Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Hehe...påfallende at du skriver jødiske terrorister og arabiske "terrorister".

De såkalt farbare veiene er enveisbiletter til graven. Israel har aldri plaget Indonesia, likefullt anerkjenner ikke Indonesia Israels rett til å eksistere. Vet ikke med deg, men jeg ville i hvertfall ikke lagt ned våpenene hvis jeg var omringet av fiender som ønsket meg død.
    :)vel, det kan jeg være enig i. Alle steder hvor ordet terrorister er skrevet skulle vært i gåsetegn, så det var en glipp

Men at de farbare veiene er direkte veier til graven... hvordan kan du si det? Fremgangsmåter som er uprøvd (fred for eksempel) kan man ikke si noe om før man har prøvd... joda, vi har jo hatt flere forsøk som Oslo-avtalen mm., men ved første lille eventuelle provokasjon, så bombarderes alle forsøk på å oppnå fred. En hel nasjon angripes hvis en enslig liten misforstått selvmordsbomber "lykkes".
    Etter 60 år i krig, så tror vi at eneste måte å løse problemet er mer krig??

At Indonesia er imot Israel er nytt for meg, og i grunnen ganske leit. Men i Indonesia har det også foregått mange overgrep (Timor mfl.), også i Tjetsjenia. Det er mulig at mennesker som sitter igjen med sår, samles og sympatiserer med hverandre, fordi de forstår hverandres tap og lidelse... At de kaller det hellig krig er jo dumt for Islam, nettopp fordi vi (som ikke tror på Allah) demoniserer alle islamsk troende.

Et eksempel på et land som er Islamistisk, men likevel oppegående er Malaysia. Det er overraskende hvor våkne og reflekterte menneskene jeg traff der er. Noe som leder meg til å tro at "galskapen" linket til Islam er feil, og at det er analfabetisme som er årsaken til at flere land bare har "en ting i hodet", nemlig "drap av alle ikke-troende".
    Det siste argumentet er en betraktning sett i lys av hvor mange mennesker i forskjellige land som er uutdannet, og hva vi vet om dem. (Enkelte land i midtøsten har oppimot 70% analfabetisme).
    Å være analfabet betyr jo at man ikke kan lese noenting. At man aldri har lært om emner som utvider ens horisont og refleksjonsevne. At alt man vet kommer fra dem man har hørt snakke, og evnen deres til å være reflektert er minimal(gitt at de fleste rundt deg er analfabet). Når vi da tenker på hvordan Adolf pratet Tyskerne rundt (som ikke var analfabeter), så blir det enda lettere å forstå hvor lett det er for Islamistiske prester (Imamer?) å villede tilhørerne sine...

Etabler fred, bygg skoler og ta den jevne Islamist ut av middelalderen.. da kanskje vil tingene bedre seg på sikt...men det er ikke gjort over natten. Etter 60 år med krig behøves en holdningsendring på begge sider av gjerdet

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Tenkte på å veie litt opp og ta hensyn til balansen i denne tråden. Den er jo slik:

BB, Løkken, Komponenten, Oddgeir og Rune S: Israel er en fredselskende nasjon som må forsvare seg mot fordervede, voldelige og tilbakestående muslimer. Media beskriver Israel alt for kritisk og er naive i forhold til muslimer.

Mot:

Honkey og Karl: Israel går alt for langt i mange tilfeller. Media gjengir konflikten ganske riktig, stort sett.
    Eller:

BB, Løkken, Komponenten, Oddgeir og Rune S: Israel er en demokratisk, globalt anerkjent nasjon som må forsvare sin eksistens mot naboer som ønsker staten fjernet fra kartet. Media er balanserte i sin dekning av saken, dette gjelder imidlertid globale media. Norske media har stort sett kun én vinkling av konflikten.

Honkey og Karl: Israel er en blodtørstig nasjon hvor IDF gjør alt de kan får å bombe, skyte og trakassere sivile. Dette har ingenting med selvforsvar å gjøre, IDF en drapsmaskin hvor vervede soldater er sadister som tar glede i å massakrere uskyldige. Valgte israelske ledere som Sharon og Olmert er krigslystne monstre som vil erobre hele midtøsten. Selvsagt ledet av USA som ønsker globalt eierskap for sine gjennomkorrupte korporasjoner og derfor gjennom strøregimer vil erobre hele verden. Odd Karsten Tveit er den eneste som vet noe om det som foregår, hans innsikt i verdenspolitikk og midtøsten er mye større enn noen korrespondent fra CNN eller andre internasjonale mediekanaler.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    1. Men at de farbare veiene er direkte veier til graven... hvordan kan du si det?
    2. At Indonesia er imot Israel er nytt for meg, og i grunnen ganske leit Et eksempel på et land som er Islamistisk, men likevel oppegående er Malaysia.
    3. Noe som leder meg til å tro at "galskapen" linket til Islam er feil, og at det er analfabetisme som er årsaken
    4. Etabler fred, bygg skoler og ta den jevne Islamist ut av middelalderen.
    1. Hizbollah, Hamas og flere medlemmer i den arabiske liga har som uttalt mål at staten Israel skal utslettes og jødefolket utryddes eller fordrives.
    2. Malaysia anerkjenner heller ikke Israels rett til å eksistere og har ingen diplomatiske forbindelser med Israel overhodet.
    3. Det er mye analfabetisme blant i afrikanske og latinamerikanske land også. Du finner ingen der (unntatt i de islamske land i Afrika) som glorifiserer erobring og verdensherredømme, som mener at jødefolket er en pest som bør utryddes.
    4. Det ble gjort i de palestinske områdene, skolebøkene ble fylt av antijødisk propaganda og lærerne forherliget hellig krig mot Israel.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Honkey og Karl: Israel er en blodtørstig nasjon hvor IDF gjør alt de kan får å bombe, skyte og trakassere sivile. Dette har ingenting med selvforsvar å gjøre, IDF en drapsmaskin hvor vervede soldater er sadister som tar glede i å massakrere uskyldige. Valgte israelske ledere som Sharon og Olmert er krigslystne monstre som vil erobre hele midtøsten. Selvsagt ledet av USA som ønsker globalt eierskap for sine gjennomkorrupte korporasjoner og derfor gjennom strøregimer vil erobre hele verden. Odd Karsten Tveit er den eneste som vet noe om det som foregår, hans innsikt i verdenspolitikk og midtøsten er mye større enn noen korrespondent fra CNN eller andre internasjonale mediekanaler.
    Ja, hvis det er sånn du forstår mine innlegg så er det ikke rart det blir krangel på hifisentralen. Eller tok du i litt sånn for å holde tråden levende?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Ja, hvis det er sånn du forstår mine innlegg så er det ikke rart det blir krangel på hifisentralen.
    I lige måde får man vel si. Og i lys av det kan man jo lure på hvor realistiske disse uttalte strategiene for fred i midtøsten egentlig er. De som vet hvordan man skal frembringe fred der burde da ikke ha noe problem med å frembringe konsensus på forumet.

W

wurst

Gjest
    BB,Honkey og Karl: Israel går alt for langt i mange tilfeller. Media gjengir konflikten ganske riktig, stort sett.
    Jeg lurer på hvordan du ville følt det hvis du bodde i et land på størrelse med et middels norsk fylke, og alle de omkringliggende statene hadde som uttalt mål å utrydde ditt land og folk, samtidig som du husker at det har vært forsøkt for ikke mange tiår siden. Det er kanskje forståelig med en viss paranoia i en slik situasjon.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    1. Hizbollah, Hamas og flere medlemmer i den arabiske liga har som uttalt mål at staten Israel skal utslettes og jødefolket utryddes eller fordrives.
    2. Malaysia anerkjenner heller ikke Israels rett til å eksistere og har ingen diplomatiske forbindelser med Israel overhodet.
    3. Det er mye analfabetisme blant i afrikanske og latinamerikanske land også. Du finner ingen der (unntatt i de islamske land i Afrika) som glorifiserer erobring og verdensherredømme, som mener at jødefolket er en pest som bør utryddes.
    4. Det ble gjort i de palestinske områdene, skolebøkene ble fylt av antijødisk propaganda og lærerne forherliget hellig krig mot Israel.
    1. Joda, det har de nok sagt, men vil og er de (innbyggerne i landet, som lider under voldelighetene) i stand til å gjennomføre det? Det er tvilsomt, og ville bli enda mer tvilsomt dersom man klarte å etablere fred i regionen (for da ville mange være opptatt med å bygge og trygge sin framtid).
    2. Ok, jeg skal godta det (for øyeblikket), men de har heller ingen soldater eller våpen hos Araberne. De gjør intet for å delta i konflikten. Eller?
    3. Men vi hører stadig om voldeligheter fra de områdene/landene med stor analfabetisme, Burundi, Nigeria mm.
    4. Det kan jeg forstå, og synes er sørgelig. Det stadig tilbakevendende problem med at stat og kirke er en og samme sak, gjør seg slike uheldige utslag. Likevel, når nå FN som overordnet organ skal være med å skape fred, så kan de jo også være med å velge litteratur (emner, fag). En holdningsendring, spesielt i forhold til hellig krig er svært viktig, men også hvordan man skal agere i forhold til ekstreme grupperinger.
    FNs oppgave med å bevare freden (hvis det lykkes å skape den) må jo bli å gjøre mange tiltak, slik at både Arabere og Israelere kan få leve i trygghet og rettferdighet.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Ojsann, det ble mange bruddbiter i det svaret. Håper dere kan lese litt mellom linjene (i tråd med mine tidligere uttalelser)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    :)vel, det kan jeg være enig i. Alle steder hvor ordet terrorister er skrevet skulle vært i gåsetegn, så det var en glipp

Men at de farbare veiene er direkte veier til graven... hvordan kan du si det? Fremgangsmåter som er uprøvd (fred for eksempel) kan man ikke si noe om før man har prøvd... joda, vi har jo hatt flere forsøk som Oslo-avtalen mm., men ved første lille eventuelle provokasjon, så bombarderes alle forsøk på å oppnå fred. En hel nasjon angripes hvis en enslig liten misforstått selvmordsbomber "lykkes".
    Etter 60 år i krig, så tror vi at eneste måte å løse problemet er mer krig??

At Indonesia er imot Israel er nytt for meg, og i grunnen ganske leit. Men i Indonesia har det også foregått mange overgrep (Timor mfl.), også i Tjetsjenia. Det er mulig at mennesker som sitter igjen med sår, samles og sympatiserer med hverandre, fordi de forstår hverandres tap og lidelse... At de kaller det hellig krig er jo dumt for Islam, nettopp fordi vi (som ikke tror på Allah) demoniserer alle islamsk troende.

Et eksempel på et land som er Islamistisk, men likevel oppegående er Malaysia. Det er overraskende hvor våkne og reflekterte menneskene jeg traff der er. Noe som leder meg til å tro at "galskapen" linket til Islam er feil, og at det er analfabetisme som er årsaken til at flere land bare har "en ting i hodet", nemlig "drap av alle ikke-troende".
    Det siste argumentet er en betraktning sett i lys av hvor mange mennesker i forskjellige land som er uutdannet, og hva vi vet om dem. (Enkelte land i midtøsten har oppimot 70% analfabetisme).
    Å være analfabet betyr jo at man ikke kan lese noenting. At man aldri har lært om emner som utvider ens horisont og refleksjonsevne. At alt man vet kommer fra dem man har hørt snakke, og evnen deres til å være reflektert er minimal(gitt at de fleste rundt deg er analfabet). Når vi da tenker på hvordan Adolf pratet Tyskerne rundt (som ikke var analfabeter), så blir det enda lettere å forstå hvor lett det er for Islamistiske prester (Imamer?) å villede tilhørerne sine...

Etabler fred, bygg skoler og ta den jevne Islamist ut av middelalderen.. da kanskje vil tingene bedre seg på sikt...men det er ikke gjort over natten. Etter 60 år med krig behøves en holdningsendring på begge sider av gjerdet
    At et et land er hovedsakelig muslimsk er ikke det samme som at landet er islamistisk. Islamisme er politisk, vanligvis fundamentalistisk, islam. Begrepet islamofascisme er dekkende for denne politiske retningen.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    He-he, ja palestinske skolebøker går "Mein Kampf" en høy gang når det gjelder jødehat.
    Indoktrineringen starter tidlig!

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg mener ikke og har aldri ment at Klassekampen er nøytral. Det skulle bare mangle! Det er bredden av ulike medier som blir balansert - de balanserer ut hverandre. Ingen av de er helt nøytrale, jeg tror ikke noe helt nøytralt finnes.
    Gå over til P2 du Komponenten. Det er der de gode programmene finnes.
    Kanskje du bør begynne å lese Dagen, Karl? ;)
    Det er i alle fall en Israelvennlig norsk avis, men den er kristen, så da er det vel uaktuelt...?
    Men jeg vet at f.eks Frank Årebrot anbefaler å lese denne avisen, og de fikk i alle fall med seg at det var 7 drepte soldater i tillegg til de to som ble kidnappet:

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=9497

Ellers kjenner jeg endel som følger med på

www.debka.com

...de er ofte veldig tidlig ute med nyheter, som langt om lenge så dukker opp i andre media, (ja ikke alltid her da..)

Kunne nok hørt p2, men om man skal prøve å konsentrere seg litt på jobb synes jeg det er bedre med musikk enn programmer som krever litt mer konsentrasjon å følge med på, og musikken der liker jeg ikke så godt heller. ;)

Joda noruego, du kan nok ha rett i det du skriver om Vigrid, men på den annen side får man av og til inntrykk av det motsatte og, at noen kamuflerer sitt jødehat som kritikk av Israel...

Vel,vel.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Jeg lurer på hvordan du ville følt det hvis du bodde i et land på størrelse med et middels norsk fylke, og alle de omkringliggende statene hadde som uttalt mål å utrydde ditt land og folk, samtidig som du husker at det har vært forsøkt for ikke mange tiår siden. Det er kanskje forståelig med en viss paranoia i en slik situasjon.

Huff, nå er du ufin. Israel er bebodd av slemme jøder som ikke fortjener annet enn å bli selvmordsbombet på vei til jobb eller skole. Palestinerne er så fattige og ynkelige at vi må da skjønne et slikt rop om hjelp. Norge bør sende mer penger til sprengstoff og ambulanser som de stakkars palestinerne kan bruke til transport av bomber og granater. Dette visste du!

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Eller:

BB, Løkken, Komponenten, Oddgeir og Rune S: Israel er en demokratisk, globalt anerkjent nasjon som må forsvare sin eksistens mot naboer som ønsker staten fjernet fra kartet. Media er balanserte i sin dekning av saken, dette gjelder imidlertid globale media. Norske media har stort sett kun én vinkling av konflikten.

Må si det enda en gang: Noe som minner om det ovenstående sprøyt har undertegnede ALDRI hevdet eller ment. Jeg har tidligere berømmet Ivar Løkken for renhårig debatt, dette må nå dessverre trekkes tilbake. Det viser seg at heller ikke han kan lese.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Må si det enda en gang: Noe som minner om det ovenstående sprøyt har undertegnede ALDRI hevdet eller ment. Jeg har tidligere berømmet Ivar Løkken for renhårig debatt, dette må nå dessverre trekkes tilbake. Det viser seg at heller ikke han kan lese.

Honkey
    Faktisk enig med deg akkurat her Honkey, jeg synes ikke du fortjener å settes i denne båsen. Men noen andre gjør...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Faktisk enig med deg akkurat her Honkey, jeg synes ikke du fortjener å settes i denne båsen. Men noen andre gjør...
    Jøss, det var jenta si det tenker jeg, selv om du er klin gæren! ;)
    Takknemlig nattaklem til deg! :)

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jøss, det var jenta si det tenker jeg, selv om du er klin gæren! ;)
    Takknemlig nattaklem til deg! :)

Honkey
    Ja, vi gale har det godt! ;D
    Sov godt lille venn.. :-*

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Og så senket idyllen seg over land og folk, enn så lenge. 8)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg vurderte opprinnelig å fjerne ditt navn og bare etterlate Karl der, siden han flere ganger har fabelert om IDFs blodtørst og USAs ubegrensede moralske underlegenhet i tråder som denne. Det fremstod imidlertid som et for stort inngripen i hans opprinnelige innlegg, det ble på en måte ikke noe igjen av orginalen i parodien, hvis du skjønner hva jeg mener. For hva det er verdt mener jeg at du er en ryddig og rettferdig, om enn noe naiv debattant med gode intensjoner.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    En ting sitter jeg og funderer over, etter å ha fulgt denne tråden i over en måned, og lest hvert eneste innlegg:
    Hva er konklusjonen? (demokratisk, sett med Norske øyne)
    Var Israel "i sin fulle rett" til å gjøre dette?
    Kan jeg foreslå at noen starter en avstemmingstråd med tre alternativer, "Ja", "nei" og "vet ikke"?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Norge bør holde seg ute av Unifil. Kampen foregår i Afghanistan, og her bør Norge bidra for å slå ned Taliban. Vår sivilisasjon er avhengig av at den globale krigen mot islamismen blir vunnet. Ellers blir det:

På med burka alle hurpa
    ut av skole ikke kjole
    piskes steines synder skal
    Allah er vårt store kall

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg vurderte opprinnelig å fjerne ditt navn og bare etterlate Karl der, siden han flere ganger har fabelert om IDFs blodtørst og USAs ubegrensede moralske underlegenhet i tråder som denne. Det fremstod imidlertid som et for stort inngripen i hans opprinnelige innlegg, det ble på en måte ikke noe igjen av orginalen i parodien, hvis du skjønner hva jeg mener. For hva det er verdt mener jeg at du er en ryddig og rettferdig, om enn noe naiv debattant med gode intensjoner.
    At en gjennomstudert ung mann med gode begreper om digitalteknologi anser undertegnede for å være naiv, tar jeg med stor ro. Du har gjentagende vist eksempler på at menneskesinnet ikke er din studieretning.
    Naiviteten jeg beskyldes for deles forsåvidt (se link et par innlegg lengre opp her) med folk som Bill Clinton og Kåre Willoch, som kjent har ikke de noen form for ballast som kan forhindre slikt.

Honkey

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Jeg rekker frem lanken til Karl og andre som jeg måtte ha tråkket på tærne med sleivkommentarer :)
    Ingen grunn til å bli små-uvenner for noe som skjer hundrevis av mil unna oss.......

Vi har diskutert side opp og side ned,og mitt standpunkt er helt uforandret.Selv føler jeg et slags sinne og oppgitthet over uretten terrorismen Israel har blitt utsatt for opp igjennom tidene er,og jeg hadde sannsynligvis støttet et Israelsk angrep på Hizbollah allerede i år 2000 da Israel trakk seg ut og fekk ganske kjapt takken i form av nye terrorangrep mot nord-Israel.Min tålmodighet er utrolig liten i forhold til det Israel har utvist av sådan siden de trakk seg ut av sør-Libanon forrige gang..........

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Jeg vurderte opprinnelig å fjerne ditt navn og bare etterlate Karl der, siden han flere ganger har fabelert om IDFs blodtørst og USAs ubegrensede moralske underlegenhet i tråder som denne. quote]

Det kunne vært interessant å lese mine innlegg som er slik du beskriver her. Jeg kjenner meg ikke igjen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.433

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Det kunne vært interessant å lese mine innlegg som er slik du beskriver her. Jeg kjenner meg ikke igjen.
    Det blir for mye arbeid for meg å finne dem frem igjen, les gjennom hva du har skrevet om IDF her og hvilket generelt inntrykk du har gitt av hæren, Israel og USA i denne tråden.

Det var ingen som la merke til hva Hamas-representanten uttalte?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er NETTOPP denne type naive initiativer undertegnede har etterlyst fra begge parter. Sånt tror vel ikke du på, Ivar?

Honkey
    Dette er sagt av en mann som er på desperat jakt etter internasjonal anerkjennelse. Tror ikke det stikker så dypt. Skulle det vise seg at jeg tar feil, hadde det vært svært gledelig.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Det er NETTOPP denne type naive initiativer undertegnede har etterlyst fra begge parter. Sånt tror vel ikke du på, Ivar?
    Han sier ikke noe om at Israel bør anerkjennes eller at Hamas charter som tar til orde for jødeutryddelse er feil. Det han sier er at problemene ikke kan skyldes på okkupasjonen alene, men i like stor grad er resultatet av kaos og selvødeleggelse. Jeg har hele tiden argumentert for at okkupasjonen ikke er den primære årsaken til Hamas og radikale islamisters jødehat. De vil utslette jødene, så enkelt er det.

Det oppsiktsvekkende er at norske medier énsidige plassering av skyld for palestinske lidelser avvises av én deres egne representanter. Hans modell for løsning er imidlertid fortsatt en islamistisk stat under Sharia, noe jeg mener må bekjempes.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Det blir for mye arbeid for meg å finne dem frem igjen, les gjennom hva du har skrevet om IDF her og hvilket generelt inntrykk du har gitt av hæren, Israel og USA i denne tråden.

[/url]?
    Det er ikke min oppgave å dokumentere dine påstander. Du får enten trekke påstanden eller dokumentere den. Det er det eneste redelige i dette tilfellet, og det vet du.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Han sier ikke noe om at Israel bør anerkjennes eller at Hamas charter som tar til orde for jødeutryddelse er feil. Det han sier er at problemene ikke kan skyldes på okkupasjonen alene, men i like stor grad er resultatet av kaos og selvødeleggelse. Jeg har hele tiden argumentert for at okkupasjonen ikke er den primære årsaken til Hamas og radikale islamisters jødehat. De vil utslette jødene, så enkelt er det.

Det oppsiktsvekkende er at norske medier énsidige plassering av skyld for palestinske lidelser avvises av én deres egne representanter. Hans modell for løsning er imidlertid fortsatt en islamistisk stat under Sharia, noe jeg mener må bekjempes.
    Her gjør du det igjen! Hvilke jævla "medier" er det du/dere hele tiden sikter til som ikke skriver det alle de jeg leser gjør? Problemet, slik jeg ser det, er at så lenge du/dere ikke er 100% på linje med deet som står skrevet, så blindes du for det som rent faktisk står der!
    Inntrykket jeg har fra både deg, Komponenten, BB, Oddgeir etc er at dere vil at det skal stå: Dette er Islamofascistenes EGEN feil! Og Israel gjør BARE det de må!
    Det er dette synet som er ute av balanse, skjønner du. For det tåles knapt at man forsøker å rette søkelyset på mer enn en enkelt faktor.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Det er ikke min oppgave å dokumentere dine påstander. Du får enten trekke påstanden eller dokumentere den. Det er det eneste redelige i dette tilfellet, og det vet du.
    Når kom du sist med en dokumentert påstand, Karl?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Her gjør du det igjen! Hvilke jævla "medier" er det du/dere hele tiden sikter til som ikke skriver det alle de jeg leser gjør? Problemet, slik jeg ser det, er at så lenge du/dere ikke er 100% på linje med deet som står skrevet, så blindes du for det som rent faktisk står der!
    Inntrykket jeg har fra både deg, Komponenten, BB, Oddgeir etc er at dere vil at det skal stå: Dette er Islamofascistenes EGEN feil! Og Israel gjør BARE det de må!
    Det er dette synet som er ute av balanse, skjønner du. For det tåles knapt at man forsøker å rette søkelyset på mer enn en enkelt faktor.

Honkey

Ingen gjør bare det de må. Forøvrig synes jeg det er glimrende at islamofascistene i Hamas har begynt å tvile på sin egen fortreffelighet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn