Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.825
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om jeg er irritert eller oppgitt...

Har slitt litt med en skulder i et par mnd. Gikk til fastlegen som er i et privat legesenter. Hun satte meg på Kortison (Prednisolon) og det virker men fjerner ikke årsaken til senebetennelsen. Da er det lurt å ta en MR (hos en privat aktør), hvorpå hun spør om jeg har helseforsikring for da kan jeg få MR ila 2-3 dager. Det har jeg ikke så da blir det kø og MR i starten av september, med mindre jeg betale meg ut av køen med 3850 kr, og får MR ila 2-3 dager.

I følge AI vil helseforsikring koste med 7000 i året. Om et halvt år fyller jeg 70 og har vel brukt helsevesenet mer de 2-3 siste år enn hele resten av livet. Det er nå jeg trenger å få litt igjen for de mer enn 5 mill jeg har betalt i skatt, men ser ut som jeg forsatt må betale.

Kan jo være noe som bør ta tas tak i asap... Er det slik vi vil ha det ?
    Irriterende at noen tar MR av vonde skuldre slik at kapasiteten blir brukt opp på tull.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.825
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor? 10-15% av folk over 60 har avrevne supraspinatus, de fleste asymptomatisk.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.623
    Sted
    Sølvbyen
    Fotball-VM med alt oppstyret rundt. VM-tilbud, Fotball-pølser, brød. Rigging til nattåpne skjenkesteder, Landslagstreneren som på arrogant vis soler seg i glansen.....listen er endeløs.
    Og hvis man ikke heiser fotballflagget så er man liksom fotballfobisk bare fordi man er bekymret for politikken til FIFA. Og dette trer de ned over hodene våre, og presser inn i skoler og barnehager. ☹

Irrgjenger

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2026
    Antall liker
    677
    Sted
    Oslo
    Innlegg der forfattaren

- bruker KI-samandrag for å slå fast "fakta"
    Donerte nettopp en liten slant til Wikipedia. Elsker at eneste mulige prompt er å søke opp et tema, og at det for det meste er mennesker med litt innsikt som har produsert artiklene. Trår fortsatt varsomt om kontroversielle temaer, og erkjenner at jeg får kortversjonen servert, men likevel.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.655
    Donerte nettopp en liten slant til Wikipedia. Elsker at eneste mulige prompt er å søke opp et tema, og at det for det meste er mennesker med litt innsikt som har produsert artiklene. Trår fortsatt varsomt om kontroversielle temaer, og erkjenner at jeg får kortversjonen servert, men likevel.
    Takk for påminnelsen. Viktig at man støtter opp all tid Elon Musk har tatt mål av seg å ødelegge denne informasjonskilden

Wikipedia tar Vipps så det burde jo være enkelt. Men...

På irritasjonslisten må jeg dessverre føre opp at dem ber om personinfo. Man kommer ikke videre uten å legge fra seg navn og epost. Nå er det forsåvidt greit fordi jeg har noen alias på duck.com til slikt. Men irriterende. Spesielt når man likevel identifiserer seg via Vipps.

Mulig man kan omgå epost registrering ved å søke opp denne i Vipps?
    Screenshot_20260610_122733_Vipps.jpg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.859
    Litt irriterende at jeg måtte søke på "supraspinatus" for å finne ut hva det er. Det er tydeligvis noe jeg burde vite.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.565
    Sted
    Holmestrand
    Vet ikke om jeg er irritert eller oppgitt...

Har slitt litt med en skulder i et par mnd. Gikk til fastlegen som er i et privat legesenter. Hun satte meg på Kortison (Prednisolon) og det virker men fjerner ikke årsaken til senebetennelsen. Da er det lurt å ta en MR (hos en privat aktør), hvorpå hun spør om jeg har helseforsikring for da kan jeg få MR ila 2-3 dager. Det har jeg ikke så da blir det kø og MR i starten av september, med mindre jeg betale meg ut av køen med 3850 kr, og får MR ila 2-3 dager.

I følge AI vil helseforsikring koste med 7000 i året. Om et halvt år fyller jeg 70 og har vel brukt helsevesenet mer de 2-3 siste år enn hele resten av livet. Det er nå jeg trenger å få litt igjen for de mer enn 5 mill jeg har betalt i skatt, men ser ut som jeg forsatt må betale.

Kan jo være noe som bør ta tas tak i asap... Er det slik vi vil ha det ?
    Får en 70-åring helseforsikring for 7000kr?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.307
    Og hvis man ikke heiser fotballflagget så er man liksom fotballfobisk bare fordi man er bekymret for politikken til FIFA. Og dette trer de ned over hodene våre, og presser inn i skoler og barnehager. ☹
    Jeg er null interessert i fotball og innrømmer det gjerne. Jeg kommer til å bruke null tid på kommende turnering, selv om Norge spiller finale.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn