Må ha ny streamer, hva skal jeg ha?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg slenger meg på også. Jeg lurer på det samme som trådstarter. Eversolo er nok er smart kjøp, men finnes det andre alternativer? Gjerne kinaprodukter
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg slenger meg på også. Jeg lurer på det samme som trådstarter. Eversolo er nok er smart kjøp, men finnes det andre alternativer? Gjerne kinaprodukter
    Hvis du ikke trenger skjerm så Bluesound eller WiiM Pro.
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    358
    Antall liker
    84
    Jeg slenger meg på også. Jeg lurer på det samme som trådstarter. Eversolo er nok er smart kjøp, men finnes det andre alternativer? Gjerne kinaprodukter
    Det kommer an på behovet ditt.
    Skal den være konegodkjent å stå på stua? Trenger du tapsfri digital volumregulering i streamer? Liker du store skjermer med mye info, eller liker du en bortgjemt mørk boks? Har du ekstern DAC?

    Bruker du mange forskjellige kilder og tjenester? Jeg klarte ikke Volumio 3 lenger i Minidsp SHD, store forskjeller i utgangsvolum på de forskjellige tjenestene. Dessuten er ikke spotify connect gapless lenger.

    Jeg fikk en Lumin U2 mini til en god pris på brukten, den dekker mine behov. Hører jeg forskjell på lyden fra volumio 3? Neppe. Men boksen er fin, støtter mange tjenester, og det er enkelt med spotify connect for familien.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Det kommer an på behovet ditt.
    Skal den være konegodkjent å stå på stua? Trenger du tapsfri digital volumregulering i streamer? Liker du store skjermer med mye info, eller liker du en bortgjemt mørk boks? Har du ekstern DAC?

    Bruker du mange forskjellige kilder og tjenester? Jeg klarte ikke Volumio 3 lenger i Minidsp SHD, store forskjeller i utgangsvolum på de forskjellige tjenestene. Dessuten er ikke spotify connect gapless lenger.

    Jeg fikk en Lumin U2 mini til en god pris på brukten, den dekker mine behov. Hører jeg forskjell på lyden fra volumio 3? Neppe. Men boksen er fin, støtter mange tjenester, og det er enkelt med spotify connect for familien.
    Allt jeg trenger er high res internett radio, spille high res musikk fra SSD , DAC , det er også fint med stor skjerm. Spilleren trenger ikke å ha standard bredde.
    Det er kanskje ikke en streamer jeg trenger, men en digital musikk avspiller. Har fått øynene opp for streamere, siden de har mye av det som trengs.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Allt jeg trenger er high res internett radio, spille high res musikk fra SSD , DAC , det er også fint med stor skjerm. Spilleren trenger ikke å ha standard bredde.
    Det er kanskje ikke en streamer jeg trenger, men en digital musikk avspiller. Har fått øynene opp for streamere, siden de har mye av det som trengs.
    Streamer med mulighet for intern SSD, stor skjerm og god DAC - da kommer du ikke unna med noe billigere enn Eversolo. Eventuelt Hi-fi Rose om du vil legge enda litt mer i det.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Stor skjerm til streamer? Usikker på om min sin på 65" kvalifiserer? ;)

    Det kule med den er at jeg faktisk lese hva som står på den fra lytteposisjon. Tilogmed siden med artisinformasjon kan leses fra godstolen.
    1703354507453.png
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Sist redigert:

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Eversolo DMP A8 er godkjent til mitt bruk, det ble standard bredde på denne. Den ankommer i morgen🎉Vil også bruke denne som forforsterker til en forsterker som yter 2*120 watt i klasse A . Kjærringa er ikke glad😂 morro å være gutt igjen😉
     
    Sist redigert:

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Bruker nå en MiniDSP SHD som streamer. Vil jeg merke god forskjell ved å bruke feks en Eversolo DMPA6 ?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Mye hyping av de kina greian her.... De er nok ikke så gullkanta lengere etter å ha brukt de en

    Dette må du forklare nærmere, Graks.
    Jeg lurer på en slik nemlig. Forklar gjerne hvorfor jeg ikke skal kjøpe en A6?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det må du jo forklare. Er det ikke DAC i en Eversolo? Brukes rett i en analog forsterker
    Ok, trodde du brukte en Minidsp... Jeg forstår ikke helt hva du bruker Minidsp til i så fall. Jeg bruker min Minidsp som forforsterker/dac/aktiv-delefilter.
    Kjører fra EverSolo - digitalt til min flex. Siden jeg bruker Minidsp slik jeg gjør så er det dagen i den som "bestemmer" uansett. Selv om jeg hadde sendte signal analogt til flex så er det dacen i den som tar kontroll.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Ok, trodde du brukte en Minidsp... Jeg forstår ikke helt hva du bruker Minidsp til i så fall. Jeg bruker min Minidsp som forforsterker/dac/aktiv-delefilter.
    Kjører fra EverSolo - digitalt til min flex. Siden jeg bruker Minidsp slik jeg gjør så er det dagen i den som "bestemmer" uansett. Selv om jeg hadde sendte signal analogt til flex så er det dacen i den som tar kontroll.
    Jeg vil vite om dacen i EverSolo er bedre enn i Minidsp. Jeg kjører ikke alltid via dsp når jeg hører på musikk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Driver å snuser på Cambridge sine nye strimere. AX-10 - MX-10 bare størrelsen er forskjellen. Det er jo en ren strimer, men regner med at de bruker samme programvare som Cambridge sine egne strimere, dac/strimere. Sikkert noen her som har erfaring med noen av disse. Noen som vil dele erfaringer?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fremdeles særdeles fornøyd med min Cambridge CXN V2, etter flere års bruk. Den har vært fullstendig problemfri og låter helt ypperlig. Fungerte også problemfritt med Qobuz og Tidal når jeg testet dem og fungerer selvsagt fint med Spotify. Har aldri vært inne på tanken om at den trenger å "oppgraderes" til noe annet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bare pluggogspill. Null programvare, bortsett fra mobilappen selvsagt, som forøvrig også er veldig funksjonell.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.342
    Sted
    London
    Driver å snuser på Cambridge sine nye strimere. AX-10 - MX-10 bare størrelsen er forskjellen. Det er jo en ren strimer, men regner med at de bruker samme programvare som Cambridge sine egne strimere, dac/strimere. Sikkert noen her som har erfaring med noen av disse. Noen som vil dele erfaringer?
    Disse er helt grei og anbefales. CA bruker samme software paa alle sine streamere
    Det som er forskjellen, er DAC, hastighet i operasjon (marginal for normal bruk), skjerm og boksen de er bygget i
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rme adi-2 er noe av det aller beste jeg har vært borti, så det høres nesten for godt til å være sant.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Rme adi-2 er noe av det aller beste jeg har vært borti, så det høres nesten for godt til å være sant.
    Eversolo er bedre😘 du nedgraderte med andre ord hoj hoj
     
    Sist redigert:

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Det er vel det vanlige spørsmålet: er den bedre eller liker du den bedre?
    AKM 4499EX er jo den nye chippen fra akm og er flaggskipet deres. Chippen i rme er en eldre modell fra akm AKM AK4493
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja men chip er nesten irrelevant, kommer helt an på implementeringen og kvaliteten på analogdelen etter chipen. Så umulig å si at en DAC er bedre enn en annen basert på chip som er benyttet.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Ja men chip er nesten irrelevant, kommer helt an på implementeringen og kvaliteten på analogdelen etter chipen. Så umulig å si at en DAC er bedre enn en annen basert på chip som er benyttet.
    Det er riktig som du beskriver, men ikke når det gjelder Eversolo
     
    • Wow
    Reaksjoner: HoJ

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Ja men chip er nesten irrelevant, kommer helt an på implementeringen og kvaliteten på analogdelen etter chipen. Så umulig å si at en DAC er bedre enn en annen basert på chip som er benyttet.
    Det stemmer, rme er ingen dårlig dac og er langt ifra feilkonstruert, det samme gjelder for eversolo. jeg har testet begge
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg klarer ikke å skille RME ADI-2 og Eversolo A6. Ikke mulighet i en blindtest - de er begge klart transparente.

    RME er mer avansert enn Eversolo mtp en del instillinger og muligheter via pc som et eksternt lydkort. Men varierende etter hva du skal bruke de til - Eversolo som streamer - RME som hodetelefonforsterker osv.

    Men det er klart - RME har ikke VU-metere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn