Mer Schubert piano sonater, no.17
Vedlegg
-
36.3 KB Visninger: 235
Så lenge det ikke blir det siste. Du har fått med deg at Hagenkvartetten har begynt å spille inn for det lille plateselskapet Myrios? Og at det er ny plate ute?Valentino skrev:Det var et flott omslagsbilde, erato!
Fikk lurt inn en strykekvartett før leggetid i går:
Haydn op. 33/1 i H-moll, spilt av Quatuor Mosaiques.
![]()
Et av mine første strykekvartettplatekjøp dette. Begynner å bli noen år siden, gitt.
KV421 var det. Det var jeg og StigErikTangen som mente at minuettoen på originalutgivelsen og utgivelsen i 7CD samleboksen låt ulikt. Vi sammenliknet waveformer og konkluderte med at de to utgivelsene måtte være splicet sammen fra ulike tagninger.awe skrev:Var det ikke du som fant ut at det foreligger to forskjellige innspillinger av K 428 på DG, Valentino? Med målinger og greier?
Håper alt ordner segvagstol skrev:Av og til er musikk som dop. Skikkeleg elendig morgon i dag, alt på tverke.
Raff må sjekkes ut. Nå synes jeg du har enormt mange spennende musikker utenfor allfarvei otare. Regner med at vi bare har fått sett en liten flik av det du har i heimen.otare skrev:Her går det på Raff i morgentimene:
![]()
Akurat nå "Abends, Rhapsodie op. 163b". Har hørt et par verk fra denne boksen som inneholder hans 11 symfonier + litt til, og det holder mål i massevis. Hvorfor spilles ikke slik musikk? Tchaikovsky og Grieg er greit nok, men dette står ikke tilbake for de to komponistene i det hele tatt. Konservativ romantisk musikk som burde passe for et bredt publikum.
Slik var det. Godt jobbet. Ingen kvartett skiller vannene som Hagens på dette nettstedet, men vi i ja-gjengen synes en nyutgivelse er høyst betimelig.Valentino skrev:KV421 var det. Det var jeg og StigErikTangen som mente at minuettoen på originalutgivelsen og utgivelsen i 7CD samleboksen låt ulikt. Vi sammenliknet waveformer og konkluderte med at de to utgivelsene måtte være splicet sammen fra ulike tagninger.awe skrev:Var det ikke du som fant ut at det foreligger to forskjellige innspillinger av K 428 på DG, Valentino? Med målinger og greier?
Vi hadde virkelig trengt komplette sykluser av Brustads fiolinkonserter og kvartetter.berxter skrev:Camilla Wicks spiller Brustad (#4) og Walton sammen med Oslofilharmonikerne:
Folkebiblioteket er fullt av god musikk...
B
Det har du sikkert helt rett i; jeg har ingen erfaring med kammermusikken hans, men det bør jeg altså skaffe meg...erato skrev:Vi hadde virkelig trengt komplette sykluser av Brustads fiolinkonserter og kvartetter.berxter skrev:Camilla Wicks spiller Brustad (#4) og Walton sammen med Oslofilharmonikerne:
Folkebiblioteket er fullt av god musikk...
B
Den kjedelige overraskelsen (i dette tilfellet) er hvis den CD'en man finner er en man har kjøpt på nytt igjenerato skrev:Å ha oversikt over samlingen er en overvurdert øvelse. Overraskelser i egen hylle er flott!