K
Kaare G. Opsahl
Gjest
;D
|
Et skimmer kan du nok ane ja.Andreas skrev:Mbare som moddis, ja ja. Ser for meg at dette kan bli riktig så morsomt. Doble nick på alle mann fra i kveld av og full tut på tastaturet så holder vi ham i ånde utover høsten, he, he.
Rolfo: Aner jeg et skimmer av positivitet i uttalelsen din om M´s anlegg?
Dere er under oppsikt...Andreas skrev:Mbare som moddis, ja ja. Ser for meg at dette kan bli riktig så morsomt. Doble nick på alle mann fra i kveld av og full tut på tastaturet så holder vi ham i ånde utover høsten, he, he.
Rolfo: Aner jeg et skimmer av positivitet i uttalelsen din om M´s anlegg?
Fraværende? Jøss. Det er jo helt katastrofe i så fall. Nå blir det :'( før jeg legger meg. 8)rolfozzy skrev:Men hvor dynamikken var gjemt, det vet jeg ikke, for den var fraværende.
Du tenker på de Fortene som sto oppstilt i et hjørne og forblei uspilt? Har hørt at det er Klipsch-HT som faktisk kan spille bass i motsetning til lillebrødrene. ;Drolfozzy skrev:Men Mbare har retningen inne mot noe bedre tror jeg.
Joda, det er nok derfor AL skrider litt sakte frem - jeg er såpass fornøyd at jeg blir oftere sittende å høre på musikk enn å styre med plassering, målinger og slikt.donnerwetter skrev:Du rekker å høre litt god musikk innimellom, også?
;D
Flyttet den hit, håper det er ok ?Lagga skrev:Takk for en hyggelig kveld til Mbare, og resten av gjengen!
De atonalt behandlede vafler smakte fortreffelg, og kaffen ligeså.
Dessverre begikk jeg det kunststykket; å legge kamera klart i gangen, bare for å glemme det der, da jeg dro.
Vel, andre hadde med kamera, så bilder kommer nok.
Hvordan har så Mbares digitale eventyr bært av sted? Og hva med strykebrettene?
Jo takk, strykebrettene har det bedre enn jeg noen gang har hørt dem!
Jeg har ved tidligere anledninger satt pris på Maggienes
evne til detaljering, luftighet og presise analyse av et stykke musikk. Samtidig har det "kroppslige" hatt sine mangler, slik jeg har opplevd det. Det kan sikkert tilskrives min egen familiaritet med mine egne Mirage. De og Maggiene gjør enkelte ting likt, men selv om de på sett og vis er på samme jorde, befinner de seg i hvert sitt hjørne...
Audiolense har helt klart gjort mye godt for Maggiene, skjønt om det er Maggiene eller rommet som har blitt tweaket av Audiolense,
er kanskje ikke godt å si. Uansett er frekvenskurven nå mye flatere, noe som innebar en heving av nivå i - eeeeh, høy bass, lav mellomtone/mellomtone?
Dette er umiddelbart hørbart, mere kjøtt på bena, en bedre oplevelse av bass, bedre tilstedeværelse. Man kunne få inntrykk av at Mbare hadde byttet høyttalere, men slik er det jo ikke.
Alt i alt stod dette for en, slik jeg opplever det, mer troverdig gjengivelse av musikk, jeg likte dette veldig godt!
Strykebrettene hadde også beholdt sin luftighet i toppen, samt detaljering. På minussiden kunne de på noen låter virke litt anmassende i toppen, men Mbare har også lagt til litt eq i dette området, om dét er grunnen, eller om det er høyttalernes generelle egenskaper som gjør seg bemerket, skal jeg ikke si for sikkert.
Totalt sett, er jeg imponert over hva Mbare har fått til her, og jeg er innmari nysgjerrig på hvordan Maggiene hadde gjort det her hjemme, i en sammenligningstest med Miragene... :
Dette var gøy Mbare!
Vennlig hilsen
Morten
Visst faen! Det glemte eg jo helt å skrive.Brasse skrev:Nydlige bilder Jazzy!
Der bliver icke bedre programmer med nymotens apparater, må vite ;DValentino skrev:Har du sånn vintage-television du, Mbare? Ikke sånn der nymotens drit?
Den ukorrigerte vise en forskjell på ca. 20dB, ja og det er mye. Når RoDa målte var det ikke så mye, selv om det var mye (hvis eg huske rett). Eg lure også litt på den volumgjengivelsen - eg trur ikke eg spille på 150dB til vanlig. Eg lure på om det den måle er innsignalet fra mic'en? Eller? Ane faktisk ikke. Det er, når eg tenke meg om, lite eg egentlig ane om AL. Og hjelpefila er ikke all verden.Brasse skrev:Nå spør eg kanskje dumt, men lurer på de grafene.
Den ukorrigerte viser en forskjell på ca 20 db? Det var mye! Og så lurer eg på volumet "Audiolense" printer ut som korrigert. Oppunder 150 db? Eller er begge disse andre db målinger enn volum i rommet?
rolfozzy skrev:Nei jeg røyka ikke da. Jeg meska meg med atonale vafler.
Det er vel ingen som ikke har reagert på at det er bedre med enn uten?RoDa skrev:Reagerer ikke folket på forskjellene i presentasjon og lydbilde med AL inn og ut?
Min positive reaksjon på dette AL-greiene kontra før, altså ingenting, har gjort meg litt skeptisk...
Så jeg måtte sjekke det ut. Hva er best av Audiolense og ingenting?
Audiolense VS ingenting!!
Totta var fra Sverige.RoDa skrev:Men lydbildet? Hvor artistene kommer fra, synger fra og slikt?
R
Og folk klager over dybden i lydbildet mitt? Hallo? RolfOzzy hørte jo helt til Sverige her i går!rolfozzy skrev:Totta var fra Sverige.RoDa skrev:Men lydbildet? Hvor artistene kommer fra, synger fra og slikt?
R
Står ikke det bak på coveret?RoDa skrev:Men lydbildet? Hvor artistene kommer fra, synger fra og slikt?
R
Nånå, Mbare.Mbare skrev:Og folk klager over dybden i lydbildet mitt? Hallo? RolfOzzy hørte jo helt til Sverige her i går!rolfozzy skrev:Totta var fra Sverige.RoDa skrev:Men lydbildet? Hvor artistene kommer fra, synger fra og slikt?
R
Det tenkte jeg også på. Har jo vært i kåken noen ganger nå og snakk om å gjøre gull av gråstein ;D.Mbare skrev:Visst faen! Det glemte eg jo helt å skrive.Brasse skrev:Nydlige bilder Jazzy!![]()
Bare å skrike ut når du er i nabolaget.Andreas skrev:Neste gang jeg er i østfold må jeg kanskje få oppleve Klipsch-eventyret. Har jo aldri hørt slike anlegg.