Har sett litt på Youtube hvordan disse maskinene brukes og der dukket brikka varianten opp, som jeg tror ev. vil passe meg bedre. er en sucker for crema....
Er uansett litt skeptisk til at det blir så mye bedre enn Jura maskinen min da den lager bedre kaffe enn 80% av det en får på alle de fancy kaffebarene i Bergen...
På kontoret har jeg kapselsak fra Illy, lager mer enn god nok kremet espresso for min gane i det daglige. Og langt bedre enn den helautomatiske fra Bosch (Serie 8) jeg la til i et svakt øyeblikk da vi bygde nytt kjøkken fra grunnen av for noen år siden. Eneste produkt fra Bosch jeg ble glad for å bli kvitt, med hullet i kjøkkenskapet erstattet med en mikro og en tallerkenvarmer fra samme serie.
Uansett, siden jeg er eneste i heimen som drikker kaffe, og aldri har besudlet min kaffe med verken melk eller sukker, så dekker nå Bialetti mine kaffebehov hjemme, og Illy-maskinen på jobb, til nesten irriterende lite penger eller nerdete griseleringer.
Vi har for øvrig en Jura i kjøkkenkroken på jobb. Mulig den begynner å slite på år og bruk, eller mangel på korrekt rengjøring og vedlikehold, men jeg foretrekker faktisk espressoen fra mine Illy Classico kapsler, selv om det nok er som å banne i kirken/tråden. Ikke et stygt ord om Jura, har kompiser med Jura hjemme, og de lager fantastisk espresso, men det er et eller annet galt med den vi har på kontoret.