Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Når du har handlet en mengde varer, men ikke kake, er det vel helt naturlig at JA, JEG TRENGER POSER! Jeg skal vel for pokker ikke spise maten i butikken?!
    Jeg har som regel et par nylonposer i jakkelomma, og svarer nei takk. Det er ikke bare meg, viser det seg. One mans poison is another mans meat.

    Dr.E
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Dette helvetes trønderske tjukk-L kaudervelske språket som infiserer tilnærmet alt av æljesport på TV 🤬🤬🤬
    Lyspunktet er at jeg selvssgt ikke er filla interessert i nevnte idrettsgrener 😂
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Brødsmuler. En konstant irritasjon for en som elsker brød og pålegg. Det legger seg innimellom alt på benken, i kroker og kriker der man må bruke røret på støvsugeren for å komme til. Det samler seg i kjøkkenskuffer etc.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Fiks ferdig på Finn, for noe drit.
    Sønnen min la inn et bud på fiks ferdig for to uker siden.
    Pengene ble reservert, budet ble avslått, og der startet elendigheten.
    Har kjempet med finn i to uker, og han har ennå ikke fått pengene tilbake.

    Jeg sendte en litt kvass melding, og i
    skrivende stund har finn lagt ut en melding i appen hvor de beklager at de FOR ØYEBLIKKET har litt problemer med fiks ferdig.
    Styr unna.
    Har selv hatt noe irriterende opplevelse med trenesten, og har derfor boikottet denne.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    Fiks ferdig på Finn, for noe drit.
    Sønnen min la inn et bud på fiks ferdig for to uker siden.
    Pengene ble reservert, budet ble avslått, og der startet elendigheten.
    Har kjempet med finn i to uker, og han har ennå ikke fått pengene tilbake.

    Jeg sendte en litt kvass melding, og i
    skrivende stund har finn lagt ut en melding i appen hvor de beklager at de FOR ØYEBLIKKET har litt problemer med fiks ferdig.
    Styr unna.
    Har selv hatt noe irriterende opplevelse med trenesten, og har derfor boikottet denne.
    Fekk same meldinga i dag, etter å ha seld noko med Fiks Ferdig. Levert til Postnord sist måndag, ingenting registrert etter det.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Unnskyld meg, men hvorfor velge å handle på en måte som frarøver en kontroll og der selger får all makt? All brukthandel har risiko selvsagt, men det der fiks ferdig greiene så jeg med en gang at jeg aldri noengang skal bruke. Hverken som selger eller kjøper.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.243
    Torget vurderinger
    1
    Journalister i NRK radio som sier schøpe i stedet for kjøpe. Burde aldri vært ansatt....
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Unnskyld meg, men hvorfor velge å handle på en måte som frarøver en kontroll og der selger får all makt? All brukthandel har risiko selvsagt, men det der fiks ferdig greiene så jeg med en gang at jeg aldri noengang skal bruke. Hverken som selger eller kjøper.
    Fikk forespørsel om å bruke "Fiks" jeg også, men på et salg. Beklager sa jeg - men jeg bruker konsekvent Norgespakke, aldri trøbbel, raskt, sporbart og forsikret. Fikk spørsmål tilbake om jeg var kjeltring som ikke ville bruke "Fiks.." Han fikk ikke kjøpt, for å si det mildt. Kom tilbake og bød 1.000,- over min salgspris - og ble attpåtil sur da jeg hadde solgte til en annen men da hadde jeg gjort avtale allerede og gjorde det klart for ham at han fikk oppføre seg som folk. Mye rare folk..
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det skal være sikkert og visst... Paypal kan også by på probelmer for selgere, da kjøper har upper hand i forhold til å klage, - berettiget eller ikke...
    Det er flere eksempler på at selger har gått i taperbua når kjøpere har "funnet opp noe å klage på".....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Folk som mumler og prater høyt om hverandre, draaaaar ut ordene så de aldri blir ferdig med å si det de skal, og som sier "hun" der skal være "henne". 👹
     

    Foss

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2021
    Innlegg
    139
    Antall liker
    324
    Sted
    Kristiansand
    Folk som mumler og prater høyt om hverandre, draaaaar ut ordene så de aldri blir ferdig med å si det de skal, og som sier "hun" der skal være "henne". 👹
    Er ikke det med hun / henne litt dialektavhengig?

    Jeg sier ikke "det var henne som feis."

    Jeg sier "det var ho som feis." :giggle:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Her blir det nok "Æ møtte ho."

    Dog blir det vel framover "Jeg møtte hen" ?
    For meg klinger iallfall "jeg møtte hun" helt feil, og syns det er rart når andre fra østlandet sier det. Hen er vel kjønnsnøytralt og har ikke noe med dette eksempelet å gjøre?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du har ganske så rett. Sorry.
    Null problem. Noen ganger kanskje man må høre det selv for å vite om det klinger rett eller galt, men for meg klinger det nesten litt infantilt når noen sier ting som hun der det normalt alltid har vært henne.

    Antar andre kan føle det samme om meg hvis jeg slumper til å si 'hvem' istedenfor 'hvilke' som var helt vanlig der jeg vokste opp. 😌
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.798
    Sted
    Oslo
    Takket være pressens vegg til vegg dekning av Soffi, er vi alle eksponert for den posen med noe hvitt oppi.
    De dekker seg bak at det muligens er noe farlig der, men har gitt henne en enorm dekning.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.243
    Torget vurderinger
    1
    Irriterer meg at det tydeligvis ikke er språkkrav til reporterne i NRK radio. I går presterte jeg å høre en som sa schøtt (kjøtt altså). Han intervjuet en som het Schetil (Kjetil formodentlig)....
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Fiks ferdig på Finn, for noe drit.
    Sønnen min la inn et bud på fiks ferdig for to uker siden.
    Pengene ble reservert, budet ble avslått, og der startet elendigheten.
    Har kjempet med finn i to uker, og han har ennå ikke fått pengene tilbake.

    Jeg sendte en litt kvass melding, og i
    skrivende stund har finn lagt ut en melding i appen hvor de beklager at de FOR ØYEBLIKKET har litt problemer med fiks ferdig.
    Styr unna.
    Har selv hatt noe irriterende opplevelse med trenesten, og har derfor boikottet denne.
    En uke til har gått, og fremdeles ikke fått tilbake pengene fra finn.no.....
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Ref fiks ferdig; obs på at kjøper kan legge inn bud i fiks ferdig prosessen. Jeg var for rask å trykke godkjenn, og tapte noen lapper da jeg ikke fikk med meg at det var lagt inn bud under prisantydning. Men generelt sett, mener jeg løsningen er genial!

    verre er det med de som rygger inn i skråparkeringer!, eller de som begynner setninger med liten bokstaV!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.489
    Sted
    Holmestrand
    Ref fiks ferdig; obs på at kjøper kan legge inn bud i fiks ferdig prosessen. Jeg var for rask å trykke godkjenn, og tapte noen lapper da jeg ikke fikk med meg at det var lagt inn bud under prisantydning. Men generelt sett, mener jeg løsningen er genial!

    verre er det med de som rygger inn i skråparkeringer!, eller de som begynner setninger med liten bokstaV!
    Løsningen er grei nok, men den funger jo ikke som den skal, og det er "umulig" å ordne opp når noe går galt.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    Var innom inkassoregisteret i midten av uka som gikk. Altså det relativt nye som samler og registrerer forbruksgjeld av ymse slag. Der lyste det rødt at jeg hadde en inkassosak gående mot meg, med et foreløpig beløp på ca. 7000,-. Utgangspunktet var ca. 1600,- med en større norsk bedrift som motpart. Ble visstnok sendt til inkasso en gang i 2017. Problemet er at jeg ikke har hørt noe om dette. Aldri.
    På inkassoregisteret "min side" så fant jeg ut at kravet ble overlevert inkassoselskapet i begynnelsen av januar 2023. Navnet på inkassoselskapet er uviktig i denne sammenheng. Har også vært innom dette registret for "moro" skyld et par ganger før jul, og da var alt som det skulle være.
    Tok så kontakt med de og forela mitt syn på saken, og at jeg aldri har hatt inkassosak mot meg, uten at jeg følte at jeg hadde blitt hørt i tilstrekkelig grad. Men jeg fikk i allefall tilsendt noen av sakens dokumenter, deriblant en utleggsforretning i regi av politiet på en helt annen kant av landet. Det eneste som "stemte" i dette dokumentet var navnet mitt, ingenting annet, helt annet person-nr., helt annen bostedsadresse, og alt det andre var også meg totalt uvedkommende. Men jeg fikk jo innblikk i en noe tragisk menneskeskjebne hos en navnebror. Dette er meget sensitiv informasjon som ingen bør forvente spres ut til helt ukjente. Men inkassoselskapet brydde seg ikke om å dobbeltsjekke meg da jeg ringte om saken. Har aldri vært i kontakt med de før. Da hadde dette blitt løst med en gang. Det var en saksbehandler jeg snakket med, ikke en tilfeldig telefonvakt.
    Men før jeg riktig skjønte at det ikke var meg saken dreide seg om, tok jeg kontakt med den angivelige kreditor og ba om en skriftlig bekreftelse om at vi ikke hadde noe uoppgjort med hverandre. Den fikk jeg etter noen dager. Etter å ha sett på de tilsendte saksdokumenter så ringte jeg tilbake til inkassoselskapet, og da tok det ikke lang tid før noen "la seg helt flate", som det heter. Så nå venter jeg på at dette blir slettet. Men å blande meg og en annen med helt annet person-nr. og bostedsadresse burde jo være helt umulig...Antar at i Norge så kan det være 100+ med mitt navn. Noe annet som også irriterte meg var at det ikke fantes noen måte å kontakte inkassoregisteret for å rapportere om åpenbare feil i systemet. Jeg nekter å tro at jeg er den eneste som har opplevd dette. Inkassoregisteret oppdateres visstnok en gang i uka, så det blir en spennende dag i morgen...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    I USA ville du sikkert kunne ha saksøkt inkassoselskapet for "slander and defamation". Du kunne nok ha tatt med psykisk skade som følge av dette. Pluss hva nå annet en god advokat kunne finne på. Et greit utgangspunkt for erstattningssum ville vært ca US$ 50.000.000,- som etter forhandlinger utenfor rettsalen ville ha gitt deg US$ 4-500.000 som etter advokatens andel ville bety at du satt igjen med 2-300.000,-. Hadde jo ikke vært så dumt det. ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    De sa til meg at det vil ta et par dager før svaret er klart.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    De sa til meg at det vil ta et par dager før svaret er klart.
    Det kan være verdt å merke seg at inkassoregistreret og gjeldsregistreret er 2 forskjellige steder.
    Det er førstnevnte som "involverte" meg.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.245
    Antall liker
    5.205
    Når man har handlet dagligvarer for en 1000 lapp (korrigert kr1200) og damen i kassen spør om du trenger pose! Vel nå har det kanskje blitt så dyrt at man kan ta en vare i hver hånd, men selvfølgelig trenger man pose. 🤬
    Nei, du bør ikke ha behov for pose. Bruken av plastposer er en miljøkatastrofe og må ned og vi bør heller ikke bruke handleposer som søppelposer. Så kjøp søppelposer på rull og skaff deg et handlenett (men ikke i bomull).

     
    Sist redigert:

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Nei, du bør ikke ha behov for pose. Bruken av plastposer er en miljøkatastrofe og må ned og vi bør heller ikke bruke handleposer som søppelposer. Så kjøp søppelposer på rull og skaff deg et handlenett (men ikke i bomull)
    Nå spør jeg sikkert dumt, men hvorfor ikke i bomull? Slitestyrke?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn