Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Her gjør du det igjen! Hvilke jævla "medier" er det du/dere hele tiden sikter til som ikke skriver det alle de jeg leser gjør?
    Du kan jo spørre deg selv hvor mye spalteplass palestinernes egne korrupsjon, våpenlyst og mangel på styringsevne har fått i forhold til den israelske okkupasjonen. Jeg synes det i stor grad skapes et bilde av at hvis bare Israel trekker seg tilbake, så blir alt fred og fordragelighet og at det er okkupasjonen som skaper konfliktene. Hvor mye spalteplass har de norske mediene viet til palestinske skolebøker som glorifiserer hellig krig? Hvor mye spalteplass har de norske mediene viet til det dype jødehatet i den arabiske befolkning? Hvor mye spalteplass har de viet til Hamas charter som har utslettelse av Israel som målsetning? Det skrives hele tiden om de "stakkars undertrykte" som ikke har noe håp.

Den politiske venstresiden har alltid nærmest ukritisk sympatisert med "de undertrykte" eller den svake part i konflikter som denne, det er en naturlig del av den overordnede klassekampen. Den spør seg imidlertid nesten aldri om hva den svake part egentlig står for og hva den vil gjøre hvis den får makt.

Det er ikke min oppgave å dokumentere dine påstander. Du får enten trekke påstanden eller dokumentere den. Det er det eneste redelige i dette tilfellet, og det vet du.
    Dokumentasjonen foreligger allerede i denne tråden, den er fritt tilgjengelig på masse tidligere sider. Hvem som helst kan bla tilbake og se hva du har skrevet om IDF. Du har allerede selv dokumentert den ad absurdum. Å gjenta dine tidligere innlegg er ikke hensiktsmessig, det frembringer ingen ny dokumentasjon, bare terper på tidligere skriverier. Trekke påstanden? Jeg tror ikke det.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Da trekker jeg tilbake det jeg skrev om din "redelige" måte å debattere på. Det er ikke korrekt.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Fint, da kan vi avslutte denne meningsløse disputten. Slike kausale personkrangler har ingen hensikt.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Om ikke islam forsvarer bruk av vold, hvordan forklarer man da dette?:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1439184.ece

Hva er det de ikke har forstått, hvem har misledet de?
    Kan det være at imamene taler med to tunger?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1438293.ece

Taqiya? ( står om det her: http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=381  )

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1430079.ece
    Hva? Kommer alle disse linkene fra den norske venstrevridde pressen som aldri sier et vondt ord om Islam? Det må være forfalsnkninger, da vel!

Og ellers: Passer ikke det imamen sier med ditt verdensbilde? OK, da lyver han! Står i Koranen, det!

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Hva? Kommer alle disse linkene fra den norske venstrevridde pressen som aldri sier et vondt ord om Islam? Det må være forfalsnkninger, da vel!

Og ellers: Passer ikke det imamen sier med ditt verdensbilde? OK, da lyver han! Står i Koranen, det!

Honkey
    Forstår det ble dårlig med søvn på deg tross alt..? ;)

Ja dette står faktisk i norsk presse, så da kan jo du tenke deg til hvor ille virkeligheten må være.. ;)

Det imamen sier passer dårlig med det som praktiseres, det var poenget. Legg deg litt nedpå du, hvile seg litt... ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Ja, faktisk! :) Våknet med feber og halsevondt.... :(

Ja dette står faktisk i norsk presse, så da kan jo du tenke deg til hvor ille virkeligheten  må være..  ;)
    Ja. Egentlig har de myrdet alle barna i en barnehage på Skjetten. Men pressen har fortiet det av hensyn til all de snille Imamene.

Det imamen sier passer dårlig med det som praktiseres, det var poenget. Legg deg litt nedpå du, hvile seg litt... ;D
    Det ville jeg nok gjort med glede. Men jeg er dessverre født med en genetsk brist, jeg er selvmordslojalist. Ektremistlojal. Enda jeg har verdens mest unyttige arbiedsplass. Du ser jo hvor mye tid jeg har.... ;) Men jeg ER her, i det minste! To the bitter end!

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Ja dette står faktisk i norsk presse, så da kan jo du tenke deg til hvor ille virkeligheten må være.. ;)

Dette viser voldsforherligelsen i islam og at islamofascistenes ord ikke er til å stole på. Krekar sier noe på norsk og noe helt annet på kurdisk. Arafat (riktignok ikke islamofascist, bare helt vanlig terrorist) var jo kjent for å si én ting på engelsk og noe helt annet på arabisk.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det imamen sier passer dårlig med det som praktiseres, det var poenget.
    Nettopp det Imamen også sa i den linken jeg hadde til Morgenbladet her oppe.
    Ekstremister er og blir ekstremister uansett hvorfor og hva de er ekstreme innenfor. Utfordringen er å se hvem som er ekstreme og hvem som ikke er det. kommer én imam med noe hårreisende, er alle sikkert sånn som ham. Ljuger en av dem, ljuger alle.

Honkey

Audio Art

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Det faktum at Willoch har gått fra forstanden bør fortrinnsvis diskuteres i en separat tråd.  Forslag til tittel på tråd:  Geriatri og pleie av senil demente.  Personlig ønsker jeg ikke bidra til en slik tråd.  Lykke til.
    Fy skamme seg........

W

wurst

Gjest
    Et vesentlig spørsmål: Er det noen av kombattantene og -onklene som har forandret eller moderert sin mening i løpet av 60 siders debatt? Er hensikten med diskusjonen å innhente nye opplysninger om temaet eller er det viktigst å sementere sine forutinntatte synspunkter og å argumentere ut fra disse? Hva slags hensikt har debatten egentlig da utover det rent underholdningsmessige?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Et vesentlig spørsmål: Er det noen av kombattantene og -onklene som har forandret eller moderert sin mening i løpet av 60 siders debatt? Er hensikten med diskusjonen å innhente nye opplysninger om temaet eller er det viktigst å sementere sine forutinntatte synspunkter og å argumentere ut fra disse? Hva slags hensikt har debatten egentlig da utover det rent underholdningsmessige?
    For min egen del må jeg si at det er interessant å se hvordan venstresiden tenker og argumenterer. Hvilke saker de legger vekt på, og hvilke saker de anser uvesentlige.

Ingen skifter mening på bakgrunn av en forumdebatt som dette, men for enkelte vil kanskje tilgang på ukjent info og facts gjøre at man tenker litt nøyere over saker og ting. Det er i alle fall tilfelle for meg. 8)

Og fra tid til annen; kjempegod underholdning. ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.432
    For min egen del må jeg si at det er interessant å se hvordan venstresiden tenker og argumenterer. Hvilke saker de legger vekt på, og hvilke saker de anser uvesentlige.
    ??? Ehhh..javel. Da mener du at du får et riktig bilde av det på et slikt forum? ;D
    Da håper jeg du ser det "venstresiden" virkelig sier og luker vekk meninger som blir tillagt dem.

W

wurst

Gjest
    Ingen skifter mening på bakgrunn av en forumdebatt som dette, men for enkelte vil kanskje tilgang på ukjent info og facts gjøre at man tenker litt nøyere over saker og ting. Det er i alle fall tilfelle for meg.
    Og fra tid til annen;  kjempegod underholdning. ;D
    Prisverdig! Er det andre som kan si det samme?

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    I grunnen enig. Hele hensikten med å diskutere noe er jo å utvide horisonten. Få tankekonstellasjoner som er annerledes enn ens egen.
    Noen ganger kan man skifte mening, andre ganger komme i tvil om det man trodde og man kan også fort bli sikrere i sin sak (fordi man har fått/funnet andre argumenter som samsvarer med det man hadde som utgangspunkt).
    Hele livet er en læreprosess, først og fremst for å forstå oss selv. Læring gjennom diskusjon er ofte en bedre måte å tilegne seg kunnskap enn alene med en bok...

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Det kommer an på hvilken bok du sammenligner med hvilke debattanter!

;)

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Hvem står bak IMRA da Løkken?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    IRMA drives av det politisk uavhengige Media Watch, ledet av dr. Aaron Lerner og startet av dr. Joseph Lerner fra Israel. Sistnevnte startet også et israelsk-arabisk freds- og dialogforum kalt Peace Watch og var en prominent intellektuell og mediekritiker.

IRMA gjengir nyheter fritt for synsing og politiske kommentatorer. Men siden de er israelere må de vel være onde, Peace Watch var sikkert bare et skalkeskjul.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Skikkelig jævelskap, uten tvil.
    Likevel, det er på slike punkter FN og verdensopinionen må tenke lenger enn nesetippen. Akkurat nå er sårene åpne og store, vi kan forvente flere slike sjokkerende oppdagelser. Det er da dybden i fredsprosessen begynner å krystallisere seg.
    Midtøsten trenger en holdningsendring, i forhold til slike saker. En holdningsendring kommer gjennom dialog og trygging av menneskers omgivelser og hverdag.
    Er det virkelig så vanskelig å tenke seg at flere klasebomber har motsatt effekt av det man ønsker å oppnå? (med mindre man ønsker å utslette hele regionen)

Et fornuftig menneske vil tilpasse seg verden, et ufornuftig vil prøve å få verden å tilpasse seg til seg selv. Alle framskritt er derfor avhengig av det ufornuftige menneske.

Så hvordan tilpasser man landene i midtøsten til hverandre?
    begge sider av konflikten er redde og forbannet på hverandre, hevnlystne, begge bruker religion som argument. Jeg tror opplysning og forståelsen at det finnes alternativer er et startsted.
    Forståelsen at begge sider er ufrie, fanget i et nett av frihetsberøvelse (hva jeg ser på som frihet har vi jo debattert i en annen tråd). Mange tør ikke ta bussen, gå til kjøpesentre mm fordi de er redde for å miste livet. Men hva slags liv er det? I forhold til å kunne utfolde seg og leve, nyte den avmålte tid et individ har til rådighet her på kloden.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Riktig, stol aldri på en jøde!
    Beinhard kategorisering du står for... ditt utsagn inbefatter jo hver eneste jøde i hele verden, som til sammen utgjør mange millioner individer.

Har du flere mennesker du tenker det samme om? niggere? gulinger?
    Er alle ariske mennesker til å stole på?

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Forstår det ble dårlig med søvn på deg tross alt..?
    Ja, faktisk! Våknet med feber og halsevondt....

Ja dette står faktisk i norsk presse, så da kan jo du tenke deg til hvor ille virkeligheten må være..
    Ja. Egentlig har de myrdet alle barna i en barnehage på Skjetten. Men pressen har fortiet det av hensyn til all de snille Imamene.

Det imamen sier passer dårlig med det som praktiseres, det var poenget. Legg deg litt nedpå du, hvile seg litt...
    Det ville jeg nok gjort med glede. Men jeg er dessverre født med en genetsk brist, jeg er selvmordslojalist. Ektremistlojal. Enda jeg har verdens mest unyttige arbiedsplass. Du ser jo hvor mye tid jeg har.... Men jeg ER her, i det minste! To the bitter end!

Honkey

Uff stakkars deg, vond hals og feber, men du går på jobb. Du er et lysende eksempel på et oppofrende menneske, Affa hadde vært stolt av deg, hvor nå enn han har gjort av seg for tiden.

Trist det med de barna, men typisk, norsk presse er totalt fraværende.. ;)

Selvsagt lyger ikke alle imamer, men det er tross alt viktig å vite om dette med at mens "vår" religion sier: "Du skal ikke lyge", så er det litt annerledes med islam. Jeg sier ikke at alle lyger, hele tiden, men vi må ha i bakhodet at noen gjør det, av og til. Ikke være naive og alltid tro det beste, men selvsagt ikke være paranoide og alltid tro det verste heller.

Ellers nevnte jeg her tidligere i tråden at de norske imamene da de gikk ut sammen angående krigen i Libanon sa at det var greit at Hizbolla drepte sivile jøder.
    Dette sensurerte nrk fra sitt innslag, hva sier det deg, prøver de å skjule noe her?

Ellers, hva er poenget med denne og andre debatter?
    Vel selvsagt lærer man noe om man ikke skifter mening akkurat. Man ser jo at det finnes mennesker som ser ting på en HELT annen måte enn en selv. Det er jo ikke alltid helt lett å skjønne tankegangen, men sånn er nå en gang virkeligheten. Og at vi her er såpass uenige er jo bare barnemat i forhold til der hvor striden egentlig foregår, så det er jo ikke rart det ikke blir fred.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Beinhard kategorisering du står for... ditt utsagn inbefatter jo hver eneste jøde i hele verden, som til sammen utgjør mange millioner individer.

Har du flere mennesker du tenker det samme om? niggere? gulinger?
    Er alle ariske mennesker til å stole på?

Sarkasme / Ironi. Kjente begreper?

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Ja, ja, -jeg vokste opp med øra inni stereoen. Noen av de største, -etter min mening, -er jøder. Bob Dylan, Lou Reed -og ikke å glemme Madonna.

Så blir jeg kalt jødehater, vel,vel...

Husker Lou Reed sa (ironisk) i en av sine sanger "I`m a jew...oh - oh -my people,my people"

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg er litt spent på om den rent pro-israelske fraksjon her kan forklare rasjonaliteten i at det ble droppen enorme mengder klasebomber siste dag før våpenhvilen startet?

Hviken effekt vil dette ha?

Vil det være verst for sivilbefolkning eller Hizbaalah's soldater?

Er det rimelig å anta at et slikt handlingsmønster virker til å øke antallet sympatisører for Hizballah?

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg er litt spent på om den rent pro-israelske fraksjon her kan forklare rasjonaliteten i at det ble droppen enorme mengder klasebomber siste dag før våpenhvilen startet?

Er det rimelig å anta at et slikt handlingsmønster virker til å øke antallet sympatisører for Hizballah?

Honkey
    Er det meg du sikter til?

Vel, med forbehold om at jeg ikke vet hvorfor det ble gjort, og hvilke taktiske vurderinger som lå til grunn, så ser det ganske idiotisk ut. Det er ikke smart å bruke våpen som hele verden tar avstand fra.

Fornøyd ;D

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg kan dessverre ikke nok til militærtaktikk til at jeg kan svare på det. Siden de aller fleste av verdens militærorganisasjoner, inkludert den norske hær, har klasebomber som en del av sitt arsenal og bruker det i krig, er det sikkert rasjonelle militærtaktiske argumenter for å bruke dem. Hva disse består i har jeg ingen anelse om.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Honkey
    IDF er en faglig sterk styrke. de vet nok hva de gjør. Hva tror du forøvrig Hizbollahs hensikt med å sende raketter mot Haifa var?

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Siden vi har diskutert media, løgn osv. kan det jo være interessant å lese dette:
    http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=9725

Kan man stole på alt som er kommet frem? Er alle ”øyenvitnene” like troverdige?
    Journalistene i Libanon har også fått passene sine kopiert av Hizbolla, så om noen går ut med opplysninger som ikke Hizbolla liker, får de gjennomgå.
    Qana, f.eks, mye er fremdeles uklart der, hvorfor raste bygget 7-8 timer etter bombingen, og hvorfor fantes det så mange barn der? Kan Israel få skylden for massakre for at et bygg ikke er blitt evakuert på 7-8 timer?
    De som tror at USA selv stod bak 11/9, bør i alle fall kunne tro på at Hizbolla selv kan ha sprengt bygget, Hizbolla hadde definitivt noe å ”tjene” på det, som sympati og forståelse fra Vesten.

http://www.norskisraelsenter.no/nor/massakre/2006-07-31-kana.php

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Siden vi har diskutert media, løgn osv. kan det jo være interessant å lese dette:
    http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=9725

Kan man stole på alt som er kommet frem? Er alle ”øyenvitnene” like troverdige?
    Journalistene i Libanon har også fått passene sine kopiert av Hizbolla, så om noen går ut med opplysninger som ikke Hizbolla liker, får de gjennomgå.
    Qana, f.eks, mye er fremdeles uklart der, hvorfor raste bygget 7-8 timer etter bombingen, og hvorfor fantes det så mange barn der? Kan Israel få skylden for massakre for at et bygg ikke er blitt evakuert på 7-8 timer?
    De som tror at USA selv stod bak 11/9, bør i alle fall kunne tro på at Hizbolla selv kan ha sprengt bygget, Hizbolla hadde definitivt noe å ”tjene” på det, som sympati og forståelse fra Vesten.

http://www.norskisraelsenter.no/nor/massakre/2006-07-31-kana.php
    Ja, ingen tvil om at høye sivile libanesiske dødstall var ønsket av Hizbollah. Hizbollah hadde naturligvis sine åpenbare grunner til å gjemme seg i sivile boområder (i stedet for ute i marka). Dette er en ekstremt hensynløs og kynisk måte å kjempe mot Israel. Egne sivile brukes som kanonføde i mediekampen.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.718
     Hizbollah hadde naturligvis sine åpenbare grunner til å gjemme seg i sivile boområder (i stedet for ute i marka).  Dette er en ekstremt hensynløs og kynisk måte å kjempe mot Israel.
    Ja, det eneste riktige hadde jo vært om de hadde plassert seg lett synlig på et nakent høydedrag, i nyvaskede hvite kjortler og pussede sandaler.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    IRMA gjengir nyheter fritt for synsing og politiske kommentatorer.
    Bra at du har funnet sannhetens kilde Løkken. Vi andre får leve i uforstand inntil videre. Bare det at det er så mange av oss. Hvorfor det tror du?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Bra at du har funnet sannhetens kilde Løkken. Vi andre får leve i uforstand inntil videre. Bare det at det er så mange av oss. Hvorfor det tror du?
    Å latterliggjøre en nyhetsgjengiver utelukkende fordi den er israelsk fremstår for meg som ytterst dogmatisk, spesielt når den er politisk uavhengig og dens stifter også har drevet et freds- og dialogforum. Det er imidlertid blitt ganske klart etterhvert at du kun er interessert i nyhetskanaler som støtter ditt eget syn. At du tror "namedropping" av synsere som støtter ditt syn gir deg større kredibilitet er ikke mitt problem.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg bemerker med en viss oppgitthet at INGEN av de pro-israelske nærmer seg et forsøk på å besvare spørsmålene jeg stilte. Derimot ser vi bortforklaring, fokusflytting, tåkeprat, samt spekulasjoner. Dette fra mennesker som hevder seg nøytrale i debatten, og som mener eksemplevis NRK er svært farvet .
    Utrolig og avslørende etter min oppfatning.

Honnkey

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg bemerker med en viss oppgitthet at INGEN av de pro-israelske nærmer seg et forsøk på å besvare spørsmålene jeg stilte. Derimot ser vi bortforklaring, fokusflytting, tåkeprat, samt spekulasjoner. Dette fra mennesker som hevder seg nøytrale i debatten, og som mener eksemplevis NRK er svært farvet .
    Utrolig og avslørende etter min oppfatning.
    Jeg har aldri hevdet meg nøytral i debatten. I en krig mellom en demokratisk, moderne stat og et totalitært teokrati, så er valg av side for meg åpenbart og selvfølgelig.

Du spurte eksplisitt som rasjonaliteten i å bruke klasebomber. Der svarer jeg, som sant er, at jeg ikke vet fordi jeg ikke har tilstrekkelig kunnskaper om militærstrategier og våpenteknologi.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn