Mbares lyttestue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.785
    Torget vurderinger
    1
    Enig med forrige taler!

(Tilfeldigvis sitter jeg akkurat nå og ripper 16/48 2-kanals lydsporene fra DVDene How the West Was Won og The Song Remains The Same. Nysgjerrig på om disse låter bedre enn CD-masteringene)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kingdom Come lignet for mye på Zeppelin, noe som gjorde at de ble mobbet ut av manesjen. ;D
    Bl.a. fikk de Gary Moore til å skrive låten Led Clones, som var en del av mobbekampanjen.
    Zeppelin var hellig og skulle ikke klones!

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.114
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kingdom Come ja, så dem som forband for Magnum for mange år siden. Morsomme var de, og om likheten var der, var det jo
    uansett ingen Zep-match, så hadde de hatt en lang vei å gå.

Mitt eget kjærlighetsforhold til Zeppelin hadde en mye mer anstrengt start, som jeg vel har gjort rede for i Liv Lagga-tråden.
    Derfor føler jeg meg kvalifisert (?) til å fortelle verden hvor de skal starte sin reise gjennom Led Zeppelins musikalske univers,
    de skal begynne der jeg begynte, med LZ II.

Så får man både den fantastiske Whole Lotta Love, som man bare MÅ høre igjen, for å prøve å finne ut av, samt den herlige rockeren Heartbreaker. Det er etter min mening en perfekt start, skiva har noe som treffer alle. - og som gir mersmak.

Ellers kan jeg med glede meddele, at jeg via Elusive Disc, samt Amazon og vår egen Pixy(!), endelig har komplettert Led Zeppelin på vinyl i heimen! Det føles godt... :D Noen av albumene hadde jeg bare på CD, noen manglet jeg bare...
    Har dog bare "The Song Remains The Same" som en fire-LP'ers box, føler at det ikke er helt bra nok, det er jo ikke det originale dobbeltalbumet, - ja ja, vi skal vel alle ha våre kors å bære...... :-\

Vennlig hilsen

Morten

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    pedal skrev:
    Enig med forrige taler!

(Tilfeldigvis sitter jeg akkurat nå og ripper 16/48 2-kanals lydsporene fra DVDene How the West Was Won og The Song Remains The Same. Nysgjerrig på om disse låter bedre enn CD-masteringene)
    Flott tråd Mbare!

(OT - hvordan ripper man DVD sporene...?)

Mvh
    OMF

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.885
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    II

Studenthybel. Rega Planar 3 m/Ortofon MC5 på IKEA Lack, Denon PRA1500, Tandberg 3003, og The Pulse Monitor. 3 studenter m/øl i sofaen og Whole Lotta Love så det blinket i Tandbergens klippeindikatorer. Studinefritt område, bortset fra hun klagende surmegga som vi pælma ut igjen. Ærlig talt, noen folk kjenner ikke kvalitet om så plombene detter ut på dem.

LZ III side 2 er nok en av de platesidene jeg har spilt mest.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.114
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Levende beskrevet Val, jeg ser scenen; herlig! ;D

;)

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    Herlig innlegg om Zeppelin, Mbare! Jeg vokste opp med LZ mer som "observatør" i barneårene, i forbindelse med at eldre søsken spilte mye av dem. Først i løpet av tredveårene begynte jeg å høre på dem mer på egne premisser, og startet med debutplaten. LZ1 er antagelig en av de tre beste debutplatene noensinne.

Oslo2

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jeg samstemmer; inspirerende innlegg om LZ. Jeg er en av dem som ikke har noe relasjon til deres musikk. Derimot kona har det, så jeg ble inspirert til å dra frem hennes gamle cd'er igjen.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.114
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    atonal skrev:
    LZ1 er antagelig en av de tre beste debutplatene noensinne.
    Enig Atonal, men hvilken er den tredje.........?

::)

;D

Morten

J

Jazzy

Gjest
    Takker for et hyggelig besøk av deg, og Atonal. Spennende musikk dere hadde med. :)

Gleder meg til å få en innføring i Audiolense neste uke. har stor tro på dette systemet.

Vi snakkes.

/Trond

Affern

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2008
    Antall liker
    48
    Lagga skrev:
    Ellers kan jeg med glede meddele, at jeg via Elusive Disc, samt Amazon og vår egen Pixy(!), endelig har komplettert Led Zeppelin på vinyl i heimen! Det føles godt... :D Noen av albumene hadde jeg bare på CD, noen manglet jeg bare...
    Jeg forstår godfølelsen. Jeg er selv sterkt knyttet til vinylen. Så sterkt er dette forholdet, at det å spille LZ III uten en liten snurr på den store dreieskiva nærmest er utenkelig. Det å ha LZ utelukkende på harddisk, uten coverkunsten i hendene overhodet, virker helt absurd.

Jeg er ikke mer umoderne, nostalgisk og konservativ enn at jeg også har en CD av det samme albumet, en slurvete utført, japansk replica. Denne også har en dreieskive, men det blir ikke det samme, skrumpliten og puslete som denne er. Enkelte av hullene er dessuten ikke stanset ut.

Jeg kan forstå at harddisk og CD kan være praktiske nødløsninger. Det er ikke alle som har råd og plass til en platespiller, selv om slike ikke trenger å koste stort, eller trenger nevneverdig større plass enn en CD-spiller. Jeg har selv LZ på både harddisk og CD, til bruk når jeg er på reise, eller bare skal høre musikk, men, som Mbare helt riktig poengterer, var LZ et albumband. Et album utgjør en form for helhet - kall det gjerne for, litt høytidelig, en form for kunstnerisk helhet. Slike helheter kan glemmes og forsimples med tiden, gjerne som følge av overgang til mer funksjonell og lønnsom reproduksjon. LZs coverkunst har imidlertid ikke gjort seg fortjent til å havne i glemmeboken. Synd, derfor, at Mbare underkommuniserer at LZ i sin tid skapte helstøpte kunstverk, ikke kun løsreven musikk, fantastiske myter og underlige historier.

Om en trenger argumenter for å prioritere vinyl, så trenger en strengt tatt bare å ta for seg av LZs skiver. Hva er "In Through the Outdoor" uten papirposen? Hva er "The Song Remains the Same" uten også visuelt å være et (foto)album? Hva er "Physical Graffiti" uten vinduene med innsyn til alt det underlige som befinner seg bak rullegardinene?

Om du ikke allerede kjenner til LZs plateomslag, se f.eks.

URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Graffiti#Album_sleeve_design

Forsimpling og vandalisme, i form av fotografering, nedskalering og digitalisering av kunstverk, bør være en nødløsning, ikke noe en foretrekker. Det bør være grenser for historieløshet. Så, hør på Mbare når han lovpriser LZ, men hør ikke på Mbare når han anbefaler CD! Kjøp en billig platespiller, om du ikke allerede har en, men kjøp først og fremst LZ på vinyl! "Houses of the Holy" gjør seg bare så ubeskrivelig mye bedre i originalt format og i riktig størrelse. Så får du heller spille CDer, eller Spotify, eller harddisk, eller hva det nå måtte være av nymotens greier, om du absolutt må, fordi du ikke har råd til platespiller, eller er allergisk overfor knitrestøy og knepp, eller stadig er plaget av dårlig tid, eller hva du nå måtte ha av dårlige, HiFi-nevrotiske unnskyldninger for ikke å sette pris på original vare.

Gå til

URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Houses_of_the_Holy#Album_sleeve_design

om du tror coverkunst alltid er enkel å lage, og uten betydning og virkning. (Selv har jeg det løse, sensurerende båndet med merkevarenavn og tittel "Led Zeppelin-Houses of the Holy" intakt kun på CD-kopien jeg har. Vinylen er usensurert, og jeg kan jammen meg ikke huske om den noen gang har vært dette. Det er mange år siden den kom i hus, og jeg er blitt for gammal til å huske om jeg har rota det bort, eller ei.)

P.S.
    Sorry, Mbare, jeg har lovt deg å ikke blande meg mer inn i din tråd, men jeg bare måtte understreke denne viktige siden hos et band som også jeg digger. Så får du heller sensurere og moderere, om dette blei for drøy kost for deg og dine venner. Forhåpentlig blir det lenge til neste gang jeg føler jeg må sette skapet på rett plass, men fortsetter du å skrive knallgodt og inspirererende, men halvt bevisstløst, om visse artister, som etter mitt skjønn gjør seg så avgjort mye bedre i original enn på CD, så vil jeg ikke lenger utelukke noe. (Du må svært gjerne skrive om en annen av mine aller største favoritter, The Velvet Underground, men du kunne bare våge å skrive om denne gruppa uten å nevne coverkunsten og Andy Warhol. Det ville rett og slett bli å anse som kriminelt, og garantert få meg til å gå fra konseptene – om jeg ikke allerede har. Du er hermed advart.)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Man tar til seg de kloke ord i nikkende anerkjennelse og dyp respekt, mens man også tenker at moralen i dette tankegodset går mye dypere og gjelder langt mer enn LZ's plater.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Affern: jeg har ingen problemer med det du skriver og velger å se det utfyllende, heller enn negativt. Jeg er helt enig med deg, jeg har bare valgt å legge vinyl på hylla av diverse, ulike grunner. Så fortsett å skriv, du, du skriver godt og riktig. En artikkel om VU kommer nok det og, skal du se. :)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.885
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da LPene, men CDene låter bedre. Så jeg spiller fra harddisk og blar i gammal papp.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg en distinkt mistanke om at enten 1) din vinylspiller er ikke hva man ideelt skulle ønske den var, eller 2) du har ikke gode tidlige UK utgivelser/pressinger.

Men man kan jo ta feil på alle punkt, ikke første gang i så fall.

Uansett så kan jeg på det varmeste anbefale Classic Records sin LZ-katalog på vinyl. Det er saker!

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.885
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er nok 2), den gamle Sotaen er ikke borte den. All min LZ på LP er sen-åttitalls nice price, men pussig nok med skikkelige omslag.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det forstår sæ ja... de er ikke spesielt overbevisende på lydkvalitet mange av disse NicePrice-utgivelsene. Originalene er gjerne mye saftigere, rikere og åpnere. Jeg har etpar på LZ på NP selv.

LZ sine mastere låter egentlig veldig bra de, som de beste cd-utgavene også demonstrerer. Men når det gjelder vinyl; originaler/tidlige utgivelser eller Classic Records remasteringer er "it" her i dette materialet, vil jeg si. Beklager OT til Mbare.

J

Jazzy

Gjest
    Da har jeg endelig fått en gjenomgang av Audiolense hos Mbare! Etter diverse ripping av musikk jeg hadde med, og inntak av litt fast, og flytende føde i form av Cola & sjokolade, var tiden kommet til min første seriøse lytt på Mbares anlegg.

Førsteintrykket var at det spilte stort, og organisk med god plassering i sideledd. Syntes imidlertid at det spilte litt kjedelig og grått, hvor det manglet litt detaljer.
    Dette begrenset følelsen av 3D, og opptegning av lytterum.

Kjente meg litt igjen i Rolfozzy sine lytteintrykk fra sist gang.

Etter en liten gjenomgang av Audiolense, spurte Mbare om jeg hadde lyst til å høre anlegget uten korigering.
    Audiolense ble slått av, og hele lydbildet klappet sammen.
    Det spilte helt "spiker". Det hørtes ut som det spilte i motfase. Bassen var borte. Øvre bass/mellomtone var syltynn i klangen.

Ble mildt sagt litt satt ut av hvor stor forskjellen var i Audiolense sin favør.

Hos Mbare fungerer uten tvil Audiolense veldig bra.
    Var imidlertid litt usikker på om dette programmet tilførte noe gråhet/matthet i lydbildet. Det manglet litt friskhet.

For meg er det viktig at lyden ikke sløres til.

Lyden skal være krystallklar, med definert fokus. Da er det en del parametre som faller på plass.
    3D, romakustikk, og en friskhet, som skaper spilleglede, og gir fot.

Siden Mbare lånte min gamle jeff Rowland, spurte jeg om vi kunne koble opp den, da jeg viste at den spilte bra hos meg.
    Teoretisk skulle den også være en god match til Mbares HT.

Planar HT har gjerne en impedanskurve som halen på en gris, og vil gjerne ha en stabil forsterker som kan levere mye strøm nedover i impedans.

Etter å ha koblet til, tok det bare et minutt før ting begynte å falle på plass.
    Det spilte mye friskere, med en helt annen kontroll i bassen.

Vi spilte med Audiolense justert til hans gamle forsterker, så Mbare foretok en ny måling i sweetspot, og lagret denne kurven.

Nå begynte det å ta helt av. Lydbildet ble MYE dypere, og stod frem mot en kullsort bakgrunn. Borte var alle tegn til grå/matthet.

Det samme skjedde med fokus. Alt i lydbildet stod frem med spikret passering i dybde, og bredde.

Den største forbedringen skjedde imidlertid nedover i lydbildet.
    Bassen spilte med mye mer tyngde, uten at det gikk ut over kvaliteten. Bassen var mye mer definert. og det ble lettere å skille instrumentene fra hverandre.

Jeg tror vi begge ble overrasket over hvor stor forbedringen ble.
    Mbare fortalte at han hadde hatt en mistanke om at hans forsterker var et svakt ledd i hans system, og det ble nå bekreftet!

Det flotte var at nå ble det i tillegg lettere å høre forandringene Audiolense gjorde med lyden.

Mine negative mistanker til Audiolense, var ubegrunnet. Mbares anlegg spiller mye bedre ved bruk av dette programmet

Dette var bare en utrolig forbedring. ;D

Ved de fleste bytte av komponenter, skjer det en liten forandring av lyden. Noen ganger til det bedre, og noen ganger tvert om.

En sjelden gang treffes spikeren på hodet, og dette var en slik kveld. :D :D :D

De fleste klagene jeg har nevnt ovenfor, var nå borte. Selvfølgelig var det ting å bemerke i negativ retning, men forbedringen var såpass formidabel, at det forsvant i det positive.

Det som står igjen er mangelen på dybde i lydbildet, men dette plaget meg ikke nevneverdig.

Jeg vil gjerne ha HT plassert så langt bort fra bakveggen som mulig. Spesielt planar HT krever god plass!

Fysikkens lover er vanskelig å omgå, og i Mbares tilfelle har han forsøkt alle plasseringer, og de spiller klart best i denne posisjonen.

Uansett anlegg, vil det altid bli kompromiser. Sett i forhold til det totale lydbildet, blir dette bare småpirk.

Vil takke for en morsom, og lærerik kveld.
    Syntes Audiolense virke enda mer spennende etter denne seansen. :)

Vi snakkes.

/Trond

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    så fint at dette funka.
    Nå er det vel bare å få kobla opp fortene ??? ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rørlig skrev:
    så fint at dette funka.
    Nå er det vel bare å få kobla opp fortene ??? ;D
    Da bør han fan få ut fingeren ! 8)

Bør ikke AL dem heller, spiller så bra at han slipper å korrigere ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Dette høres bra ut, jazzy.

Er nok en brems den der Hegelen. Har lenge mistenkt den for og være en dårlig match i Mbares musikkformidlingslenke.

Du donerer vel din gamle jeff rowland til den stakkars fattige psykologen nå ? ;D

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    Dette var da spennende rapportering fra østen!
    Viktig å ha i mente at Hegelen var en stor oppgradering fra forrige amp da den ble lempet inn på gulvet i Tromsø for 2(?)år siden. At en JeffR kommer og brisker seg litt er vel til å leve med ;D.

slarssen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Antall liker
    13
    Steike, dette var morro rapport, Jazzy. Hadde vært lite morro å vært tilstede der må jeg si :)

Da er det vel bare å begynne å spare da, tenker jeg.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Dette høres bra ut, jazzy.

Er nok en brems den der Hegelen. Har lenge mistenkt den for og være en dårlig match i Mbares musikkformidlingslenke.

Du donerer vel din gamle jeff rowland til den stakkars fattige psykologen nå ? ;D

Hegelen er en pingleforsterker. Påpekte hvordan den rimelig enkelt kan oppgraderes for en tid tilbake ;)

Ang. digitalmixing via f.ex Audiolence; spennende utstyr men man må ikke tro at dette fjerner alle problemer. Lyd er mer enn frekvensgang og fase.

Mvh. RS

J

Jazzy

Gjest
    rolfozzy skrev:
    ;D ;D ;D

Har får låne den en stund iaf!!!

Det var vel ingen som var forberedt på hvor stor forandringen faktisk ble. I dette tilfellet fungerte teorien i praksis.

Etter bytte var det straks lettere å høre hva Audiolense gjorde av forandringer.
    Tror Mbare får en lettere jobb med å justere seg inn nå.

Solhaug har muligens et poeng i at digital korreksjon ikke er nirvana, men slik Mbares anlegg spiller uten Audiolense, forstår jeg godt hvorfor han bruker det.

Et selv tilhenger av å ha færrest mulig komponenter i signalveien, og har hele tiden vært skeptisk til denne løsningen, men som nevnt ovenfor funker dette overraskende bra hos Mbare! 8)

Vil anbefale dere å ta en tur, og høre selv. Forandringen er garantert stor! :eek:

/Trond

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jazzy skrev:
    Solhaug har muligens et poeng i at digital korreksjon ikke er nirvana, men slik Mbares anlegg spiller uten Audiolense, forstår jeg godt hvorfor han bruker det.

/Trond
    Jan i kverulant modus;-

Det spilte da vitterlig bra før (pre AL) iflg vår venn Mbare ?

Når du skriver som du skriver så sier du vel også at det låter "helt for jævlig" uten AL ? (pr i dag)

I aller beste mening Mbare :)

/jan

J

Jazzy

Gjest
    JanR skrev:
    Når du skriver som du skriver så sier du vel også at det låter "helt for jævlig" uten AL ?

/jan
    Var veldig enig i Rolfozzy sitt lytteinntrykk sist vi var samlet til fredagsbønn!!

Uten AL: I følge mine ører låt det som et billig PC anlegg med feil fase!!! Dette var med Hegel forsterkeren.

Med AL: Mye bedre, men løftet kom med Jeffen, og spesielt etter at Mbare kjørte den nye korrigeringen.

Alle parametre ble bedre etter byttet, både med og uten AL, men må si meg enig med Mbare at i hans setting fungerer Audiolense bra!

Når alt skal sies så bryr jeg meg ikke om hvorfor, så lenge det blir bedre! ;)

/Trond

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jazzy skrev:
    Når alt skal sies så bryr jeg meg ikke om hvorfor, så lenge det blir bedre! ;)

/Trond
    Jan fortsatt i kverulant modus;-

Kjøpe seg ett par pc høytalere eller noen billig høytalere på svinesund og la AL fixe resten.
    Men hey, så lenge det blir bedre er jo alt greit.
    Hyggelig at J.R funket selv om den låt ræva uten AL hos Mbare.

Fortsatt i beste mening.

/jan

J

Jazzy

Gjest
    Tror nok ikke AL hadde klart å rette opp alle feilene på Khorn, men ville vært morro med et forsøk!!! ;D ;D ;D ;D

/Trond

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jazzy skrev:
    Tror nok ikke AL hadde klart å rette opp alle feilene på Khorn, men ville vært morro med et forsøk!!! ;D ;D ;D ;D

/Trond
    Jasså, gir du opp ?

/jan

J

Jazzy

Gjest
    JanR skrev:
    Jazzy skrev:

/Trond
    Jasså, gir du opp ?

/jan
    Fysjom!! Kom deg over i Roysen, eller karmes tråd til du blir bedre!!! ;D ;D

R

RoDa

Gjest
    Gode poenger her.
    Dersom det låt bra før og nå piggtråd (uten AL altså), hvor var kommentarene til folk?

Hvordan kan et forsterkerbytte i et AL-anlegg låte så forskjellig?
    Begge amper er da way beyond "gode nok" rent målemessig?

Godt å høre at flere hører den "fasefeilen" jeg rapporterte tidligere.
    Godt å høre at flere hører den gråheten og mattheten jeg rapporterte tidligere.

Jeg har vært direkte og "nådeløs" i mine tilbakemeldinger til Mbare.
    Vi har hatt noen heftige meningsutvekslinger opp i gjennom, og det er ikke alt jeg har skrevet til Mbare som jeg er like stolt av.
    Men etterhvert har vi lært hverandre å kjenne, og jeg har blitt godt kjent med en jævli trivelig kar som brenner for hifi og ikke er redd for å prøve nye veier!

Noen ganger er det helt all right å være hifi-interessert! ;D

R

P

Parelius

Gjest
    Godt å se at AL er «friskmeldt» og at ørene til rolfozzy er på høyden.

Nå får Mbare bare starte terapie for kabelhysterikere (en rase som trenger livslang behandling, og derfor er et sikkert inntekstsgrunnlag), slik at han kan få inn grunker nok til ordentlig forsterkeri.

R

RoDa

Gjest
    Hvis jeg ikke har feilaktige opplysninger så er fremdeles Mbare sitt oppsett kabelhysterisk, til tross for AL ;)

R

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    Hvis jeg ikke har feilaktige opplysninger så er fremdeles Mbare sitt oppsett kabelhysterisk, til tross for AL ;)

R
    Tror ikke han har råd til å kurerer seg selv ??? ::)

/jan

R

RoDa

Gjest
    JanR skrev:
    RoDa skrev:

R

/jan
    Det heter "å kurere" uten "r" på slutten.
    Skal du ha et norsk-kurs? Mbare fikser nok det for en JR. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    JanR skrev:
    RoDa skrev:

R

/jan
    Det heter "å kurere" uten "r" på slutten.
    Skal du ha et norsk-kurs? Mbare fikser nok det for en JR. ;D
    Coolbiz har truet med det opptil flere ganger :-[
    Ikke annet å klage på enn retskirvinegn min så syns jeg du kan ¤%%/%(/)/() !! Så det så.

;D

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn