Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Ideen kom av at jeg ikke kan huske at du har skrevet noe kritisk om USA, noen gang. Du forsvarer USA i tykt og tynt virker det som. Tar jeg feil?
    Jeg har så langt ikke følt behov for å kritisere USA, for det er det så mange andre som ser som sin store oppgave her inne,så den delen tror jeg er rimelig godt ivaretatt. Men jeg ser ikke helt hvorfor dette ble tema, jeg skrev om vesten, og det er da langt mer enn USA.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Jeg har så langt ikke følt behov for å kritisere USA, for det er det så mange andre som ser som sin store oppgave her inne,så den delen tror jeg er rimelig godt ivaretatt. Men jeg ser ikke helt hvorfor dette ble tema, jeg skrev om vesten, og det er da langt mer enn USA.

    Fra sidelinjen....

    ...Komponenten, ta nå litt hensyn til Karl´s sensitive sider, USA er en av de, mannen behøver litt omsorg i denne sammenhengen, la oss være litt overbærende her ;) ...

    mvh
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Usaklighet på høyt nivå..?

    Hva i alle dager mener du med dette?
    Link til:

    "To av tre anmeldte er innvandrere"

    kommentar:

    "å dette tar vi inn i landet "

    Min link til andre som ikke liker at vi tar innvandrere til landet:

    http://www.vigrid.net/

    Jeg tror nok det er mange artikler der som ville blitt tatt godt imot i denne tråden.

    Les selv ...

    Har jeg fornærmet noen ?

    NP ;D
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Svineriet brer om seg.

    Iraner som ble kristen i Norge, ble arrestert av politiet i Iran og dømt til døden.
    Som dere vet er det dødsstraff for å forlate islam. Aftenposten
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Galskapen vil tydeligvis ingen ende ta. Dette demonstrerer naturligvis at Iran sivilisajonsmessig fortsatt er i den sorte middelalder.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Det er underlig hvordan muslimene stadig får lov til å påta seg offerrollen. Enkelte vil ha det til at muslimene er nåtidens jøder. Mer feil kan man neppe ta. Islamistene passer vel bedre inn i rollen som nåtidens nasister.
    De to ideologiene har faktisk mange fellestrekk.
    -Er du ikke med oss så dreper vi deg. Vender en muslim seg bort i fra islam skal han/hun dø. Det fantes nok mange vanlige og greie mennesker også blant nasistene, mennesker som innså at her er det bare å late som, og å henge med, for nå er det de som har makten, så her må man vite hvem man skal holde seg inne med.
    -Det finnes et herrefolk som er bedre enn andre. For nasistene var det den ariske rase, for islamistene er det muslimske menn som er over alle andre.
    -Jødene har skylden i alt som er ille, på en eller annen måte.
    -En muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en ikke-muslim, de er muslimske menns eiendel og skal ikke besudles av andre ”laverestående” individer.
    -Med krig og vold skal man erobre land og tvinge sin ideologi på andre.
    -Menneskerettigheter eksisterer ikke, menneskeverd er gradert etter rase/kjønn/religion/opphav.
    -Profeten/føreren er ufeilbarlig, man stiller ikke spørsmål ved noe han har sagt, man skal ikke tenke selv, ikke stille spørsmål, ikke protestere.
    Islam skjuler seg bak at den er en religion, det gjør den så mye vanskeligere å kritisere. Men om man går inn på hva som ligger bak av ideologi så er den minst like skremmende som nasismen. Og vårt sårbare og åpne demokrati er sjanseløse mot det vi står overfor.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    :-X :-X :-X :-X :-X

    Ja, du har helt rett, dette er ting man ikke skal snakke høyt om. Man skal vel heller ikke snakke høyt om den virkelige rasismen vi ser i Norge i dag. Den statlige rasismen som viser omverden at heller ikke vi verdsetter de muslimske jentene sitt menneskeverd på lik linje med vår egen. Da Natasha ble holdt i skjul i flere år var det en stor sensasjon da hun endelig ble oppdaget. Vi har mange lignende tilfeller her i Norge og, unge jenter, så unge som 12 år, smugles inn i landet holdes fanget hos sine "ektemenn" mens de ofte utsettes for sterk mishandling og seksuelle overgrep. Dette VET vi, men jentene er brune, de er ikke etnisk norske, så derfor er ikke dette noe man lager noe stort nummer ut av. Er det ikke like ille for en jente å bli utsatt for slikt om hun er brun og kommer fra et annet land? Mange tror tydeligvis ikke det, de unnskylder det med at det er deres "kultur". Vrøvl, pisspreik og total ansvarsfraskrivelse, dette er rasisme i sin reineste form. Den skjer her i vårt land, vi vet om det, men hvorfor fortsetter det å skje? Våger vi ikke å ta fatt i problemet fordi vi dermed krenker noen? Går det an å unnskylde dette? Går det an å ha slike holdninger og komme unna med det? Svaret er JA. For vi har respekt for de respektløse. Og vi er redd. Vi er redd for å krenke islam, for vi har sett hva som da skjer. Så da tier vi, det er det beste, da er vi trygge, så lenge det varer...
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Det er underlig hvordan muslimene stadig får lov til å påta seg offerrollen. Enkelte vil ha det til at muslimene er nåtidens jøder. Mer feil kan man neppe ta. Islamistene passer vel bedre inn i rollen som nåtidens nasister.
    det var vel ikke for ingenting at gjestene på Ahmadinejad sin konferanse for å diskutere hvorvidt holocaust faktisk fant sted var ku klux klan og ny-nazister.
    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1565144.ece
    De to ideologiene har faktisk mange fellestrekk.
    -Er du ikke med oss så dreper vi deg. Vender en muslim seg bort i fra islam skal han/hun dø. Det fantes nok mange vanlige og greie mennesker også blant nasistene, mennesker som innså at her er det bare å late som, og å henge med, for nå er det de som har makten, så her må man vite hvem man skal holde seg inne med.
    -Det finnes et herrefolk som er bedre enn andre. For nasistene var det den ariske rase, for islamistene er det  muslimske menn som er over alle andre.
    -Jødene har skylden i alt som er ille, på en eller annen måte.
    -En muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en ikke-muslim, de er muslimske menns eiendel og skal ikke besudles av andre ”laverestående” individer.
    -Med krig og vold skal man erobre land og tvinge sin ideologi på andre.
    -Menneskerettigheter eksisterer ikke, menneskeverd er gradert etter rase/kjønn/religion/opphav.
    -Profeten/føreren er ufeilbarlig, man stiller ikke spørsmål ved noe han har sagt, man skal ikke tenke selv, ikke stille spørsmål, ikke protestere.
    Islam skjuler seg bak at den er en religion, det gjør den så mye vanskeligere å kritisere. Men om man går inn på hva som ligger bak av ideologi så er den minst like skremmende som nasismen. Og vårt sårbare og åpne demokrati er sjanseløse mot det vi står overfor.
    jeg mener at du er både historieløs og ensidig i dine betraktninger. Hitler styrte et ondt regime som utgav seg for å være kristent og som sanket mye støtte i konservative religiøse kretser.

    Stalin, Mao, og Pol Pot var ateister som meg.

    Alle disse har regjert i nyere tid og det er vanskelig å se at kristen eller ateistisk kultur har endret seg voldsomt på noen ti-år at det underbygger argumentet "kristendom/vestlig tankegang var fæl før, men vi har utviklet oss".

    Det er trist at det skal skje så mye fandenskap i enkelte deler av verden. Det er trist at så mange muslimer lider under korrupte, ondskapsfulle ledere. Noen av disse har fått makten med folkets velsignelse, andre med tvang.

    Når alt kommer til alt så må vi uansett selv ta konsekvensen av den situasjonen vi havner i. Hvorvidt det er en selv eller andre som har skylda er mindre interessant når livet går til grunne. Derfor overrasker det da meg også at enkelte ikke ønsker eller evner å gjøre det beste ut av en situasjon som kanskje ser ganske håpløs ut.

    Jeg mener slett ikke at vårt demokrati er sårbart ovenfor dette. Har noen en kurve over utbredelsen av demokrati siden slutten av 1800-tallet? Jeg ser for meg at den peker i en retning, og grunnen er enkel, demokrati greier tydeligvis å skape mer velstand, sikkerhet og fornøydhet enn alternativene. Strømmen av av arbeidssomme og ivrige (og lyssky) sjeler renner inn i vestlige land fordi det byr på et bedre liv. Hvor mange vest-europeere emigrerte inn i øst-europa under den kalde krigen?

    Så lenge folket er fornøyd så ser jeg ikke for meg noen plutselig endring i samfunns-strukturen. Slike endringer har en tendens til å skje når en stor undertrykt klasse gjør opprør, ikke når man har en stor og sedat middelklasse somhar mye å tape.

    Selvsagt vil samfunnet endre seg over tid, det skulle bare mangle. Muligens vil vi få en hard strid om respekt for minoriteters og majoriteters symboler og individuelle friheter.

    Det er noe med at hver reaksjon har en mot-reaksjon. Jeg tror at mordet på theo van gogh virket mot sin hensikt. Om noe gav det meg en fandenivolsk motivasjon til å se filmen. Hvis noen var så provosert av innholdet at de ville drepe skaperen for å fortie ham, så er det jammen et budskap viktig nok til at jeg vil se den.

    -k
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Historieløst? Tja… ser ikke helt det. Tenkte også på Stalin, Mao, Pol Pot og lignende.. jo da det finnes nok av andre grusomme personer som har undertrykket og drept opp gjennom tidene, helt klart. Men jeg ser flest fellestrekk med nasismen. Også når det gjelder det at vi ikke vil se det som er i ferd med å skje. Vi nekter å tro det verste, vi tror det vil gå seg til. Men det er liten grunn til å tro det. Man har trodd at de som kommer til Europa vil tilpasse seg og integrere seg, men dette skjer i mye mindre grad enn forventet. Muslimer spesielt blander seg lite med den opprinnelige befolkningen. Det man ser i mange land i Europa nå er at det dannes samfunn i samfunnet, gettoer hvor egne regler gjelder og hvor politiet ikke våger å gripe inn. Dagens politikk med familiegjenforening er med på å sørge for at integreringen blir enda mer mislykket, fordi man henter seg ektefelle fra hjemlandet og stadig får inn nytt blod som skal tilpasse seg og vende seg til en helt annet kultur og livsstil enn de er vant til.
    Og da henger denne kulturen igjen, med de samme levereglene som de hadde i sitt opprinnelsesland som kan innebære alt fra omskjæring, tvangsekteskap, undertrykking og tildekking av kvinner, og et æresbegrep hinsides enhver fornuft som resultat.
    Og med islam følger sharia, og dens grusomme straffemetoder og leveregler. Og vi fikk se i fjor hva som skjer når man krenker islam. Reglene til islam skulle plutselig også gjelde for ikke-muslimer, hva var nå det for et påfunn? Hvordan kan regler for muslimer også gjelde oss? Og hvorfor skal vi som ikke er muslimer følge deres regler, og ha respekt for deres religion, når islamister skjøt i fillebiter flere tusen år gamle buddastatuer og viste med det total mangel på respekt for andre religioner? Vi har importert et herrefolk, det er bare å innse det, de vet det, og snart vet vi det og.
    Vi er så demokratiske at vi ikke makter å stoppe det om mange nok skulle ønske å heller leve etter udemokratiske regler. Det er problemet med demokratiet, islam og demokrati ser ikke ut til å være noen særlig god kombinasjon. Det er mange som ønsker å endre samfunnsstrukturen, ikke alle synes at vår måte å leve på er den beste, og får de sjansen kan de komme til å gjøre noe med det.

    Har du sett filmen til Theo van Gogh? Har noen satt den opp på en kino? Kommer noen til å våge det? NEPPE!. Jeg vil gjerne se den, har bare sett en dårlig versjon på nett, skulle gjerne sett en bedre om det er noen som har en link. Jeg har bare denne:

    http://video.google.com/videoplay?docid=846339861805446088&q=Ayaan+Hirsi+Ali&hl=en

    Jeg har lest manuskriptet da, det er tankevekkende, hvordan kvinner uansett om de følger påbud som de tror Allah gir dem heller ikke da har beskyttelse, og utsettes for overgrep til tross for full tildekking, vold, til tross for "god" oppførsel, osv. Burde vært vist på TV, man må kunne spørre seg hvorfor ikke det blir gjort, vi er i hendene på islamister, det er svaret, vi er redde.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    vi er i hendene på islamister, det er svaret, vi er redde.
    Hvor i landet bor du? Grunnen til at jeg spør er at de jeg kjenner som er mest redd for muslimer er de som kun ser dem på tv og i media.

    Selv bor jeg et sted hvor jeg møter og hilser på muslimer på butikken, på den lokale kebab-sjappa og der hvor jeg klipper håret mitt.

    Noen er pratsomme og kontaktsøkende, andre er sjenerte, og noen ser litt skumle ut. Akkurat som nordmenn flest altså. Jeg har aldri blitt truet eller opplevd noe ubehagelig med noen av disse.

    De eneste gangene jeg har kommet i klammeri med folk har det vært på byen etter at jeg har vært litt for tøff i trynet - og da med blonde, ariske berusede Nordmenn...

    Selvsagt finnes det mørke krefter som gjerne hadde sett at norge hadde sharia-lover, på samme måte som krefter i de brune miljøene jobber for sine skumle hensikter etc. Selvsagt skal vi markere avstand til svineriet. Men jeg ser tross alt lysere på ting enn deg.

    Spesielt nå når arbeidsmarkedet er hett og det er mulig å komme inn med annerledes navn, og mange spesielt jenter fra innvandrermiljøene får seg en god utdanning så tror jeg at vi kan eksistere sammen uten noen utslettelses-krig.

    Men jeg føler ikke noe behov for å ta inn flere krekaer.

    -k
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Jeg vet ikke hvor du bor Knut, men du bor ikke i Oslo, det ser jeg av det du skriver. Det er litt Torbjørn Egner i det syns jeg.
    I alle europeiske storbyer, der i blant Malmø, Stockholm, København, Århus, Odense og Oslo  er det store musliske enklaver, et samfunn i samfunnet.
    Dette er et faktum, og ikke et tema for synsing.

    Alle møter vi hyggelige, smilende muslimer på vår vei, hver hver dag. I grønsakbutikken, på trikken, i taxien, på jobben, osv. Det er ikke det som er saken.
    Man snakker om den overliggende kulturelle voldtekten av vår nordeuropeiske, naive, åpne og ærlige samfunn.
    Alle samfunn er i forandring, også vårt, og det er en bra ting. Men ingen samfunn har godt av å endre totalt karakter på så kort tid som europa er i dag.

    Alt dette skjer på grunn av vår misforståtte overdrevne respekt for en idiologi som utgir seg for å være en religion.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Jeg vet ikke hvor du bor Knut, men du bor ikke i Oslo, det ser jeg av det du skriver. Det er litt Torbjørn Egner i det syns jeg.
    Jeg bor nok i Oslo ja. Gjør det meg til et mer eller mindre troverdig sannhetsvitne?

    Hvis jeg sier at jeg trives bedre i Oslo øst enn når jeg bodde på Osle vest fordi folk virker mer sosiale og tilnærmelige her?

    Hvis jeg sier at jeg jevnlig går forbi en moske uten at det plager meg nevneverdig eller at jeg ser norsk kultur-arv svinne hen av den grunn?

    Det er mange redde mennesker her inne på forumet. Hvis jeg sier at jeg tør å gå hvor som helst i Oslo når som helst på døgnet, gjør det meg dum eller virker det som en motvekt mot forsidene i vg hvor de fleste nordmenn henter sine inntrykk av verden?

    Går du opp tollbugata som enslig mann en kveld så får du fryktelig mange tilbud fra horene - stortsett afrikanske. Selvsagt er dette plagsomt. Men truende?

    Jeg kunne sikkert ha provosert muslimer til å løpe etter meg og prøve å banke meg ved å si de rette ukvemsordene. Men for å være helt ærlig så hadde jeg heller gjort det enn å synge "heia brann" i en pub fullsatt av den verste rosenborg-pøbelen.
    Alt dette skjer på grunn av vår misforståtte overdrevne respekt for en idiologi som utgir seg for å være en religion.
    Jeg gjør mitt beste for å respektere folk en og en, på basis av deres handlinger, ikke hvilket symbol de henger rundt halsen. Men jeg innrømmer at det er vanskelig, og at jeg må ta meg selv i nakken når jeg snakker med fundamentalistiske kristne (såvel som muslimer),  fremmedfiendtlige, FrP-ere, kommunister og andre som avogtil har holdninger jeg ikke forstår lar seg kombinere med evnen til kritisk tenkning.

    Det er vel et prosjekt man må jobbe med seg selv på, og den beste kuren er å møte mange mennesker fra forskjellige bakgrunner og konstatere at det finnes ok folk fra gruppe x også.

    Siden jeg når har nevnt brannfakkelen "FrP" så regner jeg med at jeg blir behørlig rakket ned på av den faste gjengen her inne. Merk at jeg sa at jeg hadde et problem med å møte slike med den respekten jegprøver å møte alle med. Kjenn så på dere selv hvordan det er å bli stigmatisert som gruppe i stedetfor individuelt, og prøv å overføre det på debatten om muslimer.

    Det at enkelte topper i FrP har vært assosiert med ny-nazister, kan det overføres på hele gruppen av velgere noe mer enn Hassan neda gata somlager god kebab og er muslim kan assosieres med Bin Laden?

    -k
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Må si meg veldig enig i dine betrakninger knutinh. Bor selv på 12. året på Grønland (og før det Grünerløkka mens det ennå var "slum") Det er veldig befriende og bo i et område med et så stort mangfold. Bydelen syder og lever på en helt annen måte, og takhøyden for annerledeshet føles betraktelig mye høyere her enn andre steder. De gangene jeg har stått ovenfor ubehageligheter i Oslo, har de som har vært involvert, enten vært etnisk norske drosjesjåfører eller dritings nordmenn på byen. Selvsagt finnes det dritt blant muslimer også, men hvorfor skal de være gjeldende i forhold til den store majoriteten som prøver å føre et normalt liv, akkurat som deg og meg??
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Vi snakker nok fordi hverandre gutter.
    Jeg har ingen problemer med den enkelte muslim, og jeg kjenner en god del av dem. Og jeg er godt kjent på Grønland. Flott bydel med stor variasjon og mange hyggelige mennesker over alt. Men det er ikke det som er saken her.
    Det jeg har problemer med er altså at Norge etterhvert vil få et så stort innslag av uintegrerte muslimer at det går på samfunnsstrukturen løs.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Hvor i landet bor du? Grunnen til at jeg spør er at de jeg kjenner som er mest redd for muslimer er de som kun ser dem på tv og i media.

    Selv bor jeg et sted hvor jeg møter og hilser på muslimer på butikken, på den lokale kebab-sjappa og der hvor jeg klipper håret mitt.

    Noen er pratsomme og kontaktsøkende, andre er sjenerte, og noen ser litt skumle ut. Akkurat som nordmenn flest altså. Jeg har aldri blitt truet eller opplevd noe ubehagelig med noen av disse.

    De eneste gangene jeg har kommet i klammeri med folk har det vært på byen etter at jeg har vært litt for tøff i trynet - og da med blonde, ariske berusede Nordmenn...

    Selvsagt finnes det mørke krefter som gjerne hadde sett at norge hadde sharia-lover, på samme måte som krefter i de brune miljøene jobber for sine skumle hensikter etc. Selvsagt skal vi markere avstand til svineriet. Men jeg ser tross alt lysere på ting enn deg.

    Spesielt nå når arbeidsmarkedet er hett og det er mulig å komme inn med annerledes navn, og mange spesielt jenter fra innvandrermiljøene får seg en god utdanning så tror jeg at vi kan eksistere sammen uten noen utslettelses-krig.

    Men jeg føler ikke noe behov for å ta inn flere krekaer.

    -k
    Jeg traff flere muslimer seinest i dag, jeg kjøper jevnlig pizza fra en lokal pizzasjappe med muslimske innehavere, jeg er ikke en person som har problemer med å omgåes noen basert på gruppe, men allikevel kan man blir skremt av den ideologien som ligger bak. Det er ikke enkeltpersonene som er problemet, det er den makt en stor gruppe kan få.
    Jeg hadde helt klart ikke turt å gått hvor som helst i Oslo når som helst på døgnet, det er vel heller ikke anbefalt, det anbefales derimot å ta drosje om du skal alene hjem på kvelden/natten, og i den siste tiden har det vært ikke reint få voldtekter i byen, folk blir overfalt i det de er i ferd med å låse seg inn i sitt eget hjem. Mulig du føler deg trygg knutih, men jeg tror neppe at flertallet av Oslos kvinner vil si det samme.
    Om jeg bare hadde sett meg rundt i mitt eget miljø så hadde ikke jeg heller vært skremt av islam og dens påvirkning, det bor ikke så mange muslimer her hvor jeg bor nei. Men jeg har lest andres beskrivelser av hvordan det er der de bor, både i Oslo og i andre Europeiske land, og i muslimske land for så vidt, og mye av det jeg har lest er mildt sagt skremmende.
    At de som bare ser muslimer på TV er de som finner dem mest skremmende tror jeg ikke, så vidt jeg husker å ha lest var det mest negative holdninger her til lands blant de som bor i Oslo.
    Det finnes mørke krefter ja, og de mørke kreftene blir stadig sterkere. Det man ser fra England er at det er den yngre generasjon som er den mest konservative, de støtter i større grad enn sine foreldre dødsstraff for frafall fra islam, de ønsker i større grad sharialovgiving osv. Det går altså feil vei med integreringen, kvinner må i større grad enn før dekke seg til osv. Og det blir et sterkere press på de som er integrert og har tilpasset seg samfunnet om å dekke seg til om de ønsker det eller ei.
    Du som føler deg så trygg når du vandrer rundt i Oslo, hadde du turt å vandre rundt leiende på en muslimsk jente? Tror kanskje du hadde fått et litt annet syn på saker og ting da.
    Når jeg mener at vi er i hendene på islamister så mener jeg det at vi ikke står fritt lenger til å si og vise det vi måtte ønske. Muhammed-tegningene er jo en ting. Som nevnt, hvor ble det av “ Submission? Hvorfor er ikke den blitt vist i Norge? Handlingen er ikke krenkende, den er ganske uskyldig og peker på viktige ting. Det som gjorde filmen så utålbar var det at de hadde skrevet koranvers på nakne kvinnekropper. Koranvers på urene kvinner, det var det at de var kvinner som satte sinnene i kok, det viser jo bare igjen hvordan de ser på kvinner.
    Aldri i livet om nrk noensinne kommer til å sende den filmen, og grunnen er at vi er i hendene på islamister.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Jeg traff flere muslimer seinest i dag, jeg kjøper jevnlig pizza fra en lokal pizzasjappe med muslimske innehavere, jeg er ikke en person som har problemer med å omgåes noen basert på gruppe, men allikevel kan man blir skremt av den ideologien som ligger bak. Det er ikke enkeltpersonene som er problemet, det er den makt en stor gruppe kan få.
    Jeg hadde helt klart ikke turt å gått hvor som helst i Oslo når som helst på døgnet, det er vel heller ikke anbefalt, det anbefales derimot å ta drosje om du skal alene hjem på kvelden/natten, og i den siste tiden har det vært ikke reint få voldtekter i byen, folk blir overfalt i det de er i ferd med å låse seg inn i sitt eget hjem. Mulig du føler deg trygg knutih, men jeg tror neppe at flertallet av Oslos kvinner vil si det samme.
    Jeg innser at situasjonen er annerledes for kvinner enn for menn. Jeg utfordrer deg dog til å vise til tallmateriale som viser at disse voldtektsmennene er muslimer i større grad enn andre religioner/nasjonaliteter.

    Jeg hadde kanskje sett annerledes på ting om jeg hadde barn. Oslo er generelt ikke det miljøet jeg ville ha fostret opp barn i, hverken mhp sosialt miljø eller luft.
    Du som føler deg så trygg når du vandrer rundt i Oslo, hadde du turt å vandre rundt leiende på en muslimsk jente? Tror kanskje du hadde fått et litt annet syn på saker og ting da.
    Ja, det jeg hadde vært mest skeptisk for da er represalier fra samboer som neppe hadde syntes at dette var en bra ting.

    Hvis vi snakker om mer enn å leie på så hadde jeg nok tenkt meg om to ganger dersom jeg visste at jenta hadde 15 hissige fettere, der har du helt rett i et det er kulturforskjeller. Men vi skal ikke lengre enn til Italia, Hellas og Spania før familien kan kreve ganske så stor makt over døtrenes valg av menn i enklete kretser.

    Jeg tror at man kan finne lignende fenomen på sør-vestlandet og langt nord i Norge...
    Når jeg mener at vi er i hendene på islamister så mener jeg det at vi ikke står fritt lenger til å si og vise det vi måtte ønske.
    Har du ting på hjertet som du ikke tør å si her inne? Jeg er litt redd for å si min mening om hifi-kabler fordi det blir så sabla mye bråk, ellers føler jeg at takhøyden er ganske stor...

    -k
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    SSB er full av slik statistikk.
    Se for eksempel denne: http://www.ssb.no/emner/03/05/notat_200633/notat_200633.pdf
    Se fra side 10 og utover.

    Eller denne:
    http://www.ssb.no/vis/samfunnsspeilet/utg/200604/15/art-2006-10-10-01.html

    Sammenlignet med resten av befolkningen er ikke-vestlige innvandrere overrepresentert blant personer siktet for forbrytelser. Levekårsproblemer forekommer også noe hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere. Bosted, integrasjon i skole og arbeidsliv, sosial bakgrunn og økonomisk situasjon er forhold som henger sammen med registrert kriminalitet både for personer med og uten innvandrerbakgrunn. Overrepresentasjonen blir derfor redusert når vi kontrollerer for disse kjennetegnene.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Jeg merker meg følgende:
    "Når de andre forklaringsvariablene blir inkludert i regresjonsanalysen, minker imidlertid betydningen av ikke-vestlig innvandrerbakgrunn. Reduksjonen innebærer at det aller meste av ikke-vestlige innvandreres overrepresentasjon blant siktede, kan forklares ut fra ulik fordeling langs de andre forklaringsvariablene. «Alt annet likt» er ikke-vestlige innvandrere fremdeles overrepresentert, men i mye mindre grad. Det meste kan altså forklares ut fra noen enkle variabler om sosiale forhold, men det gjenstår fremdeles en forskjell som ikke lar seg forklare på denne måten. Denne konklusjonen stemmer også godt overens med hva vi finner i andre studier fra våre naboland Danmark og Sverige (Statistiske Efterretninger 2004, Martens og Holmberg 2005).

    Selv om betydningen av innvandrerbakgrunn fremdeles er signifikant etter kontroll for en rekke sosiale forhold, har andre kjennetegn langt større betydning. En av de kjennetegnene som har størst effekt, er mottak av sosialhjelp"

    Ellers så er statistikken jeg har sett basert på den brøkdelen av voldtekter somblir anmeldt og hvor gjerningsmannen identifiseres. Dette er en forsvinnende liten del av det totale bildet, og matematisk anlagte folk som oddgeir må da innse at muligheten for at anmeldte/oppklarte voldtekter representerer et farget utvalg av det totale antall voldteker er overveiende. Fargingen er i ukjent retning - det kan også tenkes at et stor andel av de ikke rapporterte / ikke oppklarte voldtektene begås av muslimer eller kristne meninghetsledere eller unge velfungerende menn i 20-årene, jeg har ikke sett noe konklusivt på det.

    -k
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. Jeg innser at situasjonen er annerledes for kvinner enn for menn. Jeg utfordrer deg dog til å vise til tallmateriale som viser at disse voldtektsmennene er muslimer i større grad enn andre religioner/nasjonaliteter.

    2. Jeg hadde kanskje sett annerledes på ting om jeg hadde barn. Oslo er generelt ikke det miljøet jeg ville ha fostret opp barn i, hverken mhp sosialt miljø eller luft.
    Ja, det jeg hadde vært mest skeptisk for da er represalier fra samboer som neppe hadde syntes at dette var en bra ting.

    3. Hvis vi snakker om mer enn å leie på så hadde jeg nok tenkt meg om to ganger dersom jeg visste at jenta hadde 15 hissige fettere, der har du helt rett i et det er kulturforskjeller. Men vi skal ikke lengre enn til Italia, Hellas og Spania før familien kan kreve ganske så stor makt over døtrenes valg av menn i enklete kretser.

    4. Jeg tror at man kan finne lignende fenomen på sør-vestlandet og langt nord i Norge...

    5.Har du ting på hjertet som du ikke tør å si her inne? Jeg er litt redd for å si min mening om hifi-kabler fordi det blir så sabla mye bråk, ellers føler jeg at takhøyden er ganske stor...

    -k
    1. Eigentleg kunne det vore interessert å sjå i kva grad voldtektsforbrytarar generelt sett er religiøse.

    2. Trur uansett at slike område med svært stor tilflytting inneheld mindre normer enn meir status quo-demografiske omårde. Terskelen for å begå noko kriminelt eller generelt kritikkverdig er mindre når du bur langt borte frå familie og kan drukne deg i anonymitet. Du vert mindre kontroversiell av å bu ruralt. Sjølv om handlingsrommet når det gjeld originalitet er vel så stort som i urbane område...
    Utan at eg er opphengt i det, bur det svært få med alternativ eller "avvikande" livsstil her eg held til - men eg veit om fleire som har flytta til Oslo eller tilsvarande. Miljøet her følest kanskje som ei tvangstrøye? Men kjensla av at det er trygt for ungane er iallfall langt betre enn då vi budde urbant.

    3. Vil nok komme til å gje råd til jentene, eg også, når dei kjem heim med kjærast....elles er det stor utvikling i retning sjølvstendige val av sambuar i Spania og Portugal. Paven står heller ikkje fullt så sterkt som han gjorde innan ekteskapsrådgjeving.

    4. Eit spørsmål om kor sterke normene i familien er samanlikna med alternative nettverk i vennegjengar. Eg har også fått mistanke om at langtidsperspektivet har vorte innsnevra når det gjeld kor lenge ein satsar på å vere saman. Det inntrykket får ein iallfall når vi ser skilsmissefrekvensen for tida.

    5. Verbal (dvs. skriftleg) krangling på sentralen kan vere riktig så usmakleg og småleg, men er trass alt noko heilt anna enn fysisk vald.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Jeg merker meg følgende:
    "Når de andre forklaringsvariablene blir inkludert i regresjonsanalysen, minker imidlertid betydningen av ikke-vestlig innvandrerbakgrunn. Reduksjonen innebærer at det aller meste av ikke-vestlige innvandreres overrepresentasjon blant siktede, kan forklares ut fra ulik fordeling langs de andre forklaringsvariablene. «Alt annet likt» er ikke-vestlige innvandrere fremdeles overrepresentert, men i mye mindre grad. Det meste kan altså forklares ut fra noen enkle variabler om sosiale forhold, men det gjenstår fremdeles en forskjell som ikke lar seg forklare på denne måten. Denne konklusjonen stemmer også godt overens med hva vi finner i andre studier fra våre naboland Danmark og Sverige (Statistiske Efterretninger 2004, Martens og Holmberg 2005).

    Selv om betydningen av innvandrerbakgrunn fremdeles er signifikant etter kontroll for en rekke sosiale forhold, har andre kjennetegn langt større betydning. En av de kjennetegnene som har størst effekt, er mottak av sosialhjelp"

    Ellers så er statistikken jeg har sett basert på den brøkdelen av voldtekter somblir anmeldt og hvor gjerningsmannen identifiseres. Dette er en forsvinnende liten del av det totale bildet, og matematisk anlagte folk som oddgeir må da innse at muligheten for at anmeldte/oppklarte voldtekter representerer et farget utvalg av det totale antall voldteker er overveiende. Fargingen er i ukjent retning - det kan også tenkes at et stor andel av de ikke rapporterte / ikke oppklarte voldtektene begås av muslimer eller kristne meninghetsledere eller unge velfungerende menn i 20-årene, jeg har ikke sett noe konklusivt på det.

    -k
    Jeg har ingen innsigelser mot dine betraktninger, men du unnlater å nevne det viktigste: I gruppen nordmenn er også inkludert innvandrere som har fått norsk statsborgerskap, og barn etter innvandrere. Det er ingen grunn til å tro at de er annerledes enn sine landsmen uten statsborgerskap.
    Det er også laget kriminalstatistikk der dette er hensyntatt, og den er mye mer entydig. Jeg skal finne fram den til deg.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Om du er interessert i å lese om dette knutinh vil jeg sterkt anbefale deg å lese Hege Storhaugs bok “Størst av alt er friheten”. Den er gjennomsyret av fakta og henvisninger til faktiske hendelser, den er grundig og saklig og jeg vil tro du vil få både en og to kraftige ahaopplevelser. Og forfatteren bor i Oslo, kjenner godt til miljøet og har også bodd i Pakistan. Om ikke annet bør du kjøpe boken til samboeren din…

    Når det gjelder det å leie rundt på en muslimsk jente tenkte jeg ikke på represalier på hjemmebane. Det er faktisk så ille at jenter som er adoptert men med utseende som kan tilsi at de er muslimer ikke kan gå og leie på en norsk utseende gutt i alle deler av Oslo, selv en del av de som overhodet ikke kjenner jenten føler at de skal sørge for at muslimske jenter ikke skal være sammen med norske gutter.
    Å sammenligne dette med sør-vestlandet viser bare en total mangel på innsikt i situasjonen til muslimske jenter, det er rett og slett respektløst aller kanskje bare naivt.

    Og det samme gjelder å bruke sin egen situasjon for å tilbakevise problemene. “Jeg har ikke problemer, altså er det ikke problemer“. Nei jeg har heller ikke problemer. Men det er nå engang sånn at mesteparten av kunnskapen man har kommer ikke av egne erfaringer, men av ting man har lest og studert seg frem til.
    Når det gjelder voldtekt hvordan tror du det er å være muslimsk jente, totalt uten erfaring med menn, som så blir giftet bort til en mann hun ikke kjenner, at på til er hun kanskje omskåret. Hva vil du kalle det de aller fleste av disse opplever på bryllupsnatten, når mannen skal kontrollere om han har fått en rein vare? Voldtekt er dagligdags for mange muslimske kvinner, det skjønner enhver som setter seg litt inn i situasjonen. En muslimsk kvinne har faktisk ikke lov å nekte sin mann sex, uansett om hun har valgt mannen sin selv eller ei. Og om en kvinne blir voldtatt av andre enn sin mann så er det hennes skyld, for det er hennes ansvar å sørge for å dekke seg til for andre menn.
    Når det gjelder den siste tids voldtekter i Oslo har jeg ingen statistikk, men så vidt jeg har fått meg med så har gjerningsmannen (alle jeg har hørt) vært av utenlandsk opprinnelse. Og det er ingen nyhet at en del forvirrede muslimske menn føler de har rett til å straffe kvinner som opptrer usømmelig på denne måten. Og norske kvinner opptrer selvsagt særdeles usømmelig etter deres målestokk. Det er også ledd i et mønster man ser i mange europeiske land i dag, unge kvinner voldtaes av muslimske menn.

    Den gruppen jeg har mest medfølelse med av alle i Norge i dag er de undertrykte muslimske kinnene. Og de gruppene jeg har minst til overs for er de muslimske mennene som undertrykker sine døtre, søstre, koner og andre muslimske kvinner. Men det stopper ikke der, jeg har kanskje om mulig enda mer forakt overfor alle de “opplyste” nordmennene som i sin iver etter å virke inkluderende, aksepterende og fremmedvennlig overser totalt den undertrykkingen som kvinnene utsettes for. For hvem er det vi har kontakt med, jo det er mennene. De forteller oss hvordan det er, de forteller oss hvordan kvinnene vil ha det. Joda, noen kvinner er også ute og forteller, men om man ser hva de sier så er det det mennene vil at de skal si. De som er ute offentlig er nesten uten unntak de som støtter undertrykkingen, støtter tildekkingen og sier at den er frivillig. Selvsagt er den ikke frivillig om man ikke er hjernevasket og indoktrinert.

    En spørreundersøkelse blant unge muslimske kvinner viste nesten 100 % støtte til forslaget om aldergrense på familiegjenforening. Dette er blant annet politiske partier i Norge med på å torpedere, hvem gagner det? I alle fall ikke de unge muslimene av begge kjønn som ønsker å velge ektefelle selv. I alle fall ikke barnebrudene som importeres som 12-14-åringer med papirer som viser at de er 18. Hadde grensen vært 21 eller aller helst 24 ville ikke dette kunnet skje, man kan ikke kamuflere en 12-åring som 24-åring uten å bli oppdaget.
    Politikerne har så langt også sørget for at avdekking av kjønnlemlestelse av jenter ikke skjer i Norge i dag. For hvordan skal man oppdage dette når ingen kontrolleres? En sadistisk skikk uten noen fornuftig bakgrunn annet enn den ondskapsfulle hensikt å sette kyskhetsbelte på sine kvinner for å kunne kontrollere dem fullt og helt hele livet gjennom får skje midt i blant oss, med politikernes velsignelse.

    Tenk om hvite norske jenter hadde blitt utsatt for slikt av sine foreldre, hadde det blitt ramaskrik? Hadde det blitt ballade og hadde det blitt straff? Dette er også en del av rasismen i Norge i dag, ingen bryr seg om disse jentenes liv og skjebne. Først får de skåret i stykker kjønnorganene sine, så blir de voldtatt resten av sitt liv, for hele poenget er jo at de ikke skal ha noen som helst glede selv at dette for å unngå utroskap. Så ondskapsfullt og genialt at man ikke finenr ord.

    Er det noe jeg ikke tør å si her? Vel ikke så mye, men så er man for det første rimelig anonym. For det andre er det ganske begrenset omgangskrets. Hadde jeg våget å kritisere islam i en av norges største aviser under fullt navn? Nei, det er tror jeg faktisk ikke. For ingen kan vite konsekvenser av slikt i dag. Jeg har skrevet leserbrev og kritisert andre ting som det også har vært stor uenighet om uten å være redd, men når det gjeldre islam så viser det seg gang på gang at de som går hardt ut også må ta konsekvensene av det.
    Jeg holder på å lese Oriana Fallaci nå, hun la ikke fingrene imellom, hun sa rett ut hva hun mente. Og hun var en av mange av europas intellektuelle som søkte tilflukt i USA. Det begynner å bli flere og flere av dem nå, de ender opp der borte, de modigste i Europa mister vi, og hva sitter vi igjen med?
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Om du er interessert i å lese om dette knutinh vil jeg sterkt anbefale deg å lese Hege Storhaugs bok “Størst av alt er friheten”. Den er gjennomsyret av fakta og henvisninger til faktiske hendelser, den er grundig og saklig og jeg vil tro du vil få både en og to kraftige ahaopplevelser. Og forfatteren bor i Oslo, kjenner godt til miljøet og har også bodd i Pakistan. Om ikke annet bør du kjøpe boken til samboeren din…
    Når det gjelder fakta så har jeg faktisk større tro på å surfe på ssb sine sider.
    Når det gjelder det å leie rundt på en muslimsk jente tenkte jeg ikke på represalier på hjemmebane.
    Jeg forstod da det. Poenget med eksempelet mitt var hvor fjern problemstillingen din var for meg.
    Det er faktisk så ille at jenter som er adoptert men med utseende som kan tilsi at de er muslimer ikke kan gå og leie på en norsk utseende gutt i alle deler av Oslo, selv en del av de som overhodet ikke kjenner jenten føler at de skal sørge for at muslimske jenter ikke skal være sammen med norske gutter.
    Og dette har du opplevd selv, eller er det en av dine "kilder" som sier dette? Hva er eventuelt konsekvensen av å bryte dette forbudet? Kanskje vi skal ta oss en tur sammen i Oslo en dag og se om vi ser samme byen?=)
    Å sammenligne dette med sør-vestlandet viser bare en
    total mangel på innsikt i situasjonen til muslimske jenter, det er rett og slett respektløst aller kanskje bare naivt.
    men denne innsikten har du?

    hva vet du om hvordan det er å leve i et patriarkalsk sekt-samfunn på våre bibel-tro kanter? hvordan tror du det blir tatt opp å ta med seg en "neger" hjem i alle konservative norske hjem?

    Jeg sier ikke at alle kristne eller alle sør-vestlendinger er onde, eller at de er helt lik muslimer. Men konservative famile-orienterte samfunn har likhetstrekk uavhengig av religionen.
    Og det samme gjelder å bruke sin egen situasjon for å tilbakevise problemene. “Jeg har ikke problemer, altså er det ikke problemer“.  Nei jeg har heller ikke problemer. Men det er nå engang sånn at mesteparten av kunnskapen man har kommer ikke av egne erfaringer, men av ting man har lest og studert seg frem til.
    Det ble nærmest påstått at det generelt ikke var mulig å bevege seg i enkelte deler av oslos gater på enkelte deler av døgnet. Ovenfor en slik påstand er det tilstrekkelig med ett enkelt eksempel for å motbvise påstanden. Siden jeg kjenner meg selv best var det et naturlig utgangspunkt.
    Når det gjelder voldtekt hvordan tror du det er å være muslimsk jente, totalt uten erfaring med menn, som så blir giftet bort til en mann hun ikke kjenner, at på til er hun kanskje omskåret. Hva vil du kalle det de aller fleste av disse opplever på bryllupsnatten, når mannen skal kontrollere om han har fått en rein vare? Voldtekt er dagligdags for mange muslimske kvinner, det skjønner enhver som setter seg litt inn i situasjonen. En muslimsk kvinne har faktisk ikke lov å nekte sin mann sex, uansett om hun har valgt mannen sin selv eller ei. Og om en kvinne blir voldtatt av andre enn sin mann så er det hennes skyld, for det er hennes ansvar å sørge for å dekke seg til for andre menn.
    Dette er påstander som er vanskelige å bevise eller motbevise, og jeg ser ikke relevansen for om det er trygt å bevege seg i oslos gater.

    tvangsekteskap er en uting, så også vold i ekteskapet. Begge deler bekjempes ved informasjon og evt straff, ikke ved å innføre religions-nekt.
    Når det gjelder den siste tids voldtekter i Oslo har jeg ingen statistikk, men så vidt jeg har fått meg med så har gjerningsmannen (alle jeg har hørt) vært av utenlandsk opprinnelse. Og det er ingen nyhet at en del forvirrede muslimske menn føler de har rett til å straffe kvinner som opptrer usømmelig på denne måten.
    Det finnes forvirrede menn av alle kulturbakgrunner. Det finnes også onde jævler som bare synes det er en topp aktivitet å voldta damer.

    Hvis vi plukker ut den bittelille andelen avvoldtekter som skjer i form av overgrep uten tidligere kontakt (typisk mann i parken) så tror jeg at faktorer som: oppvekstforhold (krig og elendighet?), samfunnsstatus (respektert jobb, dametekke), gener etc betyder mye mer enn religion. I den grad religion har noen betydning så tror jeg primært at det er som unnskyldning ovenfor seg elv og evt andre.

    Vi ser jo det på nytt og på nytt: gale og onde menn bruker religion som unnskyldning for sine eskapader.
    Og norske kvinner opptrer selvsagt særdeles usømmelig etter deres målestokk. Det er også ledd i et mønster man ser i mange europeiske land i dag, unge kvinner voldtaes av muslimske menn.

    Den gruppen jeg har mest medfølelse med av alle i Norge i dag er de undertrykte  muslimske kinnene. Og de gruppene jeg har minst til overs for er de muslimske mennene som undertrykker sine døtre, søstre, koner og andre muslimske kvinner. Men det stopper ikke der, jeg har kanskje om mulig enda mer forakt overfor alle de “opplyste” nordmennene som i sin iver etter å virke inkluderende, aksepterende og fremmedvennlig overser totalt den undertrykkingen som kvinnene utsettes for.
    Takk...

    Jeg foretrekker som sagt så mange ganger før å dømme og bedømme på individuell basis. Dersom du kan bevise at en muslimsk mann voldtar eller slår kona, omskjærer barna og tvangsgifter dem så håper jeg virkelig at du anmelder forholdet og at han får all mulig straff som måtte vente ham.

    Jeg ser det ikke som moralsk forsvarlig å nekte muslimene i nabolaget å sette opp en moske av den grunn, ei heller å idømme dem religionsnekt og sende dem til hjernevasking.
    For hvem er det vi har kontakt med, jo det er mennene. De forteller oss hvordan det er, de forteller oss hvordan kvinnene vil ha det. Joda, noen kvinner er også ute og forteller, men om man ser hva de sier så er det det mennene vil at de skal si. De som er ute offentlig er nesten uten unntak de som støtter undertrykkingen, støtter tildekkingen og sier at den er frivillig.
    Dette er jo bare tull. Vi har flere frittalende (eks-) muslimske jenter og kvinner som har fortalt om mye faenskap og står på barrikadene for å delta i samfunnsdebatten - ofte under betydelig trussel.

    Det er et like stort problem at det er vanskelig å stå fram som muslimsk mann i debatten i Norge uten at samfunnet stiller en rekke krav til hva man skal ta avstand fra, og på slutten av dagen blir man fremdeles oppfattet som en konemishandlende sjåvinist.

    På akkurat samme måte som det er vanskelig å stå fram som troende konservativ kristen og bli behandlet med respekt i media.
    En spørreundersøkelse blant unge muslimske kvinner viste nesten 100 % støtte til forslaget om aldergrense på familiegjenforening. Dette er blant annet politiske partier  i Norge med på å torpedere, hvem gagner det? I alle fall ikke de unge muslimene av begge kjønn som ønsker å velge ektefelle selv. I alle fall ikke barnebrudene som importeres som 12-14-åringer med papirer som viser at de er 18. Hadde grensen vært 21 eller aller helst 24 ville ikke dette kunnet skje, man kan ikke kamuflere en 12-åring som 24-åring uten å bli oppdaget.
    Det er en viss forskjell på hva man skulle ønske å få til, og det man kan gjør i praksis. Jeg har inntrykk av at reglene for familiegjenforening er under innstramming, og det er sannsynligvis rett.

    Samtidig gir dette noen rare utslag. Sett at sønnen din (?) finner seg ei jente i Sverige som 19-åring og vil gifte seg. Sorry, dette er en import-brud, hun får ikke innreisetillatelse før hun blir 22, fram til dafår dere kommunisere via post. Blir det godtatt?
    Politikerne har så langt også sørget for at avdekking av kjønnlemlestelse av jenter ikke skjer i Norge i dag. For hvordan skal man oppdage dette når ingen kontrolleres? En sadistisk  skikk uten noen fornuftig bakgrunn annet enn den ondskapsfulle hensikt å sette kyskhetsbelte på sine kvinner  for å kunne kontrollere dem fullt og helt hele livet gjennom får skje midt i blant oss, med politikernes velsignelse.
    Jeg mener at spedbarn og barn er gjenstand for helseundersøkelse, og at kjønnslemlestelse kan avsløres da?
    "Tenk om hvite norske jenter hadde blitt utsatt for slikt av sine foreldre, hadde det blitt ramaskrik? Hadde det blitt ballade og hadde det blitt straff? Dette er også en del av rasismen i Norge i dag, ingen bryr seg om disse jentenes liv og skjebne. Først får de skåret i stykker kjønnorganene sine, så blir de voldtatt resten av sitt liv, for hele poenget er jo at de ikke skal ha noen som helst glede selv at dette for å unngå utroskap. Så ondskapsfullt og genialt at man ikke finenr ord."
    Ja, dette er fælt, men du er så følelsesladet og ensidig her at jeg ikke ser noe poeng i å diskutere temaet. Er kjønnslemlesting noe bedre eller verre enn å knivstikke samboeren? Begge deler er stygg kriminalitet og bør straffes som sådan.
    Er det noe jeg ikke tør å si her? Vel ikke så mye, men så er man for det første rimelig anonym. For det andre er det ganske begrenset omgangskrets. Hadde jeg våget å kritisere islam i en av norges største aviser under fullt navn? Nei, det er tror jeg faktisk ikke. For ingen kan vite konsekvenser av slikt i dag. Jeg har skrevet leserbrev og kritisert andre ting som det også har vært stor uenighet om uten å være redd, men når det gjeldre islam så viser det seg gang på gang at de som går hardt ut også må ta konsekvensene av det.
    Jeg holder på å lese Oriana Fallaci nå, hun la ikke fingrene imellom, hun sa rett ut hva hun mente. Og hun var en av mange av europas intellektuelle som søkte tilflukt i USA. Det begynner å bli flere og flere av dem nå, de ender opp der borte, de modigste i Europa mister vi, og hva sitter vi igjen med?
    Det du sier nå er jeg enig. Av en eller annen grunn så finnes det muslimske menn som er villige til å ofre alt for "islams ære", og dette kan fungere som et svært effektivt maktmiddel for å kneble enhver kritikk.

    Finner man grunnen i den hellige Koran, i praktiseringen av Islam, eller i bakgrunnen til disse mennene? Jeg vet ikke. Det finnes f.eks russere i Norge som ikke bekjenner seg til noen religion men som er villige til å drepe for ære.

    Jeg tror helt ærlig at den beste mekanismen mot slik styggedom er å lese alt de prøver å kneble, å delta i debatten og "stå på krava". Når man ser hva som arrangeres i Iran innser man at den generelle takhøyden for rasistiske og anti-religiøse utbrudd mot "andre" er ganske stor.

    Men husk at selv om muslimer som gruppe kanskje ikke liker å bli stigmatisert eller kritisert (på samme måte somalleoss andre) så er det tross alt en veldig liten del som er villige til å begå vold eller drap.

    -k
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Jeg har ingen innsigelser mot dine betraktninger, men du unnlater å nevne det viktigste: I gruppen nordmenn er også inkludert innvandrere som har fått norsk statsborgerskap, og barn etter innvandrere. Det er ingen grunn til å tro at de er annerledes enn sine landsmen  uten statsborgerskap.
    Det er også laget kriminalstatistikk der dette er hensyntatt, og den er mye mer entydig. Jeg skal finne fram den til deg.
    Jeg leste ikk så nøye, men har man prøvd å isolere seleksjonen?

    Det er naturlig å anta at det ikke er et ufarget utsnitt av befolkningen som velger å prøve lykken i et annet land. Det er velkjent at Usa drar stor nytte av at alle verdens PhD-er søker seg dit. Det er også kjent at europa i mye større grad tar på alvor traktater som krever at vi redder flyktninger.

    Hvis en stor del av innvandrerene til norge flykter fra politisk press og deler av verden preget av krig så er det ikke umulig å tenke seg at disse får større problemer med å tilpasse seg et normalt liv enn andre. Og siden det tross alt er fryktelig mye elendighet i musimske land så kan dette være med på å forklare en tilsynelatende overhyppighet for lovbrudd av muslimer?

    Dette ville i så fall snu på hodet på årsak-virkning når det gjelder muslimer og kriinalitet. Men det ville ikke endre på problemet samfunnet vårt har med integreringen.

    Forøvrig synes jeg at integrering er et oppskrytt mål. Det innebærer at kenyanere skal ha på seg lusekofte, drikke hjemmebrent og høre på ole-ivars. Huff så kjedelig. For meg er det tilstrekkelig at man forholder seg til landets lover og er noenlunde snill og grei. Om man velger å bosette seg i "chinatown" og lage et land i landet er ikke det noe samfunnet bør mene alt fo mye om.

    -k
     

    Portal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    556
    Antall liker
    0
    Må si meg veldig enig i dine betrakninger knutinh. Bor selv på 12. året på Grønland (og før det Grünerløkka mens det ennå var "slum") Det er veldig befriende og bo i et område med et så stort mangfold. Bydelen syder og lever på en helt annen måte, og takhøyden for annerledeshet føles betraktelig mye høyere her enn andre steder. De gangene jeg har stått ovenfor ubehageligheter i Oslo, har de som har vært involvert, enten vært etnisk norske drosjesjåfører eller dritings nordmenn på byen.
    Litt morsomt at både du og Knut sier dette, mine opplevelser er rake motsetningen. Samtlige ganger jeg har opplevd ubehagelige konfrontasjoner i Oslo og hjembyen min Tønsberg, har vært i forbindelse med innvandrere. Jeg har blitt angrepet, slått ned og sparket helt uprovosert på byen i klin edru tilstand (en gjeng på anslagsvis 10 ungdommer som hadde fått det for seg at jeg hadde slengt dritt til dem), jeg har fått ukvemsord etter meg på Grønland i Oslo bare ved å gå gjennom Kristian Krohgs gate. Eksen min syntes også det var et meget utrivelig sted å bo på grunn av gjentatte ubehageligheter som utelukkende kom fra innvandrere. Lytt på politisambandet til Oslopolitiet en helg, og realiteten om hva slags navn og signalementer som er gjengangere i volds- og sedelighetsepisoder går opp for dere. Jeg føler meg ikke trygg i enkelte bydeler i Oslo på kveldstid, det er helt sikkert.

    Jeg er en fredelig person, drikker meg aldri snydens, sier sjelden noe til mennesker jeg ikke kjenner på byen og trekker meg vekk når jeg aner ubehageligheter i luften. Jeg er også høy, lys blond, blå øyne og ellers ganske typisk norsk - kanskje jeg skal spille 'rasisme'-kortet?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Forøvrig synes jeg at integrering er et oppskrytt mål. Det innebærer at kenyanere skal ha på seg lusekofte, drikke hjemmebrent og høre på ole-ivars. Huff så kjedelig. For meg er det tilstrekkelig at man forholder seg til landets lover og er noenlunde snill og grei. Om man velger å bosette seg i "chinatown" og lage et land i landet er ikke det noe samfunnet bør mene alt fo mye om.

    -k
    Dette er noe av det mest tøvete du har skrevet på lange tider. Er det slik at når du får uventet statistikk i fanget, så er det ikke så nøye lenger?
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Dette er noe av det mest tøvete du har skrevet på lange tider. Er det slik at når du får uventet statistikk i fanget, så er det ikke så nøye lenger?
    ?? jeg ser ikke at dette har noen somhelst forbindelse med diskusjonen om statistikk. Om statistikken er det slik at en overvekt av oppklarte saker er fremmedkulturelle, men disse representerer en utrolig liten del av den totale mengden voldtekter.

    Det du peker på som "tøvete" er mitt liberale syn på samfunn hvor vi skal kreve av innbyggerne at de følger lovene våre (inklusive å ikke voldta noen), men hva de kler seg i eller hvilken religion de bekjenner seg til er revnende likegyldig.

    Har du et annet syn på dette?

    -k
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Det er ingen som krever at innvandrere skal gå i lusekofte og drikke himkok. Det gjør ikke jeg heller.
    Derimot forventer de fleste (men ikke du altså), at nye landsmenn skal innordne seg våre lover, lære seg språket vårt, tilegne seg vårt moralsett og vårt syn på likestilling mellom kjønnnene.
    Når store grupper beviselig ikke ønsker dette, bør det kritiseres, hvilket jeg gjør.
    At du finner dette oppskrytt forundrer meg en smule.

    Må ellers legge til at mesteparten av innvandrerne kommer hit som et resultat av familiegjenforening, og ikke som et resultat av krig og nød.

    Når du utfordret Kompen til å dokumentere at innvandrere står for en forholdsmessig større del av voldskriminalitet enn etninske nordmenn, så tolket jeg det slik at det hadde du ikke noen tro på.

    Vel vel, nå vet du at slik er det. Velkommen etter. ;)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1.Må ellers legge til at mesteparten av innvandrerne kommer hit som et resultat av familiegjenforening, og ikke som et resultat av krig og nød.

    2. Når du utfordret Kompen til å dokumentere at innvandrere står for en forholdsmessig større del av voldskriminalitet enn etninske nordmenn, så tolket jeg det slik at det hadde du ikke noen tro på.

    Vel vel, nå vet du at slik er det. Velkommen etter. ;)
    1. Matematisk usannsynleg påstand, då polygami ikkje er lovleg i Noreg....

    2. Og kva konsekvens skal vi ta ut av dette?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn