Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Det samme kan sies om dine innlegg.

    Mvh
    Atle "gjentatte ganger krenket" K

    :)
    Og hva med dine..?

    Er du uenig i at tvangsekteskap er voldtekt satt i system, og kan du begrunne det saklig i stedenfor å rakke ned på en som kommer med en saklig kommentar?

    Hvordan foregår din krenking, er det sannheten som så vanskelig å takle, Akle... Det rimte. :)
     
    A

    Akle

    Gjest
    Og hva med dine..?

    Er du uenig i at tvangsekteskap er voldtekt satt i system, og kan du begrunne det saklig i stedenfor å rakke ned på en som kommer med en saklig kommentar?

    Hvordan foregår din krenking, er det sannheten som så vanskelig å takle, Akle... Det rimte. :)

    Fortrolig med påstanden, ikke sikker på konklusjonen. Det var en vennligsinnet spøk, tror du oppfattet det slik også, men ønsker å provosere da du vet hva jeg mener om dere to og deres standpunkt - og med utganspunktet som jeg inndirekte har lagt opp til kan det ikke ikke bli annet enn en orgie i skittkasting. Derfor avstår jeg.

    Tvangsekteskap er en uting, det samme er stigmatisering - om 24 års regelen skal gjelde hele befolkningen er jeg åpen for å diskutere det.

    Innleggene til BB er i mine øyne svært sjelden saklige, og da stort sett bare ved lykketreff. Du prøver i det minste til tider, hvor fundamentalt uenig jeg enn er i hvert ord du ytrer.

    Men dette skulle da ikke handle om oss tre vannskapninger?

    Mvh
    Atle "ikke vær sinna på meg" K
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Kan det være en tanke at det generelle kvinnesynet til disse menneskene er en årsak til gjentatte voldtekter?
    Et kvinnesyn som langt på vei er autorisert i koranen?
    Kanskje. Ville ikke det også sannsynliggjøre at Nordmenn som har konvertert til Islam også ville figurere i overvekt i slike statistikker?

    Jeg prøvde å skissere dette lengre opp uten at noen bet på. Selvsagt er dette en upraktisk liten gruppe, og det er vanskelig å isolere andre faktorer, men dersom det er slik at bare muslimer som har vokst opp i midt-østen/sørøst-asia som dominerer kriminalitets-statistikken så er det kanskje nærliggende å se etter andre årsaker enn religion alene?

    -k
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Hvis du antyder at trygdemottakere er i større grad disponert for kriminalitet enn befolkningen flest, så tror jeg du får mange slike på nakken.
    Jeg forstod linken du gav oss fra ssb nettopp slik. gruppen "ikke-vestlige innvandrere" var overrepresentert på statistikken over kriminalitet. Hvis man tok høyde for antall trygdede blant disse og sammenlignet med en tilsvarende "farget" utvalg av den gjennomsnittlige befolkning så ble overhyppigheten kraftig redusert.

    Kan dette tolkes på noen annen måte enn at trygde-mottakere i gjennomsnitt begår mer kriminalitet enn ikke-trygdede?

    -k
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Kan dette tolkes på noen annen måte enn at trygde-mottakere i gjennomsnitt begår mer kriminalitet enn ikke-trygdede?

    -k
    Eit interessant utgangspunkt for ein minst like oppløftande debatt som denne om muslimar.
    Ikkje akkurat oppløftande, men likevel.....

    Så skal eg la vere å slenge ut hypotesar om t.d. FrParar oftare er skattesnytarar enn gjennomsnittet og denslags.... eg innser at vi kanskje ikkje endar opp med konstruktive tiltak som sluttlinje på debatten.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    En pakistaner som kjører drosje og undrar skatt, høres ut som den perfekte FrP'er..............
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Eit interessant utgangspunkt for ein minst like oppløftande debatt som denne om muslimar.
    Ikkje akkurat oppløftande, men likevel.....

    Så skal eg la vere å slenge ut hypotesar om t.d. FrParar oftare er skattesnytarar enn gjennomsnittet og denslags.... eg innser at vi kanskje ikkje endar opp med konstruktive tiltak som sluttlinje på debatten.
    Jeg synes i utgangspunktet det er greit med en debatt som baserer seg på ssb sine tall, enten det gjelder innvandrere eller trygdemottakere, eller hifi-friker. Spørsmålet blir jo hva man skal lese ut av talla, og hvilke tiltak man mener er nødvendig.

    Selv om de dataene man velger å fange inn kan representere en farging i seg selv, og statistikk = løgner etc så tror jeg at denne debatten aldri kan få for mye fakta, alt for mange baserer sine syn på avisoppslag, partitilhørighet eller personlig menneskesyn.

    Som denne debatten viser så er det jo mange som har sterke meninger om hva som "egentlig skjer" også uten å ha støtte i slike tall. F.eks at den lille brøkdelen av voldtekter som skjer i parken og blir oppklart er en noenlunde ufarget estimator på hva som skjer i en gjennomsnittlig voldtekt hva gjelder overgriperens kulturbakgrunn.

    -k
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Fortrolig med påstanden, ikke sikker på konklusjonen. Det var en vennligsinnet spøk, tror du oppfattet det slik også, men ønsker å provosere da du vet hva jeg mener om dere to og deres standpunkt - og med utganspunktet som jeg inndirekte har lagt opp til kan det ikke ikke bli annet enn en orgie i skittkasting. Derfor avstår jeg.

    Tvangsekteskap er en uting, det samme er stigmatisering - om 24 års regelen skal gjelde hele befolkningen er jeg åpen for å diskutere det.

    Innleggene til BB er i mine øyne svært sjelden saklige, og da stort sett bare ved lykketreff.  Du prøver i det minste til tider, hvor fundamentalt uenig jeg enn er i hvert ord du ytrer.

    Men dette skulle da ikke handle om oss tre vannskapninger?

    Mvh
    Atle "ikke vær sinna på meg" K



    24-års regelen ( I Danmark har de innført en 24-års-regel som fungerer utmerket, i Norge er forlaget 21-år) skal selvsagt gjelde alle norske statsborgere, her skiller men ikke på farge, bakgrunn religion eller noe. Grunnen til å innføre det er jo problemet med at svært unge tvinges inn i ekteskap, og selv om ikke foreldrene egentlig heller ønsker dette så er presset fra storfamilien så stort at de makter ikke å stå i mot.

    http://www.rights.no/int_gen/article_20.00_060202_119.htm

    Jeg skjønner ikke hvorfor du sier at du er fundamentalt uenig med meg i hvert ord jeg ytrer. Med det sier du jo også indirekte at du ikke ser det som skjer innen disse miljøene av tvang og overgrep som noe problem. Er det så viktig å være uenig med sånne som meg at du svelger kameler og tar skylapper på?
    Det som forundrer meg og som jeg aldri kan forstå er det at spesielt de på venstresiden, som ellers prøver å gi inntrykk av å støtte de svakeste og undertrykte, ikke støtter de undertrykte når de er muslimer som undertrykkes av andre muslimer. Der stopper det helt opp og låser seg, i redsel for å få rasiststempelet på seg kanskje? Det er uansett uforståelig og utilgivelig.


    Nå er det jo ellers kommet frem i dag at den terrorsiktede pakistaneren som er siktet for synagogeskytingen også planla å drepe Berthold Grünfeld. Hva kan grunnen til det være, hvorfor har en pakistaner noen grunn til å drepe en mann fordi han er jøde?


    ” og ikke minst det faktum at Berthold Grünfeld er en anerkjent norsk jøde skal være motivet for planene om likvideringen”

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/14/491953.html





    Mvh
    Kompo- "ikke egentlig sinna på deg, bare litt oppgitt" -nenten
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Ser eigentleg lite problem med aldersgrense, bortsett frå problemet med å sikre rette aldersopplysningar all den tid det medvite forfalskast papir også av ein del offisielle styresmakter...
    Jo, men av den grunn er aldersregelen faktisk enda viktigere.
    Nå forfalskes papirer så jenter ned i 12-årsalderen har papirer på at de er 18. Det blir mye verre å gjøre dette om grensen er 21 eller 24, man skal være rimelig blåst om man kan la en 12-16-åring passere som en på over 20.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Komponenten har et viktig poeng som hun holder på hele tiden her. Det har faktisk intet med muslimer å gjøre, men om den "intellektuelle venstreside" eller hva pokker jeg skal kalle det, som har kjørt seg inn i en grundig bakevje mht diskriminering.
    I vårt tidligere så gjennomsiktige sosialdemokrati har det i skyggene utviklet seg et parallellt samfunn der kjønnslemlestelse, undertrykkelse og intern diskriminering forekommer i betydelig høyere antall enn i samfunnet ellers. Pr i dag har majoriteten av norske kvinner relativt like kår som mannen, mens vi altså ser unge jenter tvangsgiftes og tvinges inn i regimer og modeller vi overhodet ikke har tradisjon for i dette landet. Det må da være en meget underlig sistuasjon for 68'erne å bivåne dette parallellsamfunnet, uten å ane hva de skal gjøre med det. Jeg har fortsatt til gode å se fanene på 8. mars kreve frihet for deres pakistanske medsøstre.
    Selvsagt er ikke dette enkelt. Dillemmaet er selvsagt hvordan man kan tvinge fram like rettigheter uten å støte den kulturelle bakrunn per se; tross alt bunner mye av utlikhetene nettopp i kuturelle tradisjoner. Men i Norge anno 2007 KAN VI IKKE LEVE MED at en relativt spesifikk andel kvinner ikke har like rettigheter som kvinnene i samfunnet ellers. Det store spørsmålet er hvordan i helvete skal saken angripes? Utgangspunkt i en helt ny tråd kanskje?

    Honkey
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Takk Honkey, det var godt å se at poenget mitt har gått inn hos noen.
    Det er ufattelig at dagens ”feminister”, Ottar, what ever, fremdeles bare ser sin egen dvaske navle og kun er opptatt med sine egne små problemer, mens de feiger totalt ut når det gjelder de store problemene i samfunnet i dag.
    Muslimer eller andre, man må se problemene uavhengig av hvilke miljø de befinner seg i, man må våge å ta de opp og bekjempe de uten å være redd for å trå på noen såre tær, når de såre tærne tilhører noen som selv trår på andres.
    Om noen skriker høyt om stigmatisering eller rasisme så må ikke det stoppe oss fra å hjelpe de som virkelig lider når det faktisk går både på liv og helse løs, for om man ser på saken så er beskyldningene stort sett ubegrunnet, det er ikke rasisme som er min eller andres grunn til å kjempe for at de muslimske kvinnene skal få et bedre liv, hvordan kan noen i det hele tatt tenke den tanken?
    Hadde jeg vært rasist så hadde jeg vel brydd meg katten om deres skjebne.

    http://oslopuls.no/nyheter/article1640973.ece
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    En pakistaner som kjører drosje og undrar skatt, høres ut som den perfekte FrP'er..............
    Flott innlegg, her ligger nok løsningen skal du se. ;D
     
    A

    Akle

    Gjest
    1. Jeg skjønner ikke hvorfor du sier at du er fundamentalt uenig med meg i hvert ord jeg ytrer.

    2. Med det sier du jo også indirekte at du ikke ser det som skjer innen disse miljøene av tvang og overgrep som noe problem.

    Mvh
    Kompo- "ikke egentlig sinna på deg, bare litt oppgitt" -nenten
    1. Ikke nødvendigvis i ordlyden separert sett, nå dra du forhastede konklusjoner.

    2. Nei, det vet du jeg ikke sier, - lettkjøpt sofisme.

    3. Resten bygger på et uriktig resonnement

    Mvh
    Atle "esler og norsk zionisme" K
     
    A

    Akle

    Gjest
    Hele siden virker suspekt, særlig navnevalget, kan det være tilfeldig at det ligger så nært høyt aktede Human Rights Watch.

    Ser ut som en propagandaside i mine øyne.

    Human Rights Service, pffffffff.

    Skal sjekke den ut.

    Mvh
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Hele siden virker suspekt, særlig navnevalget, kan det være tilfeldig at det ligger så nært høyt aktede Human Rights Watch.

    Ser ut som en propagandaside i mine øyne.

    Human Rights Service, pffffffff.

    Skal sjekke den ut.

    Mvh
    Da venter vi på at du plukker i stykker artikkelen til Anfindsen. ;D
     
    A

    Akle

    Gjest
    Et utvalg av Hege Storhaugs og HRS sine angrep på innvandrere:

    Til Magasinet (Dagbladet) 30.10.06:
    «Hvis jeg blir nødt til å gjøre som pappa under krigen, å dra på skauen, så gjør jeg det. Det er jeg villig til.» (om «krigen mot Islam» som hun mener vil komme)

    Journalisten: «Kan Norge gå i oppløsning?»
    Storhaug: «Ja. Ved utgangen av dette århundret kan det skje.»

    Til Magazinet 18.09.06:
    «Hvis politikerne ikke tar et radikalt grep om både innvandringen og integreringen vil problemene bare tårne seg opp mer og mer, og til slutt bli uløselige. I 2100 er det fare for at Europa kan bli en forlengelse av den arabiske verden, og vi får et flertall muslimer.»

    «Hva gjør man den dagen den svenske velferdsstaten bryter sammen? Da er det klart at svenskene vil prøve å komme seg til Norge og Danmark. Skal vi i Danmark og Norge ta konsekvensene av fullstendig naiv, feilslått og virkelighetsfjern svensk (innvandrings)politikk, avslutter Storhaug.»
     
    A

    Akle

    Gjest
    Sterke bånd til FrP

    HRS er i dag privilegert med bevilgninger direkte over statsbudsjettet. Dette takket være press fra FrP, partiet som Hege Storhaug tidligere har fungert som rådgiver og tekstforfatter for i innvandringsspørsmål.

    HRS er registrert som en privat stiftelse, med mål om «Annen forretningsmessig tjenesteyting». Det er altså ikke snakk om noen demokratisk oppbygd, humanitær organisasjon.

    HRS ble i 2004 avslørt etter å ha presset innvandrerjentene Kadra, Nadia og Saynab til å stå fram med overdrevne historier om kvinneundertrykking og tvang i forskjellige innvandrermiljøer. Daværende statsråd Laila Dåvøy (KrF) kritiserte HRS ut ifra lignende anklager i 2003.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Du henter dine sitater utelukkende fra SOS Rasisme sine hjemmesider.
    Det bør være relevant å tilføye at mange oppfatter denne organisasjonen som tilhørende på ytterste venstre fløy, og derigjennom har en politisk agenda som farger alt de gjør og sier.

    http://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Morsomt at du bruker sos-rasisme som sannhetsvitne her Akle, deres antirasisme skal du få billig av meg.

    Du kan jo sjekke opplysningene med politet da om du er så skeptisk. Om du finner faktafeil da så kan vi jo eventuelt komme tilbake til det. Du burde forøvrig ta deg tid til å lese Hege Storhaug sin bok, det hadde jammen vært noe for deg.
    Om jeg ikke tar feil kommer hun opprinnelig i fra venstresiden før hun begynte å sette seg inn i saker og ting og innså at der var de på viddene og helt forblindet. Hun har blant annet bodd i Pakistan i lengre tid, og vet mer enn de fleste hva hun snakker om.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    19.09.06: Redaktør Bjørgulv Braanen i Klassekampen har lest Hege Storhaugs bok ”Men størst av alt er friheten – om innvandringens konsekvenser”. I boken argumenterer Storhaug bredt for at Norge bør følge i Danmarks fotspor og innføre 24-års aldersgrense og tilknytningskrav for å motvirke tvangsekteskap og bedre integreringen. Braanen gir i dagens Klassekampen støtte til at disse forslagene innføres i den nye utlendingsloven som skal komme. Braanen sier nå at den utbredte praksisen med at unge giftes bort gjennom familieavtalte ekteskap med slektninger, ”ikke er et uttrykk for noe som kan sies å være i nærheten av fritt ekteskapsvalg”. Han argumenterer videre, i Storhaugs og HRS sin ånd, for at økt aldersgrense vil gjøre det mulig for unge ”å fullføre eventuell utdannelse”, og at et tilknytningskrav vil ”forhindre at norsk barn blir sendt på lange opphold i opprinnelseslandet, noe som igjen vanskeliggjør integrering og språkopplæring”. Braanen mener dette bør være en ”kampsak for venstresiden”, da forslagene er ment for ”å motarbeide tvangsekteskap og å bidra til større integrering og inkludering i det norske samfunnet”.

    http://www.rights.no/anbef_litt/hrs_09.00_060914_102.htm
     
    A

    Akle

    Gjest
    Du tar feil, norge har ingen etablert venstreside.

    Du burde lære deg å utøve kildekritikk. En kilde kan da ikke underbygge sin egen legitimitet.

    Eh, alt jeg har skrevet er sant (funker det når jeg bruker samme dialektikk? Eller må man ønske utlendinger til livs før du kjøper den?).

    Mvh
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Du prøver å diskreditere Hege Storhaug så godt du kan.
    Hvorfor? Fordi hun ikke mener det samme som deg?
    Fordi hennes konklusjoner ikke stemmer med det bildet du har av tingenes tilstand?

    Hege Storhaug har bodd i Pakistan i lange perioder, og kjenner landet og kulturen der svært godt.
    Kan du si det samme?
    Hege Storhaug jobber hver dag, og har gjordt det i årevis med disse tingene, og derigjennom blitt godt kjent i innvandrermiljøet i Norge.
    Kan du si det samme?
    Hege Storhaug får støtte av de fleste ledende seriøse forskere på dette feltet, der i blant Unni Wikan.
    Kan du si det samme?

    Redaktøren i Klassekampen, støtter Hege Storhaug på lederplass i avisen sin. Kan han ha forstått noe du ikke har?

    Så hvorfor er det du som har rett og Hege Storhaug feil?

    Stemmer ikke kartet ditt med terrenget, må du endre kartet, ikke prøve å endre terrenget.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Hege Storhaug er en bauta i norsk og feministisk forståelse av islam.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Har du fått sjekket opp med politiet nå Akle, jeg venter spent på resultatet.

    Ellers er det jo morsomt at du skal komme her og fortelle oss alle hva HRS står for, etter nettopp å ha blitt oppmerksom på deres eksistens. Du har nok fått satt deg grundig inn i sakene på denne korte tiden. Jeg har derimot fulgt med på deres sider i årevis, og vet hva de står for.
    For det er nettopp de svakeste de jobber for og kjemper for. I typisk Frp-ånd? ? så setter de fokuset på de svakeste av de svake. De jobber for de jentene som sendes tilbake til sitt afrikanske hjemland for å bli omskåret og deretter vokse opp med den riktige kulturelle oppdragelsen, mens deres foreldre koser seg her i Norge. De jobber for at denne lemlestingen av jenter skal oppdages og hindres når den skjer også her. De jobber for de norske barna av Pakistansk herkomst som sendes til sine foreldres hjemland, og vokser opp der som norske statsborger uten å kunne et ord norsk.
    De jobber for de som risikerer å bli tvangsgiftet, de jobber for å hindre og avsløre æresdrap. Og alt dette overser du, fordi du er forblindet og tror at enhver kritikk av muslimer og islam er rasistisk, fremmedfiendtlig, eller hvilke ord du vil sette på det. Et svin er et svin uansett farge og bakgrunn. En overgriper er like grusom om han er brun som om han er hvit, muslim som kristen som ateist. Men verst av alle er kanskje de som med åpne øyne ser at dette skjer midt i blant oss, og nekter å hjelpe. De som er så forstokket at de ikke ser at det forekommer grusom undertrykkelse og velger å legge lokk over det og på den måten selv være med på undertrykkelsen.
    Og i den gruppen der finner man sånne som deg. Som skal stikke kjepper i hjulene når man prøver å sette i gang tiltak, og bagatellisere problemene. Enten på grunn av naivitet og godtroendehet, eller på grunn av at de faktisk ikke synes at muslimske kvinner er like mye verdt som andre mennesker. Og det er dette som er den verste rasismen i dag. Den jobber jeg imot, hva med deg, hva gjør du for disse kvinnene?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Hege Storhaug er en bauta i norsk og feministisk forståelse av islam.
    Og du er er butt-plug på dette forumet. Utrolig hva jeg får meg til å skrive etter en overfuktig aften på byen. Betyr vel at jeg melder meg ut av "debatten" her og nå.

    Og til Kompo: Hvem er de svakeste av de svake? Hiv røkla ut. Ditt såkalte forsvar av muslimske kvinner stinker. Når jeg leser teksten din, vil du jo egentlig ikke ta inn muslimske innvandrere uansett kjønn. Hvordan har du da tenkt å hjelpe dine muslimske medsøstre? Har du forresten tenkt på at  det er to i tvangsgiftemål. Sikkert ikke alle fettere som er like lykkelige for familiens valg av kjærring heller.  

    Dæng!! der gikk det en sikring.......... ::) ::) ::)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Og til Kompo: Hvem er de svakeste av de svake? Hiv røkla ut. Ditt såkalte forsvar av muslimske kvinner stinker. Når jeg leser teksten din, vil du jo egentlig ikke ta inn muslimske innvandrere uansett kjønn.
    Der falt jeg av. Ufin mistenkeliggjøring vedrørende en sak av største viktighet. En må gjerne (kjapt og greit) ideologikritisk mistenkeliggjøre sin motpart, men problemene som diskuteres forsvinner ikke av den grunn. Hvis du da ikke mener at problemet også bare er en ideologisk konstruksjon (i ekstrem sosialkonstruktivistisk tradisjon).
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn