Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Holmestrand
    Det er jo en smakssak, men jeg syns han skal få ha langt hår om det er det han vil. Men det er klart kortere hår er mer praktisk, merket det selv når jeg gikk fra veldig langt til ikke fullt så langt.
    Selvsagt får han ha så langt hår han vil. 🙂

Jeg bare ytret mitt syn på saken,
    en mening jeg tror han responderer på omtrent som mine døtre har gjort når jeg har uttalt meg om hår: tar full fart og driter i.
    Noe jeg selvsagt lever fint med.
    🤗

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    5.084
    Torget vurderinger
    96
    Fortsatt ingen som helst grunn til å måle i tommer, en enhet Norge forlot i 1875.
    Det er det åpenbart. Og vi har jo ikke forlatt enheten, den brukes hele tiden. De aller fleste vil si nøyaktig det samme: Tommer er innarbeidet og noe vi kjenner. Kan du tenke deg om alle Elkjøp og Power butikker plutselig begynte å annonsere TV i centimeter? Det ville blitt mye artig støy kan jeg love deg.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Holmestrand
    Det er det åpenbart. Og vi har jo ikke forlatt enheten, den brukes hele tiden. De aller fleste vil si nøyaktig det samme: Tommer er innarbeidet og noe vi kjenner. Kan du tenke deg om alle Elkjøp og Power butikker plutselig begynte å annonsere TV i centimeter? Det ville blitt mye artig støy kan jeg love deg.
    Er det noen som ikke hadde klart å skjønne hvor stor en 165cm TV er (den er tilfeldigvis 64 tommer).
    Selvsagt er alt slikt en overgang, men etter 151 år så er jeg nokså sikker på at folk flest vil klare helt fint å forholde seg til både TV-er og bildekk i meter. Kanskje til og med båter?

Det med TV er jo litt artig:
    De måles tydeligvis i tommer diagonalt, mens bredde, høyde og tykkelse måles i meter.
    Akkurat som absolutt alt annet i husene våre.
    Logisk? Veeeel….

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    5.084
    Torget vurderinger
    96
    Har aldri påstått at det er logisk, selvsagt har du et poeng. Men hele verden bruker det og forstår det. Det er en global bransjestandard.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    18.114
    Torget vurderinger
    2
    Var og skulle hente en pakke fra utlandet hos post i butikk i dag, gjett èn gang om Posten har fått seg nytt system. Etter 20 min. ga jenta opp og jeg måtte i kassen i butikken for å ta ut cash for så å gå tilbake og betale henne for å få ut pakken, synes synd på henne da hun nok var mer irritert enn meg, hun må tross alt jobbe med driten hele dagen og se at køen bare vokser. Ordene sjefen hennes brukte om greiene egner seg ikke på trykk her....

Men det er sikkert et slags fremskritt det hele så da så....

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.705
    Har overskredet frist for EU på sommerbilen. Så nå må jeg ha prøveskilter for å levere den til ny kontroll. For å hente ut prøveskilter må man bestille time på nærmeste trafikkstasjon. I likhet med de aller fleste jobber jeg ca 08-15 stort sett hver ukedag. Kommende uke har trafikkstasjonen kun ledig time to av dagene. Påfølgende uke har de bare ledig time tre av dagene. Alle tidspunktene er uansett innenfor arbeidstid. Men man kan jo få dem i posten! Da gjelder følgende:

Er det mer enn ti virkedager før du skal bruke prøveskiltene, kan du få dem tilsendt i posten. Du kan tidligst bestille prøveskilt 60 dager før du skal bruke dem.
    🤬

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.735
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Har overskredet frist for EU på sommerbilen. Så nå må jeg ha prøveskilter for å levere den til ny kontroll. For å hente ut prøveskilter må man bestille time på nærmeste trafikkstasjon. I likhet med de aller fleste jobber jeg ca 08-15 stort sett hver ukedag. Kommende uke har trafikkstasjonen kun ledig time to av dagene. Påfølgende uke har de bare ledig time tre av dagene. Alle tidspunktene er uansett innenfor arbeidstid. Men man kan jo få dem i posten! Da gjelder følgende:

🤬
    Ikke at jeg selv ville ha gjort det 😉, men er det ikke bare å kjøre avgårde ? Du har jo skilter på bilen og betalt forsikringer ...

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.705
    Kun lagringsforsikring - kan ikke aktiveres igjen før null hull på PKK. Litt min egen feil også såklart.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.596
    De nye reglene er unødvendig strenge i forhold til før, når man kunne få utsettelse hvis man ikke rakk å få bilen godkjent til den første fristen.
    Vet du at bilen er tipp-topp kan du vente til siste dagen før utløp, men det er jo litt risikabelt.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    og du kan godkjenne den inntil to måneder (eller 3) før fristen og allikevel beholde samme dato.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.298

🤬
    Sjekk med verkstedene rundt omkring som tar EU om de har gode gammeldagse prøveskilter du kan leie hos dem så du kommer deg dit. Jeg har selv berget meg på sånne en gang her nylig.

inselwind

Hobbyselger
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    13
    Er det ikke bare å få lånt seg ei biltralle og frakte den til eu-godkjenning?

4-string

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    19.508
    Sted
    Almost there
    Parfyme! Skjønner ikke at det kan være nødvendig å bade i parfyme før man skal ut blant folk.
    Sitter i skrivende stund på et tog (som er så godt som i rute!), og det renner inn folk som alle sammen må ha badet i parfyme før de forlot heimen.

Og de babler om svevestøv. 🙄

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    19.384
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg bruker alltid bare en lett dusj med parfyme bak i nakken, rett under hårfestet. Jeg syns man skal få lov til å bruke parfyme, men er veldig enig i at det er noe som ikke skal overdrives. Da virker det bare mot sin hensikt.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    18.114
    Torget vurderinger
    2
    En ting er på kollektivt men når du møter folk på tur rundt vannet og det river i nesen når du passerer dem da har de vært på salg. Fordelen ute er jo at det går kjapt over....

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    18.114
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg har bl.a. trent sammen med folk som ikke dusjet eller vasket treningstøyet sitt, men brukte masse deodorant isteden. 🥴
    Dusjing ja, er ikke det noe man har sluttet med på skolen også etter gymen? Kan jo være en eller annen gjøk som står klar med telefonen i filming modus..

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.372
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Alle offentlige dusjer burde ha avlukker, det hadde kanskje løst en del problemer.
    Neppe, bare sent byggekostnadene til himmels. I følge Dagrevyen i går tar de bildene selv og sender til langtvekkistan for publisering....

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    19.384
    Sted
    Sølvbyen
    Neppe, bare sent byggekostnadene til himmels. I følge Dagrevyen i går tar de bildene selv og sender til langtvekkistan for publisering....
    I følge hva jeg har lest er det helt vanlig med f.eks. fellesdusjer og avlukker i blant annet Tyskland, og jeg tenker definitivt det kunne løst noen problemer her hjemme også.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Holmestrand
    Selvsagt får han ha så langt hår han vil. 🙂

Jeg bare ytret mitt syn på saken,
    en mening jeg tror han responderer på omtrent som mine døtre har gjort når jeg har uttalt meg om hår: tar full fart og driter i.
    Noe jeg selvsagt lever fint med.
    🤗
    Haaland har klipt seg!
    Så kom ikke her å si at synsing ikke hjeper!
    😂🤣

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.073
    Sted
    Oslo
    Du går på en halvfull buss og du kan banne på at på alle seteradene sitter ett menneske på det ytterste setet.
    Må nærmest parlamentere med hen som sitter ytterst og har parkert sin Chit & Chanel veske innerst, gjerne befolket av en bitteliten Tibetansk teppetisser

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    558
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Du går på en halvfull buss og du kan banne på at på alle seteradene sitter ett menneske på det ytterste setet.
    Må nærmest parlamentere med hen som sitter ytterst og har parkert sin Chit & Chanel veske innerst, gjerne befolket av en bitteliten Tibetansk teppetisser
    Hvis jeg hadde lett etter plass på denne bussen, så ville jeg valgt å stå hvis sistevalget var å ta plassen til en hund. Med mulig risiko for at sjåfør ber meg sitte ned og spenne meg fast eller gå av bussen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.296
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da setter du deg bare. Tar aldri "hensyn" til slike, jeg bare gir tydelig uttrykk for at "nå setter jeg meg".

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.073
    Sted
    Oslo
    Wall to wall direktesendinger der det meste de har å melde er at tilstanden er uforandret
    Jadda nepobabyen fikk jobben pga sin far og bestefar og den skal overleveres til hans sønn, men det får da være måte på

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    34.882
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    10
    Eg kommenterte litt her:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.073
    Sted
    Oslo
    Eg kommenterte litt her:

Gjelder reiseforsikring her?
    Av dekningen å tyde er jo dette adskillig verre enn skogbranner på mange kvadratkilometer

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.073
    Sted
    Oslo
    Sitat
    Klikk på linken for å lese innlegget i staden for å kommentere opningsinnlegget i tråden.
    "Har tenkt en stund at vi burde ha en tråd hvor man kan dele og lufte frustrasjoner over ting som er over gjennomsnittet irriterende å forholde seg til.

Så hva blir du skikkelig irritert over? Her burde det være nok å ta av. :)"

Her er åpningsinnlegget i denne tråden, nå irriterer det meg at jeg ikke skjønner hva du vil fram til
    At jeg irriterer meg over dekningen av denne saken har da du ingenting med å kritisere, medmindre du ønsker et høyere irritasjons nivå

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn