Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.215
    Nå må vi vise litt raushet, ottone. En sixpence er tross alt, og som regel, en hipstertupé. For folk som blir skallet i starten av 20-åra og liker band du aldri har hørt om. Du vet...
    Hipstertupe; den hadde jeg ikke hørt før men kommer til å bruke ved første anledning.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.681
    Torget vurderinger
    1
    Svært irriterende at det ikke finnes en global innstilling i nettlesere som alltid avviser alle cookies.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Tid og rom
    Svært irriterende at det ikke finnes en global innstilling i nettlesere som alltid avviser alle cookies.
    Mja.

Eg har funne trøyst i Cookie-killer-tillegget til Firefox, og den tilsvarande funksjonen i Brave, som aggressivt slettar cookies og/eller held dei lokale.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    527
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Får litt sånn hår jeg også noen ganger når det er tørr luft inne om vinteren. Men jeg lurer litt på hva som gjør at jeg «lades opp» i bilen så jeg får støt når jeg går ut og tar på døra. 🤔😅

Man blir litt på vakt også når man venter seg å få et støt, så det blir en del banning og sverting.
    Jeg har en teori om hvorfor det skjer, det kan ha med skotøyet og grad av kontakt med underlaget når begge skoene er ute og settes ned. Liten jordingsgrad mot bakken og hånden får mer utladning. Noen som vet mer ??

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Tid og rom
    Ønsker man virkelig aldri cookies?
    Eg tek gjerne cookies kvar dag.

Men, seriøst, veldig mange nettgreier verkar berre halvvegs utan cookies. Eg har tenkt at det pragmatiske er å berre godta dei og så sletta dei etter kvart, og heller automatisera innlogging og slikt.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.068
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Bruk noscript og ublock så slipper man mesteparten og man må aktivt inn å tillate kaker dersom man ønsker.
    Som nevnt er det mange sider som funker ræva uten kaker og sporing. Men man kan i allefall blokkere ut facebook og google trackere uten sideffekter

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    17.804
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg har en teori om hvorfor det skjer, det kan ha med skotøyet og grad av kontakt med underlaget når begge skoene er ute og settes ned. Liten jordingsgrad mot bakken og hånden får mer utladning. Noen som vet mer ??
    Har tenkt noe lignende selv, siden jeg alltid bruker med sko med gummisåler, at det kan være noe der. Men jeg er ikke astrofysiker eller ingeniør, så jeg vet jo ikke sikkert.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.588
    Jeg bruker mye ulltøy, også på sommeren. Typisk tskjorte og sokker. Hater støt som pesten, så jeg er i ferd med å avlæres å sitte i utemøblene på verandaen...

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.399
    Denne kanalen poster short videoer av utolig dumme kommentarer og utsagn ledere i AI industrien klarer å lire av seg. Mye her å irritere seg over. Og bli sjokket av...

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    773
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker mye ulltøy, også på sommeren. Typisk tskjorte og sokker. Hater støt som pesten, så jeg er i ferd med å avlæres å sitte i utemøblene på verandaen...
    Det er neppe pga ulltøyet, da naturlig stoff skaper mindre el enn syntetisk. Da er det heller det at utemøbler er laget av syntetiske stoffer. Og friksjonen som skjer når man rører på seg i setet, lader opp kroppen. Akkurat det samme skjer jo i bilen også. Men tar du i metallet på døra før du setter beina i bakken lades man ut.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    17.804
    Sted
    Sølvbyen
    Mener du at det er ull som gir statisk elektrisitet? For jeg bruker veldig mye ull, særlig høst, vinter, vår.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.068
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    vinter = tørr luft, tørr luft inneholder mindre fuktighet som gjør at lufta ikke får ladet seg ut like mye (mot kroppen) og man bygger opp ladning utenpå kroppen.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.068
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Key factors contributing to winter static shocks:

• Low humidity: Cold air has reduced capacity to hold water vapor, making indoor air drier, especially when heated.
    • Indoor heating: Central heating systems further dry out the air, exacerbating static buildup.
    • Common materials: Wool, synthetic fabrics, and rubber-soled shoes are insulators that promote charge accumulation.
    To reduce static shocks, increase indoor humidity using a humidifier, wear cotton clothing, use dryer sheets, or touch metal objects with a key or coin first to safely discharge static.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.768
    Sted
    Oslo
    Vi hadde en dame på jobb hos oss for flere år siden. Den gangen touch skjermer var "the hot shit"! Disse skjermene ver mildt sagt svindyre, husker ikke helt presis summen men det nærmet seg vel en halv brutto månedsløn om ikke mere. Vi fleipet med at hun brukte silketruser for hun var kronisk statisk elektrisk, og ganske mange ganger ( om vinteren ) sa det pang og skjermen gikk i svart når hun forsøkte å trykke på den. Da var det bare å bestille ny skjerm!
    Naturfibre som bomull, lin, ull og silke er generelt lite statiske.
    Så hennes "det lille under" var nok heller laget av noe synth fibre

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn