Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    S

Slubbert

Gjest
    Dette var ikke en utflytter. Se forøvrig til Tyrkia, hvor hæren har mandat til å slå ned på evnt. flertallsdiktatur. Og nei, de har ikke valgt prestestyret. Ruhollah Khomeinis maktovertagelse var ikke demokratisk og selv om de kan stemme på presidenten står mullahene, som er de facto makthavere i landet, utenfor både demokratisk påvirkning og ditto ansvar. De har ingen demokratisk mulighet til å forandre konstitusjonen og presidenten er en gallionsfigur, det er mullaher som styrer landet. De må endog godkjenne presidentkandidaten før han får lov til å stille til valg. Opposisjonen har dessuten svært tøffe kår.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_iran

Islamistene vil selvsagt ha det slik, eller mer ytterliggående. Nettopp derfor bør bevegelsen slås ned på mens den (her) fortsatt er relativt liten og kontrollerbar. The war on terror must go on.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Audiophile-Arve skrev:
    Nei, det er ikkje greitt. Den islamske "reformasjonen" som trengs så sårt, let vente på seg, er eg redd....
    Nei, så da er spørsmålet hva man gjør med det. Alt norske myndigheter og intellektuelle så langt predikerer, er å vise respekt. På den måten slår uskikken skikkelig rot også i Norge, i den grad det ikke allerede har gjort det.
    Det er ikke mange dagene siden en annen ulydig kvinne ble meldt savnet. Myrdet av ektemannen naturligvis, god muslim som han er. En annen ble drept på trappen til krisesenteret. God muslim han også.

ernie70

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Antall liker
    39
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var i Saudi Arabia på jobb i fjor juni. J..... varmt. Men til poenget.
    Konge familien der nede hadde i februar i fjor funnet ut at bensinen var for dyr, så de satte den ned ifra 1,8 kr LITEREN til 1,2 kr LITEREN. Ja vi snakker om NORSKE KRONER. De produserer idag ca 5 ganger så mye olje som Norge og er ca 6 ganger så mange mennesker. J..... stort land. Ca 7 og litt.
    Når de har jobbet i 20 år har de FULL pensjon. Det de fleste gjør er at de jobber i 20 år, pensjonerer seg, og tar seg en 50% jobb for å ha noe å gjøre. Det er, dersom jeg husker riktig, 1,5 % skatt på biler ifra Amerika. De kjører som noen GALLNINGER!! Hver eneste dag jeg var der, ca 15 dager, så vi en STYGG bil ulykke. Og da snakker vi om HELE familier.
    Måten de får fører kort på er at du tar med en kompis ned på politistasjonen, og så betaler du, tror jeg 250 = ca 200 NOK. Og det var ALT! De kjører som om det er ABSOLUTT siste gang de skal kjøre. Jeg skal mest sannsynlig tilbake igjen i hele juli. Jeg kommer ikke til å kjøre en meter selv.
    Det litt morsomme / latterlig er jo at det er faktisk flest damer som kjøper bil i Saudi. De har ikke lov å kjøre bil selv, så det de gjør er at sjåføren deres kjører de over til Bharain og så kan de kjøre selv når de har tatt lappen.
    De har ett fantastisk helse vesen der nede. Dere skulle ha sett de fantastisk nymoderendes sykehusene de har!
    ALLE har rett på GRATIS skolegang og HELSEVESEN.
    De har verdens BILLIGSTE STRØM. men, ok vann er dyrt. Men vi hadde med oss en ifra Sudan som hadde budd i Norge i ca 20 år, gift med en norsk kvinne som hadde konvertert. Han leigde en leiglihet på 250 kvm for ca 2500 nok i måneden pluss strøm!! Strømmen var "dyr" om sommeren. Han brukte ca 300 kr i måneden!!
    De har FANTASTIKE veger i Saudi. OK, det er jo bare å "rulle" asfalten ut så har du en rett strekning i ørkenen.
    Jeg likte meg KANON godt i Saudi. OK, vi slapp ikke inn på hotellet uten å ha kjørt igjennom en mititær sperring med lysing av bilen både her og der. ALL bagasje som skulle inn på hotellet måtte gjennom lyses. Vi fikk ikke ta bilder inne på hotellet eller ut av hotellet. Men FANTASTISKE mennesker. Imøtekommende, nyskjerrige og utrolig høfflige og varme mennesker. Og MATEN! Nå er jo jeg VELDIG glad i mat, feit som jeg er, men dette kan de!!
    Har vært litt i Dubai, Ohman og Bharain og har samme oppfattelse! Helt utrolig hyggelig mennesker som er veldig imøtekommende og interessert i hvem du er og hvor du komme ifra og hvilken kultur du tilhører.
    I Norge har vi en av verdens eldste bilparker. Noen av verdens dårligste veier, ett av europas dårligst skolevesen, ett av europas eldste utbyggde helse vesen,høyeste skatter og vi tror att vi er "King of the world"?
    Nei faen!!
    Joda, jeg er "ettnisk" norsk.
    Fy skam dere

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    De kan ha så mye penger de bare vil der nede, jeg ville ikke bodd i dette landet i en dag en gang… Greit for deg sikkert, som slapp å vandre rundt i telt i varmen, men denne forherligelsen av et av verdens verste land med tanke på menneskerettigheter, frihet osv. virker rimelig forenklet.
    Hva om du hadde forelsket deg i en kvinne der nede? Du hadde ikke hatt en sjanse i havet til å få henne, ikke om hun ville heller.

At de har mye penger og kan leve et liv i komplett luksus er jo ikke noe nytt, mener du at dette veier opp for den manglende friheten 50% av befolkningen der nede mangler? Klart det er hyggelige mennesker der som alle andre steder, men om du hadde fått prøve å leve som kvinne i dette landet en liten stund vil jeg nok tro at din syn på SA ikke hadde vært helt det samme.

Den friheten vi har her i landet er ikke jeg villig til å bytte bort mot verken luksus, bedre bil eller noe som kan kjøpes for penger, dette er ting man ikke på noen måte kan sette opp i mot hverandre, det finnes ting som ikke kan kjøpes for penger.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.698
    Komponenten skrev:
    Den friheten vi har her i landet er ikke jeg villig til å bytte bort mot verken luksus, bedre bil eller noe som kan kjøpes for penger, dette er ting man ikke på noen måte kan sette opp i mot hverandre, det finnes ting som ikke kan kjøpes for penger.
    Du har rett i dette, kjære.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Komponenten skrev:
    At de har mye penger og kan leve et liv i komplett luksus er jo ikke noe nytt, mener du at dette veier opp for den manglende friheten 50% av befolkningen der nede mangler?
    Jeg hadde nok akseptert et liv i komplet luksus selv om den resterende 50% av befolkningen manglet denne muligheten ja.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Gjestemedlem skrev:
    Komponenten skrev:
    At de har mye penger og kan leve et liv i komplett luksus er jo ikke noe nytt, mener du at dette veier opp for den manglende friheten 50% av befolkningen der nede mangler?
    Jeg hadde nok akseptert et liv i komplet luksus selv om den resterende 50% av befolkningen manglet denne muligheten ja.

Hva med om du hadde tilhørt den delen av befolkningen da?

Og nå var det ikke snakk om at 50% manglet mulighet for luksus, men for frihet, retten til å bestemme over seg selv, sin kropp og sin framtid, som er noe helt annet.

Du får reise ned der da, søke asyl eller noe. Konvertere og gifte deg med en derfra kanskje. Du blir sikkert lykkelig.

P

Parelius

Gjest
    De fleste mennesker foretrekker luksus fremfor frihet. Fulle velstandsvommer setter refleksjonsevnen i en komatøs tilstand. Marcuse snakket en gang om "kontroll uten undertrykkelse" ("Det endimensjonale menneske").

For "totalitarian" is not only a terroristic political coordination of society, but also a non-terroristic economical-technical coordination which operates through manipulation of needs by vested interests. It thus precludes the emergence of an effective opposition against the whole."

S

Slubbert

Gjest
    Parelius skrev:
    De fleste mennesker foretrekker luksus fremfor frihet. Fulle velstandsvommer setter refleksjonsevnen i en komatøs tilstand. Marcuse snakket en gang om "kontroll uten undertrykkelse" ("Det endimensjonale menneske").

For "totalitarian" is not only a terroristic political coordination of society, but also a non-terroristic economical-technical coordination which operates through manipulation of needs by vested interests. It thus precludes the emergence of an effective opposition against the whole."
    Det er velferdssamfunnet i et nøtteskall.

P

Parelius

Gjest
    OT:

Jeg ser at Oddgeir nå har gått fra å være "moderator" til "spissborger". Jeg håper ved gudene at han ikke har gått fra ironien også. Vi lever i uvisse tider…

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Parelius skrev:
    OT:

Jeg ser at Oddgeir nå har gått fra å være "moderator" til "spissborger". Jeg håper ved gudene at han ikke har gått fra ironien også. Vi lever i uvisse tider…
    ;D 8)

3

322_911

Gjest
    Parelius skrev:
    OT:

Synes nå det er en tittel som kan passe noen og enhver på dette forumet, men hvem er vel jeg til å dømme.

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
    Positivt utspill fra danmarks statsminister:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1821559.ece

"I sin grunnlovstale til det danske folk i dag, kom statsminister Anders Fogh Rasmussen med et overraskende angrep på den kristne høyresiden
    Han mener fundamentale kristne krefter bremser sunn fornuft og forhindrer at verden kan hjelpe det AIDS-trudede Afrika skikkelig.

– Blokkerer sunn fornuft
    – En meget sterk allianse mellom den katolske kirke, den fundamentalt kristne høyresiden i USA og de muslimske land motarbeider bruk av kondom og andre prevensjonsmiddel, og forkynner at seksuell avholdenhet er beste middel å forhindre HIV / AIDS, og forhindre graviditet, sier Rasmussen, ifølge Berlingske Tidende.

– Det er skremmende når fundamentalisk religiøsitet får lov å blokkere for sunn fornuft, rasjonell tenkning og vitenskapelig dokumentasjon, sier Rasmussen.

Den danske statsministeren forsvarte i sin tale også kvinners rett til å bære hijab.

– Det er voldsomt hvor mye folk kan hisse seg opp over at muslimske kvinner bærer hijab. La dem gjøre det. La det velkjente danske frisinnet sikre retten til å kle seg som man vil - også i det offentlige rom, sa han.

Kvinners rettigheter er nøkkelen
    Fogh Rasmussen er også kjent for sitt engasjement for Afrika. I sin tale i dag la stasministeren vekt på at Danmark skal være med å støtte afrikanske kvinners rettigheter, som han mener er nøkkelen for å trekke Afrika ut av endesløs fattigdom.

Ved å gi kvinner de sterkere rettigheter og samme muligheter som menn, vil Afrika kunne nå store sosiale og økonomiske fremskritt. Ved å støtte en kvinne, hjelper vi hele familien, sier Fogh Rasmussen."

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.734
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Affa skrev:
    Å, De nevner den gamle hedersmann Pol Pot. For venstresiden et lysende fyrtårn i humanisme.

Jeg kommer aldri til å glemme Pål Steigans kommentar til folkemordet i Cambodia: " Man kan ikke lage omelett uten å knuse egg ! " En meget elegant formulering, kan sikkert brukes om Stalin også.

Når det gjelder Hitler, Israel og USA ( Uten noen som helst sammenligning forøvrig ! ) kan vel ikke en slik formulering benyttes ! Kanskje de ikke er like glade i omelett som Hr. Steigan.
    Du kan ikke steke smultringer uten å varme oljen
    Eller lage kanapear utan å kaste skorpa (eller går det?)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    ernie70 skrev:
    Jeg var i Saudi Arabia på jobb i fjor juni. J..... varmt. Men til poenget.
    Konge familien der nede hadde i februar i fjor funnet ut at bensinen var for dyr, så de satte den ned ifra 1,8 kr LITEREN til 1,2 kr LITEREN. Ja vi snakker om NORSKE KRONER. De produserer idag ca 5 ganger så mye olje som Norge og er ca 6 ganger så mange mennesker. J..... stort land. Ca 7 og litt.
    Når de har jobbet i 20 år har de FULL pensjon. Det de fleste gjør er at de jobber i 20 år, pensjonerer seg, og tar seg en 50% jobb for å ha noe å gjøre. Det er, dersom jeg husker riktig, 1,5 % skatt på biler ifra Amerika. De kjører som noen GALLNINGER!! Hver eneste dag jeg var der, ca 15 dager, så vi en STYGG bil ulykke. Og da snakker vi om HELE familier.
    Måten de får fører kort på er at du tar med en kompis ned på politistasjonen, og så betaler du, tror jeg 250 = ca 200 NOK. Og det var ALT! De kjører som om det er ABSOLUTT siste gang de skal kjøre. Jeg skal mest sannsynlig tilbake igjen i hele juli. Jeg kommer ikke til å kjøre en meter selv.
    Det litt morsomme / latterlig er jo at det er faktisk flest damer som kjøper bil i Saudi. De har ikke lov å kjøre bil selv, så det de gjør er at sjåføren deres kjører de over til Bharain og så kan de kjøre selv når de har tatt lappen.
    De har ett fantastisk helse vesen der nede. Dere skulle ha sett de fantastisk nymoderendes sykehusene de har!
    ALLE har rett på GRATIS skolegang og HELSEVESEN.
    De har verdens BILLIGSTE STRØM. men, ok vann er dyrt. Men vi hadde med oss en ifra Sudan som hadde budd i Norge i ca 20 år, gift med en norsk kvinne som hadde konvertert. Han leigde en leiglihet på 250 kvm for ca 2500 nok i måneden pluss strøm!! Strømmen var "dyr" om sommeren. Han brukte ca 300 kr i måneden!!
    De har FANTASTIKE veger i Saudi. OK, det er jo bare å "rulle" asfalten ut så har du en rett strekning i ørkenen.
    Jeg likte meg KANON godt i Saudi. OK, vi slapp ikke inn på hotellet uten å ha kjørt igjennom en mititær sperring med lysing av bilen både her og der. ALL bagasje som skulle inn på hotellet måtte gjennom lyses. Vi fikk ikke ta bilder inne på hotellet eller ut av hotellet. Men FANTASTISKE mennesker. Imøtekommende, nyskjerrige og utrolig høfflige og varme mennesker. Og MATEN! Nå er jo jeg VELDIG glad i mat, feit som jeg er, men dette kan de!!
    Har vært litt i Dubai, Ohman og Bharain og har samme oppfattelse! Helt utrolig hyggelig mennesker som er veldig imøtekommende og interessert i hvem du er og hvor du komme ifra og hvilken kultur du tilhører.
    I Norge har vi en av verdens eldste bilparker. Noen av verdens dårligste veier, ett av europas dårligst skolevesen, ett av europas eldste utbyggde helse vesen,høyeste skatter og vi tror att vi er "King of the world"?
    Nei faen!!
    Joda, jeg er "ettnisk" norsk.
    Fy skam dere
    -du var ikke på byen i Ryad en lørdagskveld og sjekket damer, tilfeldigvis, mens du var der nede? ;D

Mvh.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    omholt skrev:
    Komponenten skrev:
    Hvorfor Iran IKKE bør få atomvåpen:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1829049.ece

Gal, gal mann... :eek:
    Verden kan ikke sitte å se på at Iran utvikler atomvåpen. Nå bør det være slutt på forhandlinger snart og man må begynne å handle. Regner med USA og Israel tar affære.
    Ja,jeg tror det er lurt å prøve å stoppe den fyren der.Føler meg ikke helt trygg på hva han kan finne på.
    USA får laste opp med "homobomber" ,så blir det sikkert liv i der nede .......

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.698
    Denne tråden er genial. Jeg slipper å lete i avisene etter hva djevelskap muslimene har stelt istand det siste døgnet, det er bare å kikke innom her.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Pink_Panther skrev:
    Denne tråden er genial. Jeg slipper å lete i avisene etter hva djevelskap muslimene har stelt istand det siste døgnet, det er bare å kikke innom her.
    Det er bra du setter pris på det. Alltid kjekt å følge med vet du. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Vær bare observant på at mange muslimer har tatt seg nær av ting som står i denne tråden. Den er offentlig tilgjengelig.

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    Vær bare observant på at jeg tar meg nær av det meste som kommer ut fra tastaturet til Gjestemedlem i denne tråden.

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Christian resolution to find the world ugly and bad has made the world ugly and bad.
    -Friedrich Nietzsche

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    bjornh skrev:
    Vær bare observant på at mange muslimer har tatt seg nær av ting som står i denne tråden. Den er offentlig tilgjengelig.
    Jasså. Og akkurat HVA er det de tar seg så nær av?
    Er det ytringsfriheten de sliter med nå igjen? Er det det faktum at religionen deres forårsaker så mange grusomheter? Er det det faktum at det finnes mange mennesker som reagerer med sjokk, sorg, avsky og forferdelse på disse grusomhetene, og ønsker å formidle sannheten, fremfor å fornekte den? Hva i alle dager er poenget ditt, skal man slutte å fokusere på dette, fordi noen føler seg såret av sannheten?

Skal man ta hensyn til at noen blir såret over å høre om dette, eller skal man kanskje spørre dem om de føler seg like såret på vegne av de mennesker som lider i islams navn?
    Jeg tar meg også svært nær av ting som kommer frem i denne tråden. Det gjør meg trist, sint, forbannet, irritert, opprørt, såret og fortvilet av dette skjer, så mange steder, så ofte, og med så mange uskyldige mennesker involvert, for å tekkes en gud som fremstår som grusom om dette er hans ønsker. Hvem tar hensyn til meg og alle andre som måtte føle det på denne måten?

Hva kan grunnen være til at denne tråden er blitt så lang? Tror du at tråden ” Ja så var det disse Buddhistene” ville kunne oppnå samme lengde og innhold?
    Er det usaklig drittslenging som dominerer, eller er det linker til faktiske hendelser og diskusjoner omkring disse?

Hva med amerikanerne, hva tror du de føler når de leser tråder her inne?
    Hva med Frp’ere, SV’ere, israelere, kristne, kvinner, menn, nazister, pedofile, mordere osv. skal man ta hensyn til hva all verdens grupper måtte føle, eller skal vi, atter en gang, ta spesialhensyn til muslimene?

Dette provoserer meg. Vil jeg kritisere noen for grusomme overgrep, galskap, diskriminering, krenking, what ever, så nekter jeg å ta hensyn at krenkere blir såret for oppmerksomheten. Det eneste muslimer har grunn til å bli såret over her er all lidelsen denne galskapen forårsaker, og om de blir mer såret over kritikken, enn det som faktisk foregår, er det jammen på tide å gå litt i seg selv.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.720
    Torget vurderinger
    0
    Litt på kanten av topic.

Hva i huleste skal palestinerne gjøre når de har utryddet jødene ? Man får jo en liten pekepinn når man ser hva som skjer i de Palestinske områdene nå for tiden. Hvis alle Israelere reiste på lang ferie 3-5 måneder ville vel hele "det palestinske problemet" være "løst" fordi de hadde drept hverandre i mangel på israelere ! ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    bjornh skrev:
    Skulle dette være en spøk? Eller er det moderatorrollen du prøver å bekle?
    I begge tilfelle falt det på stengrunn. ;)

S

Slubbert

Gjest
    bjornh skrev:
    Hva så? Det er mye her som kristne, ateister, agnostikere, hinduer og satanister kan ta seg nær av også, dersom de går inn for det. Det finnes faktisk ingen grenser for hva jeg kan ta meg nær av, bare jeg bestemmer meg for det. Hvis man skal slå ned på ytringer fordi noen tar seg nær av det, er det bare å bestemme seg for at "dette tar jeg meg nær av", og legge enhver debatt død med det.

Men det er klart, det ville vært litt kjipt om man hisset på seg sånne:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141092

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Hva er vitsen med å kommentere dette ? Tror dere at integrering er en smertefri prosess. Hva gjorde nordmenn med samene og sigøynerene?

I 2006 drepte israelske styrker 660 palestinere, blandt dem 141 barn. I samme periode drepte palestinere 17 sivile israelere og 6 soldater. Hvorfor kalles da palestinerene terrorister og ikke israelerene?

Slutt med denne lavpannede hetsen!

JE

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    52
    Foralldel ikke si/skriv noe negativt om "disse" fredselskende Muslimtypene. Hørte akkurat at mannlige muslimer er overrepresentert på volds toppen . Hva skjer ? jo det skal forklares i hue og ræva om hvorfor. De får innfinne seg med at det er ikke måten å drive på her i landet. hvorfor forstår de aller fleste norske dette tro og ikke "gutter" med islams bakgrunn. Norske jenter er overrepresentert. Dette gjelder vold.Og var/er mest utbredt i byene.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    bjornh skrev:
    Skulle dette være en spøk? Eller er det moderatorrollen du prøver å bekle?
    I begge tilfelle falt det på stengrunn. ;)
    Det er en formaning om å argumentere saklig, unngå hets/rasisme. Det er uansett vanskelig å ikke støte noen i en slik diskusjon, og derfor kan det være en god idé å reflektere litt over måten meninger uttrykkes.

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Hva er vitsen med å kommentere dette? Slutt med denne lavpannede hetsen!
    Hvilken kommentar(er) sikter du egentlig mer spesifikt til? At du frykter for din status som kongen over lavpannet hets kan jeg forståvidt forstå, men jeg ser ikke hvor den utfordres her.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Les det moderator har skrevet du Løkken/Stipilo/Slubbert. På tide å lære?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn