jmolnes's hifikrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    I jmolnes’s AirPodskrok går det i jazz, neppe ei bombe det. Har vore ute ei kort runde i sunnmørsk regnvær og har litt sofatid med Art Blakey & The Jazz Messengers på øyret.
    0FD14050-DBFF-474C-8C6C-F54D738882AB.jpeg

    Ha ein fin søndag, godtfolk!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Har nytta litt tid til å kartlegge aktive høgtalarar medan eg ventar på at ny nøkkelferdig bustad skal verte ferdigstilt. Det er mange høgtalarar å velge mellom og eg har god tid til å kartlegge marknaden. Har ikkje lyst å lånefinansiere slikt innkjøp, så ei tid med oppsparing må til.

    Eg likar enkle oppsett og har bestemt meg for å sjå nærare på KEF LS60. Desse kan eg i starten bruke trådlaust til musikk, samt kable tv. Seinare kan eg koble til anna digital kilde, må ha ny cd-spelar med tid og stunder. Abstinensen etter innkomande cd-plater er stigande!

    Ha ei god helg, folkens!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke vært inne her på forumet på en stund. Så leser jeg at du skal skilles. Livet kan være tøffe tak, men en får sjelden tyngre bør enn en har rygg til å bære... Min erfaring er og at wife 2.0 er en oppgradering.. Kanskje fordi en kjenner seg selv enda bedre 😊. Ønsker deg lykke til, og fint å se deg her inne. Musikken er ikke de boksene anlegget består av, men den følelsen den gir en, minner og glede, sorg og ensomhet.. Musikken har alt.. Stå på 😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Ikke vært inne her på forumet på en stund. Så leser jeg at du skal skilles. Livet kan være tøffe tak, men en får sjelden tyngre bør enn en har rygg til å bære... Min erfaring er og at wife 2.0 er en oppgradering.. Kanskje fordi en kjenner seg selv enda bedre 😊. Ønsker deg lykke til, og fint å se deg her inne. Musikken er ikke de boksene anlegget består av, men den følelsen den gir en, minner og glede, sorg og ensomhet.. Musikken har alt.. Stå på 😊
    Takk for fine ord, betraktningar og helsing! Fint å sjå deg attende også! Livet er på stigande og musikken er der alle tider!
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Hvis du skal sjekke ut Kef LS60, så sjekk ut System Audio Legend 60.2 Silverback også.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan skal singel livet nytes i påsken? Trøst deg med at pliktløp hos svigermor er heller ingen opptur 😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Hvordan skal singel livet nytes i påsken? Trøst deg med at pliktløp hos svigermor er heller ingen opptur 😊
    Singellivet er litt på vent. Ny leilighet vert ferdigstilt i midten av mai, og det ser eg fram til!

    Eg skal bruke nokre dagar på jobb, men påska vert ellers gode dagar med gutane, og feiring av bror min som fyller 40 år.🥳
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Nokre gongar kan det vera heilt greitt å vera singel. Ha ei riktig god påske! 😊

    En dame skal kjøpe en papegøye i dyrebutikken. De har 3 stykker.
    Den ene koster 500, den andre 1000 og den tredje koster 50 kroner. - Hvorfor så billig ? spør hun.
    - Fordi den pleide å bo på bordell, sier ekspeditøren.
    Damen betaler de 50 kroner.
    Når hun kommer hjem, sier papegøyen : - Hva faen, et nytt bordell ! Damen bare ler. Når døtrene kommer hjem, sier papegøyen : - Hva faen, to nye horer ! Døtrene bare ler.
    Når faren kommer hjem, sier papegøyen :- Hva faen, Kjell !! Deg har jeg ikke sett på flere uker !!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Nokre gongar kan det vera heilt greitt å vera singel. Ha ei riktig god påske! 😊

    En dame skal kjøpe en papegøye i dyrebutikken. De har 3 stykker.
    Den ene koster 500, den andre 1000 og den tredje koster 50 kroner. - Hvorfor så billig ? spør hun.
    - Fordi den pleide å bo på bordell, sier ekspeditøren.
    Damen betaler de 50 kroner.
    Når hun kommer hjem, sier papegøyen : - Hva faen, et nytt bordell ! Damen bare ler. Når døtrene kommer hjem, sier papegøyen : - Hva faen, to nye horer ! Døtrene bare ler.
    Når faren kommer hjem, sier papegøyen :- Hva faen, Kjell !! Deg har jeg ikke sett på flere uker !!
    Takkar så mykje, IvarT! No lo eg med lyd😂
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    3.400
    Torget vurderinger
    1
    Her er en lått som vil svinge knall på ditt fantastiske anlegg. Ha en fin Påske.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Her er en lått som vil svinge knall på ditt fantastiske anlegg. Ha en fin Påske.
    Takk skal du ha, og god påske til deg også!

    Denne hadde vore fin på anlegget, men det er diverre solgt no. Jmolnes’s hifikrok skal i nye lokaler i løpet av mai. No vert tida brukt til å kartlegge nye komponent, og det er ein kjekk del av denne hifi-sjuka! Skal ein gå for aktiv løysing, eller passiv som tidligare, og kva vil passe i rommet? Det er også eit kostnadsspørsmål å ta hensyn til. Planen er å spare så ser eg kva som skjer. Time will show!?😊
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    3.400
    Torget vurderinger
    1
    Det blir spennende å se hva du får på plass i ny kåk, Venter i spenning. ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.309
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei! Ønsker deg alt vel, held og lykke på ferden, både når det gjelder ny kåk og ikke minst anlegg! Det er ofte at endringer kan bli til det bedre!! God påske fra Indre Østfold! 😍👍
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Eg gjev dykk nye jmolnes’s hifikrok! For tida under bygging, men snart klar for innflytting. No brukar eg også stadig meir tid på å kartlegge marknaden, og med tida realisere nye hifieventyr.
    IMG_0198.jpeg

    God helg, godtfolk😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.309
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med ny heimebustad eller hva det nå heter. Dette blir sikkert veldig bra! 😉👍
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakker utsikt 😊. Men du @jmolnes ,du er jo utdannet innen en viss sektor, en slik "prekestol har jeg ikke sett før? Er det noe nytt? Spør for en venn.. Ha en fin kveld 👍😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Vakker utsikt 😊. Men du @jmolnes ,du er jo utdannet innen en viss sektor, en slik "prekestol har jeg ikke sett før? Er det noe nytt? Spør for en venn.. Ha en fin kveld 👍😊
    Eg har heller ikkje sett ein slik "preikestol" før. Nesten irriterande at eg ikkje såg potensialet i alternativt bruksområde før deg!😂

    Ha ein fin kveld du også😊
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    3.400
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny leilighet, her ser vi frem til ferdig å innflyttet med herlig hifi på plass. Noen tanker på hva det blir av hifi??
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Grattis med ny leilighet, her ser vi frem til ferdig å innflyttet med herlig hifi på plass. Noen tanker på hva det blir av hifi??
    Takk så mykje!

    Eg har nokre tankar om kva det vert, men livet er det som skjer medan ein planlegg noko anna. Det eg har tenkt mest på er å gå for ei aktiv løysing som til dømes Sigberg audio, Devialet, eller Kef. Dette berre for å nemne nokon. Plasseringa vert ved vindauga der balkongen er. Pengar må sparast opp og mykje kan endre seg i den prosessen.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny heimebustad! Kjekt å sjå at du har sikra deg bustad med store glas :) No ser eg atter slike fjell og dalar, og dermed ligg alt til rette for å halda fram med hifi med utsikt. Her eg sit og ser i veggen misunner eg deg den flotte utsikta! Eg tenkte det ville hjelpa med meir innsikt, men det blir ikkje heilt det same.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med nytt krypinn! Det der ser veldig bra ut! Bare husk å legge 20cm glava foran vinduene for å unngå stygge refleksjoner¹.




    ¹Ja, jeg snakker om lydbølger, ikke speilbildet.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Gratulerer med nytt krypinn! Det der ser veldig bra ut! Bare husk å legge 20cm glava foran vinduene for å unngå stygge refleksjoner¹.




    ¹Ja, jeg snakker om lydbølger, ikke speilbildet.
    Takk så mykje!😊

    Kanskje "Anuzs" kan lage noko glava som både er gjennomsiktig og har betre eigenskapar, eller ein spray som ein kan behandle vindauga med?🤔
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som om du lander på beina......... :)

    Grattis med ny bolig, dette blir bra! Som en venninne av meg sa en gang, etter at hun ble skilt: "Det er utrolig hvor fort en venner seg av med en bolig, og venner seg til en ny".

    Mvh
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Ikkje la @ragwo skremma hifilivskiten ut or deg med alt dette snakket om glava. Sjå berre på @Valentino der han sit i glashus utan å ofra refleksjonane ein tanke! Det du treng er høgtalarar som passar til glashus :)
    Du har heilt rett, IvarT! Må prøve å finne rette høgtalarar. Søster @ragwo og @Valentino har nokon av dei mest framifrå glashusa på sentralen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn