Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Goffy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.06.2003
    Innlegg
    51
    Antall liker
    19
    Sted
    Vestlandet
    Alle som ikke vet forskjell på advent og jul. Og som fremdeles har blinkende lys med God Jul og nisser oppe til nærmere påske.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Men nå etter nyttår fikk jeg altså faktura for boksen jeg ikke skulle betale for, og kundeveilereden som lovte meg at jeg ikke skulle betale svarer ikke på mail. ☠👹🤔
    NB! Punkt 1 - ikke betal. Punkt 2. Du må også huske på å sende en email til fakturaavdelingen (Det skal stå en mailadresse på faktura). Da skal du henvise til avtale med kundeveileder og dato, og at du bestrider regningen.

    Hvis du ikke foretar deg noe, så triller potensielle kostnader. Så lenge du bestrider regningen, så kan ikke de gå til inkasso sånn umiddelbart.

    Johan-kr
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kom nylig hjem fra Danmark. Turen inkluderte båtreise t/r og er den 1 ting som irriterer meg på slike turer så er det de som alltid må finne frem billettene når de kommer frem med bilen i luken istedenfor å finne de frem mens man sitter i køen.
    Også har man selvsagt de som ikke klarer å se på hvilket dekk de parkerer. Du ser de svinser rundt som hodeløse høns mens panikken brer seg ettersom bilene starter opp og kjører rundt de.
    De som ikke evner å skille mellom "Også" og "Og så".

    🧐
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    NB! Punkt 1 - ikke betal. Punkt 2. Du må også huske på å sende en email til fakturaavdelingen (Det skal stå en mailadresse på faktura). Da skal du henvise til avtale med kundeveileder og dato, og at du bestrider regningen.

    Hvis du ikke foretar deg noe, så triller potensielle kostnader. Så lenge du bestrider regningen, så kan ikke de gå til inkasso sånn umiddelbart.

    Johan-kr
    Du (dere @Harry Stoteles )har jo helt rett, men jeg vurderer om det er en kamp jeg egentlig gidder å bruke energi på å ta. Men på den annen side... det som irriterer meg aller mest er at kundebehandleren lovet meg at jeg ikke skulle betale for å ha boksen og at hun bare kunne slette det, men så kom fakturaen allikevel. Kan ha vært kommunikasjonssvikt, for jeg ser at etableringsgebyret på 495,- elns er annullert på fakturaen. Men jeg mener at jeg var ganske tydelig på at jeg ikke ville ha noe jeg skulle betale for, all den tid TV er inkludert i avtalen jeg har gjennom borettslaget.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    0
    Alle som ikke vet forskjell på advent og jul. Og som fremdeles har blinkende lys med God Jul og nisser oppe til nærmere påske.
    Har dog ikke Julenisse med/uten reinsdyr i neon eller "God Jul" hengende på vegen. Men jeg tillater meg å ha lyslenker på hus og
    terasse til mørketiden er slutt! Det gjør at det oppleves litt hyggeligere å rusle rundt ute når det er litt ekstra lys og ikke bare gatelysene.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Du (dere @Harry Stoteles )har jo helt rett, men jeg vurderer om det er en kamp jeg egentlig gidder å bruke energi på å ta. Men på den annen side... det som irriterer meg aller mest er at kundebehandleren lovet meg at jeg ikke skulle betale for å ha boksen og at hun bare kunne slette det, men så kom fakturaen allikevel. Kan ha vært kommunikasjonssvikt, for jeg ser at etableringsgebyret på 495,- elns er annullert på fakturaen. Men jeg mener at jeg var ganske tydelig på at jeg ikke ville ha noe jeg skulle betale for, all den tid TV er inkludert i avtalen jeg har gjennom borettslaget.
    Send fakturaavdelingen en e-post likevel, der du beskriver hva som har skjedd og at du avventer oppklaring før du betaler. Det er mitt råd i alle fall, da er det "on the record" og ballen på deres halvdel. Kanskje de rekker å svare deg på syv dager til og med.

    Synes de ikke skal få slippe unna med sånt, det er småpenger for dem men likevel skal de krangle.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Send fakturaavdelingen en e-post likevel, der du beskriver hva som har skjedd og at du avventer oppklaring før du betaler. Det er mitt råd i alle fall, da er det "on the record" og ballen på deres halvdel. Kanskje de rekker å svare deg på syv dager til og med.

    Synes de ikke skal få slippe unna med sånt, det er småpenger for dem men likevel skal de krangle.
    Som om ikke e-postadressen til fakturaavdelingen er hemmelig. 😅 Telia i seg selv er jo notorisk vanskelige å komme i kontakt med, men det er vel trolig bare en nøye uttenkt strategi så de skal få færre klager antar jeg. Må i såfall prøve chatten deres, siden jeg ikke får svar av kundeveilederen som lovet meg dette i utgangspunktet.

    Og prinsipielt er jeg helt enig altså, men føler ikke at dette er verdt å starte en krig over heller.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    @Fenalaar og @Harry Stoteles

    Oppdatering: jeg kastet meg på chaten til Telia nå fordi jeg ikke hadde så mye annet å gjøre som jeg hadde lyst til, og fordi jeg er jo litt kranglete av meg også. Fikk svar nesten med en gang, og fikk knapt lagt fram saken før han i andre enden sa han skulle fjerne fakturaen, og at jeg ikke skulle få flere heller. 😅

    Det virker nesten for godt til å være sant. Takk for at dere vekket kranglefanten i meg. 😌❤

    Edit: og det sparer meg faktisk 588,- i løpet av ett år når jeg bare gidder å regne etter.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du har 4 unger som driver med hest??
    Ja da er du rik!! HiFi når jo ikke hestesport opp til knehasene når det gjelder utgifter!
    Ja alternativet er at du VAR rik før ungene begynte med hest! 🤔

    Nei spøk til side, hest, skyting og en del andre slike "små" idretter i nasjonal sammenheng blir fort uforholdsmessig dyrt for
    foreldrene for offentlig støtte til slike idretter er gjerne fraværende. Det man også ofte opplever er jo at det "store" idrettene som
    fotball og ski har en egen evne til å sope markedet tomt for lokale sponsormidler. Treningsfaciliteter er også et sorgens kapittel da man igjen må sloss mot foppall etc i forhold til kommunal støtte. Og igjen må man sette sin lit til "rike onkler" som er villige til å "spytte i kassa".
    Vi (jeg og husvaranen) betalte tett på 40K for et sett med hindre til sprangridning for at klubben til frøkna skulle kunne drive med dette.
    Uten at vi lekte "rik onkel" ville ikke klubben kunnet drive med sprangridning. Og uten at samtlige styremedlemmer satte seg som personlig ansvarlige for et lån på mange millioner ville vi heller ikke ha fått reist en vinterisolert ridehall. Det var faktisk en lettelse å kunne gå ut av styret etter at årsmøtet hadde fritatt oss fra det personlige ansvaret. Så når "foppallgruppa" fra et av 5 lag som driver med foppall i kommunen kommer på døra og tigger penger faller det meg ikke vanskelig å si "nei takk!"
    Nei, ei jente som driver med hest og den ene gutten på landslaget i tkd mønster.
    Hest er det null støtte, i tkd er han heldig og får dekket halvparten av utgiftene sine av klubben.
    Han bor hjemme og satser alt på det han driver med. Jobber litt på min jobb for å spe på og sparer alt utenom.
    Resten må han stå for selv.
    De to eldste er godt over 30 år. De har aldri drevet med noen form for aktiviteter som har kostet penger.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Fedex. Ei uke på Lillestrøm


    mandag, 2.1.20236:20 AM

    UnderveisPakken kan klareres
    LILLESTROEM NO
    6:22 AM

    Internasjonal forsendelsesfrigjøring – import
    LILLESTROEM NO
    6:23 AM

    UnderveisSatt ut til autorisert agent for endelig levering
    LILLESTROEM NO
    12:36 AM

    Underveis
    LILLESTROEM NO
    onsdag, 4.1.20235:00 AM

    Underveis
    LILLESTROEM NO
    torsdag, 5.1.20239:04 AM

    I FedEx-bil for levering
    LILLESTROEM NO
    1:21 AM

    ForsinkelseKunde ikke tilgjengelig eller bedrift stengt.
    LILLESTROEM NO
    fredag, 6.1.20238:00 AM

    Ankommet FedEx-anlegg
    LILLESTROEM NO
    mandag, 9.1.20238:00 AM

    Ankommet FedEx-anlegg
    LILLESTROEM NO
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Fedex. Ei uke på Lillestrøm


    mandag, 2.1.20236:20 AM

    UnderveisPakken kan klareres
    LILLESTROEM NO
    6:22 AM

    Internasjonal forsendelsesfrigjøring – import
    LILLESTROEM NO
    6:23 AM

    UnderveisSatt ut til autorisert agent for endelig levering
    LILLESTROEM NO
    12:36 AM

    Underveis
    LILLESTROEM NO
    onsdag, 4.1.20235:00 AM

    Underveis
    LILLESTROEM NO
    torsdag, 5.1.20239:04 AM

    I FedEx-bil for levering
    LILLESTROEM NO
    1:21 AM

    ForsinkelseKunde ikke tilgjengelig eller bedrift stengt.
    LILLESTROEM NO
    fredag, 6.1.20238:00 AM

    Ankommet FedEx-anlegg
    LILLESTROEM NO
    mandag, 9.1.20238:00 AM

    Ankommet FedEx-anlegg
    LILLESTROEM NO
    Og på FedEx gikk brannalarmen til morgenen idag kl 06,25. Men det brant ikke der😆
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Fedex. Ei uke på Lillestrøm


    mandag, 2.1.20236:20 AM

    UnderveisPakken kan klareres
    LILLESTROEM NO
    6:22 AM

    Internasjonal forsendelsesfrigjøring – import
    LILLESTROEM NO
    6:23 AM

    UnderveisSatt ut til autorisert agent for endelig levering
    LILLESTROEM NO
    12:36 AM

    Underveis
    LILLESTROEM NO
    onsdag, 4.1.20235:00 AM

    Underveis
    LILLESTROEM NO
    torsdag, 5.1.20239:04 AM

    I FedEx-bil for levering
    LILLESTROEM NO
    1:21 AM

    ForsinkelseKunde ikke tilgjengelig eller bedrift stengt.
    LILLESTROEM NO
    fredag, 6.1.20238:00 AM

    Ankommet FedEx-anlegg
    LILLESTROEM NO
    mandag, 9.1.20238:00 AM

    Ankommet FedEx-anlegg
    LILLESTROEM NO
    Opplevde noe lignende med fedex i fjor.
    Såg nesten likt ut som det gjør hos deg når jeg ringte de å hørte hva som foregikk.
    Fikk da vite at pakken lå på mitt vanlige post i butikk med hentekode sånn og sånn.
    Ring de, godt mulig at du sitter å venter på at det lokale postkontoret skal sende ut fysisk hentelapp!
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Postnord topper det der lett. Her er ststus på pakka jeg returnerte til Thomann i oktober:

    8C1B4947-7D69-4701-9CD1-61993F9BBF9A.jpeg
    Etter å ha kontaktet Thomann et par ganger krediterte de varen, og skulle selv finne ut av hva som skjedde med forsendelsen.

    Akkurat som forventet det der med Postnord, og jeg var visst ikke alene om å påpeke akkurat det.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Folk som lager signalkabler i alle mulige rare farger. Er jo nesten umulig å få tak i en som rett og slett er svart.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Det er mange som sliter med pakkesendinger. For lenge siden (på 90-tallet) jobbet jeg på NTNU på Lade. Jeg bestilte 2 ting den samme dagen - den ene fra California, den andre fra Tapir på Gløshaugen (sjekket med dem og de hadde varen på lager). Pakken fra California tok 3 dager, pakken fra Gløshaugen som gikk med NTNUs internpost tok 3 uker!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Sånn rundt 1990 ringte jeg til USA sånn ca kl 1600 en ettermiddag for å bestille en viktig del til et instrument...
    Kl 1500 dagen etter sto jeg med delen i hånda klar til montering.... prøv det i dag....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Marius Skjelbæk, måtte den mannen få halskatarr og må hvile stemmen et par år. Maken til inkompetent "sportsjournalist"
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Opplevde noe lignende med fedex i fjor.
    Såg nesten likt ut som det gjør hos deg når jeg ringte de å hørte hva som foregikk.
    Fikk da vite at pakken lå på mitt vanlige post i butikk med hentekode sånn og sånn.
    Ring de, godt mulig at du sitter å venter på at det lokale postkontoret skal sende ut fysisk hentelapp!
    Ja. Det var nettopp det som skjedde.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Sånn rundt 1990 ringte jeg til USA sånn ca kl 1600 en ettermiddag for å bestille en viktig del til et instrument...
    Kl 1500 dagen etter sto jeg med delen i hånda klar til montering.... prøv det i dag....

    For endel år siden kunne du bestile med bedriftspakke fra Oslo på Onsdag og det var i Nord-Norge på Fredag. Dyrt var det heller ikke. I dag tar ingenting under en uke med posten og det koster omtrent 150kr å sende en LP plate.........
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    For endel år siden kunne du bestile med bedriftspakke fra Oslo på Onsdag og det var i Nord-Norge på Fredag. Dyrt var det heller ikke. I dag tar ingenting under en uke med posten og det koster omtrent 150kr å sende en LP plate.........
    Uff, ja. Det var ille den gang Posten hadde nesten fullt monopol.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Overdreven bruk av "Unsure" emoji :unsure:. Brukt som passiv aggressiv kommentar etter noen legger ut en påstand el.l.
    Helst uten videre kommentar selvsagt.

    Sikkert bare meg, men likevel...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Å se Casper Ruud returnere defensive baller rett i fanget på motspilleren. Igjen og igjen og igjen. Drit i gentlemanstempelet, og få opp adrenalinet og aggressjonen! Jenson Brooksby (ranket 39) spilte fantastisk i dag, men Ruud nærmest serverte baller på sølvfat. Grrr!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.743
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Å se Casper Ruud returnere defensive baller rett i fanget på motspilleren. Igjen og igjen og igjen. Drit i gentlemanstempelet, og få opp adrenalinet og aggressjonen! Jenson Brooksby (ranket 39) spilte fantastisk i dag, men Ruud nærmest serverte baller på sølvfat. Grrr!
    Han har hatt sin tid i rampelyset i sommer, men klarte ikke å innfri desverre
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Bilannonser på Finn.no hvor de har tatt seg bryet med å skjule skiltnummeret på alle bildene, så det er umulig å verifisere at skiltnummeret i bunnen av annonsen er rett!
    Eller det at de faktisk tar seg tid til å editere bildene for så å skrive inn nummeret i annonsen........
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.743
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Stor ståhei hver gang en norsk film er nominert til en eller annen pris, men aldri vinner
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Norsk film er irriterende nok i seg selv...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.743
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det irriteres grenseløst når oversetting på tv oversetter tin til tinn. Tin er blikk. Pewter er tinn!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.743
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Og når "high end" bilbyggere på tv skal "paint the car" er det oversatt med "å male bilen"
    Drit og dra!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    ^Eller i samme programmer hvor "left wing" oversettes med "venstre vinge" Eksemplene er mange, og fryktelig irriterende.
     

    Foss

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2021
    Innlegg
    139
    Antall liker
    324
    Sted
    Kristiansand
    Og det heter eksemplar når det på engelsk snakkes om copy. Eksemplar for faen.

    Både på tv og i norske aviser på nettet er dette en for meg ubegripelig feil som gjentas daglig.

    Ja, jeg er en gretten gammel gubbe :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det vel mye automatoversettelse i bruk.... Virkelig gode oversettere er vissnok mangelvare.....
    Et hysterisk eksempel på automatoversetting er den "norske" utgaven av Elfa- katalogen, som til tider nesten har drevet meg til vanvidd.... For ikke lenge siden holdt jeg på med en delebestilling og kom av en eller annen grunn over et lite skaft for baufilblad, slik at bladet var fritt... og bestilte et par slike til jobb.. et par uker seinere mens jeg satt og kontrollerte fakturaer for anvisning, sto det "løvsag" på fakturaen.. jeg hadde da ikke bestilt løvsag... men det viste seg å være de to skaftene.... Videre, switch mode strømforsyninger blir til "Vekslende strømforsyning"... og en hel haug med andre og like hysteriske eksempler...
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Har oversettelser avslått, har heldigvis lært meg Engelsk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn