Blir litt oppgitt når jeg leser sånt, men på den annen side:
Altså rent teknisk kunne jeg da argumentere som følger:Fy F! er det mulig? RV pakket burde blitt sendt ned til libanon hele hurven. Merkelig at ekstremt venstrevridde synspunkter får passere så uhindret. Hadde den ekstreme høyresiden ytret sine synspunkt i offentlig media hadde de blitt buret inne hele gjengen.
Har liten sans for RV's tøysepolitikk. Har enda mindre sans for krig.Det er vel ikke usannsynlig at vår kjære Honkey ikke ligger så langt unna RV i politisk overbevisning, og det er derfor naturlig å tro at han ikke er helt nøytral i dette spørsmålet.
Selv er jeg selvsagt helt nøytral og objektiv. Alltid. 8)
Kan man ikke på samme måte være for sosialistiske virkemidler uten å være for væpna revolusjon? Eller er det enten-eller på venstresida, og gradert på høyre-sida?Å kalle FRP for ekstremt høyrevridde blir jo å skyte spurv med kanon. RV`s motvekt må vel være hvitvalgallianse eller noe lignende. FRP er jo på ingen måte et ekstremistparti, de har endel "drømmepolitikk" jeg skal gi deg det, men det er et langt skritt fra å ønske bedre helseomsorg og billigere bensin subsidiert av statskassa
til å være for væpnet revulosjon og forfekte idelogier som for lengst har gått ut på dato.
Utmerket. Da drifter du antageligvis sakte men sikkert mot høyre i det politiske landskapet. ;DHar liten sans for RV's tøysepolitikk. Har enda mindre sans for krig.
Honkey
Joda det finnes sikkert mindre radikale RVere, akkurat som det sikkert finnes en og annen brunskjorte i FRP.Kan man ikke på samme måte være for sosialistiske virkemidler uten å være for væpna revolusjon? Eller er det enten-eller på venstresida, og gradert på høyre-sida?
-k
Israel nedkjemper en milits som gjemmer seg blant sivile. Sivile tap er følgelig uunngåelig "collateral damage". Ingen i Israel har gått inn for eller ytret ønske om å maksimere sivile tap, tvert om sprer de flygeblader og annen informasjon for å minimere det. Hizbollah dreper sivile israelere bevisst, målrettet og systematisk, deres intensjon er å ta så mange jøder av dage som overhodet mulig, helst på sikt alle som én. Arabere som bevisst dreper sivile israelere blir bejublet og hyllet, israelere som bevisst dreper sivile blir rettsforfulgt.. Forskjellen i henholdsvis israels og arabernes holdning til terrorisme er åpenbar. At Dahle ikke ser dette åpenbare faktum viser hvor blind han er.Kan noen her fortelle meg hvorfor det skulle være PRINSIPIELT galt å støtte den ene fremfor den andre i akkurat denne konflikten? Er det ikke rent faktisk like galt (jeg sa IKKE MER/MINDRE, men LIKE galt) å støtte de som tross alt bomber og dreper flest sivile?
Og kom ikke her enda en gang med... "... men Israel må jo få forsvare seg....!"
Jeg deler Støres vurdering at Hizbollah har ansvar for konflikten. Da er det etter mitt syn helt galt å støtte Hizbollah.Blir litt oppgitt når jeg leser sånt, men på den annen side:
Kan noen her fortelle meg hvorfor det skulle være PRINSIPIELT galt å støtte den ene fremfor den andre i akkurat denne konflikten? Er det ikke rent faktisk like galt (jeg sa IKKE MER/MINDRE, men LIKE galt) å støtte de som tross alt bomber og dreper flest sivile?
Og kom ikke her enda en gang med... "... men Israel må jo få forsvare seg....!" Stønn!
Honkey
Gjelder det Støres syn på Israel også?Jeg deler Støres vurdering at Hizbollah har ansvar for konflikten. Da er det etter mitt syn helt galt å støtte Hizbollah.
Ja, vi må for guds skyld ikke få bedre eldreomsorg.Å kalle FRP for ekstremt høyrevridde blir jo å skyte spurv med kanon. RV`s motvekt må vel være hvitvalgallianse eller noe lignende. FRP er jo på ingen måte et ekstremistparti, de har endel "drømmepolitikk" jeg skal gi deg det, men det er et langt skritt fra å ønske bedre helseomsorg og billigere bensin subsidiert av statskassa
til å være for væpnet revulosjon og forfekte idelogier som for lengst har gått ut på dato.
Ikke vanskelig å sympatisere med det.Har liten sans for RV's tøysepolitikk. Har enda mindre sans for krig.
Honkey
Ja du kan jo ta en telefon til ministeren, og forklare ham da, vettu. Han har sikkert forståelse for ditt syn.Ja, vi må for guds skyld ikke få bedre eldreomsorg.
Det koster jo penger, fysj, det fortjener ikke de eldre.
Nei til FRP.
La oss beholde de ansvarsbeviste som styrer nu.
DE har vett på penger.
Jeg blir kvalm.
Beklager at dette ble off topic,
Fr.p er et ekstremt høyreparti (noen Fr.père lefler med nynazister) og politikken har alle kjennetegn som plasserer de på ytre høyre side (skattefiendlighet, fremmedfiendtlighet, demoniserer sosialdemokrater). Det er et faktum, og ikke noe å diskutere, vi har slike partier i mange europeiske land.Å kalle FRP for ekstremt høyrevridde blir jo å skyte spurv med kanon. RV`s motvekt må vel være hvitvalgallianse eller noe lignende. FRP er jo på ingen måte et ekstremistparti, de har endel "drømmepolitikk" jeg skal gi deg det, men det er et langt skritt fra å ønske bedre helseomsorg og billigere bensin subsidiert av statskassa
Frp har vel kvittet seg med alle medlemmer som har slike sympatier.Fr.p er et ekstremt høyreparti (noen Fr.père lefler med nynazister) og politikken har alle kjennetegn som plasserer de på ytre høyre side (skattefiendlighet, fremmedfiendtlighet, demoniserer sosialdemokrater). Det er et faktum, og ikke noe å diskutere, vi har slike partier i mange europeiske land.
Ja, når du selv tilhører den radikale, ukritiske og antisemmittiske venstreside, må jo alt som ligger noen få grader nærmere midten virke ekstremt.Partiet er høyrevridd, mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
Per Sandberg er jo stortingsrepresentant for partiet, Han er temmelig ytterliggående f.eks med sitt siste utspill om registrering av AP medlemmer i styre og stell. Mindre kjente lokalrepresentanter kan være temmelig ytterliggående, iallefall her jeg bor.
1. En meningsløs påstand. Nyliberalistene ble kastet ut, ingen i den nåværende partiledelsen er overhodet interessert i noe ideologisk oppgjør med velferdsstaten. Det er et relativt tannløst parti som mer enn noe er sosialdemokratisk.1. Fr.p er et ekstremt høyreparti (noen Fr.père lefler med nynazister) og politikken har alle kjennetegn som plasserer de på ytre høyre side (skattefiendlighet, fremmedfiendtlighet, demoniserer sosialdemokrater).
2. mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
Du skal ikke kødde med Per Sandberg, mannen har jo vært fotballtreneren minPartiet er høyrevridd, mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
Per Sandberg er jo stortingsrepresentant for partiet, Han er temmelig ytterliggående f.eks med sitt siste utspill om registrering av AP medlemmer i styre og stell. Mindre kjente lokalrepresentanter kan være temmelig ytterliggående, iallefall her jeg bor.
Ble det opprykk ?Du skal ikke kødde med Per Sandberg, mannen har jo vært fotballtreneren min![]()
Det var i de yngre dager, 14-16 år ;DBle det opprykk ?
Duverden for en sublim og saklig måte å si ting på. Jeg er imponert.Ja, når du selv tilhører den radikale, ukritiske og antisemmittiske venstreside, må jo alt som ligger noen få grader nærmere midten virke ekstremt.
Fantastisk !!! Du må være en av dem som sender SMS til "Holmgang" !Ja, når du selv tilhører den radikale, ukritiske og antisemmittiske venstreside, må jo alt som ligger noen få grader nærmere midten virke ekstremt.
Kan jeg tolke deg dithen at folk som stemmer SV, AP,osv. er folk som IKKE stemmer ut fra enkeltsaker og egen vinning, men har det komplette samfunnsbildet om hva som er best for Norge.Partiet er høyrevridd, mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
Kan virke sånn.Alså har vi trevde prosent med idioter i Norge som ikke forstår sitt eget beste for de stemmer FRP?