Bra innspilling det derottone skrev:Johan Svendsen - symfoni nr. 1
Oslo Filharmoniske Orkester, Mariss Jansons
Digitalt låter også fint på vinyl.
|
Bra innspilling det derottone skrev:Johan Svendsen - symfoni nr. 1
Digitalt låter også fint på vinyl.
Den er fin, ja, og jeg blir jo heller aldri skuffet av Jansons/Oslo.emotikon skrev:Bra innspilling det derottone skrev:Johan Svendsen - symfoni nr. 1
Digitalt låter også fint på vinyl.![]()
Det var nok mange faktorer som i rund sum endte samarbeidet. Det er virkelig beklagelig. I det minste burde syklusen med Beethoven-kvartetter vært fullført. Hagens forlangte tid og retakes som ikke møtes av store selskaper i dag. I tillegg var pressen og salget varierende, noe som faller enkelte av oss tungt for brystet. Perler for svin, altså, men faktum er faktum. Nei, det er synd og skam at stor kunst blir lagt i tvangstrøye av kommers.Valentino skrev:Stadig Hagenkvartetten. DSCH #3, fra det som vel ble deres siste ordinære utgivelse på DG.
Ikke lett å tjene penger på kvartettutgivelser med DGs kanapébudsjett må man anta.
Lytter til denne nå, og synes den holder normal standard.awe skrev:Det var nok mange faktorer som i rund sum endte samarbeidet. Det er virkelig beklagelig. I det minste burde syklusen med Beethoven-kvartetter vært fullført. Hagens forlangte tid og retakes som ikke møtes av store selskaper i dag. I tillegg var pressen og salget varierende, noe som faller enkelte av oss tungt for brystet. Perler for svin, altså, men faktum er faktum. Nei, det er synd og skam at stor kunst blir lagt i tvangstrøye av kommers.Valentino skrev:Stadig Hagenkvartetten. DSCH #3, fra det som vel ble deres siste ordinære utgivelse på DG.
Ikke lett å tjene penger på kvartettutgivelser med DGs kanapébudsjett må man anta.
Hyggelig det. Kaffe har jeg flust av.emotikon skrev:Du har så mye fint på programmet B.
Tror jeg må ta en tur igjen. Hyggelig selskap er ikke å forakte.
Var innom din lokale Fretex i dag og plukket med meg noen vinyl og cd plater![]()
PM på veiberxter skrev:Hyggelig det. Kaffe har jeg flust av.emotikon skrev:Du har så mye fint på programmet B.
Tror jeg må ta en tur igjen. Hyggelig selskap er ikke å forakte.
Var innom din lokale Fretex i dag og plukket med meg noen vinyl og cd plater![]()
B
Har den på DVD, litt usikker på om jeg plukket med meg denne på lp i høst, må sjekke når jeg kommer hjem. Fin intro til opera.vredensgnag skrev:Ser dere denne, er det liten grunn til å nøle. Jeg er lettere rystet, og halvveis. Her er det tydelig at man på Sveriges Radio vurderte neste års lisenspott, og sa at det bare var å bruke det man trengte for å sørge for at dette ble en god produksjon.
Svensk er et vakkert språk for sang.
Hadde plukket med meg denne sammen med Boulez Das Rheingold som jeg og har på DVD. (Tror jeg ga 10 eller 20 kr pr.boks)vredensgnag skrev:Ser dere denne, er det liten grunn til å nøle. Jeg er lettere rystet, og halvveis. Her er det tydelig at man på Sveriges Radio vurderte neste års lisenspott, og sa at det bare var å bruke det man trengte for å sørge for at dette ble en god produksjon.
Svensk er et vakkert språk for sang.
Fantastisk flott! Jeg så og hørte henne på Lysøen under Festspillene i fjor, og hører henne meget gjerne igjen.Trane skrev:
Heldiggris, jeg satt på jobb.....ottone skrev:Jeg er fremdeles litt høy etter konserten med Grigory Sokolov forleden.
Han spilte Schumann op.32, den har jeg aldri hørt før, men den gikk rett inn.
Vi sitter to her og repeterer og nyter den på Spotify og youtube.
Siste delen, "fughette: leise" er en riktig liten perle, tema minner om andre satsen i den store klaverkvintetten op.44, men det overrasker oss at denne ikke er mer kjent.
Stort rom for tolkning i sånne stykker, og her er noen utvalgte:
Bernd Glemser, på Naxos, gir dette nerve og liv:
http://open.spotify.com/track/2JO2hRqUoRyvGRvCkFDXLE
Gamle Jörg Demus gjør det på en helt annen måte:
http://open.spotify.com/track/6MootYgETjqILNTNjAijVG
og Emil Gilels har sin variant:
J.