Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.493
    For en meningsløs pikkmåling av referanser.

Dine innlegg finnes da ikke nyanserte, du har overhodet ikke engang luftet motforestillinger mot det du har bestemt deg for er "det riktige svaret". "Israel og IDF er sånn og sånn, dermed basta." Nyansert? Hvor da??
    Men dine innlegg er nyanserte? Et evinnelig oppgulp av kritikk av venstresiden og autopilot om islamismens forferdligheter? Har du i et eneste innleg sagt "Du har rett." eller "Den siden av saken har jeg ikke tenkt på" ?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Men dine innlegg er nyanserte? Et evinnelig oppgulp av kritikk av venstresiden og autopilot om islamismens forferdligheter? Har du i et eneste innleg sagt "Du har rett." eller "Den siden av saken har jeg ikke tenkt på" ?
    Kanskje ikke, men så var det ikke jeg som slengte ut beskyldninger om dette heller, det var ikke jeg som satte meg på min høye hest. Hva med deg? Har du i et eneste innleg sagt "Du har rett." eller "Den siden av saken har jeg ikke tenkt på"?

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Vel, intet er nytt under solen, eller i denne debatten. Det er blitt en evig runddans hvor alle kommer med sitt, og nesten ingen hører etter.

For å i det minste bidra med noe nytt, og siden ingen andre ser ut til å ta et poetisk ansvar, vel så får jeg gjøre det da. En liten slags oppsummering av situasjonen, men en litt Honkisk vri, kanskje?
    Hvis vi alle fra nå skriver i diktform, vel så blir vel muligens debatten bitte litt mer interessant, eller underholdene?? ;D

I et bitte lite land,
    som består av stort sett sand,
    og som ofte mangler vann,
    drepes kvinne, barn og mann.

Hvorfor er de ei som oss?
    Hvorfor må de alltid slåss?
    Ønsker ikke menn’sker flest,
    fred og trygghet aller mest?

“Hvis du ikke tror som meg,
    ønsker jeg å drepe deg.
    Om du ikke vender om,
    feller guden min din dom.”

Finnes Gud og er han god?
    Hvem av oss har riktig tro?
    Hvilken side står han på?
    Skjer hans vilje her og nå?

Kanskje ingen her har rett?
    Kanskje Gud har grått en skvett?
    Over det som han har skapt,
    og ser ALLE som fortapt?

Du er trist og jeg er lei.
    hvem er det som gleder seg,
    over alle som må blø,
    lide, sørge eller dø?

Hvis vi alle ofrer litt,
    sier vårt og ikke mitt,
    og ser alle som en bror,
    eller søster eller mor?

Kanskje kan vi smått om senn,
    se hverandre som en venn.
    En gang sa en stor profet:
    Størst av alt er kjærlighet.

:-* :-* :-*

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Løkken:
    Jeg kommer aldri til å prøve å sammenligne min kompetanse i elektroteknikk med din. Jeg vet at du er meg fullstendig overlegen på det området. Når komponenten begynner å sette dine påstander og referanser over Tveits i midt-østen spørsmål blir det like absurd. Han er fagmannen, med mye mere kunnskap på dette feltet enn deg. At du tviler på hans grundige, redelige og etterettelige dokumentar, og setter din egen kunnskap over hans er egentlig veldig rart, da du er vitenskapelig skolert og burde vite bedre.

Kanskje du er en sånn odelsgutt fra Gudbransdalen som jeg skrev om likevel? En som vet alt bedre enn alle andre?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg fant ett eksempel på "du har rett", hvor det eneste du gjorde var å gni inn en innrømmelse fra Rune S. om at hans kommentar var mangelfull. Jeg finner ingen eksempler på at du tar motforestillinger inn over deg eller fremviser noen som helst form for ydmykhet.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Når komponenten begynner å sette dine påstander og referanser over Tveits i midt-østen spørsmål blir det like absurd. Han er fagmannen, med mye mere kunnskap på dette feltet enn deg. At du tviler på hans grundige, redelige og etterettelige dokumentar, og setter din egen kunnskap over hans er egentlig veldig rart, da du er vitenskapelig skolert og burde vite bedre.
    Hvor har jeg satt min kunnskap over Tveits? Det er en fullstendig latterlig påstand. Imidlertid har jeg sagt at Ariel Sharon var forsvarsminister og ikke general/hærfører i 1982, det er et enkelt verifiserbart faktum som hvem som helst kan finne ut av. Det krever knapt noen kunnskap i det hele tatt.

Kanskje du er en sånn odelsgutt fra Gudbransdalen som jeg skrev om likevel? En som vet alt bedre enn alle andre?
    Du gir deg ikke med personangrepene, denne gangen tatt helt ut av det blå. Ganske utrolig at det går an å poste noe så uprovosert og ufordragelig.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.493
    Jeg fant ett eksempel på "du har rett", hvor det eneste du gjorde var å gni inn en innrømmelse fra Rune S. om at hans kommentar var mangelfull. Jeg finner ingen eksempler på at du tar motforestillinger inn over deg eller fremviser noen som helst form for ydmykhet.
    Glemt denne?

Denne avsporingen er i hvert fall over for min del. Jeg vil i det videre fortsette å argumentere sak, så får andre gjøre som de vil. Jeg er hellig overbevist om at det er mer effektivt å argumentere saklig enn gå på person, derfor prøver jeg etter beste evne å være konsekvent på dette hele tiden. Selvdisiplin må tilvennes, men ambisjonen er å bli 100% konsekvent i slike debatter, dvs å aldri blande motdebattanten, eller forestilliger om ham, inn som en del av selve argumentasjonen.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Når saken, som DU satte på dagsordenen, er "hva som er skrevet i tidligere innlegg", så er overnevnte for meg helt saklig. At du svarer "ja" på et spørsmål og siden ikke kan vise belegg for denne påstanden tyder bare på at du farer med løgnaktigheter. - Og det går også på innholdet i innleggene.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.493
    Når saken, som DU satte på dagsordenen, er "hva som er skrevet i tidligere innlegg", så er overnevnte for meg helt saklig. At du svarer "ja" på et spørsmål og siden ikke kan vise belegg for denne påstanden tyder bare på at du farer med løgnaktigheter. - Og det går også på innholdet i innleggene.
    Leste du gjennom mine 540 innlegg på under 2 minutter?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Leste du gjennom mine 540 innlegg på under 2 minutter?
    Har du lest gjennom mine 2359? Hvis det plutselig gjelder hele forumet og ikke bare denne tråden kommer sitatet nedenfor, som du begynte denne latterlige diskusjonen med, i et litt merkelig lys:

Dette er uansett meningsløst, siden du ikke kan diskutere mer saklig settes du på "ignore".

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Hvor har jeg satt min kunnskap over Tveits? Det er en fullstendig latterlig påstand. Imidlertid har jeg sagt at Ariel Sharon var forsvarsminister og ikke general/hærfører i 1982, det er et enkelt verifiserbart faktum som hvem som helst kan finne ut av. Det krever knapt noen kunnskap i det hele tatt.

Du gir deg ikke med personangrepene, denne gangen tatt helt ut av det blå. Ganske utrolig at det går an å poste noe så uprovosert og ufordragelig.
    Hele din forståelse av hva som skjer i midt-østen bryter radikalt med det som Tveit skriver. Du viser ikke evne til å ta inn over deg det Tveit har beskrevet. Det tolker jeg slik at du ikke anerkjenner hans beskrivelse.

Jeg stilte spørsmål ved deg og din måte å oppfatte temaet på, og tok det litt langt. Jeg påstår ikke noe om deg, jeg stilte bare spørsmålet. Svaret vet vel ingen her.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Hele din forståelse av hva som skjer i midt-østen bryter radikalt med det som Tveit skriver. Du viser ikke evne til å ta inn over deg det Tveit har beskrevet. Det tolker jeg slik at du ikke anerkjenner hans beskrivelse.
    Han har sitt standpunkt, det er hans sak. Å ikke være enig i hans standpunkt eller beskrivelse er noe helt annet enn å underkjenne hans kunnskap. Det finnes mange kunnskapsrike mediekommentatorer rundt omkring i verden som har et helt annet syn. På verdensbasis finnes det mye Israel-vennlig intelligensia, selv om den i Norge er svært mangelfull.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.015
    Torget vurderinger
    1
    Så passer vi på å komme krenkend utsagn i samme vending, for å diskreditere vedkommende...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Så passer vi på å komme krenkend utsagn i samme vending, for å diskreditere vedkommende...
    Jøje meg...
    Ja, i motsetning til de som synes at Bush minner om en ape, må jo dette her være fryktelig krenkende.
    Hva er verst, krøller, stor munn eller muppet show?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.242
    Torget vurderinger
    2
    Syns ikke Bush utseendemessig ligner på en ape. Har i grunn ikke tenkt så mye på det. Hm... ape. Jaja. Jo kanskje, når jeg tenker litt over det. Håper ikke apene føler seg støtt. ;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    HAHAHAHA!!! ;D

MAD. Forum for fåreskaller!!! Husker det, ja!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.015
    Torget vurderinger
    1
    Jøje meg...
    Ja, i motsetning til de som synes at Bush minner om en ape, må jo dette her være fryktelig krenkende.
    Hva er verst, krøller, stor munn eller muppet show?
    Hvem sier det..? du?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.593
    Torget vurderinger
    0
    Hva er så galt med å være odelsgutt ??

Eller var det Gudbradsdalen som var ankepunktet ? Hva er så fall galt med folket der ?

W

wurst

Gjest
    Ja Pink P. flertallet av journalistene stemmer AP "og det som verre er". Tror du ærlig talt ikke at dette påvirker fremstillingen av saker på Tv?
    Jeg har tidligere postet denne i en annen sammenheng. Er det grunn til å tro at det er annerledes i NRK enn i andre media?

70% av norske journalister stemmer altså SV eller AP, ville det ikke vært unaturlig om ikke reportasjene deres preges av dette?:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/08/368278.html

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Norske journalister er ekstremt preget av vanetenkning og "politisk korrekthet".

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Hva er så galt med å være odelsgutt ??

Eller var det Gudbradsdalen som var ankepunktet ? Hva er så fall galt med folket der ?
    Det er ikke så galt, men det finnes noen avarter av lokal kultur i Gudbransadalen, som alle andre steder. Se tidligere i tråden.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Norske journalister er ekstremt preget av vanetenkning og "politisk korrekthet".
    Jeg trodde det var du som var politisk korrekt jeg, BB. Iallefall mener du at du har rett! Eller?

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Hvem sier det..? du?
    ??

Jeg lærer visst aldri at man ikke skal spøke med alvorlige ting…, som Odd Karsten Tveit. Kan ikke hjelpe for det, men jeg får assosiasjoner til Muppet show hver gang jeg ser den mannen, på grunn av hans tidligere omtalte store munn, og måten å snakke på.
    Men jeg får vel bare sette meg i skammekroken, rugge sakte fra side til side, gråte litt og se om jeg klarer å leve videre med dette hengende over meg, lett blir det ikke… :'(

Og ellers må jeg bare si at jeg på ingen måte er imponert over deres bidrag på diktfronten. Rim og rytme er helt bak mål, dere stryker alle som en…
    Det er jo en liten mulighet for at det er noe kamuflert haiku her… ser ikke helt bort fra det… ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    ??

Jeg lærer visst aldri at man ikke skal spøke med alvorlige ting…, som Odd Karsten Tveit. Kan ikke hjelpe for det, men jeg får assosiasjoner til Muppet show hver gang jeg ser den mannen, på grunn av hans tidligere omtalte store munn, og måten å snakke på.
    Men jeg får vel bare sette meg i skammekroken, rugge sakte fra side til side, gråte litt og se om jeg klarer å leve videre med dette hengende over meg, lett blir det ikke…   :'(

Og ellers må jeg bare si at jeg på ingen måte er imponert over deres bidrag på diktfronten. Rim og rytme er helt bak mål, dere stryker alle som en…
    Det er jo en liten mulighet for at det er noe kamuflert haiku her… ser ikke helt bort fra det…   ;)
    Komponenten kan fleipe om Odd Karsten Tveit
    Det syn's jeg er ok, ryddig og greit
    Hun skal ikke slutte med synsing og dikt
    selv om hun roter med fakta og slikt

Tveit æ'kke hellig som allah og gud
    Selv der på tv i all sin skrud
    Men mannen er klok og kjenner sin stand
    Han tar kun parti med den vanlige mann

Så slutt med å feie bort alt det han vet
    han er nokså langt fra en analfabet
    selv om han ser ut som dyret selv
    så formidler han livet ryddig og vel!

Honkey

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Denne Honkey har mange uventede egenskaper, nå også poet! Hva blir det neste?

Bra!

Det med politisk korrekthet be fristende å lage litt ordspill med, om du forstår BB.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Komponenten kan fleipe om Odd Karsten Tveit
    Det syn's jeg er ok, ryddig og greit
    Hun skal ikke slutte med synsing og dikt
    selv om hun roter med fakta og slikt

Tveit æ'kke hellig som allah og gud
    Selv der på tv i all sin skrud
    Men mannen er klok og kjenner sin stand
    Han tar kun parti med den vanlige mann

Så slutt med å feie bort alt det han vet
    han er nokså langt fra en analfabet
    selv om han ser ut som dyret selv
    så formidler han livet ryddig og vel!

Honkey

Honk og Karl et radarpar
    jødehat blir bare prat
    prøv å være litt fornuftig
    ikke som den store Mufti

George and Condi be prepared
    la oss alle elske fred

Hamas, 'Bollah, al Quaida
    skyll dem alle ut i do
    ikke glemme PLO

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Hvor tar du det med jødehat fra? Er det din våte drøm at vi( Honkey og meg) skal skrive at vi er jødehatere?
    Da er du på feil jorde. Vi har en helt annen vinkel på samfunnspørsmål. Den handler om å forholde seg til sak og ikke person(er)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Hvor tar du det med jødehat fra? Er det din våte drøm at vi( Honkey og meg) skal skrive at vi er jødehatere?
    Da er du på feil jorde. Vi har en helt annen vinkel på samfunnspørsmål. Den handler om å forholde seg til sak og ikke person(er)

For all del.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    He, he, dere kan jo, det var vel det jeg visste… :)
    Det er bare å hive seg uti, skal innrømme at det tar noe lenger tid å skrive på denne måten…

For å fortsette angående mr Tveit:

Tveit er sikkert grei nok han,
    men han er en tøysemann.
    Ikke alt han viser frem,
    er den fulle sannheten.

Noen fans det har han jo,
    som syns at hans bok er god.
    Det som er litt trist å se,
    er at Vigrid og syns det.

At han får litt kjeft og sånn,
    legger ingen demper på’n
    NUPI kom jo med kritikk
    mangler de helt folkeskikk?

Han har vært så lenge der,
    det HAN hører eller ser,
    er nok mer korrekt enn det,
    alle andre måtte se.

http://www.norskisraelsenter.no/nor/mediene/2004-08-25-NIS-pressemelding-karsten-tveit.php

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    He, he, dere kan jo, det var vel det jeg visste…  :)
    Det er bare å hive seg uti, skal innrømme at det tar noe lenger tid å skrive på denne måten…

For å fortsette angående mr Tveit:

Tveit er sikkert grei nok han,
    men han er en tøysemann.
    Ikke alt han viser frem,
    er den fulle sannheten.

Noen fans det har han jo,
    som syns at hans bok er god.
    Det som er litt trist å se,
    er at Vigrid og syns det.

At han får litt kjeft og sånn,
    legger ingen demper på’n
    NUPI kom jo med kritikk
    mangler de helt folkeskikk?

Han har vært så lenge der,
    det HAN hører eller ser,
    er nok mer korrekt enn det,
    alle andre måtte se.

http://www.norskisraelsenter.no/nor/mediene/2004-08-25-NIS-pressemelding-karsten-tveit.php
    NIS tar saken helt bak mål
    Her er hjernen tett som stål
    Tveit er langt fra høyrevridd
    Dette lukter nokså svidd

NIS vil selvsagt mistro Tveit
    Det forstår man nokså greit
    Men Tveit han heter ikke Tvedt
    Rettskrivning er nokså slett

Man kan'ke skylde NRK
    for det Nazi finner på
    Det blir litt for dumt for meg
    Da ser jeg helst en annen vei