Må ha ny streamer, hva skal jeg ha?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Oslo
    Jeg klarer ikke å skille RME ADI-2 og Eversolo A6. Ikke mulighet i en blindtest - de er begge klart transparente.

    RME er mer avansert enn Eversolo mtp en del instillinger og muligheter via pc som et eksternt lydkort. Men varierende etter hva du skal bruke de til - Eversolo som streamer - RME som hodetelefonforsterker osv.

    Men det er klart - RME har ikke VU-metere.
    hva er det du har behov for å stille inn via pc ? Hva det gjelder oss to så er uansett ikke den interne dac i eversolo og rme noe viktig da genelec bruker en egen dac integrert i høyttaler👍
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg klarer ikke å skille RME ADI-2 og Eversolo A6. Ikke mulighet i en blindtest - de er begge klart transparente.

    RME er mer avansert enn Eversolo mtp en del instillinger og muligheter via pc som et eksternt lydkort. Men varierende etter hva du skal bruke de til - Eversolo som streamer - RME som hodetelefonforsterker osv.

    Men det er klart - RME har ikke VU-metere.
    Jeg synes standard A6 låt bedre enn RME. Det eneste savnet er hodetelefon utgang. Det problemet løste seg ved å selge hodetelefoner 😂
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    RMe dacen har en del fine funksjoner for hodetelefoner:



    Du kan lagre en haug med presets for dine hodetelefoner med unike eq settings. Du kan enkelt switche mellom dac filters, justerbar loudness funksjon osv.

    I og med at den fungerer som et lydkort finnes det masse muligheter - analysering av digital musikk, sjekke bitperfect kjede osv. Flere programmer finnes å laste ned fra RME.

    Jeg anser at RME er i en litt høyere klasse enn Eversolo - men alt etter hva du bruker den til.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Om man utgår ifrån en sonos connect som är runt 10år-kanske mer. Kopplad via en wadia dac. Spelar nu mest Spotify connect. Vad har jag att hämta med en ny streamer? Och vilken är prisvärd att uppgradera till. Vill inte ha någon som är krånglig att använda utan lika enkel som sonos. Har förresten flera sonos högtalare i huset så det är sagt. Dacen jag har är jag nöjd med och är inte intresserad av inbyggda grejer.
    Det jag undrar på är om det skiljer mycket på ljudet via andra streamers och i så fall vad ?mot sonos som egentligen låter helt ok med Spotify.
    Har förstått att det skiljer mellan olika men vad upplever andra för skillnader?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn