Fiolinkonserter av damen Bacewicz:
B
B
Vedlegg
-
31.4 KB Visninger: 310
|
Hmmm, denne viste seg å være eneste Glass på HDD hos meg. Hyllene må nok besøkes en av dagene. Har et romantisk forhold til The Photographer. Den var nok ganske ny da den ble min første Glass-plate. Det er år og dag siden sist jeg hørte platen nå. Men nå får jeg nøye meg med disse pianostykkene jeg også. Flott det, liggende på ryggen i sofaen. Time Out!Pesquera skrev:Den var ny for meg, litt i samme gate som etydene og av det tvetydige slaget. Stilig plate som nå er bestilt!Minutten skrev:
Hvordan liker du denne? Det vesle jeg har av Corelli synes jeg er veldig bra, faktisk noe av det beste jeg har hørt av tidligmusikk....berxter skrev:Nå Sonate da camera av hr Arcangelo Corelli:
B
Jeg synes det er aldeles fint, jeg. Vanlig Red-book, så vidt jeg kan se.Odd J skrev:Hvordan liker du denne? Det vesle jeg har av Corelli synes jeg er veldig bra, faktisk noe av det beste jeg har hørt av tidligmusikk....berxter skrev:Nå Sonate da camera av hr Arcangelo Corelli:
B
Bra lydkvalitet? Er det SACD eller CD?
Odd J
Miklos Malek, interessant. Hørverdig musikk og tolkning?emotikon skrev:Går inn i natten med denne:
Miklòs Malek; Brass Concertos - Geiger, Hòna, Varga - Hungarian Radio Symp. Orch - Malek
Øyensfryd!berxter skrev:Fiolinkonserter av damen Bacewicz:
![]()
Nånånå. Hva vil Veronika si?Valentino skrev:Øyensfryd!berxter skrev:Fiolinkonserter av damen Bacewicz:
![]()
Her går Vivaldikonserter op. 8 med Il Giardino Armonico. Får se om jeg orker alle de 135 minuttene...
ja, så absolutt.ottone skrev:Miklos Malek, interessant. Hørverdig musikk og tolkning?emotikon skrev:Går inn i natten med denne:
Miklòs Malek; Brass Concertos - Geiger, Hòna, Varga - Hungarian Radio Symp. Orch - Malek
Time Out indeed! Blir nesten noe Satie over denne musikken, kan liksom velge om en vil gå inn i den eller la være. Nå går det i en annen nord-amerikaner:baluba skrev:Hmmm, denne viste seg å være eneste Glass på HDD hos meg. Hyllene må nok besøkes en av dagene. Har et romantisk forhold til The Photographer. Den var nok ganske ny da den ble min første Glass-plate. Det er år og dag siden sist jeg hørte platen nå. Men nå får jeg nøye meg med disse pianostykkene jeg også. Flott det, liggende på ryggen i sofaen. Time Out!Pesquera skrev:Den var ny for meg, litt i samme gate som etydene og av det tvetydige slaget. Stilig plate som nå er bestilt!Minutten skrev:![]()
Og hvordan var Sokolov-konserten? Hadde billett som jeg ikke fikk benyttet...ottone skrev:Spiller litt vinyl, etter en svipptur innom Ringstrøms før Sokolov-konserten.
Sokolov gjorde sterkt inntrykk, ikke bare på meg tydeligvis. Han leverte et svært program på to timer, i en ekstremt konsentrert og fokusert stemning, og så presterer han å fylle ytterligere en halv time med ekstranummer. Seks ekstranummer! Seks! Det sier vel sitt. Jeg har aldri opplevd maken.kibsgard skrev:Og hvordan var Sokolov-konserten? Hadde billett som jeg ikke fikk benyttet...ottone skrev:Spiller litt vinyl, etter en svipptur innom Ringstrøms før Sokolov-konserten.
Ja , plata er fin den, og som Valentino nevner er den stereoopptaksteknikkemotikon skrev:Den der er fin leon![]()
Reiner gjorde to Zarathustra i Living Stereo, såvidt jeg husker i 1954 og 1962leon skrev:Ja , plata er fin den, og som Valentino nevner er den stereoopptaksteknikkemotikon skrev:Den der er fin leon![]()
interessant/artig og lytte til. Har i dag sammenlignet med min Rca Victor innspilling
LSC-1806 som også er Reiner / Chicago Symphony, lurer på om ikke denne er
innspilt litt før Mofi utgaven ?
De låter fint begge to, veldig forskjellig. Det er noe med den nærhet jeg føler
ved denne LSC-1806 som jeg liker gjerne best.
Jepp, stemmer, det er den Living Stereo utgaven jeg sammenlignet med.ottone skrev:Reiner gjorde to Zarathustra i Living Stereo, såvidt jeg husker i 1954 og 1962leon skrev:Ja , plata er fin den, og som Valentino nevner er den stereoopptaksteknikkemotikon skrev:Den der er fin leon![]()
interessant/artig og lytte til. Har i dag sammenlignet med min Rca Victor innspilling
LSC-1806 som også er Reiner / Chicago Symphony, lurer på om ikke denne er
innspilt litt før Mofi utgaven ?
De låter fint begge to, veldig forskjellig. Det er noe med den nærhet jeg føler
ved denne LSC-1806 som jeg liker gjerne best.
De er forskjellige, ja, men veldig gode begge to. Desverre har jeg dem bare på CD, vinylpressingene har jeg aldri hørt.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20557.msg980403.html#msg980403