- Ble medlem
- 03.12.2006
- Antall liker
- 2
Du kan jo spørre deg selv hvor mye spalteplass palestinernes egne korrupsjon, våpenlyst og mangel på styringsevne har fått i forhold til den israelske okkupasjonen. Jeg synes det i stor grad skapes et bilde av at hvis bare Israel trekker seg tilbake, så blir alt fred og fordragelighet og at det er okkupasjonen som skaper konfliktene. Hvor mye spalteplass har de norske mediene viet til palestinske skolebøker som glorifiserer hellig krig? Hvor mye spalteplass har de norske mediene viet til det dype jødehatet i den arabiske befolkning? Hvor mye spalteplass har de viet til Hamas charter som har utslettelse av Israel som målsetning? Det skrives hele tiden om de "stakkars undertrykte" som ikke har noe håp.Her gjør du det igjen! Hvilke jævla "medier" er det du/dere hele tiden sikter til som ikke skriver det alle de jeg leser gjør?
Den politiske venstresiden har alltid nærmest ukritisk sympatisert med "de undertrykte" eller den svake part i konflikter som denne, det er en naturlig del av den overordnede klassekampen. Den spør seg imidlertid nesten aldri om hva den svake part egentlig står for og hva den vil gjøre hvis den får makt.
Dokumentasjonen foreligger allerede i denne tråden, den er fritt tilgjengelig på masse tidligere sider. Hvem som helst kan bla tilbake og se hva du har skrevet om IDF. Du har allerede selv dokumentert den ad absurdum. Å gjenta dine tidligere innlegg er ikke hensiktsmessig, det frembringer ingen ny dokumentasjon, bare terper på tidligere skriverier. Trekke påstanden? Jeg tror ikke det.Det er ikke min oppgave å dokumentere dine påstander. Du får enten trekke påstanden eller dokumentere den. Det er det eneste redelige i dette tilfellet, og det vet du.