Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Den forforsterkeren kostet vel 20-25.000 kroner da den kom på markedet for omtrent ti år siden.

    Siden produktet er reservert, har han jo trolig fått en kjøper på den.

    Roy

    Tok ett Google-søk for å sjekke.

    Edit: Ah, men så selger Sveinung MX-DD-versjonen ... Modifikasjoner verdt 45.000,- altså.
     
    Sist redigert av en moderator:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ganske stilig når han også lyger på tekniske speks. Endre tallene litt i "sin favør" for liksom å legitimere modifikasjonene :)
    Litt dumt da han tydligvis mener at 0,98% er mindre enn 0,1% THD :)
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Flirer godt her! Problemet er jo at jeg kanskje er interessert i disse, men kjøper nok av en seriøs forhandler med mindre jeg får innbrudspris.

    Det er ikke tillatt å publisere privat kommunikasjon, så den delen er fjernet fra innlegget. Mvh Høvdingen
     
    Sist redigert av en moderator:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.884
    Antall liker
    1.461
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Maxwell Sound System er vel kun aktiv på Finn.no nå under Sveinung V. sin bruker og eventuelt fra facebook siden, eller finnes det fortsatt en fysisk butikk? Hvis ja, hvilket firma / juridisk enhet står bak den butikken?

    Han har noen venner som tilfeldig "driver" Maxwell Hifi Bryne ANS
     
    • Liker
    Reaksjoner: RM

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er nok bare et bevis på at trygg økonomi er noe alle ønsker seg - og at når den er på "gyngende grunn" så kan en gjøre "hva som helst" for å prøve å klatre opp igjen.

    Men enkelte ganger (eller egentlig alltid) så er det lurt å vite når tid en skal "overgi seg".
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    Maxwell Sound System er vel kun aktiv på Finn.no nå under Sveinung V. sin bruker og eventuelt fra facebook siden, eller finnes det fortsatt en fysisk butikk? Hvis ja, hvilket firma / juridisk enhet står bak den butikken?

    Han har noen venner som tilfeldig "driver" Maxwell Hifi Bryne ANS
    Han har butikken sin fortsatt. Er utstyr der. Står en lapp på døra om å ringe ham. Ikke sett den åpen på lenge.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Har tydeligvis kastet inn hifi håndkleet nå. Det er mynter og frimerker som noen skal bli snytt med i framtiden :cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har tydeligvis kastet inn hifi håndkleet nå. Det er mynter og frimerker som noen skal bli snytt med i framtiden :cool:
    Hvordan kan du si det...? Se så mange annonser han har på finn.no (der går han under privatnavn (Sveinung Vindheim)) - men det der mellom han og hans firma har alltid vært rot...
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Heldigvis blitt lettere å styre unna lurendreiere nå som audiofile nettverk også er på markedet. Er det i sortimentet klarer jeg rett og slett ikke ta noe selgerene sier og hevder seriøst.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.040
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har tydeligvis kastet inn hifi håndkleet nå. Det er mynter og frimerker som noen skal bli snytt med i framtiden :cool:
    Virkelig?
    Sist jeg gikk forbi i Kirkegaten var det masse hifi i butikklokalet. Ikke åpent men synlig gjennom vindu.
    Blir nok en nysgjerrig spasertur i byen snart. Og jeg som har så mye historie med den butikken:giggle: :whistle:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Syn egentlig at det ble slik. Mye av det han har hatt stående i butikken har hatt god lyd. Husker godt noen Boston-høyttalere han hadde inne som jeg var på nippet med å kjøpe en gang.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gikk forbi butikken for 2 uker siden, da var det mye utstyr der, men stengt.
    Ett møte jeg aldri kommer til å glemme, selv om det er 10 år siden 😬

    Litt synd at Resonans rett oppafor gikk dunken, ikke mye HiFi i sentrum lengre.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gikk forbi butikken for 2 uker siden, da var det mye utstyr der, men stengt.
    Ett møte jeg aldri kommer til å glemme, selv om det er 10 år siden 😬

    Litt synd at Resonans rett oppafor gikk dunken, ikke mye HiFi i sentrum lengre.
    Ikke noe hifi i sentrum lenger er vel det korrekte 😥
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Virkelig?
    Sist jeg gikk forbi i Kirkegaten var det masse hifi i butikklokalet. Ikke åpent men synlig gjennom vindu.
    Blir nok en nysgjerrig spasertur i byen snart. Og jeg som har så mye historie med den butikken:giggle: :whistle:
    Som noen sier her, butikken er stengt, men han sittter vel på ett rimeligt stort varelager av gammel dato som han averterer på steder som Finn, ikke verre en det
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.771
    Torget vurderinger
    1
    På Finn selger han mye mynter og frimerker i tillegg til hifi, han gir seg aldri.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Men en ting skal han ha ros for er at han alltid har hatt veldig god lyd i butikken, bedre en de fleste :)
    Minnes enda et oppsett som satt meg helt ut og det var talere fra Opera og elektronikk fra Sudgen mener jeg å huske :)

    mvh
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    965
    Torget vurderinger
    2
    Det som forundrer meg er at lokalene står ubrukte. Jeg var i Stavanger i sommer. Alle utesteder i Fargegaten var det fullt av folk.Det var vanskelig å få plass. Bortsett fra hjørnet til Maxwell hifi.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.326
    Antall liker
    1.244
    Sted
    Stavanger
    Det som forundrer meg er at lokalene står ubrukte. Jeg var i Stavanger i sommer. Alle utesteder i Fargegaten var det fullt av folk.Det var vanskelig å få plass. Bortsett fra hjørnet til Maxwell hifi.
    Eier han lokalet oppforbi selve butikken?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Nei , lokalet der blir brukt som lager av diverse aktører i farvegata, ett av selkapene til Ø Ekeland har kontroll på det bygget, snart pub der også :)
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.326
    Antall liker
    1.244
    Sted
    Stavanger
    Nei , lokalet der blir brukt som lager av diverse aktører i farvegata, ett av selkapene til Ø Ekeland har kontroll på det bygget, snart pub der også :)
    Ja stemmer. Ringte jallen før jeg hadde varer til dem ca quatee sa eg bare. Fine han 👍🏻

    men husker det var en gang stereo foretning der og
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.337
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Bare for egen nyskjerrighet... når startet Maxwell HiFi? JEg var ofte i Stavanger om sommeren, sånntidlig på 2000-tallet... mener å huske at det var ei hifi-sjappe der....
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bare for egen nyskjerrighet... når startet Maxwell HiFi? JEg var ofte i Stavanger om sommeren, sånntidlig på 2000-tallet... mener å huske at det var ei hifi-sjappe der....
    Han startet sin karriere midt på 80 tallet i Farsund og hadde utrolig mye fint den gangen og det har han hatt i Stavanger også :) det skal han ha

    mvh
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.326
    Antall liker
    1.244
    Sted
    Stavanger
    Bare for egen nyskjerrighet... når startet Maxwell HiFi? JEg var ofte i Stavanger om sommeren, sånntidlig på 2000-tallet... mener å huske at det var ei hifi-sjappe der....
    du hadde hifiklubben rett oppforbi først rett nedfforbi der fossen musikk va(hjørnehuset øverst), så i mindre lokale nedforbi frem til i fjord(mangen år før det noen som solgte yamaha og mange sone1 dvd, når det var en ting).
    så inn i fargegaten i hjørnehuset med vei som går til breigaten var det rimelig svær hifi butikk, flere av dem jobbet tidl i hifiklubben. så var det og noe relativt stort en liten periode i etasjen over maxwell, nedfforbi han var det en Bose butikk. og veldig lenge siden.
    jeg tror hifiklubben kommer med en større butikk på Forus, Forus er regnet som "sentrum" mellom Stavanger og Sandnes. foreksempel 95% av alle bilforretninger holder til der.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Han startet sin karriere midt på 80 tallet i Farsund og hadde utrolig mye fint den gangen og det har han hatt i Stavanger også :) det skal han ha

    mvh
    Tror faktisk han startet i Vanse, der han kommer fra. Mener jeg ble kjent med han da, mens jeg var i militæret på Lista i -93. Han hadde bla.a Luxman der ute, helt utrolig egentlig. Kjøpte litt Rotel og KEF av han etter at han flyttet butikken inn til Farsund.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tror faktisk han startet i Vanse, der han kommer fra. Mener jeg ble kjent med han da, mens jeg var i militæret på Lista i -93. Han hadde bla.a Luxman der ute, helt utrolig egentlig. Kjøpte litt Rotel og KEF av han etter at han flyttet butikken inn til Farsund.
    Ja du har nok rett i det, var nok i Vanse når jeg tenker etter :) Han var også veldig inne på bilstereo i den tiden, veldig mye fint inne

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn