Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Hverken nisser eller stjerner er vel så veldig kristent, eller gikk jeg glipp av noe i det gode gamle kristendomsfaget i sin tid? Mye av det som hører vår julefeiring til, hører vel til guden "Mamon".
    Poenget mitt er at vi alle har noe å lære av hverandre. Uten påvirkning utenfra, hadde vi fortsatt sitti i ei jævla grå og kald steinrøys. Har overhodet ikke problemer med å se negative trekk og faremomenter ved Islam. Men derfra til å stemple alle muslimer som notorisk onde, med eneste mål å underlegge seg alle, hallo? Årets fredsprisvinner passer f.eks dårlig i det bildet, men han er sikkert unntaket som bekrefter regelen??  
    Nå har vel ikke jeg hevdet at alle muslimer er notorisk onde, og dine synspunkter på opprinnelsen til julefeiringen er greie. Dessuten er det masnge muslimer som uten problemer aksepterer, og endog adopterer vår julefeiring. Det jeg misliker, er at en minoritet kan diktere hvordan majoriteten skal feire sin jul. At Christmas ikke lenger er akseptabel beskrivelse, at julegris ikke lenger passer inn i dekorasjonene.
    Vel skal vi være tolerante, men det må gå begge veier.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    "Pesten" er så mangt. I dag kjenner jeg at jeg lar meg provosere av alle som ønsker så inderlig å skape splid, misforståelser og frykt.
    Det er ikke godt for meg, så jeg tror jeg får avstå fra å si det jeg egentlig mener.

    Honkey

    PS: Jeg kunne jo ta en mellomløsning; linke til I. Løkkens siste innlegg! ;) :D:D

    Hvem ønsker å skape splid? Er det å skape splid å fortelle om hva som foregår i samfunnet? Er det å skape splid å prøve å holde på det som har verdi for oss, og som andre rakker ned på og ønsker å fjerne? Alle ønsker først og fremst å leve i fred, men ikke for enhver pris, også vi kan føle oss dypt krenket, skal ikke det være lov også for oss?
    Alle synes at samfunn som baserer seg på apartheid og hvor en gruppe mennesker sees på som mer/ mindre verdt enn andre er feil, hvem er det som skaper splid da, de som motarbeider dette eller de som ønsker et slikt samfunn?

    Stjerner har vel en viktig betydning i den kristne julefeiringen erosloveking, det var jo de som ledet de vise menn til stallen…
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Stadig mer svineri avdekkes.

    Her har norske myndigheter misforstått kapitalt.
    Når man leser dette skjønner man bedre hvorfor Krekar fortsatt er i landet, mens andre iranere blir sendt tilbake.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Like før islamistpesten har spredd seg til hele Somalia og voldtatt landet, griper Etiopia inn, for å redde den FN-støttede regjeringen.
    I flere måneder har islamistene henrettet og halshogd de som ikke ber 5 ganger om dagen. Musikk er forbudt og burka påbudt.
    Og mens den øvrige verden toer sine hender og ser at Somalia blir okkupert, med støtte av de andre afrikanske islamistregimene, da griper altså Etiopia inn.

    All ære til Etiopia for det.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Like før islamistpesten har spredd seg til hele Somalia og voldtatt landet, griper Etiopia inn, for å redde den FN-støttede regjeringen.
    I flere måneder har islamistene henrettet og halshogd de som ikke ber 5 ganger om dagen. Musikk er forbudt og burka påbudt.
    Og mens den øvrige verden toer sine hender og ser at Somalia blir okkupert, med støtte av de andre afrikanske islamistregimene, da griper altså Etiopia inn.

    All ære til Etiopia for det.
    Forferdeleg!
    Men når ein filosoferer rundt i kva grad islam skal ha "skulda" for tilstandane i landet, kan det vere greitt å lese litt frå koranen:
    "(2) DETTE er Guds Bok! Tvil ikke på det. Den er veiledning for dem som frykter Gud,

    (3) som tror på det skjulte for menneskene, holder bønnen, gir av det Vi har gitt dem,

    (4) som tror på det som er åpenbart for deg (Muhammad), og ble åpenbart før din tid, og som er forvisset om det evige livet!

    (5) Slike blir veiledet av Gud, og dem skal det gå godt.

    (6) Men for dem som fornekter sannheten er det likegyldig om du advarer dem eller ikke, for de vil ikke tro!

    (7) Gud har forseglet deres hjerter og ører, og deres øyne er dekket til. Det venter dem stor gjengjeld.

    (8) NOEN sier: "Vi tror på Gud og Den siste dagen", men de tror i virkeligheten ikke.

    (9) De vil narre både Gud og dem som tror, men narrer ikke andre enn seg selv, uten å vite det.

    (10) De har en svakhet i sitt hjerte, og Gud gjør svakheten større. Det venter dem smertefull straff, for å ha løyet (for Gud, mennesker og seg selv).

    (11) Sier man: "Spre ikke forfall på Jorden," svarer de: "Vi bygger jo bare opp!"

    (12) I virkeligheten gjør de skade, uten å innse det.

    (13) De blir bedt om å tro, slik andre tror, og svarer: "Skal vi tro som de enfoldige?" Enfoldige er de selv, uten å fatte det.

    (14) Når de møter dem som tror, sier de: "Vi tror også!" Men alene med skamløse ledere, sier de: "Vi følger dere, vi gjorde oss bare til."

    (15) Gud skal lære dem å gjøre seg til! Han vil la dem ture frem i sin hovmod, og forblindet vandre hit og dit.

    (16) De har kjøpt villfarelse for veiledning! Det er en dårlig handel. De er ikke på rett vei."
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Det må være rart å ha et slikt overforenklet vedensbilde!
    Må jo prøve å få i gang debatten vet du. Men det viser seg at når Israel eller USA ikke er direkte innblandet, så er interessen lik null.
    At en hel nasjon blir okkupert av islamister er ikke interessant.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Eller at når våre allierte ikke blander seg inn så har vi mindre behov for å mene noe? Ikke rart det...
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Eller at når våre allierte ikke blander seg inn så har vi mindre behov for å mene noe? Ikke rart det...
    Nei, så lenge USA ikke er med, så trenger man jo ikke å engasjere seg. Tusener er døde, en hel nasjon er okkupert, halshugging, steining, osv. Pytt pytt.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Du må bare leve med det, Oddgeir, og ikke hisse deg opp...Ikke bra for blodtrykket vet du!

    :D
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Du må bare leve med det, Oddgeir, og ikke hisse deg opp...Ikke bra for blodtrykket vet du!

    :D
    Hvorfor må jeg det?
    Hva hindrer norske myndigheter i å arrestere disse svina og overlevere dem til somaliske myndigheter?
    Eller skal vi fortsette å fylle opp landet med ennå flere krekarsvin?
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Nei, du må ikke! Du kan jo lage en folkeaksjon.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Like før islamistpesten har spredd seg til hele Somalia og voldtatt landet, griper Etiopia inn, for å redde den FN-støttede regjeringen.
    I flere måneder har islamistene henrettet og halshogd de som ikke ber 5 ganger om dagen. Musikk er forbudt og burka påbudt.
    Og mens den øvrige verden toer sine hender og ser at Somalia blir okkupert, med støtte av de andre afrikanske islamistregimene, da griper altså Etiopia inn.

    All ære til Etiopia for det.
    Det ironiske i det hele er at Mogadishu har ikke vært en så trygg by på mange år, som under islamistisk styre.
    Det samme kan jo sies om narkotrafikken ut fra Afghanistan. Vesten vil i i tiden fremover flomme over av billig narko fra den kanten etter at Taliban-styret falt. Ser ut til at strenge islamistiske lover har mye til felles med enkeltes ønske til straffeskjerpelse og avstraffelser her hjemme. ;)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Det ironiske i det hele er at Mogadishu har ikke vært en så trygg by på mange år, som under islamistisk styre.
    Det samme kan jo sies om narkotrafikken ut fra Afghanistan. Vesten vil i i tiden fremover flomme over av billig narko fra den kanten etter at Taliban-styret falt. Ser ut til at strenge islamistiske lover har mye til felles med enkeltes ønske til straffeskjerpelse og avstraffelser her hjemme.  ;)
    Kunne du tenkt deg å leve under en shariadomstol?
    Ønsker du at andre skal gjøre det?

    Deler du de somalske kvinnenes glede over at islamisthordene er drevet på flukt?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kanske på tide å hente frem 'Black Hawk Down' igjen for å komme i den rette stemningen. Artig film.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Kunne du tenkt deg å leve under en shariadomstol?
    Ønsker du at andre skal gjøre det?

    Deler du de somalske kvinnenes glede over at islamisthordene er drevet på flukt?
    Så bare en viss ironi, gjør ikke du?

    Shariadomstol? Overhodet ikke, sier jeg det? Visse politiske fargenyanser her hjemme kunne vel tenke seg langt strengere straffereaksjoner enn hva tilfelle er idag. Deportering, straffarbeid, dødsstraff, færre sosiale rettigheter i fengselet  osv. Ihvertfall hyler de etter det....  

    Så somalske kvinner jubler nå? Det vet jeg lite om. Tror dessverre at kvinner og barn, fortsatt kommer til å lide like jævlig, uansett styre.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Problemet er at USA invaderer uten å ha gjort forarbeidet. De tror alt skal løse seg når The Marines kommer inn. Da blir alle skurker redde og de snille lager demokrati.

    Demkrati betyr folkestyre og må bygges fra grunnen av. Om noen vil forandre noe i et land så finnes det mange andre måter enn å sende inn The Marines. Jeg trodde USA hadde lært av Vietnam.
     

    Dr.Dong

    Fersking
    Ble medlem
    25.12.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Etter mange år har den vestlige verden beredt grunnen for islamistene. Islam er ikke den største faren, men vår egen evnesløshet. Somalia er bare et eksempel på at vi ikke ser uretten før vi kan navngi den med Muhammeds etterkommere. Fred under Sharia er bedre enn rettsløshet under "hvem vet hvem".
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Etter mange år har den vestlige verden beredt grunnen for islamistene. Islam er ikke den største faren, men vår egen evnesløshet. Somalia er bare et eksempel på at vi ikke ser uretten før vi kan navngi den med Muhammeds etterkommere. Fred under Sharia er bedre enn rettsløshet under "hvem vet hvem".
    Ja selvsagt er det den vestlige verden som har skylden igjen...hvem ellers?? Har de ingen skyld selv der ned for det som skjer, og hvorfor ikke?
    Fred under sharia, hva kan grunnen til det være tror du, at de rett og slett truer og dreper til taushet? Jeg er ikke enig i at fred under sharia nødvendigvis er bedre enn rettløshet, for hvilken rettigheter har man under sharia? Man kan jo se på hvordan det var i Afghanistan...
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Mener du at USA alltid har rett, komponenten?
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Ideen kom av at jeg ikke kan huske at du har skrevet noe kritisk om USA, noen gang. Du forsvarer USA i tykt og tynt virker det som. Tar jeg feil?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    I Australia begynner de å få nok. De strammer inn, og krever at innvandrere skal ha jobb.

    Slik velger Dagbladet å fremstille det. Fri presse?
    Senest i sommer var det opptøyer på australske badestrender. Man protesterte mot todelte badedrakter.
    Man voldtok. Horer.

    Dagbladet overprøver den Australske regjeringens rett til å gjøre noe med saken ved å trykke en tvilsom oversettelse av en forholdsvis farget artikkel.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    unnskyld meg oddgeir, men kan du forklare dette i en kortversjon.
    Og jeg som skulle være grei og skrive korte setninger. ;)

    I Australia ønsker de å gjøre noe med innvandringen av mennesker som kun er ute etter å utnytte trygdesystemet. Dagbladet har kastet seg over en radikal skuespiller som syns dette er noe tull, oversatt og trykket.

    Det samme er underveis i Norge, men da rettet mot familiegjenforening. Aldersgrense osv.

    Er du med?
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Og jeg som skulle være grei og skrive korte setninger. ;)

    I Australia ønsker de å gjøre noe med innvandringen av mennesker som kun er ute etter å utnytte trygdesystemet. Dagbladet har kastet seg over en radikal skuespiller som syns dette er noe tull, oversatt og trykket.

    Det samme er underveis i Norge, men da rettet mot familiegjenforening. Aldersgrense osv.

    Er du med?
    dette må jeg tenke over, og det kan nok ta et par dager.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    I Australia begynner de å få nok. De strammer inn, og krever at innvandrere skal ha jobb.

    Slik velger Dagbladet å fremstille det. Fri presse?
    Senest i sommer var det opptøyer på australske badestrender. Man protesterte mot todelte badedrakter.
    Man voldtok. Horer.

    Dagbladet overprøver den Australske regjeringens rett til å gjøre noe med saken ved å trykke en tvilsom oversettelse av en forholdsvis farget artikkel.
    Denne tok jeg ikke helt. Er du full?? For min del begynner det å bli litt sent, så sent at jeg leser "Aftenposten", istedenfor "Dagbladet" når jeg klikker på linken din. Du gjentar jo Dagbladet i et senere svar for sikkehets skyld. Mamma!! Whiskyen jeg drikker for meg til å se syner, eller ikke.
    Hilsen en trøtt, men ikke forfyllet Eros, eller jo litt bedugget da. kremt
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Aftenposten ja. Du har rett. :-/
    Men cognac er nå godt da.
    Cocnac duger vel det og, selv om jeg holder en knapp på Calvados. Akkurat nå tilbringes årets siste natt med en sammensurium av singles malts og Jim Beam/ginger ale&lime. Skål!
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Cocnac duger vel det og, selv om jeg holder en knapp på Calvados. Akkurat nå tilbringes årets siste natt med en sammensurium av singles malts og Jim Beam/ginger ale&lime. Skål!
    Konge.
    Skål.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Malt. Mye malt. Nesten for meget malt. Det smalt.

    Ha ha et godt nytt år....
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    USA har alltid feil. Måtte de få oppleve en krig på egen jord engang...

    K.
    Har fått noen kommentarer utenom HFS vedr. denne. Må vel forklare meg litt:

    USA har selvfølgelig ikke alltid feil. Men de opptrer som om de alltid har rett! Det ville jeg prøve å være en motvekt til...

    Jeg ønsker da ikke at USA skal få en krig på egen jord, men kanskje de hadde sluttet å krige "alle andre plasser" om det amerikanske folk hadde fått oppleve slikt selv. DET var poengene, selv om de for noen var litt fordekte.

    K.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn