Jeg har forbannna meg på at jeg ikke skal debattere mer me deg, BB, (før du eventuelt kryper til korset....Kom til Allah med Nasrallah
uten bukse bare balla
dynamitt på hele kropp
dette skal vel smake topp
Nazispirer her og der
Islamister ned på knær
Nordmenns enfold lever godt
Karl og Honk er knollogtott
Takker for evalueringen; men vil klage til overodnet instans. Det var ikke naudrim, nemlig! Følg linken fra Komponenten, så ser du at NIS faktisk kalte Tveit for Tvedt i teksten! Ergo forlanger jeg en viss karakterheving. Og Tvedt rimer strålende på slett. Jeg er enig i at takten hakket litt, men det er som hurtigsjakk å regne, dette er "from the top of the head", og kan ikke være perfekt.Dette var greier! Og de har fortent ei lærarvurdering av innsatsen.
Honkey:
Men Tveit han heter ikke Tvedt
Rettskrivning er nokså slett
I tillegg til naudrim hakkar også versefoten her.
Nå er du langt ute på feil jorde. Hva er det med dere på "høyresiden", hater dere "venstresiden" så intenst at dere bruker enhver anledning til sverting? :-/........... det er visse likhetstrekk mellom nazister og en del av de på venstresiden.
"Men hvorfor ser du splinten som er i din brors øye; men bjelken i ditt eget øye blir du ikke var?"
Det blir meir og meir vanleg å klage på karakterar, og det er sjølvsagt heilt i orden.Takker for evalueringen; men vil klage til overodnet instans. Det var ikke naudrim, nemlig! Følg linken fra Komponenten, så ser du at NIS faktisk kalte Tveit for Tvedt i teksten! Ergo forlanger jeg en viss karakterheving. Og Tvedt rimer strålende på slett. Jeg er enig i at takten hakket litt, men det er som hurtigsjakk å regne, dette er "from the top of the head", og kan ikke være perfekt.
Og til tross for alle bommerter Hr King måtte ha tangerte jo hans dikt det geniale!
Honkey
Det var enormt langt fra blinken. Det hadde mer å gjøre med de mange anklagene som her rettes mot "høyresiden" og innholdet i disse. Hvem sverter/generaliserer egentlig hvem?Tror Løkken mente at du (og oss andre "avvikere") ikke ser på oss selv som meningsfeller med Vigrid, noe Løkken liker å tro at vi er.
Av og til gir du inntrykk av å furte.Det får du tolke som du vil.
Vel, inntrykk formes av den som leser.Av og til gir du inntrykk av å furte.
Ok, men det kan virke som om du liker å plassere oss i nærheten iallefall.Det var enormt langt fra blinken. Det hadde mer å gjøre med de mange anklagene som her rettes mot "høyresiden" og innholdet i disse. Hvem sverter/generaliserer egentlig hvem?
Selvfølgelig.Vel, inntrykk formes av den som leser.
Mulig du prøver, men jeg kan ikke se at du lykkes noe bedre enn jeg gjør.Komponenten: Nei, du er ikke den eneste som tviholder på ditt syn, men det det blir så tydelig når synet går så mye en vei. Jeg prøver å orientere meg fra flere kilder og ha et balansert syn i politiske spørsmål. Jeg abonnerer på den lokale A-avisa, Aftenposten (lørdag), Morgenbladet (kommer bare en gang i uka) og Klassekampen (lørdag). Ingen av disse avisene reflekterer ditt syn: det ensidige forsvar for Israel. Føler ikke du at det setter ditt syn i et underlig lys?
Mye fornuftig i det. Komponenten er i godt selskap, hvem er det som ikke tviholder på sitt syn? Vi er på side 56, har noen skiftet mening?Jeg tror vi opplever like mye sverting begge parter. Ting som blir skrevet av meg blir tatt i en værre mening enn det var skrevet i, -og slik er det vel for andre også.
Nei, jeg styrer unna slikt som ser ut til å representere særinteresser, eller som ser ut til å være lite seriøst. Det blir for fragmentert for meg å plukke i alt som er mulig. Det får holde med en viss politisk bredde og balanse.I tillegg får jeg endel input som man aldri ellers ser i norsk media, og som gir et noe annet inntrykk og syn på situasjonen. Så jeg får det faktisk inn begge veier, det gjør kanskje ikke du?
Venstreside og nazisme? Du liker å lese, sier du. Jeg anbefaler herved, og nærmest ukritisk, hvilken som helst innføringsbok i politisk teori. Selv om vi befinner oss sensommers, så vil en solid vårrengjøring i begrepsapparatet kunne gjøre godt. Greit å kunne sette nyheter litt i perspektiv.Tveit er langt fra nazist, men det viser bare at litt av de samme meningene kanskje er felles, som vi før har nevnt at det er visse likhetstrekk mellom nazister og en del av de på venstresiden.
Demoniseringen, den énsidige plasseringen av skyld og appellen til følelser er slående lik.Den siste utviklingen i Palestina er en ny bekreftelse på at den israelske stat kan drive sitt blodige folkemord på palestinerne omtrent som de selv vil.(...)Inntil videre kan vi vise dere noen bilder fra den israelske stats folkemord på den palestinske befolkning.(...) Og krigen fortsetter i Palestina. Og vil fortsette til Palestina igjen gis tilbake til sine rettmessige eiere; palestinerne. www.vigrid.net
Israel bombarderer og myrdar folk som badar på stranda, spelar fotball, søv i heimane sine, folk får voldsomme brannsår etter israelsk bombing. www.rv.no
Israel oppfører seg akkurat som et visst tredje rike om dagen, og bryter FN-resolusjoner like ofte som andre skifter sokker. Mens hundrevis av sivile og uskyldige dør i Libanon, og palestinere daglig trakasseres, forfølges og fengsles på Vestbredden, sitter veldig mange godt trente norske soldater i de afghanske fjellene og leter etter Osama bin Laden. (...) vi mener det er helt på sin plass å bombe militære israelske mål når disse invaderer ikke bare ett, men to naboland, og hovedsaklig konsentrerer seg om å skyte sivile. (...) Hvis det finnes en gang det er riktig å krige for fred, er det åpenbart nå. www.sosialisme.no
Stemmer det.Etterpåklokskap er også klokskap:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/28/475063.html
Nasrallah har tydeligvis fått seg en smekk. 25% av Hizbollahs krigere er angivelig satt ut av spill.
Komponenten henviste vel til retorikk og standpunkt i en bestemt konflikt, ikke generell politisk teori.
Demoniseringen, den énsidige plasseringen av skyld og appellen til følelser er slående lik.
Bar en liten kommentar til denne.Du sier at ingen av disse avisene deler synet på konflikten til Komponenten.Komponenten: Nei, du er ikke den eneste som tviholder på ditt syn, men det det blir så tydelig når synet går så mye en vei. Jeg prøver å orientere meg fra flere kilder og ha et balansert syn i politiske spørsmål. Jeg abonnerer på den lokale A-avisa, Aftenposten (lørdag), Morgenbladet (kommer bare en gang i uka) og Klassekampen (lørdag). Ingen av disse avisene reflekterer ditt syn: det ensidige forsvar for Israel. Føler ikke du at det setter ditt syn i et underlig lys?
Denne gjelder ikke deg eller meg, men pressen, og hva som kan anses som en variert diett av aviser for å skaffe seg et oversiktelig, etterrettelig og noenlunde balansert bilde av aktuelle hendelser.I denne tråden har du neppe sett utslag av hat, knappest sterk antipati, men sistnevnte kan dog du se i enkelte innlegg mot Islam generelt.
Gjør oss den tjenesten, Oddgeir, at du jobber med å se at det kan være en ubrutt linje mellom svart og hvitt, og at noen av oss befinner oss et sted der i mellom.
Honkey
Ja, den bildeserien husker jeg også. Den var puttet inn i en merkelig kontekst hvor det faktum at den døde gutten hadde forsøkt å drepe et stort antall sivile israelere knapt ble nevnt.Denne gjelder ikke deg eller meg, men pressen, og hva som kan anses som en variert diett av aviser for å skaffe seg et oversiktelig, etterrettelig og noenlunde balansert bilde av aktuelle hendelser.
Min påstand er at utvalget til Karl, som var det jeg kommenterte, ikke har den egenskapen.
Nå må jeg legge til at jeg mistenker Karl for å lese flere enn disse, men summen av de han nevnte kan neppe kalles balansert.
Jeg slenger like godt på et eksempel:
For et års tid siden skjøt og drepte israelske sikkerhetsstyrker en ung palestinsk selvmordsbomber på et torg i Jerusalem.
I billedreportasjen i Dagladet, vises en sekvens på 4 bilder kjøpt fra et byrå, der man ser den unge gutten bli skutt, falle sammen, og ligger til slutt med blodet flytende utover fortauet under tittelen: Nok en ung palestinsk gutt drept av israelske soldater.
Jeg leste om den samme saken på bbcnews.co.uk. De hadde tydeligvis kjøpt den samme billedserien, men de hadde ett til, nemlig et bilde av en robot som fjerner et bombebelte fra gutten.
Dagbladet fjernet altså det siste bilde fra en serie som åpenbart var kjøpt fra samme byrå,
og de unnlot behendig å nevne at det dreide seg om en selvmordsbomber, og klarte å fremstille det som et drap på en uskyldig gutt.
Hva i all verden kan være motivet for slikt, om ikke det er ønske om å sverte noe man misliker sterkt?
Du har gitt meg mang en latter med dine treffende kommentarer i denne tråden,og denne er vel nok engang spot on!Mye fornuftig i det. Komponenten er i godt selskap, hvem er det som ikke tviholder på sitt syn? Vi er på side 56, har noen skiftet mening?