Hvordan streamer du musikk?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
2.060
Torget vurderinger
48
Hva den sier? Vi er ikke på talefot, så det vet jeg lite om😂. Displayet viser kun source volum..
Som andre også bekreftet konverterer ATV alt til 48khz, den streamer heller ikke 24bit.
Siden den ikke streamer "bit perfect", og du er en god audiophile, må den skiftes ut!
Dette burde Hegel Dac gitt deg beskjed om😂

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.02.2007
Antall liker
200
Vet ikke om forslaget mitt tar knekken på problemet ditt, men du kan trykke på ikke forstyrr knappen, sveip nedenfra og opp på skjermen og du får opp en hurtigmeny. Trykk på bilde av en måne. Da blokkerer du innkommende lyder (mail, sms osv)
Dette er jo meget irriterende lyder som plinger på anlegget ditt.
Øøh, same shit 😂

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.02.2007
Antall liker
200
Som andre også bekreftet konverterer ATV alt til 48khz, den streamer heller ikke 24bit.
Siden den ikke streamer "bit perfect", og du er en god audiophile, må den skiftes ut!
Dette burde Hegel Dac gitt deg beskjed om😂
Har vurdert å oppgradere til Hegel H360 med
Integrert DAC «- siste generasjon fra AKM
Strøm musikk med AirPlay og DLNA». Er det noe tess i? Eller må jeg uansett kjøpe ekstern streamer for den beste godisen?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
2.060
Torget vurderinger
48
Strøm musikk med AirPlay og DLNA». Er det noe tess i? Eller må jeg uansett kjøpe ekstern streamer for den beste godisen?
Vil ikke anbefale deg om noe kjøp.
Jeg sier som alltid, test om du liker det først, deretter blir det opp til deg om det er verdt pengene.

Personlig liker jeg X90 serien til Hegel bedre, litt mer fremdrift, 360 ble litt laidback for min smak, men til rett høyttaler fungerer den sikkert bra.
Jeg testet den på ProAc som trenger litt mer sprut i lyden for ikke å bli kjedelig, H190 var kanon.

Hvordan Hegel er som streaming platform må andre svare på.
Hadde de fått Roon Ready på plass i H190, H390 og H590 hadde de vært interessante for meg, men de har ikke fått det til enda......skulle kommet i fjor sommer.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
2.060
Torget vurderinger
48
Jeg bruker for det meste ROON til all streaming, men også litt Audirvana 3.5

ROCK på NUC
Musikkfiler på Asus NAS
Tidal Hifi

Endpoints:
Naim Muso 2
Google Chromecast Audio
MacMini

Spotify med Spotify direct eller Airplay

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
1.451
Så lenge du strømmer med Airplay, så vil du vel fortsatt slite med problemer med uønsket lyd fra reklame?

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.096
Sted
Stavanger
Fra en i5 laptopp som bruker eq-apo, videre til en Gustard u12 USB Interface , så til Audio gd nfb-2.32 DAC før den kobles mot forforsterker.
Utrolig mye go'lyd for pengene synes jeg.

Hifibasillen

Basillen for hifi lenge leve.
Ble medlem
29.07.2018
Antall liker
93
Sted
Vestfold og Telemark
Bruker enten Argon Stream 3M med optisk til høyttalerne eller caster Spotify til CC Ultra koblet til tv'n som igjen går til AP A36 via HDMI ARC

fiske

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.12.2010
Antall liker
19
Jeg har hatt og har et langsiktig perspektiv på streaming. Utagngs punktet var at jeg ønsket å streame min egen musikk fra min egen server.
Jeg har derfor ikke kommet igang med dette før i disse dager. Har frem til nå brukt Foobar m/Darkone skin til å spille musikk i stua.
I tillegg har jeg brukt JRiver hjemme og på jobb. På jobb har jeg brukt JRiver sin Cloudplay og Radio JRiver for lossless streaming.
JRiver har nå kommet med en en helt genial liten app som heter JRemote2 for Android. Her kan du spille direkte fra dine egne servere.
I tillegg kan du også bruke Cloudplay og Radio JRiver.
Er du på vanlig 4G nett så vil du nok bruke litt datamengde, men dette er noe som vil løse seg på sikt med 5G og mer datamengde.
Har bl.a brukt Blutooth i bilen til å spillle egen musikk via mobil med JRemote2 for Android. Funker som bare det og lyden er jo mye bedre enn DAB+.
Jeg har også en Polestar i bestilling med levering i august. Polestar bruker Android Automotive OS så er litt spent på hva jeg kan få til her.

Sist redigert:

REman

Medlem
Ble medlem
09.11.2013
Antall liker
18
Tidal og Qobuz, CD-rips på NAS, Roon på SonicTransporter i5, Lumin U1 Mini ( i to dager til, så kommer T2 i hus). Har også en del Squeeze rundt omkring i huset - Radio, Boombox og Receiver.

Topp Bunn