jmolnes's hifikrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Endå ein som kan sin bass.
    2963FE83-11B3-4C34-B339-BC3135855F73.jpeg

    Roald Mikkelsen ved Renaissance Audio introduserte meg for denne artisten. Han spelte nokre spor frå albumet Think… It’s All Good, ein gong eg var innom på lyttebesøk. Eg kjøpte tre album av artisten etterpå. Særdeles trivelig å besøke den butikken.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Litt godt i glaset og nyt roa, livet som sjukmeldt går sin sakte gang. Ben Webster og Oscar Peterson held meg med selskap.
    BBBB715E-77B6-4F9C-946A-63AFDEEEB906.jpeg


    Har fått på plass eit lite utval juleøl, Gilde Juleaquavit, og laga krumkaker i dag.
    3582121F-3E72-4CA4-BE13-7CDCD92AF194.jpeg
    D98B8FAE-5474-4022-A249-3E4864F718D1.jpeg


    Det vert stor familiemiddag julafta, og mi oppgåve er å lage svineribba og rotmosen. Handlar inn til det i morgon.

    Har kontroll på gåver og slikt også..trur eg..
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Eg ynskjer alle som kikar innom her, ei fin tid no i jula, om ein feirar eller ikkje.

    Ser fram til fleire musikktips, og takkar for alle eg har fått. Har fått øyrene opp for anna enn jazz, men må medgje at det framleis ligg hjartet nærast.

    Igjen, ha ei fin tid, folkens!

    Edit: ..desse kveldane..eh, nettene er gull. Alt klart til i morgon om eg ikkje har gløymt noko. Litt godt i glaset, og prøvesmakar julekaker medan denne går lågmelt på haifaien..
    47516DAC-3DDE-41F8-91FE-ECE360563BCA.jpeg
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    3.587
    Sted
    Sunnmøre
    God jol til deg og dine, og vonar det framleis er litt kvitt heime i Volda. Har enda opp med joleferie heilt fram til nyttårsaftan i Bergen, og her vert det tradisjonsrik, blygrå jol. “Mørkt og kaldt og lite sol / soleis er det fram mot jol”.

    Vel, vel. Det viktigaste er vel ljoset vi har innvertes.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    God jol til deg og dine, og vonar det framleis er litt kvitt heime i Volda. Har enda opp med joleferie heilt fram til nyttårsaftan i Bergen, og her vert det tradisjonsrik, blygrå jol. “Mørkt og kaldt og lite sol / soleis er det fram mot jol”.

    Vel, vel. Det viktigaste er vel ljoset vi har innvertes.
    Hjertelig takk! Her er det framleis kvitt og fint. God jul til deg og dine!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Det har vore lite aktivitet her dei siste dagane. Grunnen er enkel. Eg og kona skal gå frå kvarandre, og me har to gutar å ta vare på.

    Dette medfører at eg har beslutta å selge stereoanlegget. Treng å frigjere kapital til å starte eit nytt liv i mindre bolig. Musikken skal eg klare å kose meg med på eit mindre kostbart oppsett, når den tid kjem.

    Eg kjem til å vere sporadisk innom, men mindre enn før. No må eg finne fotfeste att..

    Helsing
    jmolnes
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.891
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Au da, dette var vondt å lese. Håper det løser seg til det beste for alle parter. Ta vare på deg selv.❤
    mvh Arne
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Au da, dette var vondt å lese. Håper det løser seg til det beste for alle parter. Ta vare på deg selv.❤
    mvh Arne
    Takk, Arne!
    Det er vondt å oppleve. Me skal gjere det beste ut av det. Har vore lite søvn og mykje tankekøyr dei siste dagane. Har familie, og gode vennar i nærleiken. Føler eg har eit lite fellesskap på hifisentralen også, høyrast kanskje rart ut, men eg føler det slik.

    Helsing Jon Magne
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trist å høre! Er nok en tung tid, men forhåpentligvis blir hverdagen bra igjen for alle parter når dere kommer ut på «andre siden». Du er så glad i musikk at det sikkert går helt fint med et mindre og billigere oppsett.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.816
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Uff det var trist å høre 😕
    Håper dere finner en «god» løsning for begge parter.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.772
    Antall liker
    14.574
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det var utrolig triste nyheter! Håper det ordner seg til det beste for både deg og ungene.
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Uff, dette er ikke hyggelig! Jeg har vært der, heldigvis for mange år siden nå, men ut i fra den erfaringen:

    Ikke glem å ta vare på deg selv også, i tiden som kommer nå.

    Et stereoanlegg kan alltid bygges opp igjen, og musikkgleden vil bestå. For min del ble musikken bare enda
    viktigere etter bruddet, det var min terapi.

    Håper dere finner ut av det på en god måte. 🙏

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Uff, dette er ikke hyggelig! Jeg har vært der, heldigvis for mange år siden nå, men ut i fra den erfaringen:

    Ikke glem å ta vare på deg selv også, i tiden som kommer nå.

    Et stereoanlegg kan alltid bygges opp igjen, og musikkgleden vil bestå. For min del ble musikken bare enda
    viktigere etter bruddet, det var min terapi.

    Håper dere finner ut av det på en god måte. 🙏

    Vennlig hilsen

    Morten
    Takk for gode råd, Morten! ❤

    Vennlig helsing
    Jon Magne
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Been there, done that.

    Kan nesten garantere at det finnes et helt greit liv på den andre siden av en skilsmisse, selv om veien dit kan være lang og tornete.


    Mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Triste greier mister :( ikke noe greit når det går den veien, har vært der selv noen ganger.
    Lykke til videre så håper jeg det går seg til med tiden.

    mvh
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Been there, done that.

    Kan nesten garantere at det finnes et helt greit liv på den andre siden av en skilsmisse, selv om veien dit kan være lang og tornete.


    Mvh
    Takk for gode ord, tkr!

    Vennlig helsing
    jmolnes
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Trist å høre! Er nok en tung tid, men forhåpentligvis blir hverdagen bra igjen for alle parter når dere kommer ut på «andre siden». Du er så glad i musikk at det sikkert går helt fint med et mindre og billigere oppsett.
    Takk, Karmana! ❤

    Vennlig helsing
    jmolnes
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Triste greier mister :( ikke noe greit når det går den veien, har vært der selv noen ganger.
    Lykke til videre så håper jeg det går seg til med tiden.

    mvh
    Takk, motoren!❤

    Vennlig helsing
    jmolnes
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.267
    Antall liker
    6.419
    Sted
    Under stjernene
    Det var da utrolig trist.

    Ta godt vare på deg selv og guttene.
    Håper dokker finner ut av det på en god måte.

    Tenker på deg🌷
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.470
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser først nå at du skriver om samlivsbrudd og salg av utstyr. Spesielt vanskelig når en har unger selvfølgelig.
    Livet er noen ganger ganske ugreit for oss. En må bare klore seg fast og forsøke å gjøre det bedre.
    Det er veldig hyggelig å ha deg her inne, så jeg håper du ikke forsvinner. Det er ikke nødvendig å sitte på DCS og annet high end for å være med her, men man skal sjølvsagt ha overskudd og glede av å bruke tid på HFS. Gode ønsker for framtida. Godt nytt år. 🙂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Trist å lese, håper dere finner en løsning som både dere som foreldre og ungene kan stå inne for. Husk plei deg selv også, hvis en taper seg selv så er det ett tap for alle. Plei vennskap og hobby. Ønsker deg alt godt for 2023 Jon Magne.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Oj.

    Det var leitt å høyra, og vonar 2023 vert eit godt nytt år etter kvart.
    Ser først nå at du skriver om samlivsbrudd og salg av utstyr. Spesielt vanskelig når en har unger selvfølgelig.
    Livet er noen ganger ganske ugreit for oss. En må bare klore seg fast og forsøke å gjøre det bedre.
    Det er veldig hyggelig å ha deg her inne, så jeg håper du ikke forsvinner. Det er ikke nødvendig å sitte på DCS og annet high end for å være med her, men man skal sjølvsagt ha overskudd og glede av å bruke tid på HFS. Gode ønsker for framtida. Godt nytt år. 🙂
    Trist å lese, håper dere finner en løsning som både dere som foreldre og ungene kan stå inne for. Husk plei deg selv også, hvis en taper seg selv så er det ett tap for alle. Plei vennskap og hobby. Ønsker deg alt godt for 2023 Jon Magne.
    Takk skal de ha! Set pris på alle kjekke folk her på hifisentralen.

    Eg har det etter forholda bra, resten av flokken også. Me har heldigvis god kommunikasjon, og skal få til gode løysingar. 2023 skal verte det beste året på lenge!

    Eg forsvinn ikkje herifra, og har vore innom fleire gongar siste dagane. Har no fokus på å finne ny bustad, og det vert ei leilighet med tre soverom som minimum. Skal på visning neste veke. Om det er eit sjukdoms- eller sunnhetsteikn veit eg ikkje sikkert, men eg har også sett litt på kva lyd ein kan få til på sikt...livet kjem sakte tilbake i vater.

    ..og om ein moderator les dette kan han, eller ho, gjerne rette trådtittel til: jmolnes' lydkrok.

    Ha ein fin dag folkens!

    Jon Magne
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    jmolnes’s hifikrok er no redusert til dette:
    38FAE69E-CE40-4CBD-91FD-B09577030875.jpeg

    No har eg berre att ein MacBook Pro og nokre høgtalarkablar som ligg for salg

    Eg vil sende ei spesiell takk til Frode ved Acoustic Tuning. Det har vore ei betydelig lette for meg å kunne overlate salget av kilde og effekt til han. Eg har dermed kunne hatt fokus på andre ting. Så endå ein gong: Frode, tusen takk for hjelpa!

    Ny lokalisering av hifikroken er bestemt, men kva den skal innehalde er endå eit ope spørsmål. Det går i retning aktive høgtalarar, og det er allereie gode alternativ på blokka. Det må "berre" sparast opp kapital først.

    Eg er stadig oftare innom Hifisentralen, og trådane eg likar best. Det vert nok mest "likes" og lite kommentarar ei stund framover, men eg er her!

    Ha ei fin dag, godtfolk!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn