Just listen...Audiovector's venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Driver pt - ved hjelp av Bobo Stenson og venner - og spiller inn et par nye Si1A.A. via min utmerkede Accuphase E-450, og leser samtidig på denne tråden... Der finner jeg "noe om" å løsne de ytre skruene på diskantene. Kort og fyndig: før jeg hemningsløst brekker løs på de nye og pene med dertil egnede redskaper fra boden: hva skulle liksom poenget med det være????
    Audiovector bruker "myk" gummipakning mellom diskant og kabinett. Ved å løsne litt på skruene på diskanten 3/4 omdreining blir lyden merkbart bedre, bare prøv :)
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    Se der, ja; ka han kan, den E.I.A! Da skal det prøves ut - etter hvert.....
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Jeg får melde meg inn i denne klubben, da jeg har bestilt meg et sett med Audiovector Si3 Avantgarde Arette. De skal spille sammen med en Naim Superuniti, og det tror jeg blir en flott kombinasjon ;).

    Skal prøve å få lagt ut noen bilder, men det tar noen dager før de kommer i hus :)

    mvh

    Tom
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    1.029
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    15_1465749988.jpg


    Foreløpig medlem....så får vi bare se hva framtiden bringer inn i hus:)
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpte et par Audiovector Si3 Signature nå i dag. Førsteinntrykk med Hegel H160 som drivkraft er faktisk bra.
    Men det første jeg la merke til er at de har en litt tilbaketrukket mellomtone/nedre mellomtone? Ikke helt vant til den lyden.
    Utrolig fin øvre mellomtone diskant da. Og en fast og fin bass. Nokså "tight" lyd vil jeg si.
    Noen som har en anelse om hvorfor jeg sitter igjen med inntrykket av mellomtonen som jeg gjør?
    Kan plassering og vinkling ha mye å si? Første seriøse paret med AV jeg har eid. Mitt første møte
    var med eierskap til AV M1 super. Ikke den beste jeg har eid nei. Men Si3 er en annen liga :)

    Mvh Øyvind
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kjøpte ett par Si3 signature og hadde de en stund men greide ikke å like lyden, ble helt feil for meg. Hadde de både på Naim Superuniti-Supernait og XTZ A100D3.
    Ikke noe trøkk i mellomtonen og litt mye diskant. Men han som kjøpte de av meg skrøt fælt av lyden.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Kjøpte et par Audiovector Si3 Signature nå i dag. Førsteinntrykk med Hegel H160 som drivkraft er faktisk bra.
    Men det første jeg la merke til er at de har en litt tilbaketrukket mellomtone/nedre mellomtone? Ikke helt vant til den lyden.
    Utrolig fin øvre mellomtone diskant da. Og en fast og fin bass. Nokså "tight" lyd vil jeg si.
    Noen som har en anelse om hvorfor jeg sitter igjen med inntrykket av mellomtonen som jeg gjør?
    Kan plassering og vinkling ha mye å si? Første seriøse paret med AV jeg har eid. Mitt første møte
    var med eierskap til AV M1 super. Ikke den beste jeg har eid nei. Men Si3 er en annen liga :)

    Mvh Øyvind

    De trenger litt luft rundt seg og gjerne litt vinkling mot lytteposisjon for å låte riktig.
    Har vel litt med de åpne portene bak til diskant og mellomtone å gjøre.
    Har hatt samme høyttalere i hus, og har hatt mang en time med musikk og glede med disse.
    De gjør mye riktig, men i mine ører ble de dessverre litt slitsomme i lengden.
    Kunne sikkert fint ha fått ordnet på det med riktig matchet elektronikk.
    :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpte ett par Si3 signature og hadde de en stund men greide ikke å like lyden, ble helt feil for meg. Hadde de både på Naim Superuniti-Supernait og XTZ A100D3.
    Ikke noe trøkk i mellomtonen og litt mye diskant. Men han som kjøpte de av meg skrøt fælt av lyden.
    Nå fikk jeg de innenfor døra her for 2 timer siden og bare hørt litt på kjente sanger og sett litt film fr å skape et inntrykk.
    Ja, jeg er enig, lyden er spesiell. Men jeg finner den ikke å være for frempå. Noe som burde være avslørt med en Hegel.
    Men må nok lytte litt mer før jeg vet om den er ut eller behold :) Takk for svar.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpte et par Audiovector Si3 Signature nå i dag. Førsteinntrykk med Hegel H160 som drivkraft er faktisk bra.
    Men det første jeg la merke til er at de har en litt tilbaketrukket mellomtone/nedre mellomtone? Ikke helt vant til den lyden.
    Utrolig fin øvre mellomtone diskant da. Og en fast og fin bass. Nokså "tight" lyd vil jeg si.
    Noen som har en anelse om hvorfor jeg sitter igjen med inntrykket av mellomtonen som jeg gjør?
    Kan plassering og vinkling ha mye å si? Første seriøse paret med AV jeg har eid. Mitt første møte
    var med eierskap til AV M1 super. Ikke den beste jeg har eid nei. Men Si3 er en annen liga :)

    Mvh Øyvind

    De trenger litt luft rundt seg og gjerne litt vinkling mot lytteposisjon for å låte riktig.
    Har vel litt med de åpne portene bak til diskant og mellomtone å gjøre.
    Har hatt samme høyttalere i hus, og har hatt mang en time med musikk og glede med disse.
    De gjør mye riktig, men i mine ører ble de dessverre litt slitsomme i lengden.
    Kunne sikkert fint ha fått ordnet på det med riktig matchet elektronikk.
    :)
    Ja vinkling kan nok ha en del å si. De står nå ca 50 fra bakvegg og med toe-in, men ikke ekstremt mye.
    Synes umiddelbart lyden er bra. Så hvis man kan plassere dem til å få bedre balanse i mellomtonen så
    blir det mer levelig. Kjøpte dem brukt, så går ikke på noen smell om de må snu i døra, som de sier.
    Takker for svar :)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Sitter her med et smil om munnen mens jeg prøver mine "nye" høyttalere. Audiovector M3S Oslo Limited edition 2001.
    Kjøpt brukt i Kristiansund for en rimelig penge. Er det noen som vet noe om disse? Ut fra bilder så ser det ut som elementene er de samme som M3 signature?

    De ser slik ut:
    P1150100.JPG

    Bildet er lånt fra nettet
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Dette var ikke tråden med mest liv nei.... Er det noen som vet om høyttalerne M3s Oslo Edition er en m3 signature eller super?
    Etter utseendet å dømme er det en M3Signature.


    Dette er en M3 Super. Flensen rundt diskant er mindre.
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    "Liten, men ikke desto mindre eksklusiv tråd", dette ;-)! Jeg anbefaler deg å kontakte forumet på Audiovector - Just Listen for slike spørsmål. Der møter du i alle fall en utrolig seviceminded admin!
    Mvh
     

    nicolaigj

    Fersking
    Ble medlem
    22.02.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Bergen
    Hei!

    Første post på forumet her. Har siden desember jobba med oppgradering av anlegget mitt (hadde Denon PMA-510 og Dali Concept 1 fra Hifi-Klubben). Endte etter hvert opp med Rega Brio-R, NAD D1050 DAC og et par hvite Audiovector Si3 (standard), høyttalerene var kronen på verket og ble kjøpt inn i går og er foreløpig veldig fornøyd, de spiller veldig bra sammen med Brio-R trenger faktisk ikke dra på så mye på volumet for å lett overgå hva Concept kunne. Har jobba litt med plassering, og tror jeg har kommet frem til noe som ligner på noe. I begynnelsen slet jeg litt med brumlende dypbass ved høye nivåer, men det kom seg etter jeg flyttet dem noen cm bort fra sidevegg og ut fra bakvegg, men grunnet konflikt med verandadør har jeg ikke mange cm å gå på.

    Jeg var innom en del alternativer til høyttalerer, der Dali Ikon 6 Mk2 sto ganske sterkt, men etter en grundig lytterunde på fredagen gikk Si3 seirende ut.
    IMG_20150222_135846.jpg
     

    Mr Fjeld

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    6
    I dag skjedde det jeg har fryktet ville skje.... på grunn av en håpløst konstruert høytalerfot. Det var ikke mye som skulle til når noen dultet borti og så deiset høytaleren i gulvet. Den så tilsynelatende ok ut, men det har skjedd noe med stereoperspektivet som virker forskjøvet. Ved å skifte på balansekontrollen så kan jeg tydelig høre at den "friske" høytaleren spiller klart høyere og bedre. Det kan virke som diskanten er skadet. Jeg må selvfølgelig undersøke med forhandler, men er det noen som kan tenke seg om det kan være delefilteret eller diskant som er skadet? Høytaleren er en Si3 Avantgarde og jeg gleder meg ikke til regningen hvis det er AMT-diskanten som er ødelagt....
     

    journeyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    61
    Antall liker
    1
    Har et par S3 Sig. som jeg er strålende fornøyd med. Noen som har noen formening om de nyere modellene som Si og SR? Er det skjedd vesentlige endringer som kan rettferdiggjøre en mulig oppgradering?
     

    mrDread

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Hei!Kvalifiserer dette til medlemskap?
    IMG_20160111_203147.jpg
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    tja, det må vel gå an, bra se det ut.
    Ps, lurer lidt på følgende: Hvor lang tid tar det at gennem lytte den musik samling?;)
     

    mrDread

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Hehe,jeg har samlet i 35 år,men det går vel fortere hvis en er mer effektiv!
    tja, det må vel gå an, bra se det ut.
    Ps, lurer lidt på følgende: Hvor lang tid tar det at gennem lytte den musik samling?;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Havde glæden av at eje et set Trapez høytalere i sin tid, den gang var der bare B&W 801 Matrix som overgik disse i lyd kvalitet.

    Hvordan synes du om gengivelsen, av det set du har?
     

    mrDread

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Har gått fra Amphion Xenon til VonSweikert til Audiovector,og forbedringen har vært dramatisk!Lyden er ikke sammelignbar,størrelse,plassering og dybde i lydbildet,samt mindre,men riktigre bass!Skikkelig morro!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så du havna på audiovector altså. Gratulerer med nye høyttalere.

    Jeg får nok dine gamle Von Schweikert til å synge etterhvert.
     

    mrDread

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Det ble litt att og fram,gikk for de billigste,for engangs skyld tror jeg det var det beste!I ditt rom får du til Sweikert,det er jeg helt sikker på!Jeg hadde litt for dårlig plass til å få ut potensialet!
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Da kan jeg melde meg inn med et par SI3 AA kjøpt av et hyggelig HFS medlem

    Stue Audiovector SI3AA.jpg
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Dansk tv er dessverre litt for dyrt. Det er siste generasjon plasma fra Panasonic
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Muligens et dumt spørsmål, men hva er switchen mellom terminalene på mine si3aa til. Den kan settes til on eller off. Sto ikke forklart i manualen for høyttalerne
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Muligens et dumt spørsmål, men hva er switchen mellom terminalene på mine si3aa til. Den kan settes til on eller off. Sto ikke forklart i manualen for høyttalerne
    Mener det skal være ARA bryter:

    What the ARA does is that it reduce peaks between 250-500 Hz and between 1.500 - 2.500 Hz by 1,5 dB. We implementet this because we measured that "naked" rooms - ( room with floors without carpets and light furniture ala IKEA style ) have a tendency to peak in these two frequency areas, giving a hard edge to these two very important areas of the midrange. In most rooms you will properly never have use for the ARA.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar. Nå som jeg vet hva den heter fant jeg masse info om den på nett :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    QR3 har flott og ren mellomtone. Absolutt organisk. Jeg vil kanskje bruke ordet "single-point" presentering. Alt av slagg, graut og nasalitet er borte. Samme gjelder vislelyder og sibilanter. Toppen er veldig "aktiv" og ren. Ingen ting skjules. Den er der!

    Jeg har stort sett problemer rundt 50Hz med alle høyttalere i rommet mitt. Det som jeg legger merke til sånn umiddelbart, er at QR3 kan stå myyye lengere mot bakveggen uten å boome opp eller miste dybde. Bassen blir veldig bra ved en slik plassering hos meg. Får av denne grunn mer midbass som skaper dynamikk og fasthet. Har hatt 2x AP Rhea II subber tidligere. Jeg sier ikke at QR3 klarer å matche disse på dypbass, men en god del er på plass ifm kvalitet. QR3 spiller absolutt bra nedover og er i tillegg ganske åpne i bassen.

    Det hele virker litt for godt til å være sant, og det er det også for en høyttaler i 19K klassen. :) Kassen kan virke litt "billig", men hva spiller det for rolle. Kjenner at vibrasjoner er tilstede i kassen, men jeg hører ikke dette! Selve høyttalerelementene virker som er av god kvalitet.

    Hvis jeg skal ta dem for noe som helst så langt, noe som kanskje også er en smaksak, så må det bli at de virker mer laid-back en jeg foretrekker. Mulig at dette skyldes mangel på attakk og råhet. Dette kan rette seg ved valg av en annen forsterker.
     
    Sist redigert:

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Er det noen som kan grave frem tekniske data på de gamle Audiovector M3.
    Har googlet men finner ikke noe :-\
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Mail Audiovector direkte for dette. De vil nok gi deg det du etterspør.
    Hadde god service en gang jeg trengte logo/emblem til et par jeg hadde.
    Fikk kjapp hjelp og attpåtil gratis del :)
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Er det QR3 som på en måte erstatter/er lik M3 Advantgarde?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet hvorfor jeg sånne "pinner" på noen av festene til elementene på mine M3 Super?

    DSC_0007.jpg
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    KRISE!

    Har hatt mine M3 Super et par dager, og nå er lyttetrettheten her.. de er rett og slett for lys i øvre mellomtone og toppen på min Onkyo A-9010.
    Så.. forsterkerbytte må prøves, problemet er at som student er ikke budsjettet all verden, tenker en brukt NAD eller Marantz kan temme toppen?
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Mi 3 Avantgarde er virkelig en god høyttaler
     

    journeyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    61
    Antall liker
    1
    Absolutt! En hurtig flott høytaler som også spiller dypt og er relativt plasseringsvennlig. Har hatt forgjengeren M3A og S3S og nå SR3A. Liker veldig bra 3 serien, selv om jeg imellom var innom Dali, Sonus, System Audio :)
     

    IForgot

    Medlem
    Ble medlem
    02.06.2013
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Sted
    Hordland
    Torget vurderinger
    1
    Har dere forslag til integrert forsterker med DAC som kan passe til Audiovector Si3 Signature høytalere. Pris 20 - 30 000.
    Jeg sett på følgende i denne prisklassen;

    Peachtree-Nova-150/300
    Rotel RA-1592
    Hegel Røst eller H160

    Noen tips?
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Har dere forslag til integrert forsterker med DAC som kan passe til Audiovector Si3 Signature høytalere. Pris 20 - 30 000.
    Jeg sett på følgende i denne prisklassen;

    Peachtree-Nova-150/300
    Rotel RA-1592
    Hegel Røst eller H160

    Noen tips?
    Naim Superuniti. Da får du alt i én boks. Veldig bra match med høyttalerne, også!
     

    IForgot

    Medlem
    Ble medlem
    02.06.2013
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Sted
    Hordland
    Torget vurderinger
    1
    Har dere forslag til integrert forsterker med DAC som kan passe til Audiovector Si3 Signature høytalere. Pris 20 - 30 000.
    Jeg sett på følgende i denne prisklassen;

    Peachtree-Nova-150/300
    Rotel RA-1592
    Hegel Røst eller H160

    Noen tips?
    Naim Superuniti. Da får du alt i én boks. Veldig bra match med høyttalerne, også!

    Takk for tips, kanskje jeg finner en brukt
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn