Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.825
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om jeg er irritert eller oppgitt...

Har slitt litt med en skulder i et par mnd. Gikk til fastlegen som er i et privat legesenter. Hun satte meg på Kortison (Prednisolon) og det virker men fjerner ikke årsaken til senebetennelsen. Da er det lurt å ta en MR (hos en privat aktør), hvorpå hun spør om jeg har helseforsikring for da kan jeg få MR ila 2-3 dager. Det har jeg ikke så da blir det kø og MR i starten av september, med mindre jeg betale meg ut av køen med 3850 kr, og får MR ila 2-3 dager.

I følge AI vil helseforsikring koste med 7000 i året. Om et halvt år fyller jeg 70 og har vel brukt helsevesenet mer de 2-3 siste år enn hele resten av livet. Det er nå jeg trenger å få litt igjen for de mer enn 5 mill jeg har betalt i skatt, men ser ut som jeg forsatt må betale.

Kan jo være noe som bør ta tas tak i asap... Er det slik vi vil ha det ?
    Irriterende at noen tar MR av vonde skuldre slik at kapasiteten blir brukt opp på tull.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.825
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor? 10-15% av folk over 60 har avrevne supraspinatus, de fleste asymptomatisk.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Sølvbyen
    Fotball-VM med alt oppstyret rundt. VM-tilbud, Fotball-pølser, brød. Rigging til nattåpne skjenkesteder, Landslagstreneren som på arrogant vis soler seg i glansen.....listen er endeløs.
    Og hvis man ikke heiser fotballflagget så er man liksom fotballfobisk bare fordi man er bekymret for politikken til FIFA. Og dette trer de ned over hodene våre, og presser inn i skoler og barnehager. ☹

Irrgjenger

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2026
    Antall liker
    679
    Sted
    Oslo
    Innlegg der forfattaren

- bruker KI-samandrag for å slå fast "fakta"
    Donerte nettopp en liten slant til Wikipedia. Elsker at eneste mulige prompt er å søke opp et tema, og at det for det meste er mennesker med litt innsikt som har produsert artiklene. Trår fortsatt varsomt om kontroversielle temaer, og erkjenner at jeg får kortversjonen servert, men likevel.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.657
    Donerte nettopp en liten slant til Wikipedia. Elsker at eneste mulige prompt er å søke opp et tema, og at det for det meste er mennesker med litt innsikt som har produsert artiklene. Trår fortsatt varsomt om kontroversielle temaer, og erkjenner at jeg får kortversjonen servert, men likevel.
    Takk for påminnelsen. Viktig at man støtter opp all tid Elon Musk har tatt mål av seg å ødelegge denne informasjonskilden

Wikipedia tar Vipps så det burde jo være enkelt. Men...

På irritasjonslisten må jeg dessverre føre opp at dem ber om personinfo. Man kommer ikke videre uten å legge fra seg navn og epost. Nå er det forsåvidt greit fordi jeg har noen alias på duck.com til slikt. Men irriterende. Spesielt når man likevel identifiserer seg via Vipps.

Mulig man kan omgå epost registrering ved å søke opp denne i Vipps?
    Screenshot_20260610_122733_Vipps.jpg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.860
    Litt irriterende at jeg måtte søke på "supraspinatus" for å finne ut hva det er. Det er tydeligvis noe jeg burde vite.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.566
    Sted
    Holmestrand
    Vet ikke om jeg er irritert eller oppgitt...

Har slitt litt med en skulder i et par mnd. Gikk til fastlegen som er i et privat legesenter. Hun satte meg på Kortison (Prednisolon) og det virker men fjerner ikke årsaken til senebetennelsen. Da er det lurt å ta en MR (hos en privat aktør), hvorpå hun spør om jeg har helseforsikring for da kan jeg få MR ila 2-3 dager. Det har jeg ikke så da blir det kø og MR i starten av september, med mindre jeg betale meg ut av køen med 3850 kr, og får MR ila 2-3 dager.

I følge AI vil helseforsikring koste med 7000 i året. Om et halvt år fyller jeg 70 og har vel brukt helsevesenet mer de 2-3 siste år enn hele resten av livet. Det er nå jeg trenger å få litt igjen for de mer enn 5 mill jeg har betalt i skatt, men ser ut som jeg forsatt må betale.

Kan jo være noe som bør ta tas tak i asap... Er det slik vi vil ha det ?
    Får en 70-åring helseforsikring for 7000kr?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.311
    Og hvis man ikke heiser fotballflagget så er man liksom fotballfobisk bare fordi man er bekymret for politikken til FIFA. Og dette trer de ned over hodene våre, og presser inn i skoler og barnehager. ☹
    Jeg er null interessert i fotball og innrømmer det gjerne. Jeg kommer til å bruke null tid på kommende turnering, selv om Norge spiller finale.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg er null interessert i fotball og innrømmer det gjerne. Jeg kommer til å bruke null tid på kommende turnering, selv om Norge spiller finale.
    Samme her, jeg syns det er helt greit at andre er fotballinteresserte, men må de gjøre det til hele personligheten sin og dytte det i ansiktet på alle andre? Da blir folk rett og slett lei, selv om man i utgangspunktet er støttende til denne livsstilen.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.358
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Får en 70-åring helseforsikring for 7000kr?
    Ikke riktig der, så kan vel forsatt få tegnet til 70, og som løper til 75, men ingen planer - har ikke tenkt å bli så syk at det lønner seg :). Jeg spurte AI på PC'n og 7000 var snitt for folk over 55 år.

Ser noen driver å stille diagnose på skuldra mi, vel og bra men overlater det til legen min, men tror det er mer slitasje eller atrose enn noe som er røket som forårsaker betennelsen. Var slik i fjor vår og og da ble den bra av seg selv. I år sitter det mer i og tendenser til litt låsing i blandt. Legen min mente at MR var nødvendig for å stille rett diagnose, men ja det er problemer med å løfte armen høyt...noe som Kortisonen fikser. Kuren var dog bare 15 dager..

Poenget mitt var at vi er i ferd med å få et betal helsevesen der de med helseforsikring eller som vil betale skyver de som står i den normale køen lenger og lenger ut i tid til time.

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.657
    Jeg har samlet såpass med livserfaring at jeg forstår at en slik påstand vil bli vanskelig for meg. Det krever faktisk en viss innsats å unngå alle nettartikler og ikke minst, - evne være parr med Lucky Luke på fjernkontrollen til TV'n.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.311
    Jeg har samlet såpass med livserfaring at jeg forstår at en slik påstand vil bli vanskelig for meg. Det krever faktisk en viss innsats å unngå alle nettartikler og ikke minst, - evne være parr med Lucky Luke på fjernkontrollen til TV'n.
    Jeg ser den påtvungne tidsbruken, men jeg søker ikke opp opplysninger eller åpner artikler om emnet. Jeg har dessuten fire uker ferie fra nå så da slipper jeg å høre trette/bakfulle kollegaers lyriske beskrivelser av nattens begivenheter. Jeg regner med at begeistringen har lagt seg i løpet av den tiden i og med at Norge ryker ut meget kjappt.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.990
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    ^ Når eg kjenner etter, kjenst det som om eg eigentleg berre er uinteressert i VM, litt fordi eg er uinteressert fotball generelt og (dimed) fordi eg ikkje kjenner eigarskap til det norske laget.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.683
    Sted
    Oslo
    ^ Når eg kjenner etter, kjenst det som om eg eigentleg berre er uinteressert i VM, litt fordi eg er uinteressert fotball generelt og (dimed) fordi eg ikkje kjenner eigarskap til det norske laget.
    Som de (?) fleste er det en mengde sporter jeg er totalt uinteressert i, være seg curling, golf, tennis, sjakk (om det nå er sport) +++
    Men allikevel blir jeg revet med når nordmenn gjør det godt.
    Enda godt vi ikke har stjerner i polo, rugby, snooker eller baseball

• Liker
    Reaksjoner: MML

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.269
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Samme her, jeg syns det er helt greit at andre er fotballinteresserte, men må de gjøre det til hele personligheten sin og dytte det i ansiktet på alle andre? Da blir folk rett og slett lei, selv om man i utgangspunktet er støttende til denne livsstilen.
    Hele samfunnet skal tilpasse seg, sjenkeregler kan endres og alt blir snudd på hodet. Bare fordi vi er i fotball vm. Helt sjukt

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    17.120
    Torget vurderinger
    2
    Cricket, vi skulle vært gode i cricket.

Jeg har alltid vært fotballinteressert, selv om jeg ikke har vært så opptatt av landslaget så har jeg fulgt med på em og vm i alle år, kvalitet på spillet trumfer nasjonsfølelsen her i huset. Men i år så er vm for meg trump, infantino, fifa, priser, ice, fredspris, folk som ikke kommer inn i landet etc. Nå betyr det selvfølgelig ingenting og det er ingen som bry seg heller men i år så står jeg over, jeg finner ingen glede med dette mesterskapet. Så at det meste foregår på natta passer meg godt.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.683
    Sted
    Oslo
    Hele samfunnet skal tilpasse seg, sjenkeregler kan endres og alt blir snudd på hodet. Bare fordi vi er i fotball vm. Helt sjukt
    Mange av dine innlegg går jo på mest mulig frihet og minst mulig offentlig regulering.
    Men når det kommer til fotball er tydeligvis litt god gammaldags sosialdemokratisk regulering bra?
    Interresant

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    1
    Mange av dine innlegg går jo på mest mulig frihet og minst mulig offentlig regulering.
    Men når det kommer til fotball er tydeligvis litt god gammaldags sosialdemokratisk regulering bra?
    Interresant
    Det ein sjølv likar skal ikkje regulerast. Det andre likar, derimot...

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    18.588
    Sted
    Almost there
    Jeg blir sprø av nrks AI-oversetter. Det burde i det minste være mulig å slå av funksjonen i nrk radio-appen, men ikke som jeg kan finne.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.269
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Interresant
    Det er vel heller det at det kun går på fotball eller med andre ord dobbelmoral. Hadde det vært året rundt hadde det vært noe annet

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg prøvde meg på litt satire eller ironi, men jeg er usikker på om det rett og slett gikk folk hus forbi, eller om jeg bare må jobbe litt mer med humoren min.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.269
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg prøvde meg på litt satire eller ironi, men jeg er usikker på om det rett og slett gikk folk hus forbi, eller om jeg bare må jobbe litt mer med humoren min.
    jeg så hva du prøvde på, men du har jo rett og derfor ingen tok satiren
    folk må gjøre hva de vil, men ikke krev at naboen driver med det samme eller at samfunnet skal tilpasse seg.
    det gjør at noen blir forfordelt og at noen ting er viktigere enn andre, slik som fotball og pride er i norge.
    Drit i ski, barn som dør, klima, narkomane, håndball, motorsport og alt annet
    pride og fotball er viktigst for norge
    også batteri og datasentre da
    ja og regjeringsbygg, det er vel viktigst av alt, der kan vi bruke et nasjonalbudsjett om så er..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn