller ikke:)
    Greit nok å prøve selvom jeg personlig anser det som bortkastet tid.
    Har du sett videoen til Amir som forklarer hvordan han måler og tester to audiofile switcher? Den er ca 35 minutter lang, men ganske forklarende hvis man ikke er kjent med hvordan en switch virker og hvordan den eventuelt kan påvirke lyden i et musikkanlegg.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Greit nok å prøve selvom jeg personlig anser det som bortkastet tid.
    Har du sett videoen til Amir som forklarer hvordan han måler og tester to audiofile switcher? Den er ca 35 minutter lang, men ganske forklarende hvis man ikke er kjent med hvordan en switch virker og hvordan den eventuelt kan påvirke lyden i et musikkanlegg.
    Nei jeg har ikke sett den. Skjønner at jeg kunne lært litt, men jeg tror jeg kun er interressert i lyden og ikke hva eller hvorfor :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle koble den opp mellom internettboksen på veggen og streameren. Er det ikke der switchen skal kobles til med nettverkskabel?
    Det stemmer, men internettboksen er også en switch forøvrig mest sannsynlig (om den har flere enn to porter). Som regel er internettboksen en router, med en switchemodul mer eller mindre.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Nei jeg har ikke sett den. Skjønner at jeg kunne lært litt, men jeg tror jeg kun er interressert i lyden og ikke hva eller hvorfor :)
    Det du sier der, er at du er kun interessert å høre av de som sier det er en forskjell. Amir snakker også om opplevd forskjell i den videoen, den videoen er faktisk veldig bra.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Nei jeg har ikke sett den. Skjønner at jeg kunne lært litt, men jeg tror jeg kun er interressert i lyden og ikke hva eller hvorfor :)
    Her må jeg si jeg faller ut litt. En ting er å ikke gidde å lese seg opp på OSI modellen, jeg kan til en viss grad forstå det selv om det finnes enkle forklaringer myntet på legmann der også, men hvorfor ikke bruke en halvtime på å se en test av den type boks du tenker å prøve? Er det fordi det ikke er TAS eller Stereophile som utfører testen, men en kjent skeptiker som drister seg til å bruke målinger?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det stemmer, men internettboksen er også en switch forøvrig mest sannsynlig (om den har flere enn to porter). Som regel er internettboksen en router, med en switchemodul mer eller mindre.
    Jeg vet bare at den ble montert etter det ble fiber her og at det var altibox som fikset det :unsure: :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Her må jeg si jeg faller ut litt. En ting er å ikke gidde å lese seg opp på OSI modellen, jeg kan til en viss grad forstå det selv om det finnes enkle forklaringer myntet på legmann der også, men hvorfor ikke bruke en halvtime på å se en test av den type boks du tenker å prøve? Er det fordi det ikke er TAS eller Stereophile som utfører testen, men en kjent skeptiker som drister seg til å bruke målinger?
    Jeg visste ikke engang at det var en test.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet bare at den ble montert etter det ble fiber her og at det var altibox som fikset det :unsure: :)
    Altibox kan ha en annen løsning, og har switch bak på dekoderen og at den står også som router om jeg husker rett? Ihvertfall så er det da en dårlig ide å koble til en switch med utstyr imellom der da. Mulig de har en annen løsning nå, det er endel år siden jeg hadde det selv og hukommelsen er ikke alltid like bra på sånt lengre.

    Jeg visste ikke engang at det var en test.
    Det er en test som bare tar hensyn til det lydmessige egentlig, ikke så mye om kapasitet og andre viktige kjedelige ting. :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Altibox kan ha en annen løsning, og har switch bak på dekoderen og at den står også som router om jeg husker rett? Ihvertfall så er det da en dårlig ide å koble til en switch med utstyr imellom der da. Mulig de har en annen løsning nå, det er endel år siden jeg hadde det selv og hukommelsen er ikke alltid like bra på sånt lengre.



    Det er en test som bare tar hensyn til det lydmessige egentlig, ikke så mye om kapasitet og andre viktige kjedelige ting. :)
    Den internettboksen er streameren og ps4 og en altibox tv boks koblet til og det er vel omtrent alt jeg vet
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Her må jeg si jeg faller ut litt. En ting er å ikke gidde å lese seg opp på OSI modellen, jeg kan til en viss grad forstå det selv om det finnes enkle forklaringer myntet på legmann der også, men hvorfor ikke bruke en halvtime på å se en test av den type boks du tenker å prøve? Er det fordi det ikke er TAS eller Stereophile som utfører testen, men en kjent skeptiker som drister seg til å bruke målinger?
    Som jeg sa så er jeg kun interessert i lyden og ikke så mye hvorfor lyden blir bedre :)
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    893
    Antall liker
    572
    Som jeg sa så er jeg kun interessert i lyden og ikke så mye hvorfor lyden blir bedre :)
    Så hvis der kommer en og siger, at det lyder bedre at koble sine højttalere i modfase og stille dem på toilettet, så gør du det?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    @Mars19 @Armand68
    La oss snu litt på dette.....

    Hvem av tungvekterne her inne, som virkelighar feite og gromme oppsett !! Har lagt store penger i lydforbedring via nettverkskabler og switcher... ???
    Og hvorfor har dem evnt IKKE gjort det ??
    Kjenner da flere av dem som må sies og ligge øverst i toppen isåmåte, og dem har ikke investert i dette.... HVORFOR ??
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Så hvis der kommer en og siger, at det lyder bedre at koble sine højttalere i modfase og stille dem på toilettet, så gør du det?
    Skal ikke kimse av akustikken på badet! Til og med min egen sangstemme blir bra der..
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Så hvis der kommer en og siger, at det lyder bedre at koble sine højttalere i modfase og stille dem på toilettet, så gør du det?
    Vet ikke hva motfase er og jeg spiller så mye musikk at det ville være vanskelig for meg å ha det på badet. For ikke å snakke om fuktigheten :) :unsure:
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    893
    Antall liker
    572
    Vet ikke hva motfase er og jeg spiller så mye musikk at det ville være vanskelig for meg å ha det på badet. For ikke å snakke om fuktigheten :) :unsure:
    Prøv at bytte rundt på + og - på den ene højttale. Det lyder skidegodt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har aldri sett eller blitt anbefalt det noe sted og det sier vel det jeg trenger å vite om det :) :unsure:
    Hva om jeg skriver en anbefaling på nett om at lyden blir mye bedre hvis du har et traktordekk i stua? Er det noen anbefalinger som teller og andre ikke? Eller kan jeg få 8000,- for traktordekket? Kanskje det låter enda bedre om du betaler 30000,- for det?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn