Må ha ny streamer, hva skal jeg ha?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.652
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    WXC-50 har i alle fall en veldig fin formfaktor. Og så har den ADC. Det er kjekt.
    Jeg hadde ikke anbefalt den til noen som skulle ha et kontrollsenter med analog ut, men til digital ut er den prima (om man ikke driver med Roon).
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Når man ikke har argumenter lenger....

    Igjen, si noe om hva du får på Yamaha, som du ikke får på Eversolo?
    Og jeg har faktisk ikke Eversolo en gang! Men har veldig lyst på en...
    Løp og kjøp. Du trenger ikke løpe så langt akkurat, den finns jo her på hifisentralens nettsjappe, Har lagt fram mine argumenter. Hypa mote dingseboms som ikke ville gitt meg noen forbedringer kontra det jeg har i dag. Google er din venn angående funksjoner på WXC-50, men kan røpe at noe er fortalt her i tråden allerede. Men mitt poeng er ikke WXC-50 kontra ESolo, men hypen at Esolo er uoverkommelig bra. Har brukt DAC med ca samme specs som Esolo i ca 10 år: ECD2.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    17.003
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    DMP-A6 har mulighet for digital forforsterker/volumregulering --> kan skrus av i menyen
    DMP-A8 har volumregulering analogt (releèr med faste motstandere), men kan settes på fullt nivå hvis en bruker egen dedikert forforsterker
    Noen må ha det inn med te-skje… DMP-A8 har ikke digital volumregulering?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Løp og kjøp. Du trenger ikke løpe så langt akkurat, den finns jo her på hifisentralens nettsjappe, Har lagt fram mine argumenter. Hypa mote dingseboms som ikke ville gitt meg noen forbedringer kontra det jeg har i dag. Google er din venn angående funksjoner på WXC-50, men kan røpe at noe er fortalt her i tråden allerede. Men mitt poeng er ikke WXC-50 kontra ESolo, men hypen at Esolo er uoverkommelig bra. Har brukt DAC med ca samme specs som Esolo i ca 10 år: ECD2.
    Skjønner ikke dette med hypet og mote. Det er da ingen som har sagt at du trenger å bytte ut din streamer, men hvis man er i markedet for en ny streamer nå, så er DMP-A6 et svært godt valg.

    EDIT: Ditt eget oppsett med WXC-50 + ECD2 er jo også vesentlig dyrere enn Eversolo, så da faller jo argumentet med at WXC-50 er billigere bort også?
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Skjønner ikke dette med hypet og mote. Det er da ingen som har sagt at du trenger å bytte ut din streamer, men hvis man er i markedet for en ny streamer nå, så er DMP-A6 et svært godt valg.

    EDIT: Ditt eget oppsett med WXC-50 + ECD2 er jo også vesentlig dyrere enn Eversolo, så da faller jo argumentet med at WXC-50 er billigere bort også?
    Vesentlig dyrere? Kjøpte ECD2 i 2013/2014 for 12000 kr eller deromkring synes jeg å huske. Jaggu lenge siden..., WXC-50 kosta 2990 kr for flere år siden. Tatt i betraktning med brukstid, så er det rimelig. Men dette er jo utsyr nesten gått ut på dato ifølge noen. Enda så holder det mål mot nytt fra Kina.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Vesentlig dyrere? Kjøpte ECD2 i 2013/2014 for 12000 kr eller deromkring synes jeg å huske. Jaggu lenge siden..., WXC-50 kosta 2990 kr for flere år siden. Tatt i betraktning med brukstid, så er det rimelig. Men dette er jo utsyr nesten gått ut på dato ifølge noen. Enda så holder det mål mot nytt fra Kina.
    Du må da vel sammenligne med dagens priser, som er litt vrient siden begge produktene dine er utgått, men siste pris på ECD2 er 17990, og WXC-50 koster 3990 = 21980. Eversolo DMP-A6: 9,995. Dobbelt pris der altså.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Du må da vel sammenligne med dagens priser, som er litt vrient siden begge produktene dine er utgått, men siste pris på ECD2 er 17990, og WXC-50 koster 3990 = 21980. Eversolo DMP-A6: 9,995. Dobbelt pris der altså.
    Venta på den ja. Men stemmer altså ikke for meg.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Oslo
    Har denne yamha dingsen foreksempel apple airplay?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Fiat er bedre enn Ford, og Toyota er best av dem alle, bortsett fra BMW som er nesten like bra som Fiat.

    Er det rart at forhandlere blir skremt bort fra HFS --> det er jo faen meg en barnehage her. Skjerp dere folkens,. og dere kan diskutere på et sakligere nivå enn dette.

    Graks foretrekker WXC-50, og det er vel ingenting galt med det.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Graks foretrekker WXC-50, og det er vel ingenting galt med det.
    Da har du misforstått hva dette handler om.
    En som påstår at jeg har skrevet noe han selv skrev. Samt til og med påstår at jeg har skrevet noe jeg ikke har skrevet.

    Utrolig at du forsvarer slik holdning @Høvdingen

    Det han skrev handler om så.mye mer enn at han foretrekker wxc-50. Synes du skyter i blinde her.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Da har du misforstått hva dette handler om.
    Det begynte med følgende uttalelse: "Mye hyping av de kina greian her.... De er nok ikke så gullkanta lengere etter å ha brukt de en stund."

    I mine 25 år i denne bransjen så er det Kina utstyr som har hatt laveste feilmargin med stor avstand til de vestlige produsentene jeg har vært borti, men jeg lar meg overhodet ikke provosere av en slik uttalelse. Jeg bare overhører det, og hvis dere hadde gjort det samme, så hadde det ikke blitt noen unødvendig diskusjon.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det begynte med følgende uttalelse: "Mye hyping av de kina greian her.... De er nok ikke så gullkanta lengere etter å ha brukt de en stund."

    I mine 25 år i denne bransjen så er det Kina utstyr som har laveste feilmargin med stor avstand til de vestlige produsentene jeg har vært borti, men jeg lar meg overhodet ikke provosere av en slik uttalelse. Jeg bare overhører det, og hvis dere hadde gjort det samme, så hadde det ikke blitt noen unødvendig diskusjon.
    Hvorfor skal vi overhøre det?
    Forstår mer at du som selger av EverSolo synes det greiest er å la det bare fare forbi, men ikke alle ønsker at slike tanker og holdninger skal bare få lov til å "vokse".

    Ærlig talt... Dette blir for dumt.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor skal vi overhøre det?
    Forstår mer at du som selger av EverSolo synes det greiest er å la det bare fare forbi, men ikke alle ønsker at slike tanker og holdninger skal bare få lov til å "vokse".
    Nei, mye bedre å krangle side opp og side ned for så å ødelegge hele tråden.

    Som forhandler av Eversolo skulle jeg gjerne slettet hele tråden, men jeg kan ikke drive sensur bare fordi det omhandler produkter som jeg selger.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men dette er ikke en av de gangene. Tullprat kan bare forbigås i stillhet, også kan vi fokusere på ting som folk kanskje har interesse av å lese.
    Ok, JEG synes ikke han skal få lov til å holde på slik, med en gang noen ble enig med meg så påstår han at jeg har to brukernavn på hfs. Dette er ikke greit. Jeg finner ikke i at han kommer med slik løsprat uten dekning. Men det er vistnok noe som er greit det her altså. Ja da så.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    5.920
    Huff her var det stemning.
    Vet du om et sted uten bompenger?
    Vet du om en tråd uten krangling?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Ok, JEG synes ikke han skal få lov til å holde på slik, med en gang noen ble enig med meg så påstår han at jeg har to brukernavn på hfs. Dette er ikke greit. Jeg finner ikke i at han kommer med slik løsprat uten dekning. Men det er vistnok noe som er greit det her altså. Ja da så.
    Nei, det var ikke greit, og det ble også tatt bort.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    HoJ der, for meg virka som du svarte på en respons jeg hadde til en annen. Sorry da hvis det gikk i surr der. Men du vrir det som om jeg mener noe jeg ikke har skrevet. Det er ikke akkurat god skikk og bruk. Tror du har fyrt deg opp såpass at du ikke helt har fått med deg hva jeg mente med kombinasjonen av WXC-50 og ECD2. Du hadde hengt deg opp i at jeg liksom mener WXC-50 er bedre enn Eversolo, har aldri skrevet det. Hvor vanskelig er det å skjønne dette:
    HoJ skrev:
    Å WXC-50 har hvilken av de igjen?

    Dette blir bare for dumt, helt greit at du ikke liker eversolo, men å påstå at wxc er like god... Det blir for dumt.
    Når har jeg sagt det? Har sagt at den er mer anvendelig enn Eversolo, men det mener du kanskje ikke er mulig? Og at WXC-50 koblet med ECD2 sikkert er mye bedre lydmessig. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet.
     
    • Angry
    Reaksjoner: HoJ

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    HoJ der, for meg virka som du svarte på en respons jeg hadde til en annen. Sorry da hvis det gikk i surr der. Men du vrir det som om jeg mener noe jeg ikke har skrevet. Det er ikke akkurat god skikk og bruk. Tror du har fyrt deg opp såpass at du ikke helt har fått med deg hva jeg mente med kombinasjonen av WXC-50 og ECD2. Du hadde hengt deg opp i at jeg liksom mener WXC-50 er bedre enn Eversolo, har aldri skrevet det. Hvor vanskelig er det å skjønne dette:

    Når har jeg sagt det? Har sagt at den er mer anvendelig enn Eversolo, men det mener du kanskje ikke er mulig? Og at WXC-50 koblet med ECD2 sikkert er mye bedre lydmessig. Dumt å anklage noen for noe de ikke har skrevet.
    Skal vi la dette ligge nå? (Hvilket egentlig betyr - la det ligge)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg ut, når en ikke får lov til å være saklig her så gidder jeg ikke. Jeg har skrevet hva jeg skrev og hva du skrev. Ikke mitt problem når du prøver å ro. Tråden handler om streamer, at du blander inn dac, det får du stå for selv.

    Over og ut.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Volumio Rivo er jo noe så sjeldent som en streamer uten DAC. :) Men ett gammelt jungelord sier at det alltid må være en DAC involvert hvor det finnes en streamer.
    Men trådstarter ber om nettopp en streamer.
    "Må ha ny streamer, hva skal jeg ha?"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn