Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Hehe, dette minner mer og mer om et Haifa-forum enn et HiFi-forum... :D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Blir litt oppgitt når jeg leser sånt, men på den annen side:
    Kan noen her fortelle meg hvorfor det skulle være PRINSIPIELT galt å støtte den ene fremfor den andre i akkurat denne konflikten? Er det ikke rent faktisk like galt (jeg sa IKKE MER/MINDRE, men LIKE galt) å støtte de som tross alt bomber og dreper flest sivile?
    Og kom ikke her enda en gang med... "... men Israel må jo få forsvare seg....!" Stønn!

Honkey

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Fy F! er det mulig? RV pakket burde blitt sendt ned til libanon hele hurven. Merkelig at ekstremt venstrevridde synspunkter får passere så uhindret. Hadde den ekstreme høyresiden ytret sine synspunkt i offentlig media hadde de blitt buret inne hele gjengen.

K

knutinh

Gjest
    Ganske forutsigbart hvor RV plasserer seg egentlig. Akkurat som FrP. Ingen av dem er spesielt høyt på min liste over potensielle valgkandidater.

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Fy F! er det mulig? RV pakket burde blitt sendt ned til libanon hele hurven. Merkelig at ekstremt venstrevridde synspunkter får passere så uhindret. Hadde den ekstreme høyresiden ytret sine synspunkt i offentlig media hadde de blitt buret inne hele gjengen.
    Altså rent teknisk kunne jeg da argumentere som følger:

Fy F! er det mulig? Frp-pakket burde blitt sendt ned til Israel hele hurven. Merkelig at ekstremt høyrevridde synspunkter får passere så uhindret. Hadde den ekstreme venstresiden ytret sine synspunkt i offentlig media hadde de blitt buret inne hele gjengen

Men ettersom jeg IKKE mener dette, få jeg vel heller la det være.... ;)

Honkey

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Å kalle FRP for ekstremt høyrevridde blir jo å skyte spurv med kanon. RV`s motvekt må vel være hvitvalgallianse eller noe lignende. FRP er jo på ingen måte et ekstremistparti, de har endel "drømmepolitikk" jeg skal gi deg det, men det er et langt skritt fra å ønske bedre helseomsorg og billigere bensin subsidiert av statskassa
    til å være for væpnet revulosjon og forfekte idelogier som for lengst har gått ut på dato.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er vel ikke usannsynlig at vår kjære Honkey ikke ligger så langt unna RV i politisk overbevisning, og det er derfor naturlig å tro at han ikke er helt nøytral i dette spørsmålet. ;)

Selv er jeg selvsagt helt nøytral og objektiv. Alltid. 8)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det er vel ikke usannsynlig at vår kjære Honkey ikke ligger så langt unna RV i politisk overbevisning, og det er derfor naturlig å tro at han ikke er helt nøytral i dette spørsmålet. ;)

Selv er jeg selvsagt helt nøytral og objektiv. Alltid.  8)
    Har liten sans for RV's tøysepolitikk. Har enda mindre sans for krig.

Honkey

K

knutinh

Gjest
    Å kalle FRP for ekstremt høyrevridde blir jo å skyte spurv med kanon. RV`s motvekt må vel være hvitvalgallianse eller noe lignende. FRP er jo på ingen måte et ekstremistparti, de har endel "drømmepolitikk" jeg skal gi deg det, men det er et langt skritt fra å ønske bedre helseomsorg og billigere bensin subsidiert av statskassa
    til å være for væpnet revulosjon og forfekte idelogier som for lengst har gått ut på dato.
    Kan man ikke på samme måte være for sosialistiske virkemidler uten å være for væpna revolusjon? Eller er det enten-eller på venstresida, og gradert på høyre-sida?

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

Honkey
    Utmerket. Da drifter du antageligvis sakte men sikkert mot høyre i det politiske landskapet. ;D

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Kan man ikke på samme måte være for sosialistiske virkemidler uten å være for væpna revolusjon? Eller er det enten-eller på venstresida, og gradert på høyre-sida?

-k
    Joda det finnes sikkert mindre radikale RVere, akkurat som det sikkert finnes en og annen brunskjorte i FRP.
    Men hvis du ser på de to partienes uttalelser og holdninger så er ihvertfall mitt inntrykk at RV det mest radikale/ekstreme av de to partiene.
    ikke at det spiller noen rolle, de får jo vanligvis under 2% oppsluttning ved stortingsvalg - FRP ligger an til å havne over 30% dvs. arbeiderparti oppsluttning. Trekk de konklusjoner du vil...

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Kan noen her fortelle meg hvorfor det skulle være PRINSIPIELT galt å støtte den ene fremfor den andre i akkurat denne konflikten? Er det ikke rent faktisk like galt (jeg sa IKKE MER/MINDRE, men LIKE galt) å støtte de som tross alt bomber og dreper flest sivile?
    Og kom ikke her enda en gang med... "... men Israel må jo få forsvare seg....!"
    Israel nedkjemper en milits som gjemmer seg blant sivile. Sivile tap er følgelig uunngåelig "collateral damage". Ingen i Israel har gått inn for eller ytret ønske om å maksimere sivile tap, tvert om sprer de flygeblader og annen informasjon for å minimere det. Hizbollah dreper sivile israelere bevisst, målrettet og systematisk, deres intensjon er å ta så mange jøder av dage som overhodet mulig, helst på sikt alle som én. Arabere som bevisst dreper sivile israelere blir bejublet og hyllet, israelere som bevisst dreper sivile blir rettsforfulgt.. Forskjellen i henholdsvis israels og arabernes holdning til terrorisme er åpenbar. At Dahle ikke ser dette åpenbare faktum viser hvor blind han er.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Per Sandberg er en velferdsstatshater, og dermed en LO-hater. Faren var en mislykket handelsmann, og som alle mislykkede handelsmenn så skyldte han på skatte og avgiftsnivået. Nå skal Sandberg hevne seg med å bryte ned velferdsstaten. Har er en av de meste rabiate i Fr.p.

Rart han ikke skriver på hifisentralen!

;)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Blir litt oppgitt når jeg leser sånt, men på den annen side:
    Og kom ikke her enda en gang med... "... men Israel må jo få forsvare seg....!" Stønn!

Honkey
    Jeg deler Støres vurdering at Hizbollah har ansvar for konflikten. Da er det etter mitt syn helt galt å støtte Hizbollah.

Vedlegg

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Jeg deler Støres vurdering at Hizbollah har ansvar for konflikten.  Da er det etter mitt syn helt galt å støtte Hizbollah.
    Gjelder det Støres syn på Israel også?

Vedlegg

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.713
    Torget vurderinger
    4
    Ja, vi må for guds skyld ikke få bedre eldreomsorg.
    Det koster jo penger, fysj, det fortjener ikke de eldre.
    Nei til FRP.
    La oss beholde de ansvarsbeviste som styrer nu.
    DE har vett på penger.
    Jeg blir kvalm.
    Beklager at dette ble off topic,

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.856
    Torget vurderinger
    1

Honkey
    Ikke vanskelig å sympatisere med det.

Mvh.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.856
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi må for guds skyld ikke få bedre eldreomsorg.
    Det koster jo penger, fysj, det fortjener ikke de eldre.
    Nei til FRP.
    La oss beholde de ansvarsbeviste som styrer nu.
    DE har vett på penger.
    Jeg blir kvalm.
    Beklager at dette ble off topic,
    Ja du kan jo ta en telefon til ministeren, og forklare ham da, vettu. Han har sikkert forståelse for ditt syn.

Mvh.

Vedlegg

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Fr.p er et ekstremt høyreparti (noen Fr.père lefler med nynazister) og politikken har alle kjennetegn som plasserer de på ytre høyre side (skattefiendlighet, fremmedfiendtlighet, demoniserer sosialdemokrater). Det er et faktum, og ikke noe å diskutere, vi har slike partier i mange europeiske land.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Fr.p er et ekstremt høyreparti (noen Fr.père lefler med nynazister) og politikken har alle kjennetegn som plasserer de på ytre høyre side (skattefiendlighet, fremmedfiendtlighet, demoniserer sosialdemokrater). Det er et faktum, og ikke noe å diskutere, vi har slike partier i mange europeiske land.
    Frp har vel kvittet seg med alle medlemmer som har slike sympatier.
    Har Akp og RV kvittet seg med de som støttet Stalin Pol Pot Mao, og de andre massemorderne som venstresiden alltid har støttet?

Dette er et Ja nei spørsmål Karl.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    Det er jo noe med oppslutningen da..
    RV er et knøtt lite parti, nesten uten noen oppslutning.
    FRP slåss med AP om å være norges største parti. Er en tredjedel av norges befolkning å betrakte som ekstremt høyrevridde, ja nesten som nazister å regne? Jeg vet ikke, er ikke så god på politiske definisjoner.
    For ordens skyld, jeg stemmer ikke FRP, har aldri gjort det og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det i fremtiden. Har stemt RV ved to kommunevalg, tror ikke det blir å gjenta seg.

Vedlegg

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Partiet er høyrevridd, mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
    Per Sandberg er jo stortingsrepresentant for partiet, Han er temmelig ytterliggående f.eks med sitt siste utspill om registrering av AP medlemmer i styre og stell. Mindre kjente lokalrepresentanter kan være temmelig ytterliggående, iallefall her jeg bor.

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Partiet er høyrevridd, mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
    Per Sandberg er jo stortingsrepresentant for partiet, Han er temmelig ytterliggående f.eks med sitt siste utspill om registrering av AP medlemmer i styre og stell. Mindre kjente lokalrepresentanter kan være temmelig ytterliggående, iallefall her jeg bor.
    Ja, når du selv tilhører den radikale, ukritiske og antisemmittiske venstreside, må jo alt som ligger noen få grader nærmere midten virke ekstremt.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    1. Fr.p er et ekstremt høyreparti (noen Fr.père lefler med nynazister) og politikken har alle kjennetegn som plasserer de på ytre høyre side (skattefiendlighet, fremmedfiendtlighet, demoniserer sosialdemokrater).

2. mens mange av de som stemmer på partiet ofte er kunnskapsløse (eller skruppelløse) og stemmer ut fra følelse og/eller enkeltsaker.
    1. En meningsløs påstand. Nyliberalistene ble kastet ut, ingen i den nåværende partiledelsen er overhodet interessert i noe ideologisk oppgjør med velferdsstaten. Det er et relativt tannløst parti som mer enn noe er sosialdemokratisk.

2. Du fremstår ikke akkurat som annerledes, ei heller gjør det brede lag av AP-velgere som fortsatt henger igjen i etterkrigstiden.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Du skal ikke kødde med Per Sandberg, mannen har jo vært fotballtreneren min ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Ja, når du selv tilhører den radikale, ukritiske og antisemmittiske venstreside, må jo alt som ligger noen få grader nærmere midten virke ekstremt.
    Duverden for en sublim og saklig måte å si ting på. Jeg er imponert.

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.432
    Fantastisk !!! Du være en av dem som sender SMS til "Holmgang" !

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.713
    Torget vurderinger
    4
    Kan jeg tolke deg dithen at folk som stemmer SV, AP,osv. er folk som IKKE stemmer ut fra enkeltsaker og egen vinning, men har det komplette samfunnsbildet om hva som er best for Norge.

Alså har vi trevde prosent med idioter i Norge som ikke forstår sitt eget beste for de stemmer FRP?

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    RJEL:

Nei da tolker du feil. I samfunnsbeskrivelser er alt relativt. Tendensene jeg nevnte er mye sterkere for Fr.p enn for andre partier.

Jeg har ikke sagt at de er idioter, det er du som tolker meg langt ut over det som er rimelig.

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Alså har vi trevde prosent med idioter i Norge som ikke forstår sitt eget beste for de stemmer FRP?
    Kan virke sånn.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Ja, Gaarder er verdenskjent for å være dum. Det er akkurat slik du skriver, at jo flere kronikker du har i Aftenposten jo dummere er du. Jeg tør vedde på at om du skrev en kronikk så ville de ikke trykket den. Det er fordi du ikke er dum.

Eller kan det være motsatt, BB?

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.856
    Torget vurderinger
    1
    Det som irriterer meg er den nye teksten i sikkerhetsresolusjonen. UNIFIL, eller FN-styrkene (hva de nå skal hete femover) får ikke bruke makt mot Hizbollah innenfor FN-sonen.

It's the same UN-shit all over again. We are walking and talking. Problemet med FN-styrkene har ALLTID vært at de er kompromisser uten mandat til å sette makt bak resolusjonene og kan kun forsvare seg selv med våpenmakt. Jadda, jeg er sterkt i tvil om at Hizbollah opphører av denne grunnen (i alle fall den militante og væpnede delen). Selv om det er meningen at de gjennom FN-resolusjonen skal avvæpnes på sikt.

Mvh.

W

wurst

Gjest
    Jostein Gaarder har intellektuelt nivå og kunnskap som en ungdomsskoleelev. Det vises tydelig i hans bøker. Ingen bør derfor ta ham alvorlig. I rettferdighetens navn skal det dog sies at hans skriftlige fremstillinger er betydelig bedre enn hans evne til å uttrykke seg muntlig, der er han direkte pinlig!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn