Venstreside og nazisme? Du liker å lese, sier du. Jeg anbefaler herved, og nærmest ukritisk, hvilken som helst innføringsbok i politisk teori. Selv om vi befinner oss sensommers, så vil en solid vårrengjøring i begrepsapparatet kunne gjøre godt. Greit å kunne sette nyheter litt i perspektiv.
Nå har for så vidt Ivar Løkken svart for meg noruego, han skjønte i alle fall poenget mitt. Men for sånn ca.157. gang så var poenget det at Vigrid anbefaler O.K. Tveits bok til sine medlemmer. Så kan man selvsagt spekulere i hvorfor. Noen likhetstrekk et eller annet sted bør det vel da være, eller tror du grunnen er hans gode språk eller innlevelsesevne?
Kanskje noen av bøkene du omtaler trenger en liten revidering?
Om ikke alle her har reagert på det at jødehatet, eller i alle fall jødeskepsisen ser ut til å trives, også blant EN DEL ute på venstresiden, så er det såpass mange mennesker som gjør det at man kanskje burde ta det litt mer alvorlig og ikke bare blåse det bort, hver gang?
Kan det også være grunnen til at EN DEL på venstresiden ser ut til å omfavne selv fanatiske islamister til tider, ingenting er vel bedre enn en felles fiende? Som hos Vigrid, hvorfor i alle dager skulle de ellers sympatisere med palestinerne, er ikke akkurat ariske disse heller da.
Om du synes Klassekampen er nøytral info Karl, vel så bør du kanskje ikke kritisere meg så hardt. Ellers synes nå jeg da at det kan være greit å få frem info som man aldri ellers hører om, det er ikke nødvendigvis feile opplysninger om det ikke kommer fra riktig kilde, kanskje grunnen til at det ikke kommer frem rett og slett er at det vil ødelegge det fine glansbildet man ofte helst vil beholde som det er? Vi har vel alle erfaringer med media og at de ikke alltid er til å stole på.
Når det gjelder nrk, så hører jeg en del på p3. Ikke akkurat kremprogram, men synes de tross alt spiller musikk som er bedre å høre på enn de fleste andre kanaler, når man ellers sitter på jobb og bare ønsker litt musikk i bakgrunnen. Men jeg har mer enn en gang reagert på hvordan programlederne der uttaler seg og hvor sterkt deres personlige meninger angående politikk kommer frem i mange sammenhenger. Og jeg har ennå til gode å høre EN der som hører til på høyresiden , det er anti-Bush, anti-Israel, osv. Burde en statskanal holde på slik? Det er den såkalte ungdomskanalen det er snakk om her, indoktrinering kaller jeg slikt. Funker ikke på meg da, er vel for gammel og seig
;D
Har også sett helt feilaktig billedbruk bevisst av journalister. Et eksempel var et bilde av en israelsk soldat som kommer springende klar til angrep. Sannheten bak bildet var at en stakkars gammel mann var i ferd med å bli drept av noen ungdommer,og soldaten prøvde å hjelpe, men selvsagt ble det fremstilt som om soldaten var i ferd med å angripe stakkars forsvarsløse palestinere.
Synd å si, men jeg begynner å bli litt lei av dette temaet nå..... vet ikke om jeg orker mer. Puh...